TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Forum grupa: Biura turystyczne

Konkurs Touroperator Roku

Data wysłania: 2011-10-26 13:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zakończył się Konkurs Touroperator Roku. Wyniki zostały przedstawione w czasie Gali dla Wystawców Tour Salon w dniu 19.10.2011.

Tytuł Touroperatora Roku zdobyły następujące firmy:
I miejsce - Nowa Itaka
II miejsce - Rainbow Tours
III miejsce - Alfa Star

Tytuł Touroperatora Roku - Najlepsza obsługa agenta:
I miejsce - Nowa Itaka
II miejsce - Sun&Fun Holidays
III miejsce - TUI Poland

Tytuł Touroperatora Roku - Najlepsza obsługa klienta:
I miejsce - Rainbow Tours
II miejsce - Nowa Itaka
III miejsce - Sky Club

Jak widać wybiły się tu Nowa Itaka i Rainbow Tours. Niestety brak tu informacji o dalszych miejscach, jak również brak informacji o ilości głosów na poszczególne firmy i w całym konkursie.

Konkurs zorganizowała Izba Turystyki RP, Travel Trade Gazette i Instytut Rozwoju Kadr w Turystyce Origami System. Jednak kryteria oceny są niejednorodne - w głosowaniu głównym wg. informacji TTG "Touroperatora Roku wybierały biura agencyjne, na podstawie 4 kryteriów zawartych w Regulaminie Konkursu. Za każde kryterium biuro mogło otrzymać max 4 pkt i dalej 3, 2 oraz 1 pkt.". Formularz można zobaczyć tutaj.

Natomiast w głosowaniach dotyczących jakości Origami System udostępnił ankietę (i na w/w formularzu wypisano tak samo) na której można było wskazać tylko jedną firmę w każdej kategorii i trzeba było dopisać 3 uzasadnienia (sic!) - ankieta do druku jest dostępna tutaj w PDF.

Tak więc wyniki głosowań w kategoriach jakościowych należy traktować jako całkiem oderwane od wyników głosowania głównego. Także ocena jakości działań wobec klientów przez agenta jest mało precyzyjna. Agenci z reguły wiedzą o problemach, jednak nie zawsze wszystko i dokładnie. Także zasada, że jedna firma - jeden głos jest nie do końca dobra wobec zróżnicowania wielkości firm i istnienia bardzo dużych agentów (np. Enovatis, Travelplanet itd.), którzy mogą często dużo więcej powiedzieć i realnie porównać biura z racji dużej sprzedaży.

    • Touroperator Roku 2011 

      [2011-10-26 13:33 178.73.16.*]

      jak to jest, że wszyscy 'gadają' na Itakę a ta kolejny rok jest na czele TO :-(   odpowiedz »

      • Touroperator Roku 2011 

        [2011-11-02 22:22 85.221.170.*]

        Głosowali na nich agenci!   odpowiedz »

    • Touroperator Roku 2011 

      [2011-10-26 13:54 77.79.230.*]

      Zawsze mnie dziwi relacja różnych nagród do generalnej opinii klientów (na Alfęe wszyscy psioczą: i klienci i agenci). Itaka miała kilka mocnych wpadek, media trąbiły o obniżonej jakości usług, wieszczono upadek, podobnie z Rainbow. A tu proszę- najlepsi.Podobnie rzecz się ma z rankingami w innych dziedzinach (np. banki!).   odpowiedz »

    • Touroperator Roku 2011 

      [2011-10-26 14:33 82.139.167.*]

      Mnie najbardziej smieszy TUI jako najlepsza obsługa agenta. Przyznawał te nagrody chyba ten, kto nigdy nie musiał korzystać z Help Desku TUI. Koszmar!   odpowiedz »

      • Touroperator Roku 2011 

        [2011-10-26 14:40 83.7.174.*]

        żeby korzystac z help desku TUI, trzeba sie chociaż troszeczkę znać na prodjukcie i systemie   odpowiedz »

        • Touroperator Roku 2011 

          [2011-11-02 13:07 77.253.205.*]

          Akurat helpdesk TUI kiedyś to był WZÓR dla wszelkich innych helpdesków touroperatorów, ale to co się dzieje od 1,5 roku to jest jakiś żart i zjazd po równi pochyłej. Jesteśmy ich agentem od 7 lat, system i produkt PL i DE znamy na wylot, więc jak dzwonie do helpdesku to już z naprawdę istotną sprawą, a nie z pierdołą, a czasami załatwienie czegoś trwa kilka dni (szczególnie z produktem niemieckim). Wcześniej obsługa była miła i pomocna, teraz z powodu lawinowego wzrostu klientów dodzwonić się do TUI już zakrawa na cud, a i dziewczynom na helpdesku czasem puszczają nerwy i stają się opryskliwe. Niech się ktoś zajmie zwiększeniem liczby pracowników w helpdesku i szkoleniami, bo teraz to są jakieś jaja. Jakby to był jakiś inny TO to bym przymknął oko, ale akurat w TUI poziom obsługi był zawsze wysoki i ewidentnie widać róznicę wobec tego co było wcześniej. Mam nadzieje że podobnie nie stanie się z obsługą klienta na destynacji (na razie jest dobrze).   odpowiedz »

    • Touroperator Roku 2011 

      [2011-10-26 14:48 81.168.255.*]

      śmieszne !!!!! A kiedy Itaka myśli oddać klientom kasę za zmarnowany urlop. Gdyby te wpadki zdarzyły się małemu touroperatorowi to Urząd Marszałkowski dawno pozbawia by go zezwolenia na działalnośc. Jak zwykle duży może więcej i tu też.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję