TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Temat dowolny

Okęcie: będą problemy z połączeniem kolejowym

Data wysłania: 2008-07-09 21:38 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Prawdopodobnie Warszawa po raz kolejny skompromituje się w związku z nieudolnie rozbudowywanym lotniskiem Okęcie. Tym razem wyjątkowo winne będą nie Porty Lotnicze, ale władze stolicy, które zwlekały z wyborem przewoźnika kolejowego dla trasy łączącej lotnisko z centrum.

Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że na początku 2010 roku będzie gotowy łącznik kolejowy między Okęciem i Dworcem Zachodnim - informuje "Rzeczpospolita". Wtedy powinny być również gotowe nowe pociągi dla pasażerów z lotniska. Wiadomo już że nie będą. - Nawet gdybym dziś podpisał kontrakt z miastem, nie zdążę już sprowadzić na czas nowego taboru - powiedział "Rzeczpospolitej" Leszek Walczak - prezes Szybkiej Kolei Miejskiej. Jest to o tyle ważne, że należąca do miasta spółka SKM jest głównym kandydatem na przewoźnika dla Okęcia. Ratusz ma bowiem dwa wyjścia: albo dać kontrakt z tzw. wolnej ręki SKM, albo ogłosić otwarty przetarg (oprócz miejskiego przewoźnika wystartują w nim prawdopodobnie Koleje Mazowieckie i prywatni operatorzy, np. Arriva czy Veolia).

13 pociągów, które są potrzebne dla lotniskowej trasy nie uda się sprowadzić na czas, ponieważ od momentu zamówienia do zakończenia dostaw minie co najmniej półtora roku. Składy muszą być robione "na wymiar": ze stopniami uwzględniającymi różnice wysokości peronów na trasie (od 760 do 1100 mm), trojgiem drzwi w każdym wagonie oraz ustawieniem foteli jak w metrze. Według Walczaka do tego terminu należy jeszcze dodać minimum trzy miesiące na przetarg na tabor oraz trzy na rozpatrzenie przez bank kredytujący inwestycję biznesplanu.

Gdyby przetarg wygrał prywatny przewoźnik, terminy byłyby podobne. Odliczyć można byłoby przetarg na dostawcę taboru (prywatny wybiera sam), ale samego przewoźnika trzeba wyłonić w przetargu (czyli co najmniej trzy miesiące) oraz doliczyć prawdopodobne protesty.

15-letni kontrakt jest wart ok. 2 mld zł.

Opóźnienie w dostawie taboru jest pewne.

    • Problem z dojazdem pociągiem na Okęcie 

      [2008-07-09 21:38 83.5.153.*]

      Mieszkam na Rakowcu przy ul. Baleya. Z zainteresowaniem śledzę modernizację torów kolejowych - są już ułożone w wykopie nowe dwa tory, jest zawieszona nowa sieć trakcyjna, zbudowano nowy przystanek "Warszawa Żwirki i Wigury", całkowcie od nowa zbudowano istniejący od dawna przystanek "Warszawa Rakowiec". Chciałbym korzystać jak najszybciej z SKM w celu dojazdu do centrum czy na Pragę, tym bardziej że zbudowano wygodne schody na peron od strony mojego osiedla. Sądząc po szybkości wykonywanych prac, po prostu nie wierzę, że uruchomienie planowanej komunikacji może sie opóźnić. Nie dopuszczam takiej myśli! /-/ Leszek Staszewski   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję