TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Problemy z opłatami przy rezerwacji biletów

Data wysłania: 2013-08-29 11:00 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Ryanair liczy za bilet więcej niż podaje na niż podaje na stronie? Okazuje się, że zdarzały się takie przypadki. Bilety na stronie przewoźnika były droższe niż podano, ponieważ Ryanair stosował podwójne przewalutowanie dla posiadaczy kart debetowych Visa.

O całej sprawie poinformował portal lotniczy Fly4free. Kiedy jedna z jego użytkowniczek zakupiła bilet, po sprawdzeniu stanu konta okazało się, że zapłaciła za niego więcej niż wskazano na stronie. Okazało się, że choć na stronie cena była podana w złotówkach, jej kartę obciążono w euro.

W trakcie dokonywania płatności waluta została dwukrotnie przeliczona, najpierw ze złotówek na euro, a potem z powrotem na złote. ""Cały proces rezerwacji podliczany był w złotówkach. Ostatecznie przy wpisaniu danych karty wyszła cena 652 zł. W mailowym potwierdzeniu przyszło też przeliczenie na euro po kursie kupna i wyszło coś ok 164 euro. Z konta natomiast pobrano 712 zł. Dlaczego? Ponieważ pobrano kwotę w euro (164 euro), a bank przeliczył to na złotówki, ale już po kursie sprzedaży" - podaje portal Fly4free.

Ryanair wydał w tej sprawie komunikat o treści: " "Firma Visa potwierdziła, że karty te zostały błędnie wydane przez banki jako karty walutowe euro. Ryanair radzi poszkodowanym pasażerem, aby się skontaktowały z bankami, które karty wydały".

Specjaliści z Fly4free.pl radzą, aby podczas płatności kartą debetową Visa kliknąć na link "więcej informacji" i ręcznie zaznaczyć opcję, iż nie zgadzamy się na kursem wymiany walut i chcemy aby karta płatnicza została obciążona w złotówkach.

Problem ten zaobserwowano wyłącznie przy płatnościach kartą debetową Visa. W przypadku kart Mastercard, ani kart kredytowych Visa nie zaobserwowano problemów z podwójnym przewalutowaniem.

    • Problemy z opłatami przy rezerwacji biletów 

      [2013-09-03 16:44 83.7.63.*]

      Ryanair jak typowy oszust po prostu kłamie.
      Zadysponowaliśmy płatności za Ryanaira kartą internetową (PRZEDPŁACONĄ) wydaną przez ING. Nie jest to karta debetowa ani kredytowa a Ryanair i tak bez naszej wiedzy doliczył do cen biletów koszt własnego "przewalutowania" czyli swojego dodatkowego zysku.
      Jest takie polskie powiedzenie: KTO CIĘ RAZ OSZUKAŁ, OSZUKA CIĘ PRZY KAŻDEJ NASTĘPNEJ OKAZJI. I TAK WŁAŚNIE POSTĘPUJE RYANAIR.
      Ryanair niejednokrotnie dawał wyraz pogardy dla swoich klientów, szczególnie Polaków, gdyż w krajach zachodnich nie może sobie pozwalać na tak jawne oszustwa.
      RYANAIREM JUŻ NIE POLECIMY !!! NIGDY, NAWET ZA 1 ZŁ (czyli 100 Euro).   odpowiedz »

    • Problemy z płatnością za bilety 

      [2013-08-29 11:00 83.26.89.*]

      Tanie linie to problem całej Unii , dodatkowe opłaty za bilet , bagaż , planowane za toaletę , pokazują jej bezsilność. Z przyjemnością latam linią WIZZ do Kijowa. Ukraina postawiła im twarde warunki 32 kg bagażu i żadnych opłat , tak samo jak w liniach narodowych. I kto tu jest mądrzejszy wielka Unia czy mała Ukraina - mają swoje zasady i albo to komuś pasuje albo do widzenia.   odpowiedz »

      • Problemy z płatnością za bilety 

        [2013-08-29 11:40 84.10.166.*]

        3 dni temu zakupiłam dwa bilety Ryanair i płaciłam kartą kredytową Visa i sytuacja była identyczna jak ta opisana w artykule ... zamiast 763 zł z karty pobrano 811 zł .. Dodam tylko ,że tą kartą posługuję się od 4 lat , zakupiłam ponad 20 biletów ryana i nigdy wcześniej nie było takich " przewalutowań "... Byłam w moim banku , gdzie byli bardzo zaskoczeni tą sytuacją i poradzili skontaktować się z liniami .   odpowiedz »

        • Problemy z płatnością za bilety 

          [2013-08-29 15:46 91.236.0.*]

          Witam, bank źle cię odesłał na swojej stronie posiada wykaz rusu walut i ma obowiązek pobierać różnice wg. tego kursu jeżeli jakiś podmiot ustala sobie swoje zasady to bank ma obowiązek zwrócić ci różnice kursową. Ryanair nie może jako podmiot prowadzący taką działalność zarabiać na kursach bankowych i bank dobrze o tym wie, tylko nie chce im się wypełniać papierków. Zwróć się do banku o zwrot nadpłaconej różnicy w przewalutowaniu.   odpowiedz »

          • Problemy z płatnością za bilety 

            [2013-09-04 10:10 84.10.166.*]

            Jakby tego było mało ... to 3 dni po zakupie biletów kiedy to kwota została zaksięgowana i przeliczona po kursie z dnia 29.08 czyli ok 4.41.. pobrano z karty nie 811 zł tylko 846 zł !!! Byłam w banku raz jeszcze tam oczywiście wszyscy mocno zdziwieni ... nie potrafią wytłumaczyć skąd takie ruchy na karcie .. Pani z "Visy " delikatnie sugerowała, że pewnie " coś przeoczyłam " zakupując bilet i dlatego kwota jest w euro przeliczona na pln dwa razy ...
            Postanowiłam sprawdzić na stronie Ryana i nigdzie nie pojawiała się kwota w euro tylko w złotych .. nie było też żadnych " dodatkowych opcji " .. Szczerze mówiąc nie wiem co robić bo odsyłają mnie od " annasza do kajfasza " .   odpowiedz »

            • Problemy z płatnością za bilety 

              [2013-09-05 13:29 83.27.116.*]

              Mam identyczny problem, złożyłam reklamację w banku. Kładąc nacisk
              na to,że visa nie pilnuje moich interesów, zostawiając furtki do nadużyć.
              Dlaczego inne karty nie mają takich problemów?
              Rezygnuję z visy i koniec.   odpowiedz »

              • Problemy z płatnością za bilety 

                [2013-09-25 00:58 89.64.218.*]

                Ja płaciłe kartą kredytową visa Citibanku i to samo. Kwota w trakcie autoryzacji była 1049,98 pln a z karty zniknęło 1166,13 pln. Telefonowałem do banku i poinformowano mnie ,że Ryanair przekierował transakcje do Dublina więc kwota prawidłowo była pobrana w euro jako transakcja zagraniczna. Wprawdzie dla nas to małe kwoty ale dla Ryana robi się duża, Może ktoś ma pomysł jak zadziałać - jakiś pozew zbiorowy??   odpowiedz »

                • Problemy z płatnością za bilety 

                  [2013-09-25 10:12 84.10.166.*]

                  Kilka dni temu kupowałam ponownie bilet Ryana i po wpisaniu numeru karty kredytowej pojawiła się obok kwoty w PLN również w Euro oraz zakładka " więcej informacji " , w której jest informacja ,na temat przeliczania złotówek na euro , dokładnie nie pamiętam jak brzmi , ale jeśli się ją odznaczy to wg Ryana kwota zostanie przeliczona po kursie bankowym itd ... Reasumując , niby zrobili ukłon w stronę płacących kartami kredytowymi i obniżyli koszty , ale i tak wychodzą na swoje bo jak widać ściągane są dodatkowe opłaty i wg mnie wcale niemałe ...Coś mi się wydaje,że to walka z wiatrakami .. Ostatecznie kupiłam bilet płacąc inną kartą ( prepaid ) i bez dodatkowych opłat ..   odpowiedz »

            • Problemy z płatnością za bilety 

              [2013-09-06 15:10 83.238.170.*]

              Najciekawszy jest kurs po którym Ryan przelicza walutę. A co robić jest opisane tutaj:
              http://wroclot. pl/uniknij - podwojnego - przewalutowania - platnosci - w - ryanair - i - zaoszczedz/?utm_source=rss&utm_medium=rs s&utm_campaign=uniknij - podwojnego - przewalutowania - platnosci - w - ryanair - i - zaoszczedz   odpowiedz »

    • Problemy z płatnością za bilety 

      [2013-08-29 11:22 83.31.248.*]

      ciekawe, że takie (i inne) oszustwa (np. na bagażu) zdarzają się Ryanair'owi, a nie zdarzają sie innym przewoxnikom ?   odpowiedz »

    • Problemy z płatnością za bilety 

      [2013-08-29 13:34 31.182.132.*]

      To nie wina banków, czy tez kart itd....ani tez blad ryanaira, to celowe dzialanie, mam tylko nadzieje ze jakis wazny bankowiec przeczyta ten artykul i skieruje przeciw Ryanarowi pozew za oszczerstwa jakie propaguje oszukanym przez siebie klientom. Dysponuje zrzutami z monitora.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję