Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Zobacz także
Wrocław trafi do przewodnika Michelin
Gault & Millau wraca do Polski
Gastronomia: wzrost cen ograniczony przez dużą konkurencję
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też gastronomia
Coraz więcej polskich turystów w Chorwacji
Zmarnowane pieniądze z KPO? Trwają kontrole i śledztwo prokuratury
Pyszne.pl: coraz większe zainteresowanie daniami wegetariańskimi
Co trzeci mieszkaniec Warszawy, Krakowa czy Wrocławia zna już smak roślinnych zamienników mięsa. Liczba wegetarian w Polsce pozostaje od zeszłego roku na stałym poziomie, zwiększa się jednak odsetek osób, które rozważają wykluczenie mięsa z diety. Wpływ na ten stan rzeczy ma między innymi poszerzająca się oferta dla wegetarian w restauracjach. Wzrost zainteresowania daniami bezmięsnymi potwierdzają dane Pyszne.pl.
Według sporządzonego na zlecenie Pyszne.pl raportu "Rozwój Kultury Kulinarnej w Polsce 2010-2020", wegetarianizm i weganizm znalazły się wśród trendów o najsilniejszym wpływie na zwyczaje żywieniowe Polaków w ostatnim dziesięcioleciu. O ile w skali Polski wskazało je 9% respondentów, to prawie dwa razy większe znaczenie mają dla osób w grupie wiekowej 18-24 lata czy dla mieszkańców największych miast. W środowiskach tych trend wege wziął górę chociażby nad popularyzacją nad Wisłą nowych kuchni, takich jak azjatycka czy gruzińska. W ciągu ostatniego 10-lecia jeden na pięciu Polaków skosztował roślinnych zamienników mięsa, przy czym w największych miastach doświadczenie takie stało się udziałem co trzeciej osoby.
O ile różnego rodzaju diety stosuje 37%3 Polaków, to wegetarianami jest 4%. Oznacza to, że ponad 1 mln Polaków w wieku 18-65 lat nie jada mięsa. 7 na 10 wegetarian nie ukończyło 35 roku życia, a 6 na 10 wegetarian to kobiety. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców wegetarianie stanowią 8%, jednak występują duże różnice między poszczególnymi ośrodkami. Mięso odstawił więcej niż co dziesiąty mieszkaniec Warszawy i Krakowa, ale na przykład tylko 3% wrocławian.
Przejście na dietę wegetariańską rozważa 9% Polaków - o jeden punkt procentowy więcej niż rok temu. W grupie tej znajduje się dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a najsilniej reprezentowaną grupą wiekową są osoby dorosłe poniżej 24 lat. Głównymi powodami są osobiste przekonania i coraz większy dostęp do zamienników mięsa w sklepach - obie odpowiedzi uzyskały po 37% wskazań. 36% potencjalnych wegetarian liczy, że odstawienie mięsa pomoże im schudnąć - co ciekawe w grupie tej znajduje się dwukrotnie więcej panów niż pań.
Na popularyzację wegetarianizmu wpływa też istotnie coraz szersza przeznaczona dla nich oferta w restauracjach, ważna dla 31% potencjalnych wegetarian. Restauracje doceniają znaczenie rynkowe trendu wegetariańskiego. Spektakularne sukcesy odnoszą koncepty gastronomiczne oparte w całości na daniach bezmięsnych, takie jak Krowarzywa czy Tel Aviv. Ofertę dla wegetarian wprowadza także wiele restauracji serwujących mięso, które chcą dostosować menu do ducha czasów, aby odpowiadać na potrzeby nowoczesnego konsumenta - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Według danych serwisu najpopularniejsze w Polsce dania wegetariańskie należą do kategorii obiadowej - są to pierogi ruskie i pizza margherita. Po kuchnię polską czy włoską sięga na co dzień najwięcej użytkowników Pyszne.pl. Zestawienie najczęściej zamawianych dań nie ukazuje jednak w pełni różnorodności dań wegetariańskich dostępnych z dostawą, takich jak hummus, falafel, dania azjatyckie na bazie tofu i soi czy niezliczone wegetariańskie warianty lubianych w Polsce potraw, takich jak sushi, ramen, pad thai czy burgery. - komentuje Katarzyna Makowska, brand manager Pyszne.pl.
Liczba dań wegetariańskich zamówionych na Pyszne.pl wzrosła w lipcu 2020 o 55% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Liczba zamówień wegetariańskich posiłków idzie w górę
[2020-10-01 14:31 83.17.160.*]
wszystko by było dobrze , jak by były to ich restauracje. Namawiają restauracje do współpracy pobierają / haracz -prowizję/ i to nie małą, proponuje iść do restauracji i bezpośrednio zjeść.Dużo by na ten temat pisać . Jednym słowem nie polecam. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
NIK sprawdził, jak Policja chroni turystów nad wodą
Decyzja UOKiK w sprawie Booking.com
Zmiany w zarządzie spółki hotelarskiej
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej historii
Skytrax wybrał najlepsze lotniska w 2025 roku
V Gala Premierowa Żółtego Przewodnika Gault&Millau już wkrótce
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu krótkoterminowego
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z UEFA
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w UE
Branża noclegowa niegotowa na Lex Kamilek
