Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Biura podróży odpowiadają na reklamację
Trwają wakacje, okres wyjazdów turystycznych, często realizowanych w ramach ofert biur podróży. W ostatnim czasie wzrosła świadomość turystów, wybierających się na zorganizowane wyjazdy turystyczne, w związku z czym coraz chętniej korzystają z możliwości złożenia reklamacji jeżeli usługa nie spełniła ich oczekiwań.
Co warto wiedzieć podczas konstruowania wniosku reklamacyjnego, jakie elementy powinny znaleźć się w piśmie skierowanym do biura podróży?
W momencie składania wniosku o zwrot części ceny wycieczki konieczne jest dokładne oszacowanie i wykazanie szkody jakiej doznaliśmy. Pomocna w tym względzie może okazać się tzw. Tabela Frankfurcka. Jest to dokument stanowiący podstawę do rozstrzygania sporów między organizatorami wyjazdów turystycznych a klientami. Tabela ta zawiera procentowo określono obniżenie ceny za wyszczególnione nieprawidłowości w stosunku do umowy podpisanej z biurem podróży o świadczenie usług turystycznych (np. hałas w nocy - 10% do 40% ceny, zbyt duża odległość od plaży - 5% do 15% ceny).
Konstruując pismo do biura podróży należy wskazać termin pobytu oraz opisać wszystkie niedogodności, z którymi musieliśmy zmagać się podczas urlopu. Najlepiej wówczas powołać się na ofertę przedstawioną w katalogu wycieczek. Pozytywny wpływ na rozpatrzenie naszego wniosku mogą mieć załączone zdjęcia oraz filmy wideo. Pismo reklamacyjne możemy złożyć dopiero po powrocie z wycieczki, do 30 dni od jej zakończenia.
Organizator ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 30 dni od złożenia wniosku. Jeśli tego nie zrobi, oznacza to, że uznał ją za zasadną. Jeśli organizator rozpatrzy nasz wniosek negatywnie, warto zwrócić się o pomoc do miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów. W przypadku, gdy zakupiliśmy wycieczkę u touroperatora z zagranicy, z pomocą przyjdzie nam Europejskie Centrum Konsumenckie.
Warto jednak pamiętać o zasadności swojej reklamacji. Jeśli wykupiliśmy wycieczkę w bardzo atrakcyjnej cenie, nazwijmy to za pół darmo, trudno oczekiwać luksusów nie z tej ziemi.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Niedziela w Rzymie i Mediolanie jest dniem bez samochodu
Itaka podnosi sumę gwarancyjną
Hotele wzbogacają ofertę pobytów rodzinnych
Prokuratura przyjrzy się sprzedaży PKL
Kto chce zostać prezesem przewoźnika?
