Forum grupa: Transport

FlixBus zaczyna walkę o klienta na polskim rynku

Data wysłania: 2018-03-06 14:40 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
6 marca wystartowała pierwsza promocja cenowa dla klientów FlixBusa w Polsce. Bilety można kupić w cenach, zaczynających się już od 99 groszy na trasach krajowych i 4,99 zł na trasach międzynarodowych.

Promocja obejmuje wszystkie połączenia między 12.03.2018 a 26.03.2018. Bilety dostępne są na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej FlixBus oraz w punktach sprzedaży.

Nową promocją FlixBus zaczyna intensywną walkę o klienta i ten fakt nie ucieszy ani przewoźników, ani agentów sprzedających bilety autobusowe. Pisaliśmy o tym w artykule Agenci: bilety autokarowe - stracony rynek?

Od 27 lutego bilety na połączenia, które dotąd dostępne były na stronie Polskiego Busa, można zarezerwować na stronie FlixBus.pl. Bilety zakupione wcześniej na stronie Polskiego Busa zachowują ważność. Do wejścia letniego rozkładu FlixBusa, podczas odprawy obowiązuje lista papierowa oraz bilety w postaci kodu QR - na telefonie lub wydrukowanym bilecie. Pierwszeństwo wejścia na pokład mają pasażerowie z wykupioną rezerwacją miejsca na PolskimBusie.Opcja rezerwacji miejsc we FlixBusie na razie, nie jest dostępna, ale jest testowana na 12 liniach w Europie i będzie wprowadzona jeszcze w tym roku również w Polsce.

    • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

      [2018-03-06 14:40 94.254.133.*]

      sindbad sam sobie swoja zachłannoscia zaszkodził, obnizajac agentom prowizje dobil sobie gwozdz do trumny. Szkoda ze mniejsi przewoznicy typu est nie wyczuli blusa aby nieznacznie podnies prowizje agentom na trasach pokrywajacych sie z Sindbadem. Kolejhnym krokiem sindbada bedzie obnizenie raz jeszcze prowizji dla agentów a w momencie gdy sie zrowna do prowizji flixa wiekszosc agentow odda sie Flixowi bez bółu jak to bylo zrobione gdy oddawno sie Sindbadowi nie baczac na Eurobus, Transservice i wiele innych polskich firm. Pan Wójcik otrzyma to na co zapracował a Flix wykonczy rynek przewozów jak to zrobił w Niemczech   odpowiedz »

      • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

        [2018-03-06 15:17 159.205.29.*]

        Należy zapytać jak Flixbus może stosować tak "dumpingowe" ceny. Gdzie jest UOKiK ? Dlaczego w Polsce przyjdzie obcy i wszystko może ? A swoja droga Sindbad ostatnio popełnił parę bardzo poważnych błędów w polityce z agentami. To nie jeden błąd to parę błędów i tego już nie naprawi.   odpowiedz »

        • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

          [2018-03-06 18:18 83.24.254.*]

          Sindbad obiecywał, że po obniżeniu prowizji zmniejszy ilość agentów. Prowizję obniżył, reszta bez zmian. Gratulacje macie 3 % w kieszeni.   odpowiedz »

          • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

            [2018-03-08 13:44 83.30.99.*]

            Gratulacje dla pomysłu zmniejszania ilości agentów. Jak Sindbad wypowie umowy dla mniejszych agentów, to klient wcale nie pojedzie po bilet np na dworzec np 30 km od miejsca zamieszkania tylko kupi bilet przez appke na komórce. Tu wygrywa flixbus bo mają dużo lepiej to zrobione. Biura na dworcach wcale nie będą sprzedawały więcej biletów.   odpowiedz »

    • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

      [2018-03-06 15:24 83.4.54.*]

      Przyda się Sindbadowi mocna konkurencja. Już myślał że jest sam, że może wszystko a tu ququ.   odpowiedz »

    • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

      [2018-03-06 16:31 83.30.103.*]

      Wszyscy psioczą na sindbada ale agencje mają u nich powiedzmy 15% od biletu, ta kwota pozwala pokryć koszty utrzymania biura i pracowników. Gdy Flix wystawi bilety za 10 zł i da agentowi prowizję 5% to co biuro zarobi ??

      Wszystkie biura padną i pozostanie dla klientów tylko pobranie aplikacji flixa i zakup u nich. Polski rynek przewozowy padnie.

      Już widzę sindbad wyłączył ze sprzedaży kursy Poznan - Berlin bo flix sprzedaje bilety za 4,99   odpowiedz »

    • FlixBus wprowadza pierwszą promocję 

      [2018-03-09 15:15 83.22.251.*]

      Nie wdając w szczegóły powiem tak - wszystko zaczęło się od faktu, że firmy technologiczne w Polsce (Euroticket, Voyager) rozpoczęły - za przyzwoleniem przewożników - własną politykę sprzedaży. Totalnie rozregulowały rynek. Teraz nie mają najmniejszych szans na samodzielne przetrwanie (nawet z Sindbadem) w konfrontacji z Flixbusem choćby z racji swoich budżetów. Polityka przewożników ostatnich lat, z chęci zwielokrotniania zysków, była w części powieleniem polityki organizatorów turystyki, czyli minimalizacja pozycji agentów. W momencie wejścia Fliixbusa z budżetem nieporównywalnie większym od wszystkich polskich przewożników łącznie, jedynym poważnym argumentem polskich firm jest sieć sprzedaży prawdziwych, lojalnych agentów. Ci jednak do tej pory traktowani byli (i raczej dalej są) wyłącznie jak chwilowe narzędzia do samodzielnego przejęcia rynku. Przeżyliśmy Polski Express, Deutsche Touring, Veolię, PolskiBus - ale wówczas agent był żelaznym ogniwem w sieci przewożników. Teraz jest niepotrzebnym poborcą prowizji. Lecz gdy ostatni polski agent zamknie swoje biuro (a przy obecnej polityce to potrwa max.2 lata) Agatowi, Sindbadowi. Lorkowi i innym pozostanie niestety tylko rola podwykonawców w sieci Flixbusa. Przykre.   odpowiedz »

    • FlixBus zaczyna walkę o klienta na polskim rynku 

      [2018-03-19 16:11 78.10.111.*]

      Na prawdę mocno się zastanawiam, które biuro agencyjne sprzedaje Flixbusa ... ? Przecież to jest prosta kalkulacja. Jeśli bilety są tak rażąco tanie, a Flixbus daje bardzo niskie prowizje, to ile ten agent zarobi ? Groszowe sprawy. Już wolę sprzedawać Sindbada, który fakt obniżył prowizję, ale i tak są to dużo wyższe kwoty niż u Flixbusa.   odpowiedz »

 
     

Powrót do wątkówOdśwież

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję