TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań

Data wysłania: 2008-08-29 14:36 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Klienci opolskiego biura podróży Nowa Itaka swoje wakacje wspominają jako koszmar. Do "atrakcji" należały między innymi: dwa łóżka zamiast czterech, zagroda zamiast restauracji, a także grzyb na ścianie zamiast pokoju opływającego w luksusy - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Jednym z turystów, który czuje się poszkodowany przez Nową Itakę jest Rafał S., który pojechał z żoną na wakacje do Bułgarii. Starannie wybrał czterogwiazdkowy hotel i przeczytał umowę, ponieważ zależało mu na określonym standardzie. Za siebie i żonę zapłacił 4,6 tys. zł. Na miejscu okazało się jednak, że warunki są zupełnie inne. - Dostaliśmy pokój w dobudówce do hotelu, który był reklamowany w katalogu. Okazało się że jest trzy a nie czterogwiazdkowy - mówi. To jeszcze nie koniec. - W pokoju okazało się, że na ścianie jest grzyb, a poduszki były brudne. Gdy zażądałem takich warunków, na jakie podpisałem umowę, musiałem dopłacić jeszcze 300 euro za lepszy pokój - twierdzi turysta. Po powrocie do kraju założył wątek na forum internetowym i w ciągu tygodnia odezwało się do niego 20 osób z różnymi przygodami, jakie spotkały ich w biurze organizatora. Cztery osoby nocowały np. w dwuosobowym pokoju albo ekskluzywna kajuta podczas rejsu po Nilu była miejscem na dolnym pokładzie, gdzie nie można było otworzyć okna.

Z kolei pani Małgorzata H. jak co roku jechała na wakacje z przyjaciółmi, w sumie w 10 osób. Już w grudniu zdecydowali się na wycieczkę do Egiptu. Miał być hotel z klimatyzacją, sejfem oraz lodówkami. Już na lotnisku w Egipcie rezydentka poinformowała ich, że hotel będzie zupełnie inny. - Mały holik bez klimatyzacji, w którym musieliśmy czekać, w niczym nie przypominał tego hotelu, za który zapłaciliśmy. Rezydentka zostawiła nas pod opieką Egipcjanina, który trochę mówił po polsku - opowiada. Po godzinach oczekiwania turyści mieli zjeść obiad. Wcześniej wykupili opcję all inclusive. - Wchodzimy, a tam zamiast restauracji hotelowej coś na kształt zagrody, gdzie stoliki są ustawione w prażącym słońcu. Wszystko jest brudne, a na koniec się okazuje, że został im jeden widelec, więc w dziesięć osób zaczęliśmy nim jeść na zmianę - opowiada dalej. Do rezydentki nie mogli się dodzwonić, ponieważ przestała odbierać telefon. Musieli więc jej na własną rękę szukać. Dopiero potem zostali przeniesieni do innego hotelu. - Poniżej tego, co było w umowie, ale zdecydowanie lepiej niż to, co zaproponowano nam na początku - dodaje pani Hubert. - Jeszcze z wakacji wysłałam reklamację do Itaki, potem raz jeszcze faksem, a potem po powrocie jeszcze raz. Do dzisiaj bez odpowiedzi, chociaż minął już miesiąc - kończy z żalem swoją historię.

Rafał S. zapowiedział, iż złoży przeciwko Itace pozew w sądzie. Namawia także innych poszkodowanych turystów na ten krok. - Będę żądał odszkodowania, a jeśli się uda, złożymy z innymi oszukanymi klientami przeciwko Itace zbiorowy pozew - obiecuje.

Piotr Henicz, dyrektor sprzedaży i marketingu Nowej Itaki, tłumaczy jednak, że każdy przypadek firma musi rozpatrzyć indywidualnie. Zapewnia, że jeśli to z winy Itaki standard był gorszy, reklamacja zostanie uznana. - Jeśli ktoś z tego powodu musiał ponieść dodatkowe koszty, to pieniądze będą zwrócone - mówi Henicz.

Nierozstrzygnięta pozostaje jednak kwestia wysokości uznanej reklamacji. - W polskim prawie nie ma jednoznacznych przepisów. Na rozpatrzenie reklamacji mamy 30 dni i staramy się dotrzymywać tego terminu - twierdzi Henicz, dodając, że w każdym biurze podróży są skargi. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, takie skargi muszą się pojawiać - podkreśla.

Tymczasem Grzegorz Chmielewski, szef śląskiego oddziału Polskiej Izby Turystycznej radzi turystom, żeby dokładnie czytać umowy, bo czasami hotel, do którego jedziemy jest co prawda czterogwiazdkowy, ale pokoje już nie. Agentów biur podróży warto pytać o wszystko i korzystać z ich doświadczenia, bo w katalogach ilość gwiazdek jest podana zawsze według lokalnych standardów. Jeśli jednak biuro podróży nie wywiązało się z warunków umowy, to trzeba złożyć reklamacje. Jej wysokość nie jest jednak uregulowana żadnymi przepisami i ewentualnie można się zwrócić do sądu, w przypadku niezadowolenia z rozwiązania. Można również skierować sprawę do urzędu marszałkowskiego, który jest jedyną instytucją, jaka ma możliwość skontrolowania biura podróży w sposób merytoryczny, a czasami nawet skreślenia ze spisu biur, jakie działają w danym regionie.

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2008-08-29 14:36 83.28.69.*]

      Jak jechać to z bardziej pewnym biurem podróży. na takich wakacjach nie ma sensu oszczedzac za wszelka cene. Wiem co mowie, bo tez mialem taka "przypoge" i od tamtej pory, jak jade, to raczej z dużymi firmami takimi jak np TUI.##   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2008-09-01 13:14 83.25.221.*]

        TUI ma takie same wpadki jak Itaka, moi znajomi napisali skargę do TUI to ich olali,   odpowiedz »

        • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

          [2008-09-01 14:38 83.24.15.*]

          To trochę zależy, co w tej skardze było ;) Kiedyś pracowałem w branży i wiem, że wpadki się zdarzają każdemu, jednak akurat tui nie jest tu dobrym przykladem do porownywania z takimi przygodami jakie mieli bohaterowie artykułu.   odpowiedz »

          • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

            [2008-09-01 17:04 83.31.60.*]

            nie wierze żeby tui zafundowało grzyb na ścianie i bar mleczny zamiast restauracji. byłem z tym biurem kilka razy w grecji, w turcji i w egipcie. raz miałem małe zastrzeżenia do rezydentki, ale nigdy do hotelu, wyżywienia, czy ogolnie do biura podróży   odpowiedz »

            • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

              [2008-09-01 17:52 81.219.244.*]

              uwaga !!!!itaka nie odpisuje na reklamacje ma to w .....   odpowiedz »

              • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

                [2008-09-03 17:51 81.219.244.*]

                itaka ma to w .....   odpowiedz »

                • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

                  [2008-09-04 12:56 81.219.244.*]

                  itaka oszukuje uważajcie !!!!!1   odpowiedz »

                  • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

                    [2008-10-09 11:22 212.160.139.*]

                    święta prawda , byłam w tym roku z opolską Itaką w Turcji, do pokoju 2 osobowego ,malutkiego kwaterują cztery dorosłe osoby, rezydent przywiezie Cię do hotelu, zostawi w recepcji i radż sobie sam bez znajomości języka i z reguły póżniej nie odbiera telefonu.   odpowiedz »

                  • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

                    [2012-11-11 23:00 46.149.222.*]

                    Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

              • TURYŚCI Z HOTELU MAR W TURCJI 

                [2010-07-26 10:08 85.14.84.*]

                itaka zawyżyła opłatę za wczasy oferując nam hotel mar z jedzeniem bez wyboru.obiad jednodaniowy trochę arbuza lub 1 jabłko.to opisalismy będąc na miejscu i do dzisiaj itaka nie odpowiada.proszę o odpowiedź jaką rekompensatę otrzymamy za pobyt za który zapłaciliśmy wysoką kwotę.a wy niewywiązaliście się z umowy.janusz pniewski wraz z żoną przebywaliśmy tam od 31.05.2010 do 13.06.2010   odpowiedz »

        • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

          [2008-09-05 16:38 83.31.42.*]

          a łyżka na to niemożliwe...sory, ale tui jest biurem podróży z wyższej półki:) mają własne sieci hoteli praktycznie na całym świecie i to są z reguły 4 - 5 * hotele:)   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2009-05-06 16:58 83.8.241.*]

        Oszuści, naciągacze!!!!!
        Byłam na kubie, na miejscu zmieniono mi hotel, w pokoju grzyb, cieknąca klima!!!!! na reklamacje odpowiedzieli że wszystko było ok!!!!! zdjęcia udostępniam pod adresem tadeo66@op.pl   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2008-08-29 17:27 83.7.192.*]

      Polecam Egipt z biurem Sun Fun, hotel 5 gwiazdkowy, super jedzenie, wzorowo, tanio nie bylo, ale chyba lepiej zaplacic pare zlotych wiecej, a spedzic wakacje bez nerwow i niespodzianek. Bylismy grupa 20 osob, wszyscy zadowoleni. Jedno jest pewne to biuro juz ma klientow w przyszlym roku, napewno pojedziemy .. tym razem chyba Maroko, pozdrawiam##   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2008-09-03 17:53 81.219.244.*]

        wszyscy zadowoleni czy to możliwe ???? na pewno pracownik itaki   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

      [2008-08-31 17:42 81.219.244.*]

      uwaga! Jest nas 40 osób, mam nadzieje, że będzie koło setki. Coraz wiecej oszukanych przez ITAKĘ osób sie zgłasza.Itaka notorycznie sprzedaje wczasy w hotelach 4* a na miejscu okazuje się, że hotele mają o jedną gwiazdkę mniej lub zmieniają hotel na inny (oczywiście gorszy) Będziemy walczyć! Nigdy więcej Itaki! Mamy dość biura które notorycznie oszukuje ,chcemy sie zwołać, bronić swoich praw. Siła ludzka burzy mury (tak jak stało sie z komuną ) co dopiero z biurem które oszukuje!!!!! Dlatego prosimy o pisanie do nas ludzi oszukanych przez to biuro !!!! Będziemy próbowali wyłączyć biuro z POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI, wysłać odpowiednie pisma o ukaranie biura za niezgodne z prawem praktyki , narażanie polskich turystów na utratę zdrowia( pokoje z grzybem ) zaznaczam hotel 4****(sprzedaja oferte 4**** dostajesz na miejscu 3*** )totalny fałsz obłuda biura !! Może prokurator zajmie się tą sprawą! W końcu narażają życie setki turystów!!! Ponawiam apel, jesteś oszukany przez Itake NAPISZ RAF32@OP.PL Mamy wybraną duża kancelarie !!!! koniec, basta, mamy dosyć działania oszukujących biur. Już działamy razem, W najbliższym czasie pojawią sie art. w prasie i tv jak Itaka oszukuje !
      !! walcz razem z nami !!!!!   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

        [2008-10-14 13:43 62.121.128.*]

        Wygląda na to, że ITAKA umoczyła po wielokroć w wielu miejscach a Bułgaria jest na czele listy.
        Sierpień 2008: 14 rodzin (ok 30-40 osób) z zatruciem pokarmowym z hotelu IRYS w Sv. Vlas. Potwierdzenie podpisane przez rezydentkę dla całej 14-stki.
        W odpowiedzi na reklamację otrzymaliśmy przypuszczenie, że być może to flora bakteryjna inna niż w Polsce!!! Argument tak samo dobry jak wpływ promieniowania kosmicznego. W Polsce kiepskim jedzeniem można zatruć się tak samo jak toksycznym w Bułgarii.
        Szczegóły tutaj: http://forum. gazeta. pl/forum/72, 2. html?f=789&w=81059481&v=2&s=0
        TomekMy   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

          [2012-11-11 23:06 46.149.222.*]

          Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

        [2008-10-15 09:34 213.25.84.*]

        Witam,
        Ja również czuje się oszukana przez Nową Itakę z Opola.Chciałałabym dochodzić swoich praw na drodze prawnej.W hotelu było brudno, przez dwa tygodnie nie było ciepłej wody woda w basenie była cieplejsza.W restauracji był brud nie do opisania obrusy obrzydliwe całe w plamach zmienione raz podczas dwutygodniowego pobytu.Napoje i drinki rozcieńczane że trydno było określić smak.Pokoje brudne nie sprzątane reczniki zminiane na skurek wtrażnych żądań.
        W ofercie było,iż lokale drinki są w cenie natomiast obsługa żądała opłaty za na przykład Raki,która jest drinkiem lokalnym.
        Beata Żółkiewska   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

        [2008-11-07 13:08 83.15.87.*]

        nas było ok 25 osób. I myślę, że tylko dlatego, że był w naszej grupie ostro walczący prawnik udało nam się coś ugrać: na trzeci dzień byliśmy w wybranym hotelu, a w zamian rekompensaty, ale również by zrzec się działań odszkodowawczych dostaliśmy wycieczkę wartą ok 150 USD i 50 USD gotówki.

        ITAKA to naprawdę syf.

        Oczywiście nie zakończyło się bezproblemowo. Grupa która została zakwaterowana w hotelu o jedną gwiazdkę wyższym w ostatniej chwili (kilka godzin przed wycieczką) została poinformowana, że im wycieczki nie przysługują, tak samo rekompensata pieniężna.

        Na zakończenie okazało się, że w samolocie nie mamy cateringu mimo, że za niego zapłacilismy.

        Po prostu ŻENADA   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

        [2008-11-14 15:32 213.135.44.*]

        Wróciłam z urlopu zorganizowane przez to biuro 28.11.2008r. i jestem bardzo rozczarowana i oszukana - mialam pobyt w hotelu 5* -rzeczywiście były to 3*, wode musialam sobie kupowac - mając opłacone all inclusive, lyżeczek małych do herbaty było brak, jedzenie jednolite tylko w jednej restauracji (a ponoć miało być 8 restauracji i barów) - wyglądało mniej więcej tak jak by ktoś juz to przetrawił i wróciło do spożycia dla innych talerze myte tylko z wierzchu, od spodu umazane jedzeniem, szklanki wyglądały jak były by wielokrotnego użytku, a wiec każdy zastanawiał się czy to jest do użytku czy już zużyte, alkohole tylko rodzime piwo i wino najgorszego sortu tzw. alkohol twarty tylko za walute , co w innych biurach i w 4* hotelach nie ma miejsca, jak jest all inclusive to poprostu on jest a nie tylko szczcątkowa oferta. Lody od 13-18 były tylko przez 20 minut, za gotówkę można owszem w płatnym barze sobie kupic, opieszałość obsługi bije juz wszelkie dopuszczalne normy. Nie polecam biura a tym bardziej hotelu Crowne Plaza 5*. Jest to jedno wielkie oszustwo, naciąganie klienta. Byłam w Egipcie juz 3 razy i poraz pierwszy doznałam czegoś czego nie przechodziłam, a jak wspomniałam bywałam w hotelach 4* z ofertą all inclusive i nigdzie takiego dziadostwa jak tu nie było. Owszem wiem ze biuro zerwało umowę z tym hotelem, ale dowiedzieliśmy się o tym od rezydentki,( która przez cały czas mówiła ze w tym hotelu tak jest) dopiero na dzień przed wyjazdem, ludzie, którzy przyjechali po nas mieli więcej szczęścia, gdyż po tygodniu mieli być przeniesieni do innych hoteli, natomiast nas to niestety omineło. Nigdy więcej z tym biurem...   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

      [2008-08-31 20:24 81.96.200.*]

      ITAKA OSZUKUJE!!!UWAZAJCIE!!!
      Jestesmy grupa 6 osob czujacych sie oszukanych przez ITAKE.
      Wyslalismy reklamacje do biura do Opola jednak juz prawie 4 tydzien bez odpowiedzi...
      Nasza reklamacja zostala podpisana przez rezydentke p. Patrycje, ktora potwierdzial faktyczny blad ze strony ITAKI. Nasza sprawa wyglada nastepujaco:
      1. Przelozono nam wylot kilka godzin wczesniej.
      2. Po przyjezdzie do Sharm El Sheikh do hotelu JAZ MIRABEL BEACH koczowalismy w recepcji wiele godzin. Nie bylo dla nas wolnych pokoi! A wiec dzien stracony!
      Pani rezydent sie nie pojawila aby nam pomoc.Otrzymalismy od niej tylko smsa. Probowalismy sie dodzwonic do Polski do biura ITAKI w Opolu - niestety nikt nie odbieral telefonu!
      3. Pani rezydent Olga jak i p. Patrycja - zupelny brak kompetencji i odpowiedzialnosci w zalatwianiu wycieczek fakultatywnych i nie tylko! Zapominaly wpisywac ludzi na liste wycieczek fakultatywnych po wczesniejszym skasowaniu pieniedzy. Nie informowaly o zmianie godzin spotkan a ich zachowanie graniczylo momentami z bezczelnoscia.
      4. Co najgorsze!!!
      Wykupilismy pokoje SUPERIOR w poblizu basenow za ktore duzo zaplacilismy a otrzymalismy pokoje STANDARD z widokiem na ulice w poblizu uciazliwej dyskoteki. Roznica w cenie miedzy jednymi pokojami a drugimi to 35 euro od osoby na dobe jak nas poinformowala recepcja. Ktos zgarnał pieniadze do kieszeni za lepsze pokoje dajac nam gorsze? czy to pomyłka? BEZ WATPIENIA TO OSZUSTWO! Co ciekawe oferta w katalogu wyraznie oferowala pokoje SUPERIOR natomiast pokoi STANDARD biuro ITAKA w ogole nie mialo w ofercie   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2008-08-31 20:29 81.96.200.*]

        Bylismy w Sharm z biurem Itaka.
        Po rezydencie nie mozna sie spodziewac niczego dobrego. Pani Olga jak i pani Patrycja - to osoby bez doswiadczenia w uslugach turystycznych,bez kompetencji i z zupelnym lekcewazeniem klienta. Nie odbieraja telefonow - po kilkunastu godzinach odpisza z laska na smsa. Nie sa zorientowane w wycieczkach fakultatywnych i zapominaja wpisac klientow na liste po wczesniejszym skasowaniu pieniedzy, nie informuja takze o zmianach w godzinach wyjazdu na dana wycieczke.Mozna zostac na lodzie...
        Zmieniaja takze godziny spotkan informacyjnych z godziny na godzine - co robi balagan i wprowadza zamieszanie. Poza tym coz moge dodac jesli chodzi i ITAKE....to jedni wielcy oszusci...zaplacilismy za pokoje SUPERIOR a otrzymalismy duzo gorsze STANDARDOWE, ktorych to biuro wcale nie mialo w swojej ofercie. W recepcji poinformowano nas ze jesli chcemy lepsze pokoje musimy dooplacic bo biuro ITAKA wykupilo dla nas tylko STANDARDOWE.   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2008-11-07 13:01 83.15.87.*]

          Mam bardzo podobne doświadczenie. Również Sharm, również p.Olga.

          My wykupiliśmy wakacje w Egipcie. Na lotnisku w Egipcie okazało się, że nie ma miejsc w hotelu, który wybraliśmy. Hotel gdzie przeniesiono całą grupę ok. 25 osób miał być o tym samym standardzie albo nawet gwiazdkę wyższych. Zamiast obiecanych 4 miał 3.. pokoje jak nory, brudne łazienki i ręczniki, ciepłe napoje.. Po olbrzymich awanturach, kończących się na groźbach procesu po dwóch dniach znalazło się miejsce dla większości grupy w pierwotnie wybranym hotelu. Ze względu na fakt, że w grupie był prawnik i widmo poważnej rozprawy wisiało nad Itaką dostaliśmy w ramach rekompensaty wycieczkę i 50USD. Ale nerwów było mnóstwo.. i osoby będące tylko tydzień miały pół urlopu spędzonego na zebraniach, czekaniu i nerwach. Rezydentka obiecywała, umawiała się na określone godziny po czym zjawiała się godziny później. Co dziwne.. Itaka w Polsce nie miała pojęcia o zmianie hotelu. Czyli wiadomo o co chodzi.. machloje machloje i jeszcze raz machloje. Żeby tylko przyciąć po parę stówek na osobę. Od razu uprzedzam, że ITAKA to nie jest firma kogucik, a tam była wykupywana wycieczka, tyle że na umowie widniała nazwa "Nowa Itaka". UWAŻAJCIE NA ITAKĘ!   odpowiedz »

          • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

            [2009-07-02 15:52 83.31.229.*]

            Drodzy klienci Itaki, podejrzewam że już byli. Działa to w ten sposób:
            P. Jasiorowska lub inna zmienia hotel na inny gdzie różnica wynosi ok. 50Euro na tydzięń dla min. 50% wycieczki. (50euro x25odób = 1250Euro). Następnie sprzedaje wycieczki 2 razy droższe niż organizowane przez Egipcjan tak wiec wyjazd na np. łódź ze szkalnym dnem nie kosztuje 20$ a 40$. a w ciągu tygodnia ma minimu 3 wycieczki. Tak wiec 3 wycieczki x ok. 20osób (lub więcej) x 20 $ = 1200$ tygodniowo.
            Reasumując 1200euro + 1200$ - prowizja (czyt. łapówka) dla kogoś w Polsce z Itaki) i mamy bardzo dobrą tygodniową pensję.
            BY żYłO SIE LEPIEJ -....REZYDENTOM ;)   odpowiedz »

            • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodo 

              [2011-06-17 15:54 156.17.101.*]

              moja przyjaciółka jest od miesiaca rezydentką itaki, w grecji i jestem przerazona ta firmą. Firma doskonale wie co się dzieje na wyspie Rodos i nic z tym nie robi!!! Wczoraj moja przyjaciółkę pobili turyści ponieważ właściciel hotelu sprzedał więcej pokoi niz ma i szukała dla nich miejsca w innych hotelach. Taka sytuacja nagminnie zdarza się z tymm włąscicielem, Itaka doskonale o tym i ma gdzieś, że dziewczyny sa w sytuacjach, w których dochodzi do tego co wczoraj. Powiedzcie mi co powinnam zrobić gdzie to zgłosić, ona jest przerażona, jak może sumiennie wykonywac swoja prace, kiedy biuro ma wszystko w dupie oprócz kasy klientów?! Co mam robić żeby jej pomóc?   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2012-11-11 23:06 46.149.222.*]

          Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2009-11-26 01:18 92.24.95.*]

        nikogo nigdy nie oklamala!!!!! trza bylo nie wynosic z restauracji jezdenia!!!!   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2008-09-23 17:06 62.21.13.*]

      Warto pamiętać, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi - gdy jest składana po zakończeniu wycieczki - uważa się, że uznało roszczenie za uzasadnione.   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2008-09-23 17:08 62.21.13.*]

      Warto pamiętać, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi - gdy jest składana po zakończeniu wycieczki - uważa się, że uznało roszczenie za uzasadnione.   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2008-09-23 17:10 62.21.13.*]

      Warto pamiętać, że zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi - gdy jest składana po zakończeniu wycieczki - uważa się, że uznało roszczenie za uzasadnione.   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2009-10-15 09:41 188.33.180.*]

      Tez byłem klietem Nowej Itaki i mam podobne zdanie o usługach tego biura - otrzymaliśmy obskurny pokój w hotelu Cabanas Club w Portugalii zwidokiem na odrapaną ścianę sąsiedniego budynku , bez wymiany ręczników w ciągu tygodnia i z nieczynnym sanitariatem . Na zgłoszoną reklamację otrzymaliśmy po naszj interwencji odpowiedz po miesiącu zawierającą tłumacznia oparte na kłamstwach.
      Odradzam korzystanie z usług tego biura.
      Jerzy Sokołwski   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2009-11-20 10:22 89.77.144.*]

      zgadzam sie z wszstkimi opiniami na temat itaki oszukuja klietow a pozniej jak reklamacja to wypinaja sie jesli chodzi o zbbiorowy pozew bylbym zainteresowany podaje nr gg 4495075   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2010-07-06 13:13 195.137.247.*]

      Też byłem (niestety) Klientem tego pożal się Boże biura podróży.
      Zostałem nabity w butelkę i czuję się oszukanym. Turcja, 5 gwiazdek a w rzeczywistości widok na śmietnik,bez balkonu.Pokoik mały (w opisie 30m2),brudny,zapyziały.Wszyscy zauważyliśmy,że tylko Polaków(klientów Nowej Itaki) kwaterują w tym budynku,który znajduje się na zapleczu całej infrastruktury hotelowej.Uważajcie na tego operatora.Mam nadzieję,że szybko zniknie z naszego rynku usług turystycznych.
      E.Warywoda   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2012-11-11 23:07 46.149.222.*]

        Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2010-07-09 00:36 178.182.37.*]

      Witam Państwa
      Proszę o kontakt osoby zainteresowane dochodzeniem odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy przez w/w biuro turystyczne. Jestem specjalistą d/s odszkodowań w działającym na terenie całej Polski biurze prawnym. Nasza firma nie pobiera wynagrodzenia do czasu odzyskania dla Państwa odszkodowania.
      tel 784 418 966, gg 18501775, j.kubiszewska@odszkodowania24.info   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2010-10-02 10:57 83.238.46.*]

        Witam'

        Zamierzam złożyć reklamację dot. pobytu w hotelu Tuvanna Suite. Będę wdzięczna za wszystkie podpowiedzi.
        Ewa Hyska   odpowiedz »

        • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

          [2010-10-03 10:30 80.48.115.*]

          myślę, że pozew zbiorowy to wyjście najlepsze i najtańsze, może skorzystajmy z pomocy biura prawnego, które tutaj się oferuje, mnie ITAKA zaoferowała całe 200 zł za nienależyte wykonanie umowy, śmiechu warte? ale mnie nie jest do śmiechu   odpowiedz »

          • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

            [2012-09-07 10:48 188.121.7.*]

            mnie 400 za to że w 5 gwiazdkowym hotelu 4 osoby (rodzina spała na 2 łóżkach   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

      [2010-07-09 20:38 194.152.46.*]

      My również zostaliśmy oszukani przez to biuro, które znacznie przesunęło wylot (poinformowano nas o tym w ostatniej chwili), a tym samym skróciło nam pobyt na Korfu. Dodatkowo zaniżono kategorię hotelu - okazało się, że 5* jest 4*, a piękna plaża hotelowa nie nadaje się do użytku- syf i malaria. Reklamują się jako nr1 w Polsce- ale chyba chodzi o przekręty. Wiemy, że wiele osób ma zamiar reklamować naszą wycieczkę. Mamy nadzieję, że ktoś w końcu zrobi porządek z tym biurem. Nigdy więcej z Itaką.   odpowiedz »

      • OSTROŻNIE Z NOWĄ ITAKĄ 

        [2011-07-14 21:56 83.20.2.*]

        Biuro to nie tylko ma niebezpieczne umowy dla klienta , ale ma problemy z organizacja wycieczek, a także z doborem pilotów.Wróciłem z wycieczki objazdowej po Skandynawi. Pilotka p. AGNIESZKA ZAMIAST OPIEKOWAĆ SIĘ GRUPĄ REALIZOWAŁA SWOJE .HOBBY.Więcej opiszę jak ochłonę.

        Z CHOJNOWSKI   odpowiedz »

        • OSTROŻNIE Z NOWĄ ITAKĄ cd. 

          [2011-07-26 22:30 83.11.45.*]

          Czy pilotem-przewodnikiem może być osoba destrukcyjna, arogancka, zarozumiała i można by dodać jeszcze kilka przymiotnikow? Tak, może - w Nowej Itace.
          Podam tylko kilka faktów zachowań PILOTA - p. Agnieszki, jakie się zdarzyły podczas wycieczki, - choć jest ich znacznie więcej.
          1) Na zbiórki, które wyznaczał sam pilot, spóźniał się nie uczestnik wycieczki, lecz sam pilot. Np. w W-wie - 1 godz., co wywołało duże zamieszanie wśród personelu na przystani promowej, bo grupy nie było jeszcze 50 min przed odejściem promu. Byłem tego świadkiem, bo dołączałem do grupy dopiero w Gdańsku. Na zwróconą uwagę pilotce przez jednego z uczestników grupy - zamiast przeprosin otrzymał ostrą reprymendę.
          2) Po dwu-dniowej awanturze przez grupę osób w sprawie nie wyrażenia zgody na podania nr. tel. kontaktowego na wypadek zdarzenia losowego przez pilotkę - brak wyobraźni został złamany.
          3) Pilot zabronił nagrywania swoich informacji i wypowiedzi dotyczących realizowanego programu wycieczki, twierdząc, że są to jej dobra osobiste i są chronione prawem autorskim(?).Na zwróconą uwagę przez jednego z uczestników, że w cenie wycieczki opłacił przewodnika - otrzymał publiczne o.. p.. r przed wszystkimi uczestnikami wycieczki.
          4) Pilot do określonego punktu np. widokowego chodził na czas.Połowa grupy nie dochodziła do celu i musiała wracać, bo czas minął - rozpiętość wiekowa 20 - 70 lat Za to pilotka była bardzo zadowolona, bo pobiła swój rekord życiowy na tej trasie - 12,5 min.
          Wyrazem zadowolenia grupy z pilota niech poświadczy fakt, że z 55 osobowej grupy nikt oficjalnie tej pani nie podziękował. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy, choć była to może 20 - 30 moja wycieczka.
          Ale ... za organizację i dobór pilota odpowiada biuro podróży.

          25 07 2011-07-25 CHOJNOWSKI Z   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

      [2010-07-26 19:59 80.48.115.*]

      Biuro Podróży ITAKA podpisało ze mną umowę na pobyt w hotelu TUVANNA SUIT, dokonałam wpłaty całej kwoty w wysokości 4018 zł. Biuro nie wywiązało się z umowy z przyczyn leżących po stronie BIURA i przyczyny te nie mieszczą się w granicach przyczyn niezależnych od BIURA. BIURO oszukało mnie i wielu innych klientów proponując oferty last minute w hotelu, który nie miał żadnych wolnych miejsc, nadal sprzedawali oferty w hotelu Tuvanna, mimo, że ma on ograniczona "pojemność" przyjmowania gości. Goście byli umieszczani podobnie, jak my w podrzędnych pensjonatach, które nie spełniały żadnych norm, z którymi BIURO, jak mniemam, nie posiada podpisanej umowy. Oszustwo, jakiego dopuszcza się ITAKA jest bardzo łatwe do udowodnienia, wystarczy policzyć liczbę sprzedanych rezerwacji w hotelu Tuvanna z liczbą rzeczywistych miejsc w tym hotelu. Turyści systematycznie po przylocie dowiadują się, że ich pokoje ponoć uległy spaleniu, dwa razy w tygodniu palą się rzekomo 2-3 pokoje. Rezydent P.S. zmęczonych po nocnej podróży turystów, pragnących jedynie umyć się i odpocząć, każe umieszczać w dwóch pensjonatach -Roselife i Flowers, na kilka dni, systematycznie osoby te są upychane w tych pensjonatach, ponieważ Tuvanna jest pełna gości. Po kilku dniach, dla tych NIEPOKORNYCH, zbuntowanych znajdują się pokoje w Tuvanna ( w dniach opuszczenia przez turystów wylatujących do kraju). Dwóch "chłopców " hotelowych w hotelu Flowers opowiadało, że Pan Rezydent czerpie z tego tytułu korzyści materialne, ale może nie należy wierzyć Turkom?( to pozostawiam pod Państwa rozwagę). Żeby nie być gołosłownym w skrócie przedstawię naszą historię, która poparta w każdym czasie może być zeznaniami świadków.
      Przybyłyśmy do hotelu Tuvanna 10 lipca około 6,30, Pani rezydent, która nas przywiozła do hotelu nawet nie zainteresowała się, czy mamy gdzie mieszkać, zwyczajnie nas wysadziła z autokaru pozostawiając na pastwę losu. Natychmiast obsługa hotelu zabrała nasze bagaże i poprowadziła około 200 metrów do jakiegoś pensjonatu o nazwie Roselife. Zaprotestowałam, że to nie jest nasz hotel, poinformowano mnie, że to jest hotel równorzędny, ponieważ w Tuvannie nie ma wolnych miejsc. Odmówiłam pozostania w obiekcie, który już w recepcji budził moje obawy. Ponieważ nie dałam się przekonać po kilkunastu minutach zażądałam aby nasze bagaże ponownie zaniesiono do Tuvanny. Tam około 7,10 kolejna rezydentka przywiozła dwoje Polaków z Wrocławia. Poprosiłam Panią rezydent o pomoc, na co ona raczyła mi oświadczyć, że naszym rezydentem jest Pan P.S. i mamy się z nim kontaktować, jednak nie wcześniej niż po godzinie 10,00, ponieważ i tak wcześniej nie odbierze telefonu. Państwu XY również zaproponowano Roselife, na co się nie zgodzili, natomiast obsługa hotelu Tuvanna usiłowała nam wmówić, że oni się zgadzają i my powinniśmy zrobić to samo. Ponieważ Państwo XY odmówili przeprowadzki razem koczowaliśmy w restauracji hotelu Tuvanna ( nota bene bez klimatyzacji, na dworze, ataki komarów upierdliwcze, niż w Polsce ale ITAKA nie może odpowiadać za komary). Po godz. 10,00 usiłowaliśmy Rezydenta P.S. prosić o pomoc, bezskutecznie, Pan P.S. oznajmił nam, że nie ma dla nas czasu, że ma swoje ważniejsze sprawy, czas znajdzie w ustalonych godzinach urzędowania w hotelu. Koczowaliśmy na walizkach dalej. Obsługa hotelu po naszych prośbach zaprowadziła nas do tzw. Hotelu Roselife, gdzie na godzinę w czworo otrzymaliśmy pokój, by móc skorzystać z toalety, łazienki i się przebrać, byliśmy już 24 godziny na nogach, bez odpoczynku. Pan Rezydent P.S. zjawił się około 16,00 i oznajmił, że spaliły się nasze pokoje, w nocy, że nic nie może zrobić, nam proponuje zaufanie do tureckiego menagera hotelu Tuvanna i udanie się tam, gdzie nam wskaże turecka obsługa hotelowa. O dziwo turyści hotelu Tuvanna nic nie wiedzieli o żadnym pożarze w nocy, nie było żadnej akcji gaśniczej, żadnego dymu a tzw. "pożary" w tym hotelu występują dwa razy w tygodniu, kiedy przyjeżdżają kolejni turyści. Wieczorem umieszczono nas w tzw. Hotelu Flowers, umówmy się, że w dalszej części będę używać nazwy SZCZOCH, tak nazwaliśmy ten pensjonat z bożej łaski, ze względu na brud, walające się odpadki jedzenia już w tzw. Hallu głównym, wrzask, a głównie przejmujący smród rozkładającego się moczu panujący wszędzie. Nasz i Państwa XY, jak później się okazało, również Pana M.K. i jego kolegi R> ( przylecieli tego samego dnia, znaczy 3 pokoje się chyba spaliły) miał potrwać maximum 1-2 doby. Do Tuvanny zostaliśmy przeniesieni wraz z Państwem XY po 4 dniach, wieczorem 13 lipca, Pan M.K. i Pan R. chyba dopiero po 6 dniach (byli mniej upierdliwi od nas). Przez cały czas Pan Rezydent P.S. nas ignorował, mało tego, w momencie, kiedy zażądałam biletu powrotnego do kraju zaczął nakłaniać Pani A.K. i jej koleżankę Panią A.B.przebywające w hotelu Tuvanna, aby przeniosły się do innej rodziny polskiej do pokoju i tam zamieszkały wspólnie z nimi, ponieważ trzeba zwolnić pokój dla nas. Pan P.S. zafundował nam, w ramach jego pojętej rekompensaty wycieczkę, rafting za 15 euro, pan kierownik hotelu zafundował nam pobyt w łażni tureckiej, 30 minut masaż rękawicą szorstką ( tzw. Peeling) i masaż pianą. Hotel Tuvanna wbrew zapewnieniom Biura nie posiada żadnych gwiazdek, zwyczajnie również nie spełnia wymogów, by je otrzymać, mimo już lepszych warunków, niż w SZCZOCHU, nadal nie były spełnione warunki oferty, w pokoju Państwa XY nie było lodówki, w naszym pod żadnym pozorem nie należało używać zlewozmywaka, woda zakręcona, po odkręceniu ciekło zwyczajnie spod szafek w pokoju dziennym. Suszarki w żadnym pokoju nie było, za kaucja można ją było jedynie wypożyczyć w recepcji. All inclusive to 3 posiłki dziennie w formie ubogiego bufetu, mięso wydzielane, jeżeli w ogóle bywało, owoce to jedynie arbuz, codziennie jajka na twardo i słone twarogi, jedna zupa i to często niejadalna, resztki z lunchu na kolację, podwieczorek to podane na tacy ciastka ze sklepu, często wafelki połamane na malutkie kawałeczki, żeby były bardziej podzielne.
      Moja, mającą być krótką, opowieść zapewne mogą uzupełnić inni uczestnicy, Klienci Biura Itaka
      NA KONIEC DODAM, ŻE DLA MNIE I MOJEGO DZIECKA MIAŁA TO BYĆ OBIECYWANA W OFERCIE " PODRÓŻ SPEŁNIONYCH MARZEŃ"- DZIŚ BRZMI TO MAKABRYCZNIE, CZUJĘ SIĘ OSZUKANA, NABITA W PRZYSŁOWIOWĄ BUTELKĘ, KOMU MAM ZAWDZIĘCZAĆ TAKIE SAMOPOCZUCIE PO POWROCIE? REZYDENTOWI P.S., CZY CAŁEJ FIRMIE ITAKA? A byłam przekonana, nie tylko ja zresztą, że takie biuro, jak ITAKA nie zawiedzie, jest pewne, ma renomę na rynku turystycznym.   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2010-10-15 00:42 80.53.239.*]

      itaka tragedia   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2011-02-21 12:17 212.244.107.*]

      Ludzie za 2300 hotel 4* i może jeszcze all inclusive ????
      Jakie pieniadze taki standard, cudów nie ma.   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2011-02-21 17:16 77.253.5.*]

        jak to nie?? w bułgarii?? więc nie rozumiem twojego zdziwienia   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2011-08-30 13:21 83.25.61.*]

        za 2300 zł , za tydzień na osobę w kraju 3 świata , all w 5 gwiazdkowym hotelu , last minute ---------------to zupełnie normalna cena- proszę sobie popatrzyć na oferty różnych biur- jest ich cała masa i wszędzie oferta jest bardzo zbliżona .

        Inną rzeczą jest , że w 5 gwiazdkowym hotelu biegają kury , że będąc na wakacjach w Turcji zwiedzaliśmy szpitale . Że ledwo uratowaliśmy dziecko - bo nie wiele brakowało aby cały wyjazd skończył się tragicznie . Że za taki stan rzeczy nikt mnie nawet nie przeprosił . Hotel ALARA PARK ***** all - wszystkich , którzy się tam zatruli proszę o kontakt - Beata 943465963 wew 16 lub dziemianko@poczta.onet.pl   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2011-03-22 12:02 148.81.45.*]

      Moja wycieczka z Itaki została odwołana z braku chętnych.Pieniędzy mnie nie zwrócono tylko miały być przelane na moje konto.Ponieważ ich nie było na koncie zadzwoniłem po 4 dniach do BOK Itaki a tam pani łaskawie mnie poinformowała ,że pieniądze zostaną przelane w ciągu tygodnia bo takie są procedury.Przepisy stanowią ,że w takim przypadku pieniądze powinny być zwrócone natychmiast i tak miałem zwrócone w SIGMIE TRAVEL. ITAKA bezprawnie przez tydzień będzie obracała moimi pieniędzmi.To był mój pierwszy i ostatni kontakt z tym biurem.Andrzej Możdżyński Instytut Fizyki PAN Warszawa.   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2011-09-19 10:36 83.9.211.*]

        Szkoda,bo ja zawsze byłam bardzo zadowolona z tego biura.Małgorzata Gąsiewska.   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2012-03-27 21:19 83.26.94.*]

        Nigdy więcej z tym biurem oszuści odwołują wycieczkę 3 dni przed terminem i nawet nie raczą podać powodu.
        Jak bym dała pieniądze do banku to miałabym odsetki, a tak nowa itaka zbija kapitał w ten sposób.
        Ciekawa jestem czy płacą od tak zarobionych pieniędzy podatek   odpowiedz »

        • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

          [2012-06-15 12:54 217.153.235.*]

          Witam,
          Ja właśnie wylatuję z Nowa Itaka do Bułgarii 20-28.06.12 do Słonecznego Brzegu (hotel Fenix) Dopiero po przysłaniu dokumentów podrózy zorientowałem się że nocleg w hotelu kończy się 27.06 o godz. 16-tej. Samolot powrotny natomiast mam dzień później o godz. 7.00...
          Całą praktycznie noc wynika z tego będziemy musieli spędzić w holu hotelowym czekając na transfer na lotnisko!!! To skandal!!! Najgorsze jest to że rezerwując na ich stronie nigdzie nie podają faktycznego pobytu w hotelu - dopiero o tym można się doczytać kiedy wybierze się opcję "Wydrukuj potwierdzenie rezerwacji". TYLKO WÓWCZAS!!! Ja nie miałem drukarki (nie muszę przecież jej mieć tak jak i adobe readera w którym następuje generacja tej rezerwacji. Po mojej interwencji telefonicznej poinformowano mnie że "mogę dokonać na własny koszt przedłużenia o jedną dobe pobytu w hotelu" ale tego nikt nie chciał mi potwierdzić ani zagwarantować... LUDZIE - uczcie się na błędach i nie dajdzie się robic w balona!!!   odpowiedz »

          • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

            [2012-06-20 12:38 95.49.71.*]

            PADAKA!!!!

            ja bylam w bulgarii (tez sloneczny brzeg) z Itaka - ale wyjazd na lotnisko z hotelu mielismy ok 3 rano i normalnie te noc spedzalismy jeszcze w hotelu...wspolczuje.   odpowiedz »

          • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

            [2012-07-25 20:29 79.124.101.*]

            Moi rodzice dziś rano wylądowali na Korfu. Z lotniska autokar zawiózł ich do innej miejscowości i hotelu o niższym standardzie niż ten, w którym pobyt realnie wykupili. Od rezydentki dowiedzieli się, że Brytyjscy turyści przedłużyli sobie pobyt, dlatego dla nich w ich hotelu nie ma miejsca. Poinformowano ich natomiast, że aby dochodzić swoich praw muszą się zakwaterować, by móc złożyć rezygnację. Tym samym, zgodnie z polskim prawem, zgodzili się na tzw. świadczenia zastępcze i zamknęli sobie drogę do natychmiastowego powrotu do kraju (co również gwarantuje im polskie prawo). Naturalnie biuro wiedziało o całej sytuacji wcześniej, rodzice jednak zostali powiadomieni dopiero w na miejscu. Dla mnie jest to absolutnie oburzające.
            Agnieszka Groborz   odpowiedz »

            • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

              [2012-09-20 12:34 194.15.124.*]

              to normalnka. Itaka robi tak od dlugiego czasu. Lapie ludzi na super oferty ale nawet nie rezerwuje tych hoteli, z gory rezerwacje sa robione w innym miejscu a na miejscu w danym kraju rezydenci bajki opowiadaja   odpowiedz »

          • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

            [2012-11-11 23:09 46.149.222.*]

            Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2012-09-07 10:46 188.121.7.*]

      Byłem w Alanyi w Hotelu Orient Palace.(5 gwiazdek) mieszkaliśmy w pokoju gdzie w jednej sypialni nie było wentylacji.,Były 2 łózka.Małżeńskie (rozumiem bo to byl wyjazd rodzinny i dla dzieci spały na amerykance pamiątającej chyba Atatiurka.Wązkiej (dobrze że jedno dziecko ma 4 lata. )Mam zdjęcia.Kelnerzy nosili sztućce w tylnej kieszeni spodni a obrus zmieniany na czysty był poprzez odwrócenie na 2 stronę.   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

      [2012-09-11 18:32 46.113.223.*]

      "Agentów biur podróży warto pytać o wszystko i korzystać z ich doświadczenia, bo w katalogach ilość gwiazdek jest podana zawsze według lokalnych standardów" - przecież ludzie wolą kupować przez grupona...bo prawie za darmo   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2012-09-17 19:42 178.37.160.*]

        ja sprawdziłam wszystko , popytałam więc niewiele mnie mogło zdziwić - a jednak. Całą wycieczkę spędziliśmy w szpitalu - po powrocie - znowu szpital.
        Ludzie piszą że łóżko mieli za wąskie ok. Ja się cieszę że moje dziecko żyje.
        Po powrocie stwierdzono u dziecka i u nas śmiertelne bakterie pochodzące z brudu lub - fekaliów .

        Hotel wjazd jak na wysypisko , w środku nieco lepiej.
        Wszyscy się cieszyli , że kurki chodzą i kaczuszki , a cały hotel chorował. oczywiście po powrocie zgłosiłam to itace , ale nie otrzymałam ani odpowiedzi na moją reklamację. A w hotelu nic się nie zmieniło, następny klient mi pisze, że wszyscy chorowali -nikt tego nawet nie sprawdził- a to hotel dla dzieci -więc czekają na nieszczęście .
        Moje dziecko trafiło w drugim dniu pobytu na oddział intensywnej terapii - nieprzytomne , z temp. ponad 40 oC.

        Pokój mieliśmy ogromny , z klimatyzacją , lodówką itp.
        Nikt nie napisał że ściany na ostatniej kondygnacji nie dają się dotknąć - z gorąca , a klimatyzacja jest wyłączana co 30 minut. zatem w pokoju nie byliśmy w stanie wysiedzieć i spaliśmy na balkonie lub w hamaku nad basenem - takie luksusowe SPA.
        Może wreszcie ktoś wpadnie na pomysł żeby im zbiorowy pozew założyć - zanim ogłoszą upadłość. ?
        Beata   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2012-09-17 20:13 79.175.252.*]

          Prosimy o informacje co to za hotel? Jesli jest on i jego otoczenie takie niebezpieczne, powinna Pani pomoc nam omijac go szerokim łukiem   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2012-09-18 18:08 46.112.97.*]

          Wszyscy mówią o zbiorowym pozwie a potem u nich znowu kupują. Już dawno było wiadomo że z jakością usług w itace nie najlepiej (przypomina mi się historia triady...) - Nie kupujcie w itace wycieczek i już   odpowiedz »

          • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

            [2012-09-20 12:28 194.15.124.*]

            to prawda. Czytam mase wpisow na Itake, ze zle, ze oszukuja itd ale to biura itaki pelne sa klientow. Dzsiaj patrzylam na oferte z ciekawosci - ceny na Egipt na hotel ktory mnie interesowal 4600 w innych biurach, nawet wTui ok 3500. Itaka sie bawi z klientami, szuka idiotow co zaplaca po 4600 a pozniej zrobia obnizke do 1800 zeby zgarnac reszte. Dalczego inna biura maja stabilne ceny, roznica 100-150 zl a Itaka ?
            Kupujcie jednak dalej i zmienia wam hotel, wycieczke, wszystko   odpowiedz »

            • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

              [2012-09-20 12:57 178.73.16.*]

              jest dokładnie tak jak piszesz, należy patrzeć na ceny Itaki (znacznie gorsza jakość usług) i nie dać się nabić w butelkę !!!   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2012-10-03 21:00 78.156.185.*]

          powinno się podawać nazwy takich hoteli aby po pierwsze mieli odpowiednią reklame po drugie jak ktoś przeczyta to może odwoła wyjazd   odpowiedz »

          • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

            [2012-10-04 11:02 188.121.7.*]

            Nie polecam Alania Palac Hotel z Itaki.Szczególnie 3 hotel ten dla rodzin z dziećmi.2 pierwsze są ponoć dobre ale dla Rosjan.Mają po 2 łazienki.Obsługa "na szczęście nie jest nachalna co do napiwków a jak już to po wykonaniu usługi.( ale 1 $ to daje do zrozumienia że jesteś głupi)   odpowiedz »

            • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

              [2012-11-11 23:04 46.149.222.*]

              Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

              • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

                [2013-01-24 18:17 83.11.189.*]

                Proszę zajrzeć na itaka-wycieczka.pl - jest już oficjalna akcja przeciwko przekrętom tego biura.   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2012-11-11 22:58 46.149.222.*]

        Zdecydowanie nie polecam Itaki - oszukała klientów czerwcowej imprezy do Czarnogóry ! .Rezydentka totalny kanał jak i kierownictwo Itaki . Nasz pobyt na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' przerodził się w HORROR !!, Dwu krotnie interweniowała Policja i Ambasador RP ,baliśmy się o swoje życie gdy właściciel wyrzucał nas z hotelu dopuszczając się do rękoczynów w stosunku do nas i naszych małżonek . Być może nie doszło by do tego gdyby kłamliwa Itaka nie wysyłała swoich klientów do hotelu z którym zanim wysłano około 50 osób zerwano umowę . Po tych wszystkich traumatycznych przeżyciach jakich doświadczyliśmy na imprezie ,,Wakacje spełnionych marzeń'' to nieuczciwe i pełne ignorancji dla swoich klientów Itaka w ramach reklamacji proponuje 400 zł. co uważamy za skandal . Szerokim łukiem omijajcie nieuczciwe biuro Itaka ,w przypadku jakichkolwiek kłopotów pozostaniecie sami sobie. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA>   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2012-11-12 13:03 91.230.159.*]

          Nic innego Wam nie pozostaje, jak pozwać ich do sądu. Ja po dwóch latach wygrałam sprawe i otrzymałam 3000 zł z odsetkami oraz zwrot ok. 200 zł za połączenia na terenie Turcji do rezydenta, ambasady i biura w Opolu. Pozdrawiam i nie dajcie się, przysługuje Wam prawo do roszczenia o zwrot kosztów imprezy, zmarnowanych wakacji i innych kosztów poniesionych w związku z nierzetelnym operatorem turystycznym. MW   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2013-01-25 09:39 83.8.49.*]

          Proszę tylko zajrzeć jak nas oszukano: itaka-wycieczka.pl   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2013-06-27 14:47 193.238.67.*]

          Tak, zdecydowanie trzeba pozywać, bo inaczej inne formy sie nauczą i będą tak robić ;(
          Ja bym w tej sytuacji skorzystała z jakiejś firmy od odszkodowań...pierwsza jaka mi wyskoczyła, a zajmująca się sprawami z biurami podróży to www.norisk.net.pl. Widzę na stronie, ze pobierają kasę dopiero od wygranej sprawy czyli nieźle. Znajoma mojego taty korzystała z kancelarii i mimo, ze sprawa wygrana to koszty zastępstwa wyszły ją drożej niż odszkodowanie. Dlatego wydaje mi się, ze firma będzie lepsza.   odpowiedz »

          • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

            [2013-10-06 17:25 37.30.47.*]

            ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA WITAM mam kolegę pracującego w Opolu w jest ;;;;;; Itaka tylko powiedział dwa słowa Itaka zwyczajnie żeruje na niewiedzy ludzi. Stydzem się ze tam pracuję nawed nie muwiemNas też oszukali i skrócono pobyt i nie zakwaterowano nas w hotelu zapłaciliśmy za 5 gwiazdkowym to zakwaterowano 4 gwiazdkowym ZAPRASZAM NA STRONĘ http:// itakaforum. pl
            Stowarzyszenie poszkodowanych tronę itakaforum.pl tylko w okresie letnich wakacji 2013 odwiedziło ponad
            13.000 osób.zastalo zerstowanych i poszkodowanych CZE BA MÓWIĆ ABY INNI NIE DALI OSZUKAĆ BURZE ITAKA   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2013-10-06 17:14 37.30.47.*]

          ZDECYDOWANIE NIE POLECAM <BP - ITAKA Nas też oszukali i skrócono pobyt i nie zakwaterowano nas w hotelu zapłaciliśmy za 5 gwiazdkowym to zakwaterowano 4 gwiazdkowym ZAPRASZAM NA STRONĘ http:// itakaforum. pl
          Stowarzyszenie poszkodowanych tronę itakaforum.pl tylko w okresie letnich wakacji 2013 odwiedziło ponad
          13.000 osób.zastalo zerstowanych i poszkodowanych CZE BA MUWIC ABY INNI NIE DALI OSZUKAĆ BURZE ITAKA   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2014-04-01 20:20 83.143.141.*]

        Zachęcam do udziału w Ogólnopolskim badaniu dotyczącym "wyceny" należnego zadośćuczynienia za niewykonanie lub nienależyte umowy o świadczenie usług turystycznych. Poniżej podaję link
        https://docs. google. com/forms/d/1eWINs5keMnCPTevJQGfEzvP48tq ESeuKyWsY0WyTf94/viewform   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2013-01-23 18:44 86.81.112.*]

      Witam! wybieram się z mężem na wycieczkę autokarową do Włoch" klasyczne Włochy" może ktoś mi podpowie czy warto? Po tym co tu przeczytałam to już odechciewa mi się wyjazdu. Pozdrawiam Agnieszka   odpowiedz »

      • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

        [2013-01-25 09:57 83.8.49.*]

        Pani Agnieszko, uprzejmie proszę zajrzeć na: itaka-wycieczka.pl   odpowiedz »

    • Klienci Nowej Itaki niezadowoleni z wakacji 

      [2013-06-24 01:01 83.11.75.*]

      szczegóły na itakaforum.pl   odpowiedz »

    • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

      [2013-06-29 23:53 195.150.11.*]

      W takich sprawach trzeba działać od razu, nie ma sensu po 16ście razy wysyłać faksy w nadziei iż pewnego dnia postanowią jednak łaskawie odpisać.
      Ja z Itaką jeżdżę od lat i nigdy nie miałam problemów. Natomiast moja ciocia, wyśmiała nas, ze przepłacamy i znalazła sobie biuro za 1000zł tydzień w Egipcie. Masakra kompletna. Pieniądze z odszkodowania uzyskała tylko i wyłącznie dzięki pomocy noRisk, gdyby nie poszła do tej firmy, zapewne do dziś nie zobaczyłaby ani grosza, a tak wszystko poszło sprawnie. Pieniądze udało się na szczęscie odzyskać, ale niemiłe wspomnienia zostały. Jedyny plus tej sytuacji: dzięki temu znalezlismy fajne, rzetelne biuro do odszkodowan :P Polecam sobie wygooglowac: noRisk, mają na swojej stronie wszystkie informacje.   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2013-08-30 01:07 83.7.132.*]

        Dobrze, że są takie kancelarie, które pomagają w sporach z dużymi biurami podróży. Już podpisałem umowę i będę razem z innymi wczasowiczami dochodził roszczeń w sądzie. W połowie turnusu przedstawiciele Itaki przerwali brutalnie moje wakacje w Egipcie, wsadzili do samolotu i wysłali do kraju. Nie chcą też oddać mi pieniędzy. Razem z nami na wakacjach był prawnik z krakowskiej kancelarii them, który też się zdenerwował. Wysłałem mu już pełnomocnictwo do pozwu zbiorowego a razem ze mną przyjaciele z którymi tam byliśmy. Nie biorą pieniędzy z góry a dopiero po wygranej sprawie. Wszyscy którzy zostali też tak potraktowani jak my powinni wytoczyć pozew - kontakt jest na ich stronie http://odszkodowanie.themi.pl. Im więcej osób się zgłosi tym niższe będą koszty sądowe i większa szansa na wygraną.   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2013-08-30 01:08 83.7.132.*]

        Dobrze, że są takie kancelarie, które pomagają w sporach z dużymi biurami podróży. Już podpisałem umowę i będę razem z innymi wczasowiczami dochodził roszczeń w sądzie. W połowie turnusu przedstawiciele Itaki przerwali brutalnie moje wakacje w Egipcie, wsadzili do samolotu i wysłali do kraju. Nie chcą też oddać mi pieniędzy. Razem z nami na wakacjach był prawnik z krakowskiej kancelarii them, który też się zdenerwował. Wysłałem mu już pełnomocnictwo do pozwu zbiorowego a razem ze mną przyjaciele z którymi tam byliśmy. Nie biorą pieniędzy z góry a dopiero po wygranej sprawie. Wszyscy którzy zostali też tak potraktowani jak my powinni wytoczyć pozew - kontakt jest na ich stronie http://odszkodowanie.themi.pl. Im więcej osób się zgłosi tym niższe będą koszty sądowe i większa szansa na wygraną.   odpowiedz »

      • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

        [2013-08-30 01:13 83.7.132.*]

        Dobrze, że są takie kancelarie, które pomagają w sporach z dużymi biurami podróży. Już podpisałem umowę i będę razem z innymi wczasowiczami dochodził roszczeń w sądzie. W połowie turnusu przedstawiciele Itaki przerwali brutalnie moje wakacje w Egipcie, wsadzili do samolotu i wysłali do kraju. Nie chcą też oddać mi pieniędzy. Razem z nami na wakacjach był prawnik z krakowskiej kancelarii them, który też się zdenerwował. Wysłałem mu już pełnomocnictwo do pozwu zbiorowego a razem ze mną przyjaciele z którymi tam byliśmy. Nie biorą pieniędzy z góry a dopiero po wygranej sprawie. Wszyscy którzy zostali też tak potraktowani jak my powinni wytoczyć pozew - kontakt jest na ich stronie http://odszkodowanie.themi.pl. Im więcej osób się zgłosi tym niższe będą koszty sądowe i większa szansa na wygraną.   odpowiedz »

        • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

          [2013-09-04 01:41 83.27.52.*]

          Już wysłałem im pełnomocnictwo i umowę. Nie pobierają żadnych opłat. W umowie stoi, że biorą 20% dopiero po wygraniu sprawy a jak przegrają to nie biorą nic. Koszty sądowe wyliczyli nam na dwieście kilkadziesiąt złotych dla 4 osób. Twierdzą, że możemy też dostać odszkodowanie oprócz zwrotu pieniędzy za wycieczki. Gdyby z biurem dało się dogadać to nie pozywalibyśmy ich, ale jak chcą nam oddać jakieś śmieszne grosze pomimo tego, że zabrali nam większość wyjazdu to im teraz nie odpuścimy.   odpowiedz »

          • Opole: klienci poszkodowani przez biuro podróży Nowa Itaka domagają się odszkodowań 

            [2013-09-05 23:09 83.29.58.*]

            Dzwoniłem do Krakowa do themi i powiedzieli mi, że rzeczywiście przygotowują pozew zbiorowy i mają ponad 40 chętnych już, oraz że nie biorą nic z góry. Jutro z żoną wysyłam im umowę a do itaki wysyłamy reklamację. Mówili też, że możemy w sądzie walczyć o odszkodowanie dodatkowo i to na wielotysięczną kwotę. Już teraz koszty procesu przy takiej liczbie klientów są symboliczne a uważają, że do końca postępowania zbiorą przeszło 100 chętnych.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję