Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Jakie nastroje wśród hotelarzy?
Branża hotelarska w Polsce rośnie, a nastroje hotelarzy mimo niepewnej sytuacji gospodarczej w Europie są nie najgorsze. Co trzeci badany twierdzi, że mistrzostwa Euro 2012 przyniosą zysk, a jedna czwarta podkreśla, że promocja w Internecie będzie dla nich jednym z priorytetów w obecnym roku.
To niektóre z wniosków płynących z badania przeprowadzonego przez eholiday.pl, Instytut Hotelarstwa i miesięcznik "Hotelarstwo". W ankiecie przeprowadzonej w dniach 19-27 stycznia br. wzięło udział 1048 hoteli i obiektów noclegowych znajdujących się w bazie serwisu eholiday.pl.
Niemal trzy czwarte (73 proc.) badanych uważa, że rok 2012 będzie dla nich dobry (53 proc.) lub bardzo dobry (20 proc.). Przeciwnego zdania jest zaledwie 10 proc. obiektów, a 17 proc. ankietowanych obiektów uznało, że br. będzie"taki sam jak zwykle". Co trzeci ankietowany twierdzi, że zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej będą dla niego korzystne. Hotelarze nie zauważyli jednak, by przewodnictwo Polski w radzie UE przełożyło się na większą liczbę gości.
Pytanie o priorytetowe działania jakie będą w roku 2012 prowadzili w swych obiektach hotelarze, przyniosło dwie niemal równorzędne odpowiedzi: 29 proc. za priorytetowe uznało "rozwój i poprawę jakości obsługi gości", a 26 proc. "rozwój obecności w Internecie". 18 proc. obiektów ma zamiar zwiększyć "wydatki na reklamę i marketing", 12 proc. myśli o rozbudowie - zwiększeniu liczby pokoi/łóżek, a 11 proc. chce "zwiększyć poziom sprzedaży/przychodów". Tylko 3 proc. obiektów ma zamiar szkolić personel. O zwiększeniu zatrudnienia myśli jedynie 1 proc. ankietowanych.
O ile wiadomo było, że bezpośrednio na wydarzeniach związanych z prezydencją Polski zarobią nieliczne hotele, o tyle sprawa Euro 2012 jest otwarta. Zarezerwowane są bazy i hotele dla rodziny UEFA, ale kibice wciąż dokonują rezerwacji i do ostatniego gwizdka turnieju w Polsce będą szukali noclegu. Oczywiście premię mają obiekty zlokalizowane w pobliżu stadionów i tras komunikacyjnych, jednak wszystko zależy od pomysłu na przyciągnięcie gości, inwencji oraz cen - ocenia Mariusz Wojciechowski, prezes Grupy eholiday.pl.
Liczba deklarujących inwestycje w obiekty nie jest mała, mimo że na rynku jest wystarczająco dużo miejsc noclegowych i już teraz większość obiektów martwi się o to jak zapełnić istniejące pokoje. Wydaje się jednak, że to już koniec wielkiej fali inwestycyjnej. Od kwietnia 2007 r., tj. od chwili ogłoszenia o organizacji Euro w Polsce, do rozpoczęcia mistrzostw samych hoteli przybędzie w Polsce ok. 600, czyli rynek wzrośnie o ponad 25 proc. A przecież rozwijają się też, chociaż w znacznie wolniejszym tempie, inne obiekty noclegowe, przede wszystkim: apartamenty, hostele, domy gościnne i weselne z pokojami - uważa Andrzej Szafrański, redaktor naczelny miesięcznika "Hotelarstwo".
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Więcej lotów do Rio de Janeiro
Seksskandal - pokojówki dostaną alarmy
Belgia: Wypadek polskiego autobusu
Kontrola w obiektach Polish Prestige Hotels & Resorts
Największe targi turystyczne w Europie już za miesiąc
Zarobki w salonie firmowym Itaki
Jak uspokoić klientów, którzy boją się latać?
Subway wchodzi na Twittera i Instagram
Na wrocławskim lotnisku widnieją reklamy domu publicznego?
Rainbow Tours: wzrost sprzedaży o blisko 50%
Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?
Znamy najlepszy Hotel SPA w Polsce
Pożar hotelu Belvedere w Zakopanem
easyJet: wielka wyprzedaż biletów
