Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Niemcy po raz kolejny liderem rynku w europejskim rankingu destynacji kulturalnych - UEFA EURO 2024 szansą dodatkowy popyt na podróże.
Wyjątkowy krajobraz artystyczny i kulturowy Niemiec stanowi silną motywację do wyjazdów dla turystów zagranicznych. Spośród 173 mln podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 r. 18,7 mln trafiło do Niemiec. Niemcy, z jedenastoprocentowym udziałem w rynku, w światowym rankingu kierunków podroży kulturoznawczych już po raz jedenasty potwierdziły, że są numerem jeden. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej: z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 r. 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii - co stanowi udział na poziomie 41%.
Dzięki ukierunkowanemu marketingowi tematycznemu Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zwiększa swoje zaangażowanie w pozycjonowanie Niemiec jako kosmopolitycznego i zrównoważonego kierunku podróży kulturalnych w roku 2024.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: Turystyka kulturalna i miejska będzie trendem wśród europejskich turystów w 2024 roku. Tak wynika z analiz Europejskiej Komisji ds. Turystyki, które zawarto w badaniu "Monitoring Sentiment" dla podróży po Europie przeprowadzonym w październiku 2023 r. W tym kontekście Niemcy mogą zdobyć jeszcze większą popularność dzięki szerokiej ofercie historycznych dóbr kultury, obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO i niezwykle ożywionej scenie artystycznej. Ponadto w ciągu roku odbędą się wydarzenia i rocznice, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Szczególnym wydarzeniem będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej wraz z programem kulturalnym, który zgromadzi ludzi również poza stadionami na ponad 300 wydarzeniach, które związane będą z piłką nożną.
Badania przeprowadzone w 18 krajach przez Instytut Sinus na zlecenie DZT potwierdzają duże zainteresowanie kulturą i podróżami. 76 procent ankietowanych chciałoby, aby miejsce ich wypoczynku było zróżnicowane kulturowo, 79 procent z wyprzedzeniem zapoznało się z ofertą kulturalną w miejscu, w którym spędza wakacje, a 78 procent szukało informacji o tradycjach i zwyczajach kulturowych danego regionu.
Od kwietnia 2024 r. nowa kampania "Niemcy - kraj kultury i sztuki" zaprezentuje kosmopolityczną scenę artystyczną, jako istotny element jakości życia w miastach i regionie oraz jako podstawę tożsamości regionalnej na obszarach wiejskich. Nacisk zostanie położony na aspekty nowoczesności, czyli na centra kulturalne, w których gromadzą się artyści z całego świata, sztuka w przestrzeni publicznej, nowoczesny duch winiarzy w tradycyjnych krajobrazach kulturowych lub wydarzenia muzyczne cieszące się międzynarodowym uznaniem. Z drugiej strony kampania DZT "52 obiekty światowego dziedzictwa UNESCO w Niemczech" porusza aspekty ochrony zabytków, kultywowania zwyczajów i tradycji oraz zrównoważonej kultury i przyrody. W ramach kolejnej kampanii DZT "Zostań na dłużej" opracowano osiem tras wycieczkowych, które mają zachęcić do dłuższego pobytu w Niemczech. Jest to również główny cel kampanii DZT na rzecz zrównoważonego rozwoju "Simply FEEL GOOD" (Po prostu poczuj się dobrze), która promuje certyfikowane miejsca i oferty turystyczne.
Podczas UEFA EURO 2024 zagraniczni goście w dziesięciu niemieckich miastach-gospodarzach mogą spodziewać się różnorodnego programu, który spodoba się zarówno miłośnikom kultury jak i piłki nożnej oraz zachęci ich do dialogu i uczestnictwa w zaplanowanych wydarzeniach. We współpracy z EURO 2024 GmbH, spółką joint venture DFB i UEFA mającą na celu organizację turnieju piłkarskiego, DZT motywuje potencjalnych podróżujących do Niemiec, aby oprócz udziału w meczach piłkarskich zwiedzali także obiekty i okolicę, a tym samym wydłużyli swój pobyt w Niemczech.
Kolejnym tematem kulturoznawczym DZT w 2024 r. jest jubileusz 250. urodzin Caspara Davida Friedricha. W 35. rocznicę upadku Muru Berlińskiego DZT zaprezentuje innowacyjne rozwiązania w regionach niegdyś oddzielonych wewnętrzną granicą niemiecką, szczególnie w coraz bardziej popularnym segmencie "workation", łączącym pracę i wypoczynek. Z myślą o roku 2025 r., DZT promować będzie Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Loty z Chicago i Nowego Jorku do Polski będą możliwe?
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej turystyce
Rośnie liczba pasażerów na greckich lotniskach
Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa
UNWTO: Szczepienia doprowadzą do przywrócenia podróżowania na szerszą skalę
Irański przewoźnik nie poleci do Niemiec
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w życie
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od lipca
Biura podróży zanotowały wzrost liczby klientów
Automatyczni kelnerzy na testach we Włoszech
Kraków zaprasza na konferencję
Kolejne kraje przywracają restrykcje dla przyjeżdżających z Polski
