Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki, Albatros Travel...
- Sprzedam agencję turystyczną w Kielcach
- KIEROWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Specjalista ds. Turystyki
- Organizator imprez / Specjalista d.s. turystyki...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- Aparthotel, pensjonat w Korbielowie do wynajecia
Kolej czekają poważne zmiany
Ministerstwo transportu zapowiedziało poważne zmiany jakie mają być dokonane w najbliższych latach w kolejnictwie. Najważniejsze z nich to:
- finansowanie przez samorządy przewozów lokalnych,
- przekształcenie przewozów regionalnych w międzyregionalne,
- wprowadzenia wspólnego biletu dla wszystkich przewoźników.
Przekształcenia na kolei odbędą się kosztem inwestycji drogowych. Ale takie przedsięwzięcie jest niezbędne. - Ruch drogowy rozwinął się w ostatnich latach zbyt intensywnie. Musimy przywrócić kolei należne jej miejsce w skali kraju - powiedział podczas konwentu marszałków województw RP w Poznaniu, Mirosław Chaberek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu. Inwestycje na kolej pochłoną 4,4 miliardów zł (do końca 2009 r.) z budżetu ministerstwa, Unii Europejskiej i spółek kolejowych. Za te pieniądze zostaną zmodernizowane linie kolejowe w całej Polsce, dzięki czemu ma się zwiększyć prędkość pociągów, ilość kursów i poprawić bezpieczeństwo podróży.
Remont poznańskiego węzła kolejowego jest jedną z pierwszych i największych inwestycji w Polsce w tej dziedzinie po zakończeniu drugiej wojny światowej. Wraz pracami modernizacyjnymi nastąpić ma zmiana w strukturze spółek przewozowych grupy PKP. Ministerstwo Transportu dąży do tego aby przewozy lokalne w granicach województw finansowały samorządy przez kompanie przewozowe na wzór Kolei Mazowieckich. Druga taka spółka, Koleje Wielkopolskie rozpocznie działalność od 1 stycznia 2007 roku.
Następna zmiana dotyczy przekształcenia przez PKP Przewozów Regionalnych w Międzyregionalne, które finansowane będą przez państwo. Przedstawiane przez nie rozkłady jazdy będą dopasowywane do rozkładów przewozowych kompanii regionalnych.
Ministerstwo liczy na to, że inicjatywa ta wyciągnie PKP PR z długów. - Sytuacja się poprawia. Ubiegły rok zamknęliśmy stratą 600 milionów złotych. Deficyt w tym roku spadnie do 200 mln, a przyszły rok chcemy zamknąć zerowym bilansem - powiedział Andrzej Wach, prezes PKP SA. Co do finansowanej z budżetu państwa spółki PKP Intercity to realizować będzie tylko przewozy wysokokwalifikowane, tj. międzynarodowe z wagonami restauracyjnymi i sypialnymi.
Ostatnia nowość dotyczyć będzie wprowadzenia jednego biletu dla wszystkich rodzajów przejazdów. Pasażerowie będą mogli kupić bilet na dowolny kurs w dowolnej kasie. Rozliczenia miedzy przewoźnikami będą odbywały się elektronicznie.
Wszystkie zmiany mają nastąpić w latach 2007-2013.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Dział zmiana danych firm:
Więcej Polaków odwiedza Skanię. Jak duży
Sieć kawiarni zmienia
Starsze aktualności:
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Kontrole na granicy ze Słowacją
Bułgaria i Rumunia wejdą do strefy
Ceny wycieczek na sierpień
Rekordowy rok dla PKP
Pierwszy inteligentny Puro Hotel w Polsce
Na lotnisku O'Hara w Chicago pracowali nielegalni imigranci
Giewont, Orlą Perć i Rysy - ograniczone wejścia dla turystów
Pojawi się bezpośrednie połączenie Krakowa z Islandią?
Lotnisko w Pyrzowicach: 1,46 miliona pasażerów w 2006 roku
Rekord Guinnessa: podróż 136 różnymi środkami transportu
Oryginalna oferta 5 Stars Club Business Travel - fotoekspedycja
IT: raport "Rynek hotelowy 2007"
Krakowskie ulice nadal z muzyką
Ryanair uruchamia loty z Gdańska do Bremy i Alicante
WizzBreaks - nowa usługa Wizz Air