Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Strategia promocji Krakowa: miasto mierzy coraz wyżej
Strategia promocji miasta Krakowa na lata 2008-2012, którą oficjalnie zaprezentowano w czwartek zakłada kreowanie wizerunku miasta jako "przodującego w euroregionie miasta kultury, tradycji, nowoczesności i wielokulturowości". Gród Kraka, znany już jako potęga turystyczna, chce w ciągu najbliższych czterech lat postawić również na kulturę wysoką, turystykę biznesową i rolę ośrodka nowych technologii.
- Stawiamy przede wszystkim na jakość i europejskość. Nie mierzymy się już z żadnym polskim miastem, mierzymy się z takimi miastami jak Berlin, Barcelona oraz inne europejskie stolice kultury - zapowiedział pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji, Filip Berkowicz.
"Wizerunek Krakowa, z jakim obecnie spotykamy się w mediach, bardzo się nam nie podoba. Odchodzimy od mitu zapyziałego Krakowa, pozostającego w tyle za innymi miastami" - dodał.
W ciągu ostatnich lat Kraków za sprawą turystyki masowej, głównie weekendowej z zachodu Europy, zaczął być postrzegany przez media jako cel turystyki rozrywkowej, polegającej na spędzaniu czasu w kafejkach, pubach oraz na dyskotekach. Poprzednia strategia promocji Krakowa, na lata 2004-2007, podkreślała sukcesy turystyczne miasta, jego atmosferę, styl oraz tradycję. Eksponowała miano Krakowa jako "kulturalnej stolicy Polski" i jednej z "europejskich stolic kultury". Promowała Kraków jako "miasto studentów i artystów", zachwalając, że jest to jedyne tak duże miasto, które można zwiedzić na piechotę.
Twórcy Strategii promocji miasta na lata 2008-2012 zakładają, że Kraków, przy zachowaniu swoich atutów, nadal będzie potęgą turystyczną. Chcą jednak bardziej podnieść poprzeczkę, aby przyciągnąć również turystę wytrawnego oraz biznesowego. Miasto zamierza być miejscem organizacji wielkich konferencji oraz - myśląc m.in. o Euro 2012 - wydarzeń sportowych. "Marką Kraków w Polsce nie konkurujemy już z nikim, (...) bo Kraków jest marką, która w tej chwili rywalizuje już tylko na arenie międzynarodowej; jest jedyną polską super marką miejską. To są fakty potwierdzone badaniami. Dlatego inne miasta w Polsce traktujemy nie jako konkurencję lecz partnerów" - mówił Mateusz Zmyślony z firmy Eskadra Market Place, twórcy Strategię promocji Krakowa na lata 2008-2012. Dodał, że w ramach nowej strategii Kraków będzie organizował tylko duże wydarzenia, z zachowując dbałość o wysoki poziom przy ich doborze i realizacji. Symbolem wysokiej jakości oferty miasta ma być obwarzanek w kształcie litery Q. Według twórców strategii, dodatkowym atutem Krakowa jest położenie w wyjątkowym regionie. "Małopolska jest esencją polskości" - zachwalał Zmyślony.
Z informacji zawartych w strategii promocji miasta wynika, że Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka w Europie. W ciągu roku gród pod Wawelem odwiedza średnio 8-9 mln turystów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Strategia promocji Krakowa na lata 2008-2012
[2008-01-15 09:06 213.134.162.*]
OK. - punkt widzenia dobry, zobaczymy jak będzie z realizacją. POWODZENIA (KH). odpowiedz »
Strategia promocji Krakowa na lata 2008-2012
[2008-01-15 09:50 83.29.171.*]
tylko jeszcze niech wybuduja sporo hoteli, bo inaczej zacheca ludzi do przyjazdu tutaj a nie bedzie gdzie ich zakwaterowac.... tak jak to sie zdarza czesto w sezonie odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Ruszyła kampania promująca turystykę w województwie
Konferencja TURYSTA 2025 za
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział targi, konferencje, workshop:
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Pasażer Ryanaira zjadł kupon na 10 tys. euro
Z Korei do Berlina na MŚ pociągiem?
TravelOne.pl wśród najlepszych agentów?
Rozżaleni turyści atakują w Internecie!
Startuje Program Premiowy Tanie-Loty.com.pl
Angielskie lotniska zamknięte z powodu śnieżyc. Odwołano loty z/do Polski
Prywatyzacja pięciu łódzkich hoteli. Aukcja za tydzień
Heathrow: pijany pilot zatrzymany tuż przed startem
Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Bez pieniędzy do Polski nie wpuszczamy
Promocja Regionu Pomorskiego na rynku niemieckim
XI edycja Konkursu Ogólnopolskie Nagrody "Czystego Biznesu" rozpoczęta!
Letnie połączenia Wizz Air do Bułgarii
Ankieterzy zapytają Dolnoślązaków o pomysł na promocję turystyczną
Ryanair zapowiada kolejne podwyżki opłat
Tajlandia: awaryjne lądowanie samolotu z powodu bójki pasażerów
Wypadek autokaru w Niemczech: pasażer i kierowca nie żyje
Augustowska Tawerna odstrasza turystów
