Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
FlixBus: Polacy chcą podróżować na Święta
Święta to dla wielu Polaków jedyna okazja, aby spotkać się z bliskimi. Jak wynika z badania FlixBusa, co drugi Polak planuje wyjazd w czasie tegorocznej przerwy świątecznej. Najczęściej podróżujemy w odwiedziny do rodziny i przyjaciół - tak wskazało 43% ankietowanych.
Coraz więcej osób wykorzystuje dodatkowe dni wolne na wypoczynek. Zmienia się również sposób podróżowania, rośnie znaczenie transportu zbiorowego. Niemal co piąta osoba planuje wybrać autobus, głównie ze względu na jego większą dostępność względem innych środków transportu. Polacy deklarują przy tym, że na świąteczny wyjazd przeznaczą budżet na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Ponad połowa Polaków planuje podróżować podczas tegorocznego okresu świątecznego. Wśród osób deklarujących wyjazd, co czwarty ankietowany (25%) spędzi święta w Polsce poza miejscem zamieszkania, co oznacza spadek o 4 p.p. względem poprzedniego roku. W tej samej grupie podróżujących w czasie świątecznym, 10% planuje wyjazd do krajów sąsiednich, a 12% do innych regionów Europy. Najczęstszą motywacją do podroży jest odwiedzenie bliskich (43%). Niektórzy traktują również ten czas jako okazję do podróżowania (21%) lub odpoczynku i krótkiego urlopu (17%). Wszystko to sprawia, że grudzień ponownie staje się jednym z najbardziej aktywnych pod kątem podróży miesięcy w roku.
W świątecznych podróżach Polacy coraz częściej wybierają pociąg, autobus lub samolot, rezygnując z samochodu. W skali roku udział podróży autem spadł aż 6 p.p. To bardzo pozytywny trend, ponieważ na tej zmianie zyskują przede wszystkim pociągi i autobusy, których oferta systematycznie się poprawia. Zmienia się podejście do transportu zbiorowego, traktujemy go jako wygodną, tanią i ekologiczną alternatywę dla samochodów. Według badania FlixBusa, blisko co piąta osoba planująca wyjazd deklaruje wybór autobusu. Przy planowaniu świątecznych podróży Polacy zwracają szczególną uwagę na punktualność, łatwość przesiadek oraz cenę środków transportu, co dodatkowo wzmacnia pozycję autobusów jako realnej alternatywy dla samochodu.
Święta dla rosnącej grupy osób są nie tylko okazją do tradycyjnych spotkań rodzinnych, ale również wyjazdów wypoczynkowych. To dodatkowo zwiększy ruch pasażerów i aby sprostać zwiększonemu popytowi cały transport publiczny wyraźnie rozszerza ofertę. My również uruchomiliśmy ponad 40 dodatkowych kursów. Rosnąca oferta autobusowa i kolejowa wpływa na zachowania klientów. Obserwujemy wyraźny trend zmiany samochodu na transport zbiorowy jako podróżni szczególnie zwracamy uwagę na jego niskie koszty i dostępność - mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.
Przy wyborze środka transportu ponad połowa Polaków (57%) przyznaje, że kluczowe znaczenie mają koszty podróży. Ile zatem skłonni jesteśmy wydać w tym roku na podróże świąteczne? Średnio 300 złotych, a największy odsetek osób przeznaczy między 201 a 300 złotych na osobę w obie strony (23%).
Rośnie również znaczenie wygody i dostępności połączeń, co sprawia, że autobusy dalekobieżne stają się realną alternatywą dla samochodu. Ponad 90% ankietowanych byłoby skłonnych zamienić podróż samochodem na autobus dalekobieżny w przypadku podróży do 500 km, gdyby dostępne było bezpośrednie połączenie do ich miejsca docelowego w bardziej korzystnej cenie. Kolejnymi powodami przemawiającymi za wyborem autobusu są łatwiejsza dostępność, wygoda oraz większe bezpieczeństwo. Również co piąty ankietowany wskazuje, że autobusy mają bardziej dopasowane lokalizacje przystanków w porównaniu do innych środków transportu.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Starsze aktualności:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Loty na Sylwestra średnio za ponad
PLL LOT z nową trasą w 2026
Chcą ściągnąć młodych Niemców do Polski
ULC: dobre pierwsze półrocze dla polskich lotnisk
Turystyka bez pełnego dofinansowania? (aktualizowane)
Rusza drugi przetarg na rozbudowę terminalu gdańskiego lotniska
IGHP: początek wakacji słaby dla hotelarzy
Prognozy AirHelp dla branży turystycznej
Bułgaria coraz popularniejsza w Merlinie X
PHH szkoli zespoły sprzedażowe
Lufthansa zażegnała groźbę strajków na rok
Norwegian przedłuża umowę z Amadeus
WTTC przewiduje wzrost inwestycji w turystykę
Jak radzą sobie restauracje, które pozostają czynne w okresie pandemii?
W środę rozpoczynają się targi ITB
eSky zachęca do wcześniejszych wakacji
Sąd zakazał, miasto dalej chce pobierać
Kayak startuje z nową aplikacją
Dokąd latało najwięcej czarterów z Katowice Airport?
Przewodnicy: sytuacja jest zła, potrzebujemy pomocy
Znana piosenkarka promuje Polskę
Sprzedam olej napędowy, warminsko mazurskie,podlaskie
