Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Rośnie zainteresowanie białymi winami
Wina białe to najszybciej rozwijający się segment win spokojnych w Polsce. Zmniejsza się też dominacja win czerwonych - najbardziej popularnych na rodzimym rynku. Tak wynika z najnowszego raportu organizacji The IWSR. Wina gronowe - jak mówią eksperci zrzeszeni w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa - to u nas kategoria z wielkim potencjałem.
Według raportu IWSR w roku 2018 udział win białych w rynku win spokojnych stanowił 40,8%, a w 2019 r. wzrósł do ok. 44%. Odnotowano ilościowy rozwój tego segmentu o 7,7 %, co sprawia, że wina białe są najszybciej powiększającą się kategorią win spokojnych w Polsce. Chardonnay, sauvignon blanc, pinot grigio, chenin blanc - to najczęściej wybierane odmiany. Jednocześnie należy zaznaczyć, że zmniejsza się dominacja win czerwonych, a te są wciąż najbardziej popularne w naszym kraju.
Obserwacje firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa potwierdzają te dane. Od dłuższego czasu przedsiębiorstwa z branży winiarskiej odnotowują wzrosty sprzedaży win białych. Trend ten wynika ze wzrostu zainteresowania winami gronowymi jako kategorią. Wina czerwone postrzegane są jako cięższe, wymagające znajomości zasad sztuki sommelierskiej czy zasad food pairingu. Z kolei wina białe nie stawiają przed konsumentem takich barier, są mniej zobowiązujące. Stąd wszyscy, którzy dopiero rozsmakowują się w winie, zaczynają od win białych. Warto też zauważyć, że w ostatnich miesiącach, w związku z ograniczeniami i dystansem społecznym, rośnie konsumpcja i sprzedaż win, które spożywamy w domu- takich, które nie wymagają od nas szczególnej wiedzy, więc można powiedzieć, że pandemia również przyczynia się do coraz większej popularności win białych - mówi Jakub Nowak, prezes JNT Group.
Warto podkreślić, że czas win białych dla wielu nastaje latem. To wtedy ich sprzedaż jest najwyższa. Wysokie temperatury sprzyjają konsumpcji lżejszych win, które zapewniają przyjemne orzeźwienie. A takimi właśnie są wina białe. Polscy konsumenci szukają w nich przyjemnie owocowych nut, stąd na rynku pojawiło się wiele win o takim profilu smakowym - zauważa Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Jak zauważa Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, wciąż - w porównaniu z innymi krajami europejskimi - pijemy mało wina. - Nie możemy porównywać się z Portugalczykami czy Włochami, którzy konsumują ponad dziesięć razy tyle, co Polacy. Oznacza to jednak duży potencjał. Można liczyć na to, że dalej, sukcesywnie zainteresowanie winem w Polsce będzie wzrastać. Bo też wzrasta winiarska wiedza i doświadczenie Polaków. Poszukujemy win, które nie tylko uświetnią ważne uroczystości, ale również takich do konsumpcji na co dzień. Wiele białych win bardzo dobrze wpisuje się w tę potrzebę, szczególnie latem - podsumowuje Prezes ZP PRW.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Koszty uruchomienia ośrodków narciarskich w reżimie sanitarnym sięgały 600 tys. zł
OROT i samorząd chcą pomocy dla turystyki
Ministerstwo Rozwoju wydało komunikat dla organizatorów turystyki
Ilu pasażerów obsłużył PKP Intercity?
Hotel bez plastiku - IGHP rusza z nową kampanią
Ceny w polskich hotelach coraz wyższe?
Forum turystyczne dla osób zwiedzających i chcących się tym dzielić
Inflacja wpływa na decyzje wyjazdowe Polaków
Swoboda czy zakaz? Konferencja poświęcona bezpieczeństwu w turystyce
Turystyka pojawi się na Uniwersytecie Papieskim
POT promuje się z Thomasem Cookiem
Ryanair zapowiada dodatkowe loty z polskich lotnisk
