Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. turystyki
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Poszukiwany pilot 14.10.2024 Krakow-Wygielzow, 20...
- Zatrudnię pilota wycieczek
- Szukamy Pracownika do sprzedaży usług...
- Specjalista ds turystyki
- Pracownik działu agencyjnego
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- AIRBUS.pl - domena na sprzedaż
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
Touroperatorzy wobec sytuacji w Egipcie - spotkanie w siedzibie PIT
W siedzibie Polskiej Izbie Turystyki, 31 stycznia odbyło się spotkanie poświęcone ocenie bezpieczeństwa polskich turystów przebywających w Egipcie i możliwości kontynuowania organizacji wyjazdów turystycznych do tego kraju w obliczu przewidywanego przez polski MSZ rozwoju wydarzeń, które obecnie destabilizują sytuację w największych miastach tego kraju.
Analizowano wnioski przedstawione przez będących członkami Polskiej Izby Turystyki touroperatorów organizujących imprezy turystyczne w Egipcie: Biuro Podróży Alfa Star Sp.j. , Ecco Holiday Sp. z o. o., Nowa Itaka Sp. z o.o. , Neckermann Polska BP Sp. z o.o., Sun&Fun Holidays Sp. z o.o., TUI Poland Sp. z o.o., WEZYR Holiday Service Sp. z o.o.
Niejednoznaczna treść komunikatu MSZ postawiła polskich touroperatorów wobec konieczności zawieszenia przeprowadzania nowych imprez turystycznych w Egipcie. Touroperatorzy zwracają uwagę na wewnętrzną sprzeczność apelu MSZ, ponieważ odradza on Polakom podróżowanie, a równocześnie stwierdza, że "w chwili obecnej bezpieczeństwo obywateli polskich przebywających w kurortach turystycznych w Egipcie nie jest zagrożone".
W Egipcie touroperatorzy starają się realizować odbywające się w tym kraju imprezy turystyczne, w tym powroty do Polski w zaplanowanych terminach. Przez zawieszenie przeprowadzania nowych imprez turystycznych touroperatorzy przedstawiają klientom, którzy wykupili imprezy w Egipcie, alternatywne propozycje wyjazdów zagranicznych. Touroperatorzy informują, że w przypadku rezygnacji przez klienta z imprezy, która nie została odwołana przez organizatora, stosowane będą zasady zwrotu ceny imprezy zgodnie z przewidzianymi w warunkach uczestnictwa zasadami obowiązującymi u danego touroperatora.
Określone zostały również zasady zwrotu i potrąceń w stosunku do klientów, którzy wyjechali na zaplanowane imprezy. Pełny tekst komunikatu MSiT zamieszczony został na jego stronie internetowej oraz poniżej na stronie PIT.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Spotkanie w siedzibie PIT
[2011-02-06 06:08 193.33.125.*]
Halo,halo - treść komunikatu MSZ jest jednoznaczna -ODRADZA SIĘ (zakazać nie mogą), a niestety "IZBA" to Prezes - a prezes prosi aby nie rezygnować z wyjazdów bo wdzięczni o egipskich nazwiskach touroperatorzy splajtują. PRZECIEŻ TAK NAPRAWDĘ TO NIE CHODZI O BEZPIECZEŃSTWO NASZEGO TURYSTY ALE O KASĘ (KH). odpowiedz »
Spotkanie w siedzibie PIT
[2011-02-11 13:46 95.51.121.*]
Kretyństwo obecnego rządu a szczególnie niektórych ministrów niejednokrotnie juz POwaliła Turoperatowrów na kolana odpowiedz »
Touroperatorzy wobec sytuacji w Egipcie - spotkanie w siedzibie PIT
[2011-02-21 13:09 62.233.240.*]
W piątek Ecco Holiday obdzwaniało swoich klientów z informacją, że nie ma podstaw do dalszego wstrzymania lotów do Egiptu, więc od 25 lutego loty zostaną wznowione. Prosiło o potwierdzenie uczestnictwa lub zmianę terminu/kraju wyjazdu. W rozmowie telefonicznej zapewniano, że jest to decyzja związana tylko i wyłącznie z tym, iż sytuacja w Egipcie ustabilizowała się. Nie ma więc podstaw do tego, aby Ecco Holidays odwołało wyjazd (czyli nie ma podstaw do pełnego zwrotu zaliczki). Jednocześnie umieszczono taką oto informację na stronie internetowej:
"Z racji, iż istnieje grupa klientów zainteresowanych wypoczynkiem w Egipcie postanowiliśmy umożliwić im wylot do tego kraju od 25.02.2011. Jednakże wszystkim tym Klientom, którzy posiadają założone rezerwacje na wyloty do Egiptu w terminie od 25 lutego do końca marca 2011, a nie chcą z nich skorzystać, umożliwiamy bezkosztową zmianę kraju oraz terminu wylotu na dowolny kierunek z oferty letniej Ecco Holiday oraz Ecco Travel."
Prawda jest taka, że nie umożliwiono turystom bezkosztowej rezygnacji! Być może to tylko niefortunne sformułowanie, sugerujące, że loty wznowiono niemal na prośbę turystów. Dla mnie jest to próba zepchnięcia ewentualnej odpowiedzialności na turystów. Dlatego uważam, że ECCO HOLIDAY powinno sprostować tę informację. Jeżeli ktoś rzeczywiście chce polecieć na własne ryzyko - jego prawo. Innym, którzy nie mają możliwości dowolnego żonglowania swoim urlopem, ani nie mają ochoty na inną, za przeproszeniem "destynację" , wielkiego wyboru nie dano. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
TFP zacznie wypłacać pieniądze, zamiast je
Dział dla turystów:
Dobry wrzesień w Kraków
Ryanair przeprasza się z
Starsze aktualności:
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska
Dokąd polecieli Polacy z Join
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Gdzie polecą Polacy na Święta i Nowy
Maroko promuje swoją kulturę w
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego
Wizz Air chwali się 100 milionami
Airhelp ocenił linie i
Linie lotnicze - strzeżcie się!
10 milionów zagranicznych turystów w Polsce w pół roku
Balice mają nową szansę na przezwyciężenie kryzysu?
Łódź chce mieć loty do Kijowa!
Po pożarze w Grecję nawiedziły ulewy i podtopienia!
100 mln zł ze środków unijnych dla Warmii i Mazur. Pieniądze pójdą na drogi i turystykę
Internauci stworzą "Zimowy pamiętnik z podróży po Polsce"
Brukselskie autobusy promują Małopolskę
Wrócili uczestnicy pechowej wycieczki autokarowej
PKP Intercity: Wagon Filmowy od miesiąca na torach
Przekonaj się o atrakcyjności wypraw do RPA
W Małopolsce rozpoczyna się sezon zimowy