TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Itaka ukarana przez UOKiK

Data wysłania: 2011-06-13 10:02 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Biuro podróży Itaka ma zapłacić ponad 2 miliony 700 tysięcy złotych kary za złe traktowanie klientów - informuje Polskie Radio.

Decyzję o ukaraniu spółki Nowa Itaka, właściciela biura podróży Itaka, podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak wyjaśniła Agnieszka Majchrzak z UOKiK karę nałożono m.in. za odmowę prawa do odszkodowania za loty opóźnione nawet o kilka godzin. W tym przypadku klient nie miał prawa domagać się rekompensaty za opóźnienia rozpoczęcia imprezy turystycznej, które były krótsze niż 12 godzin. Biuro Itaka nie zwracało również pieniędzy za niezrealizowane punkty programu.

Decyzja UOKiKu nie jest prawomocna. Przedsiębiorca może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 10:47 178.73.49.*]

        odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 10:07 83.6.166.*]

      czy ktoś kompetentny z UOKiK może odpowiedzić dlaczego za opóźnienia w przelotach nie są karane LINIE LOTNICZE ? Dlaczego UOKiK i n i e nakłada kar na PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH ?   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 10:46 178.73.49.*]

        Totalny absurd, Cygan zawinil/ nic nie mam do Romow/ a kowala powiesili . linie litnicze na tą okoloiczność/ spóznień/ ograniczają swoją odpowiedzialnosc, jak się da i ciezko jest od nich cokolwiek wyegzekwowac a kochany Urząd lekką rączką karze biuro podrozy. W ogole ststem prawa a zwlaszcza przepisy prawne, dotyczace odpowiedzialności biur podroży sa cokolowiek na glowie postawione. Przydalaby się ogolna branżowa dyskusja nad w/w sprawa.   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 14:24 213.158.197.*]

        Nie rozumiem opinii wygłaszanych przez przedstawicieli biur podróży na tym forum, że dlaczego się nie karze przewoźników czarterowych. W ustawie o usługach turystycznych jest jasno napisane, że organizator turystyki (jako profesjonalista na rynku) odpowiada za działania swoich podwykonawców, jak za swoje działania. To organizator turystyki powinien domagać się odszkodowań od przewoźnika czarterowego, a nie klient. Klienta przecież nie obchodzi kto wykonuje dla niego usługę. Interesuje go u kogo zakupił pakiet.   odpowiedz »

        • UOKiK ukarał Itakę 

          [2019-03-05 11:44 178.217.221.*]

          Tak samo uważam... podpisałem Umowę z Biurem Podróży jako Organizatorem Imprezy (kompleksowo: transport, nocleg, wyżywienie i inne usługi towarzyszące) a nie z jakimś podwykonawcą Organizatora!!! . na wybór którego nie ma wpływu. W regulaminie (załącznik do Umowy) jest wyraźna deklaracja Biura Podróży ITAKA jako Organizatora Imprezy:
          "Ogólne warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez Biuro Podróży Itaka" z dnia 01.07.2018r. w którym punkt V określa organizatora i czas trwania imprezy, tj:
          "Biuro Podróży informuje Podróżnego, że data wylotu jest dniem rozpoczęcia, a data powrotu dniem zakończenia imprezy."
          oraz w którym punkt XIII określa odpowiedzialność, tj:
          "Biuro Podróży jest odpowiedzialne za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową." ... to jest jednoznaczne i wystarczające...i bez zbędnej dalszej polemiki i bezpodstawnego "gdybania"!!!
          Zatem, sprawa jest oczywista: to Organizator Imprezy powinien zadbać o odszkodowanie dla uczestnika za wystąpienie braków podczas "imprezy" w tym także podczas podróży.
          Pytanie: czy biura podróży nie są ubezpieczone na taką ewentualność ? ... jeśli tak to w czym problem... a może chodzi o wyższą składkę za kolejny rok?   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-14 18:27 217.144.201.*]

        A czy linia lotnicza jest winna jak jej w ostatnuiej chwili zmienią godz przelotów tzw czarterów.
        A może karać lotniska?   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 11:27 87.205.12.*]

      Widać, że osby wypowiadające się, nie sprzedają biletów lotniczych lub z turystyką mają niewiele do czynienia. Przepisy unijne wyraźnie mówią jaki kary ponosi linia lotnicza za spóźnienia i co otrzymuje klient. Nie jest winą linii lotniczej, że pozim znajomości języków obcych i przepisów międzynarodowych jest u naszych polskich klientów znikoma.
      Inna sytuacje jest w połączeniach czarterowych. Przepisy unijne wyraźnie mówią, że klient musi wiedzieć najpóźniej na 30 dni przed odlotem w jakich godzinych poleci. Również wszystkie zmiany godzin wylotów muszą być klientowi zakomunikowane i jeśli jest to zrobione z wyprzedzeniem klient musi je zaakceptować. Nasi organizatorzy nie mają zwyczaju informowania o godzinach wylotów, bo przy tym stosowanym systemie zakupów na ostatnią chwilę, dowiadują się o nich na kilka godzin przed odlotem. Skandalem jest przetrzymywanie klientów kilka lub kilkanaście godzin na lotniskach, bo jedyna maszyna się właśnie popsuła, a linie charterowe, ponieważ są bardzo tanie, nie mają możliwości podstawienia maszyny zastępczej. I to się musi zmienić, ale tak jest ze wszystkim np autostradą A2. Dlaczego w innych krajach to jakoś funkcjonuje a w Polsce liczy się tylko zysk a nie dobro klienta.   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-20 11:37 79.190.15.*]

        w dzisiejszych czasach nie zysk sie liczy tylko najmniejsza strata!!!! a linie sa i bedą najtańsze dopóty dopóki polski turysta nie uświadomi sobie że za jakiekolwiek wakacje trzeba zapłacic więcej niż 1000zł!!!!! zachód zawsze bedzie do przodu bo zachodni turysta zdaje sobie sprawę z cen i nie uważa organizatorów za wyzyskiwaczya co za tym idzie, wieksze ceny ale i jakość obsługi dużo lepsza:) a juz temat jakiego turyste na co stać to już inna bajka!!!!   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 11:32 83.19.69.*]

      .... ten kraj jest popieprzony, nie wiem do czego chca tutaj doprowadzic, chyba tylko do tego zeby bezrobocie wzroslo, bo turystyka nie dojśc ze juz lezy to sie ja jeszcze kopie!!!. Kiedy zimą stalam na dworcu centralnym w warszawie ( -12) 4 godziny, bo trakcje zamarzły to mi kolej powiedziala ze mi sie zadne odszkodowanie nei nalezy bo w koncu przyjechal pociagi dojechalam do celu. Ciekawe dla kogo te 2 mln 700tys trafią .... brak słów ... "Turystka"   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 11:40 79.191.96.*]

      Pani Majchrzak udowadnia brak kompetencji a tym samym bezsensowność działania tego Urzędu w wielu sprawach zwłaszcza związanych z turystyką, działania biur są bez premedytacji, bo musimy dbać o klienta,a najwięcej mają do powiedzenia ci którzy kupują oferty last minut ostanimi czasy nawet znacznie poniżej wartości usługi. Trzymam kciuki za Itakę a Urzędowi solidnej analizy problemów i adekwatnych decyzji. AGENT ITAKI I zarazem TOUR OPERATOR   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 12:00 193.19.165.*]

        Zgadzam się.

        Dodatkowo: większość zapisów w warunkach uczestnictwa biur podróży jest podobna ! Są dostepne w internecie. Od dawna. I co ? akurat teraz ktoś się nimi zainteresował :-)? Ciekaw jestem kto poszczuł tego panią M. właśnie na Itakę ?

        Pozdrawiam
        Marcin- Partner Itaki   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 12:12 87.105.238.*]

      a co wy tak za itaką ? - przecież cały czas wszystkich agentów w ch....a robi - ja się cieszę - zastanówcie się   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 14:38 83.6.176.*]

        Jak jesteś kiepskim agentem to może robią Cie w ch...:)   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 12:20 193.19.165.*]

      Z FACEBOOK/ITAKA
      Oświadczenie:

      Potwierdzamy, że na B.P. Itaka została nałożona kara za stosowanie klauzul uznanych przez U.O.K.i.K za abuzywne. Natomiast informujemy, że kwestionowane klauzule zostały usunięte z naszych Warunków Uczestnictwa począwszy od grudnia 2008r., przez maj 2009r a skończywszy na maju 2010r, i B.P. Itaka nie stosuje ich w umowach zawieranych z klientami



      Sporne pozostają 3 klauzule, które w naszej opinii nie noszą znamion abuzywnych i w sprawie, których nasze biuro będzie odwoływało się od decyzji UOKIK.



      Są to klauzule dotyczące:

      1.Obowiązku przechowywania przez uczestnika imprezy rzeczy wartościowych w sejfie hotelowym,
      2.Niepodawania terminu zawiadomienia organizatora o zmianie uczestnika, podczas gdy umowa mówi o tym, że taka zmiana może zostać zgłoszona w odpowiednim czasie przed wyjazdem (w domyśle nawet na lotnisku tuz przed wylotem) co jest zdecydowanie korzystne dla klienta,
      3.Niepodawania informacji na temat obowiązku klienta w zakresie zgłaszania stwierdzenia wadliwego wykonywania umowy w czasie trwania imprezy, podczas gdy umowa wyraźnie mówi, że "jeżeli uczestnik stwierdzi wady imprezy winien on wnieść reklamacje względem pilota lub lokalnego przedstawiciela biura podroży celem umożliwienia usunięcia wady imprezy na miejscu".
      Również fakt, że kwestionowane zapisy były usuwane na bieżąco w trakcie postępowania wyjaśniającego przez UOKIK, sprawia, że od nałożonej kary będziemy się odwoływać.   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 14:12 83.6.166.*]

      bardzo proszę NIE PISAĆ o przepisach unijnych, które regulują obowiązki linii lotniczych, a NAPISAĆ jak je wyegzekwować od linii lotniczych. KILKAKROTNIE składałam skargi na linie za opóźnienia w przelotach i związane z tym straty. ZERO efektu. Linia ma obowiązek zapewnic POSIŁEK, a co ze straconym ZWIEDZANIEM ? Informuję mądralę, że nie musi tego rekompensować, I KTO MA TO POKRYĆ KLIENTOM ?   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 14:39 213.158.197.*]

      Czytając wpisy pod artykułem mam wrażenie, że w biurach podróży pracują przeciętni prawnicy. To organizator wybiera sobie podwykonawców i za ich działania odpowiada w pełni, tak jak za własne działania. Utyskiwanie, że nie można wyciągnąć odszkodowania za spóźnienia i związane z tym zmiany w realizacji programu jest śmieszne. Przecież to Państwo decydują się na konkretną umowę i jej zapisy, macie prawników - niech wprowadzą zapisy chroniące Was, tj. organizatora turystyki. Inna sprawa, już na studiach każdy z menadżerów został zapoznany z podstawami rachunkowości zarządczej, a wcześniej także z teorią prawdopodobieństwa. Naiwnym jest sądzić, że nie będzie opóźnień samolotów i nie nastąpią zmiany w programie. Przecież powtarza się to co roku, można więc to skalkulować i wprowadzić w strukturę kosztów stałych. Ale oto polski sektor turystyki - kalkulować po najniższych cenach, korzystać z najtańszych przewoźników , a klientom mówić, że to nie wina organizatora turystyki, a przewoźnika. Nie jestem związany ani z organizatorami turystyki, ani z przewoźnikami. Patrzę na ten sektor z zewnątrz i nabieram przeświadczenia, że klienta traktuje się częściej jak bagaż a nie jak osobę. Proszę pamiętać drodzy organizatorzy, mamy swoje prawa jako klienci i zakres ochrony konsumenckiej będzie się rozszerzał. Polski rynek turystyczny jest trudny: wybredny klient, nastawiony na produkt w cenie typowego no-frills, ale oczekujący luksusu. Jednak nikt Państwu nie broni przenieść swojej działalności na inne pole rynkowe. Przecież w tym wszystkim chodzi tylko o zysk i rentowność kapitału. Panowie i Panie - to nie jest misja, tylko biznes, a warunki otoczenia są zmienne, a wręcz turbulentne. Trzeba się do nich dostosować lub wyjść z rynku. Natomiast nie można zakładać, że klienta będzie się ciągle nabijać w butelkę. To już nie ta ciemna masa, co w początku lat 90. XX w., która nic nie widziała i na wszystko się godziła. Widzimy jak wypoczywają inni, jakie mają prawa i co to znaczy rzetelność obsługi u organizatorów z Europy Zachodniej. Czas się dostosować do zachodnich reguł.   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 16:09 83.27.72.*]

        bełkot totalny !   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-14 12:53 91.196.214.*]

        dobrze, że Autor sam napisał że nie ma nic wspólnego z organizatorami turystyki, bo z jego wypowiedzi to właśnie wynika! próba doliczenia jakiegokolwiek "zabezpieczenia" na wypadek wypadku skutkuje w tym, że oferta się nie sprzeda. a Klient pobiegnie truchtem do biura na drugim końcu miasta żeby tylko kupić o 50 zł taniej! to co się dzieje teraz na rynku turystycznym to jakaś katastrofa... sam Autor mówi: widzimy jak wypoczywają inni... to jeszcze spójrzcie ile oni za to płacą! albo ile organizator na tym stracił, by wypchnąć jakiekolwiek miejsca za śmiesznie niską cenę... nikt mi nie powie, że 7 dni gdziekolwiek w świecie, sprzedawane za 800-900 zł, przynosi JAKIKOLWIEK zysk dla organizatora, wystarczy sprawdzić ceny biletów lotniczych, i już widać, że pozostała kwota to strata dla biura... ale wspominana "ciemna masa" nadal będzie oczekiwać, że zapłaci 900 zł, a będzie chciała mieszkać w Hiltonie... powodzenia:)   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-14 18:20 217.144.201.*]

        Szanowny Pan całkowicie ma rację w swych jakże słusznych wywodach.
        Winnty jest zawsze wykonawca za swiadczenia podwykonawcy. I tak jest w normalnym jak Pan wspomina świecie.
        Ale nie w kraju paranoi.
        Z rególy wspomniane opóżnienia są nie w przelotach regularnych a tylko na tzw czartyerach.
        Godz. przelotów mimo uzgodnień linii lotniczej z lotniskiem potwierdzane są na 2-3 dni przed wylotem i na ogół nie potwerdzają się wczesniej uzgodnione.
        I prosże odpowiedzieć kto tu jest winien ?
        Organizator - nie.
        Linia lotnicza - nie
        Więc - ?
        Proszę o ewntualny komentaż.   odpowiedz »

        • UOKiK ukarał Itakę 

          [2011-08-05 21:09 89.228.221.*]

          jeśli można wtrącić się w waszą dyskusję, linie lotnicze regularne, czartery tanie linie lotnicze e.c.t pracują na trochę innych zasadach.
          Tu należy być mega punktualnym np.: lot z godziny 9:00 miał opóźnienie z powodu powiedzmy wolnych ruchów służby naziemnej / związanej z zapakowaniem bagażu / co wtedy się dzieje kanał powietrzny, który był dla nas przygotowany niestety przepadł czekamy na pierwszy wolny wszystko się przesuwa i tak nie jest się w stanie "złapać" winnego, który spowodował opóźnienie Pani/Pana lotu   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 14:23 83.6.176.*]

      Widać konkurencja próbuje jakoś sobie radzić.

      Kliencie tak Ci źle z Itaką? Kupuj lasty z TUI lub neckermanna za 2400pln a nie 1400pln w Itace, może będziesz miał lepsze godziny przelotu.
      Jak Wam się skończy ten dobrobyt dopiero zaczniecie narzekać.
      Śmiech mnie ogarnia na te absurdy!
      Kaśka   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 19:19 85.222.48.*]

        co ty bredzisz itaka daje hotel z boku zakwat dobe lub dwie gdzie indziej kombinuja.   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 20:42 83.13.189.*]

        Mam wywieszonego lasta z TUI za 877zł Rodos. Zaznaczam, że cena ostateczna a nie tak jak w Itace lasty po 200zł + opłaty 1500zł.   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 15:20 195.150.60.*]

      Cena nie gra roli - liczy się człowiek! Niestety wszędzie pracują ludzie bez zasad, zakompleksieni ... traktujący turystę jak śmiecia. Ecco Holiday uznało za "bezzasadne" i "nie z ich winy" zarzuty odnośnie realizowania programu handlowego (codzienne punkty programu o których nie wspomniano w programie wycieczki objazdowej po Turcji), kosztem zwiedzania. Fakt, że obrażony pilot (nie poinformowano go, że dziecko poniżej 12 roku życia nie płaci za biletu wstępu) najpierw szantażował, następnie straszył, potem wyśmiewał a na koniec przestał się opiekować - matką i jej dziećmi - była ona zmuszona samodzielnie udawać się do kas w celu pobrania darmowej wejściówki dla dziecka, podczas gdy pilot, nie czekając na nich, realizował program bez ich udziału. W autokarze po długich i bezowocnych prośbach udało im się zająć miejsca obok siebie ( matka plus trzech nieletnich synów) tylko dzięki Pani, która kategorycznie odmówiła kontynuowania podróży na tyle autobusu - siedzenia tam były nieodchylane, nie miały podłokietników, schowków i niemiłosiernie tam trzęsło i zarzucało. W tygodniowej podróży, pokonując ponad 3000 km - to ma znaczenie! Gdy doda się jeszcze zdjęcia z jednego z hotelów w Pammukale ( nie do zamieszkania!!!) i kilka cytatów ... Az trudno uwierzyć! Odpowiedzi na pisma reklamacyjne miały jeden charakter "Zarzuty są bezzasadne, i nie leżące po stronie Biura Ecco Holiday". Celem zamknięcia sporu Biuro dało 4 dni na przyjęcie 8% rekompensaty za zmarnowane pieniądze, czas i zdrowie.   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 17:17 58.136.68.*]

      A jaki wplyw Itaka ma na rozklad lotow? Jaki wplyw miala na opoznienia? Jaki wplyw miala na pogode, czy na wulkany. Jakie pieniadze dostala od linji lotniczych aby mogla wyplacic je klijentom? Toc to jest regres do linji lotniczej!!!
      Kolejna Polska Paranoja. Ludzie opamietajcie sie? Dlaczego znowu jest proba ograbienia firmy? Dlatego ze Polska Firma? Te same opoznienia ma TUI czy Nekerman (tez samolotami lataja) - ale to juz nie obchodzi nikogo?   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-13 19:17 85.222.48.*]

        bardzo dobrze kombinatorom   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-13 21:22 83.7.70.*]

      Od lat w ITACE liczy się ilość klientów, a nie jakość usług dla nich.
      W internecie jest masa krytyk tego biura podróży.
      Wystarczy w Googlach wpisać "itaka wycieczka włochy". a już w pierwszej dziesiątce wyników jest krytyka.   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-14 15:17 83.27.135.*]

        Ja byłam na wycieczce we Włoszech z nimi i jeszcze na wielu innych i zawsze było super :) a poza tym czytając opinie o różnych hotelach są takie sprzeczne informacje, że ciężko z tego co kol wiek wnioskować. Rzadko kiedy zadowolony klient pisze że mu się podobało itd, a nie zadowolony prawie zawsze. A swoją drogą ciekawe dlaczego akurat teraz przed sezonem ktoś doszukał się jakiś nieprawidłowości.   odpowiedz »

    • Dobrze, że UOKiK istnieje ale... 

      [2011-06-14 00:36 83.22.120.*]

      Gdzie był UOKiK gdy operatorzy komórkowi okradali abonentów wciągając ich w kosztowne loterie (bez ich wiedzy), gdzie był UOKiK gdy politycy wprowadzali pseudokonkurencyjne holdingi energetyczne a rząd nałożył akcyzę na "elkskluzywny" prąd, gdzie był ....
      Idą wakacje więc biedny urzędniczyna musi w tym chwytliwym medialnie okresie narobić szumu by pokazać, że jest potrzebny i walczy o interes narodu.
      Ciekawe czy jeśli odwołanie Itaki odniesie skutek tenże biedny urzędniczyna zapłacie Itace z własnej kieszeni 3 mln odszkodowania za bezrozumne działanie na szkodę firmy?
      A bezwzględnie powinien (gdybyśmy żyli w prawdziwym państwie rynkowym a nie w urzędniczej demokomunie)!   odpowiedz »

    • Itaka ukarana przez UOKiK 

      [2011-06-14 10:58 83.31.121.*]

      Szanowni Państwo, wydaje mi się ,że ukaranie BP "Itaka" przez UOKiK nie jest bezpodstawne. O niespecjalnie dobrej jakości usług tej firmy świadczą chociażby wpisy na forach internetowych.
      Nie przekonały mnie wpisy osób oburzonych potraktowaniem "Itaki" i podnoszone w nich argumenty. Świadczenie usług w niższej cenie / w porównaniu z TUI czy Neckermanem/ nie oznacza, że można świadczyć je byle jak, bez żadnego standardu. To tak jakby ktoś powiedział, że zepsute , trujące jedzenie można sprzedawać taniej, a jak się ktoś zatruje, to nie powinien mieć pretensji, bo przecież kupił coś taniej.
      Nadto skoro BP "Itaka" oferuje do sprzedaży swoje imprezy turystyczne , reklamuje je, to domniemywać należy, że jest zainteresowana ich sprzedażą. Stąd argumentacja, że jak się komuś nie podoba, to może nie korzystać z usług tego biura jest nie do przyjęcia.
      CO DO LINII LOTNICZYCH, Z KTÓRYMI WSPÓŁPRACUJE "ITAKA"- to biuro podróży wybiera przewoźnika, z którym współpracuje, stąd ono odpowiada względem swoich klientów , za skrócenie czasu trwania imprezy turystycznej z powodu opóźnienia wylotu, czy też wcześniejszego lotu powrotnego, a ewentualnego odszkodowania może dochodzić od swojego kontrahenta, tj. przewoźnika.
      Nadto pragnę wskazać, że klient , zawierając umowę z BP "Itaka" nie ma żadnego wpływu na to, jakimi linami będzie transportowany, mało tego, w przypadku imprez "first minut " w dacie zawierania umowy pracownicy biura nie potrafią często wskazać jakimi liniami nastąpi przelot , a gdy linie te nie odpowiadają klientowi , nie stanowi to podstawy do odstąpienia od umowy przez klienta.Nadto BP "Itaka" nie informuje klientów przy zawieraniu umowy o Regulaminie przewozu danego przewoźnika, np. za jakie uszkodzenia i kradzieże bagażu on nie odpowiada , czego nie można przewozić w luku bagażowym pod rygorem utraty prawa do odszkodowania / pod tym względem regulaminy bardzo się różnią/, a to naprawdę ciekawa lektura,
      Pragnę wskazać, że opóźnienia wylotów w 2011 roku , nie są stanem permanentnym / informacja od pracownika lotniska im. F. Chopina na Okęciu/ , natomiast u przewoźnika współpracującego z BP "Itaka" są można powiedzieć, wręcz na porządku dziennym. Biuro zamiast jedynie twierdzić, że za nic nie odpowiada , powinno w tej sprawie podjąć działania mobilizujące w stosunku do przewoźnika, z którym współpracuje.

      Co do moich własnych doświadczeń z BP "Itaka"-
      1/zmiana hotelu po przybyciu na miejsce na hotel położony w gorszym punkcie- impreza miała miejsce w marcu, okazało się, że hotel jest dostępny dla turystów dopiero od kwietnia. Z rozmowy z kierownikiem tego ośrodka wiem, że fakt ten był znany Itace w momencie, gdy sprzedawała imprezy na miesiąc marzec, zresztą, jest to praktyka , która ma miejsce w tym hotelu od 2004 roku. Niepoważnymi / a nadto niezgodnymi z prawdą/ wydawały mi się tłumaczenia rezydenta, że jest to sytuacja nagła, że hotel zamknięto, Od innych "przeniesionych" uzyskałam informację, że zakwaterowano ich w hotelu , który był w trakcie przebudowy i remontu,
      2/ zachowania rezydentów , czasami wręcz niegrzeczne, i brak zainteresowania turystami, chęci udzielenia im pomocy /mogę to porównać z opieką w innych biurach, i stwierdzam ,że wypada to na niekorzyść "Itaka"/,
      3/realizacja imprezy nie do Końca zgodna z ofertą, np. pobyt 16 -dni, z tym że pokój w hotelu należy opuścić np. o 12.00, a wylot jest następnego dnia o 1.00 w nocy. Przedłużenie pobytu, oczywiście dodatkowo płatne, gdy hotel w sezonie jest zapełniony nie zawsze jest możliwe. Uważam, że biuro powinno nieco "popracować " nad skorelowaniem terminów opuszczenia hoteli z wylotami. Z własnego doświadczenia wiem, że w innych biurach jest to możliwe, więc BP "Itaka" też nie powinno być gorsze,
      4/ co do imprez turystycznych w krajach orientu postulowałabym ograniczenie ilości obowiązkowych pobytów w punktach handlowych / jeżeli rezydenci robią to bez wiedzy biura , to wydanie im w tej kwestii stosownych poleceń/ , ewentualne rzetelne informowanie turystów o tym, co ich czeka.
      Pozdrawiam i man nadzieję, że BP "Itaka" wyciągnie właściwe wnioski z nałożonej kary i krytycznych uwag klientów na forach, D.   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-15 00:52 193.238.12.*]

      Ależ wy jesteście naiwni. A może dobrze opłaceni, żeby pisać pozytywne bullshity? Czytaliście chociaż 37 stron uzasadnienia do kary? Nię? To proszę:
      http://uokik. gov. pl/download. php?plik=10194
      Itaka dostała karę za stosowanie 9 niedozwolonych praktyk i klauzul w umowach a tylko z 2 została oczyszczona w toku postępowania. Dziwię się , że tak długo im się udało przeciągnąć to postępowanie bo trwało od 16 lutego 2009 !!! Chyba maja jakąś wtykę w tym UOKiKU bo za te rzeczy, które tam opisano ( z czego kilka było juz recydywą) powinni dostać 3 razy tyle. Skończcie z tym biadoleniem o niesprawiedliwym ukaraniu bo trafiło oszustów. Moze w swojej branży tak nawzajem się kryjecie i pewnie nie czekaliście 12 godzin w Afryce na spóźniony czarter a potem nie zostaliście wycyckani przez warszawkę na polecenie bosa z Opola. Pewnie wtedy juz nie bronilibyście tak naciągaczy.
      Należało im się ...   odpowiedz »

    • Itaka wreszcie ukarana przez UOKiK 

      [2011-06-15 01:30 77.115.137.*]

      Co to za kara te 2,7 mln!? Przy ich liczbie klientów to zaledwie 7 zł 40gr na 1 wysłanego klienta. W uokiku siedzą ludzie bez mózgu albo ... Siedzą w ich kieszeniach. Co to za kara której nie poczują?   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-15 09:17 212.180.202.*]

      Jak byłem na Teneryfie, to skrócili mi pobyt o cały dzień!
      Osoby, które przyjechały na tydzień miały skrócony pobyt o kilka godzin, ale ostatniego dnia nie mogły już nawet zjeść posiłków!   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-15 09:18 212.180.202.*]

      Jak byłem na Teneryfie z Itaką, to skrócili mi pobyt o cały dzień! Osoby, które przyjechały na tydzień miały skrócony pobyt o kilka godzin, ale ostatniego dnia nie mogły już nawet zjeść posiłków!   odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-21 22:33 83.5.17.*]

        odpowiedz »

    • UOKiK ukarał Itakę 

      [2011-06-25 12:48 62.20.94.*]

      Wcale nie jestem tym zaskoczona!!!! Bylam tak naiwna, ze wybralam sie z tym biurem do "mojej" ukochanej Norwegii. Itaka aranzuje to z jakims dziwnym biurem o nazwie Robinson i....oczywiscie malo co funkcjonowalo!
      Pamietam moje wyjazdy z Polferries i uwazam, ze wlasnie od nich wiele polskich firm moze sie uczyc!
      Obsluga w calej Skandynawii jest organizowana przez jakies polskie biuro ze Sztokholmu i Oni (doslownie) na glowie staja, aby ich klienci byli zadowoleni.... wrecz az do przesady!   odpowiedz »

      • UOKiK ukarał Itakę 

        [2011-06-29 18:36 83.4.34.*]

        Szanowni 'turyści", czasami samozwańczy "podróżnicy" skoro jesteście tacy samodzielni to poco wam biura podróży???? Co to za filozofia kupić sobie przewodnik, bilet lotniczy, mapę i pojechać? Jestem pilotem- sama tez dużo jeżdżę. Umiem kupić bilet, mapę i wynająć hotel. A potem nie narzekam. Niedobrze mi od czytania tych bzdur. Prawda jest taka, ze jesteśmy krajem baranów i podróżniczych matołków. Gdyby nie biura podróży, rezydenci na miejscu i piloci, którzy wszystko za nas zrobią ( bo my w obcych językach umiemy powiedzieć tylko CO? gdzie pilot/ rezydent) to siedzielibyśmy w naszym pięknym kraju i nie byłoby skarg, reklamacji, kar i całej tej bezsensownej gadaniny. Żyjemy w wolnym kraju, wiec poco szanowni podróżnicy z biur podróży kupujecie swoje wyprawy w krajowych biurach? Przecież w dobie internetu możecie kupić wyjazd z każdym biurem na świecie? Pytanie tylko jaka jest gwarancja, ze samolot się nie spóźni? ze wszystko pójdzie tak jak sobie wymarzyliście (cokolwiek to oznacza)? Z mojego doświadczenia wynika, ze "wpadki" zdarzają się wszędzie. My jako naród nie grzeszymy uczciwością, profesjonalizmem i rzetelnością w wykonywaniu naszych obowiązków wiec pretensje możemy mieć też do siebie? Bo o ile organizator bierze odpowiedzialność za organizację wyjazdu to jak Pani Krysia na lotnisku zawali (bo była na imprezie i prace p*****li) to chyba nie do końca wina biura podróży ( im się oczywiście oberwie za nasz narodowy profesjonalizm). Wiec może wszyscy najpierw rzetelnie zaczniemy wykonywać swoje obowiązki a potem będziemy z nich rozliczać wszystkich innych. A co do tego, ze biura podróży to wyzyskiwacze? Chyba wszyscy mamy świadomość tego, że przedsiębiorstwo ma zarabiać. Każdy z nas chodzi do pracy w oczekiwaniu wynagrodzenia. Jeżeli macie coś przeciw to zawsze pozostaje podróżowanie z organizatorami niekomercyjnymi: kościoły i szkoły :-) bardzo proszę, pełno takich ofert w lokalnych parafiach i szkołach.
        Póki co wszystkim rodzimym "podróżnikom" życzę udanych wakacji (ale z wpisów wynika, ze lepiej byłoby gdyby zostali w domach), biurom podróży cierpliwości i powodzenia   odpowiedz »

        • UOKiK ukarał Itakę 

          [2011-06-29 21:07 195.69.80.*]

          rewelacyjny wpis. Tez jestem pilotem od 8 lat prowadzącym wycieczki. Ile to razy sie zdarzalo ze Polak robi awantury ze w Grecji nie ma schabowego albo ze w All Inclusive nie podaja Johny Walkera.   odpowiedz »

        • UOKiK ukarał Itakę 

          [2011-08-16 10:43 83.26.9.*]

          Genialnie kto Cię wg zatrudnia skoro ty nie znosisz turystów, za wczasy płacimy bardzo drogo i biura na tym nieźle zarabiają, a jesli bedziemy tacy geniali i sami sobie wszystko kupimy to TACY JAK TY WG.NIE BĘDĄ POTRZEBNI, ITAKA oszukuje turystów i to w bardzo perfidny sposób i mam nadzieję że dostanie 4 miliony kary. Widocznie ta kara nie zrobiła na nich kompletnie wrazenie ponieważ dalej stosuje niedozwolone zapisy w umowie i warunkach uczestnicta.   odpowiedz »

        • UOKiK ukarał Itakę 

          [2012-03-23 13:26 83.9.177.*]

          Z tymi kościołami to bym nie przesadzała...zarabiają więcej niż biuro podróży. Dużo więcej...   odpowiedz »

    • Itaka ukarana przez UOKiK 

      [2011-08-15 21:56 95.41.22.*]

      WIECEJ TAKICH KAR I WYŻSZYCH !!! Proponuje też dołaczyć TRIADĘ choć już kilka lat temu zarobili ok. 1,5 mln   odpowiedz »

      • Itaka ukarana przez UOKiK 

        [2012-03-21 17:20 94.75.86.*]

        Zdziwiłam się, czytając ten artykuł ja nie miałam żadnych problemów z porozumieniem się z Itaką. Całkowicie wywiązali się z umowy... Dziwne to dla mnie.   odpowiedz »

    • Itaka ukarana przez UOKiK 

      [2012-04-27 12:02 94.75.86.*]

      Szukałam tych informacji o ukaraniu Itaki i nigdzie oprócz na tym forum nie znalazłam jej. Czyżby to była prowokacja?   odpowiedz »

      • Itaka ukarana przez UOKiK 

        [2012-12-20 13:56 83.19.6.*]

        bylam z itaka wielu miejscach i bylo znosnie lanzarote, turcja , wlochy , nigdy nie licze na pilota a wczesniej amm mape rozklad jazdy autonusow i sama jezdze busami a fakt jest coraz gorzej w standardzie obslugi ale ludzie samii sa sobie winni albo nie znaja praw albo zgadzaja sie na wszytko narzekaja ale nci nie powiedza jak tarezba
        na sycylii -fontane bianche ludzie mowili mi ze jestem bezczelna i nie wiem za co placilam bo rezydenta chciala skrocic caly dzien dodatkowo osoby ,ktore zostaly mialy sie przeniesc do bungalowow wtedy dziwnym tarfem ,, ja nie bylam jedyna bezczelna)
        ma kanarach okazalo sie ze mamy max bagazu 15kg za nadbagaz1kg 12 euro przegiecie   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję