TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Polskie linie czarterowe chcą wypchnąć zagraniczną konkurenc

Data wysłania: 2007-08-13 19:27 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Linie czarterowe Centralwings i Prima Charter planują powiększyć swoją flotę i rozwinąć siatkę lotów, aby wypchnąć zagraniczną konkurencję z polskiego rynku.

Czarterowe linie lotnicze Prima Charter zdecydowały sie wzbogacić swoją flotę o trzeci samolot. Krzysztof Szymański, wiceprezes Prima Charter mówi, że samolot B757-200 trafi do firmy w październiku. Środki na leasing samolotu będą przeznaczone z podwyższenia kapitału spółki o 6,5 mln zł. Także przewoźnik Centralwings, spółka z grupy LOT informuje, iż zakupi kolejne samoloty. W II kwartale 2008 r. Centralwings powiększy flotę o trzy następne samoloty, czyli w sumie będzie miał w posiadaniu 12 maszyn.

Polscy przewoźnicy muszą ostro walczyć o kontrakty z biurami podróży, gdyż konkurencja łapie za pięty. W 2006 roku na wakacje z biurami poleciało około 1 mln turystów, w tym roku będzie to już 1,3 mln osób. Aktywność zagranicznych firm sale rośnie a polscy przewoźnicy nie stanie podołać rosnącemu popytowi biur turystycznych - twierdzi Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki.

Jeszcze w tym roku w Polsce działalność planuje rozpocząć włoski przewoźnik Air Italy Polska. Pierwszy Boeing B757-200ER do obsługi polskiego rynku Włosi zamierzają sprowadzić w październiku, następne dwa w kwietniu 2008 r. Zdecydowanie groźniejsza konkurencją są zagraniczne linie z krajów, które są celem wakacyjnych wyjazdów, czyli np. Egiptu, Tunezji, Turcji, Cypru. Prognozuje się, iż ich udział w polskim rynku czarterów w tym roku może wynieść aż 55%. Często takie linie są wspomagane finansowo przez hotelarzy czy nawet rząd i dlatego są wspaniałym kąskiem dla naszych touroperatorów.

    • Centralwings i Prima Charter walczy o klientów 

      [2007-08-13 19:27 84.203.56.*]

      buhahahaha, Centralwings się na wojne wybiera z tym swoim przestarzałym sprzętem i mega opóźnieniami... dobre... ubawiłem się... powodzenia... szybko się może jednak okazać, że sam zostanie wykurzony z polskiego rynku, bo nikt nie będzie chciał z nimi latać...   odpowiedz »

    • Centralwings i Prima Charter walczy o klientów 

      [2007-08-14 13:19 80.53.79.*]

      Prina Carter dawniej Fischer Polska - czekamy na kolejną spektakularną plajtę   odpowiedz »

    • Centralwings i Prima Charter walczy o klientów 

      [2007-08-17 14:39 83.5.193.*]

      Mialam ,,przyjemnosc,, podrozowac z Prima Charter w czerwcu na Costa del Sol : stary samolot Tupoljev, pilot rosyjski, niewyspana obsługa egipska, smierdzace toalety.... Z kim oni chcą konkurować ?   odpowiedz »

      • Centralwings i Prima Charter walczy o klientów 

        [2007-08-28 18:19 85.128.72.*]

        Ten "stary" TU-204 został wyprodukowany w 2001 roku :-)   odpowiedz »

    • Prima Charter walczy o klientów... 

      [2007-08-17 16:13 81.219.145.*]

      żałosna żenada!! To jest istota prima charter. Spektakularne opóźnienia. Gdyby była jakaś alternatywa to wybierałbym biura które z tymi liniami nie współpracują. Niestety konkurencja jest za mała i z tymi szmatławymi liniami latają wszyscy. Stare, ciągle psujące sie graty oto flota Prima charter. Czekam z niecierpliwościa na konkurencję. Bo tylko ona może coś zmienić. Swoja drogą mam nadzieje że biura również się nią zainteresują i górę weźmie profesjonalizm, choc nie możemy zapomnieć że żyjemy w Polsce a tu niestety górę bierze niska cena:-(   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję