TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Inne związane z branżą

Biura skarżą się na Wawel

Data wysłania: 2005-12-30 19:20 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Krakowska Izba Turystyki zamierza złożyć skargę na zarządzających Zamkiem Królewskim na Wawelu. Podłożem tego konfliktu jest brak odpowiedniego podejścia i elastyczności względem potrzeb branży turystycznej przez zarządzających najważniejszym zabytkiem w Krakowie.

Od lat Zamek Królewski Wawel to państwo w państwie. Lokalne władze, ani też firmy, czy przewodnicy nie mają wpływu na jego działanie. Godziny otwarcia ważniejszych atrakcji są nie przystające do potrzeb (dotyczy komnat i skarbca - otwarte tylko do godziny 16), a dodatkowo pobierana jest opłata rezerwacyjna dla grup, która nawet w przypadku odwołania grupy nie jest zwracana. Przewodnicy również skarżą się na kiepską lub niegrzeczną obsługę pilnującą sal.

Takie nieliczenie się z turystami i firmami sprowadzającymi turystów jest czymś niespotykanym w mieście, które w części z turystyki żyje. Biura i przewodnicy postulują, aby godziny otwarcia przedłużono co najmniej do 18, a opłata rezerwacyjna powinna zniknąć.

Wicedyrektor Zamku Jerzy Petrus spokojnie odpowiada na zarzuty. Twierdzi, że opłaty rezerwacyjne są europejskim standardem i mają zapewnić, że w wyznaczonym terminie wycieczka będzie mogła rozpocząć zwiedzanie. Według niego też nie ma potrzeby przedłużania zwiedzania, gdyż grupy zwiedzające są zainteresowane wejściem na Wawel tylko do późnego obiadu. Tutaj z pewnością wicedyrektor się nie myli - skoro Wawel jest otwarty do 16, to z pewnością nikt nie układa planów wycieczek, aby go zwiedzać po tej godzinie...

Dyrekcja Zamku powołuje się również na wysokie koszty eksploatacji związane z zatrzymaniem obsługi i paleniem światła w komnatach. Z pewnością jest w tym coś racji - za pewne najtaniej byłoby zamknąć Wawel i udostępniać go tylko w określone święta narodowe...

Ostatnim argumentem przytaczanym przez p. Anna Chachulską z działu oświatowego zamku, że godziny otwarcia są również wymuszone "obostrzeniami konserwatorskimi", a konkretnie troską o arrasy.

Być może należało by dodać do tych argumentów, że 16 to całkiem dobra godzina do kończenia pracy.

    • Godziny otwarcia 

      [2005-12-30 19:20 999.999.999.*]

      Postuluje wydłużenie czasu pracy! Przynajmniej do 18! Zwłaszcza latem, chodź zimą też możę być.   odpowiedz »

    • opieszałość pilnujących  

      [2008-07-07 18:27 89.79.79.*]

      Nawiązując do obsługi pilnującej jest opieszała i strasznie nie sympatyczna ,jestem zbulwersowana faktem iż będąc z grupą osób niepełnosprawnych Nasza przewodniczka poprosiła podjazd dla wózków a w odpowiedzi usłyszała że Dyrekcja nie życzy sobie podjazdów Ja natomiast życzę Dyrekcji przejazdu na Tym wózku...   odpowiedz »

    • kulturalna obsługa 

      [2010-03-07 15:48 83.4.131.*]

      Standardem powinna byc uprzejmość i kultura - a nie jest.

      Ponadto nie ma szatni!, to juz jakies nieporozumienie.
      Zwłaszcza, jak turysci ubrani w ciężkie zimowe okrycia widzą chodzących bez ubrań, tylko dlatego, ze Ci są uczestnikami zamawianych nie w biurach, a na Wawelu lekcji. To jakaś jawna dyskryminacja.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję