TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Zmienią się zasady wypełniania slotów

Data wysłania: 2021-02-11 22:00 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Europosłowie poparli zmiany przepisów dotyczących dystrybucji przydziałów czasu na start lub lądowanie, a także terminów ważności niektórych dokumentów. Zmiana przepisów ma pomóc sektorowi transportowemu w trakcie pandemii.

Parlament tymczasowo zawiesił, w marcu 2020, zasadę "wykorzystaj albo strać", aby powstrzymać linie lotnicze przed wykorzystywaniem zaplanowanych przydziałów czasu na start i lądowanie tylko po to, by zachować je w kolejnym sezonie. Zwolnienie to wygasa 27 marca 2021 roku.

Aby zapewnić większą przejrzystość sposobu wykorzystania przydziałów czasu na start lub lądowanie w przyszłości, jako że według najnowszych prognoz Eurocontrol, ruch lotniczy ma być o połowę mniejszy niż w zeszłym roku, Parlament przedstawił plan powrotu do normalnego stosowania zasady "wykorzystuj albo tracisz".

Teraz, gdy zasady wykorzystania slotów zostały zaktualizowane (zatwierdzone przy 683 głosach za, 3 przeciw, 4 wstrzymujących się), linie lotnicze będą musiały wykorzystać co najmniej 50% planowanych slotów w sezonie letnim i zimowym 2021 roku (zamiast 80% wymaganych przed pandemią), tak aby mogły one zachować je w kolejnych sezonach. Ponadto Komisja Europejska może w przyszłości rozszerzyć nowe zasady na inne sezony i dostosować minimalny poziom wykorzystania do przedziału od 30% do 70%. Pozwoli jej to na szybkie reagowanie na zmieniające się natężenie ruchu lotniczego w czasie pandemii.

W rekordowym czasie udało nam się zaktualizować skomplikowane, ale niezwykle strategiczne zasady dla sektora lotniczego, który najbardziej ucierpiał w wyniku pandemii. Udało nam się znaleźć równowagę między wprowadzeniem konkurencji na rynku przydziałów czasu na start lub lądowanie a koniecznością ochrony poszkodowanego sektora - powiedział sprawozdawca Dominique Riquet.

Ważność dokumentów i certyfikatów

Przy 647 głosach za, 24 przeciw, 19 wstrzymujących się, Parlament przedłużył również przepisy dotyczące ważności niektórych zaświadczeń, licencji, kontroli okresowych i szkoleń, które są zwykle wymagane w sektorze transportu na mocy 15 różnych przepisów UE.

Biorąc pod uwagę obowiązujące obecnie surowe wymogi sanitarne, utrudnione jest odnawianie prawa jazdy, sprawdzanie przydatności pojazdów do ruchu drogowego lub dokonanie przeglądu bezpieczeństwa kontenerów. Nowe przepisy umożliwiają zachowanie ważności tych dokumentów przez kolejne dziesięć miesięcy, jeżeli ich ważność wygasła między 1 września 2020 r. a 30 czerwca 2021 r. Rządy państw UE mogą zrezygnować z przedłużania ważności dokumentów lub odraczania kontroli. Jednak, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie jednolitego rynku, muszą one akceptować przedłużone certyfikaty z innych państw członkowskich.

Parlament i Rada Unii Europejskiej konsultowały się nieformalnie przed głosowaniem. Teraz, gdy posłowie dali zielone światło, Rada musi zatwierdzić przepisy, aby mogły one wejść w życie po opublikowaniu ich w Dzienniku Urzędowym UE

    • Parlament Europejski poparł ważną zmianę dla przewoźników 

      [2021-02-11 22:00 188.146.100.*]

      W każdym kraju świata osobnicy psychopatyczni i część innych dewiantów tworzą ponerogennie aktywną siatkę porozumień, po części wyobcowaną z więzi społecznej normalnych ludzi. Wydaje się także, że pewna inspiracyjna rola psychopatii właściwej w tej siatce jest zjawiskiem powszechnym. W poczuciu swojej odmienności zdobywają oni specyficzne doświadczenie życiowe i odkrywają swoje odmienne sposoby działania i walki o byt. Ich świat pozostaje zawsze podzielony na my i oni", na ich światek o swoistych prawach i obyczajach i tamten świat im obcy, który ma swoje przemądrzałe idee i obyczaje, wedle których oni bywają moralnie potępiani.

      Ich poczucie honoru, szczególnie tych inspiratorów, nakazuje im oszukiwać i wyszydzać tamten świat ludzki, obiecać, zapewnić, podpisać, a niczego nie dotrzymać, jest postępowaniem właściwym. Przecież tamci" są komicznie naiwni. Uczą się także i tego, jak ich osobowości mogą wpływać traumatyzująco na ludzi normalnych i wyzyskiwania tego jako środka terroru użytecznego dla osiągania swoich celów. Ten podział na dwa światy jest trwały i nie znika nawet wtedy, kiedy udało się im zrealizować ich marzenie młodości i zdobyć władzę nad masami" ludzi normalnych. Jest to tragiczny dowód biologicznego uwarunkowania tego dziwnego podziału

      Jak utopia młodości, rodzi się wśród takich ludzi marzenie o takim świecie, o takim ustroju społecznym sprawiedliwym", gdzie oni nie będą odtrącani, ani przymuszani do podporządkowywania się obyczajom i prawom, których sens jest dla nich trudno zrozumiały. Marzą o takim świecie, w którym dominowałby ich sposób przeżywania i pojmowania rzeczywistości - prosty i radykalny. Oczywiście, w takim ustroju mieliby zabezpieczony dobrobyt bezpieczeństwo, bo oni stworzą nową władzę. Tamci odmienni, ale bardziej sprawni w różnych zawodach, powinni pracować, aby im to zapewnić. O taki nowy wspaniały świat gotowi są walczyć, dla niego cierpieć i zadawać cierpienia tamtym. W imię takiej wizji można zabijać ludzi, których los nie budzi współczucia, bo są odczuwani jako niezupełnie współgatunkowi. Nie mają pełni świadomości tego, że dla tamtych ludzi będzie to świat koszmarny i dlatego będą stwarzać opór, który może trwać przez pokolenia."

      Podporządkowanie człowieka normalnego osobnikom psychicznie nienormalnym działa na jego osobowość traumatyzująco, fascynująco, zniekształcająco i nerwicorodnie. Dzieje się to w sposób, który unika zazwyczaj dostatecznej kontroli świadomości. Mimo więc oporów, psychicznie zmienione tworzywo przenika do jego osobowości. Taka więc sytuacja pozbawia człowieka jego naturalnego prawa do zachowania własnej higieny psychicznej, dostatecznej autonomii swojej osobowości i częściowo możliwości używania swojego zdrowego rozsądku. W świetle więc prawa naturalnego, jest to rodzaj krzywdy i bezprawia, które mogą występować na każdą skalę społeczną. Niestety, nie są one wymienione w żadnym kodeksie prawa   odpowiedz »

      • Parlament Europejski poparł ważną zmianę dla przewoźników 

        [2021-02-14 20:55 37.248.177.*]

        Co ten "komentarz" ma wspólnego z komentowanym tekstem? To może wiedzieć tylko kolejny, objawiony prorok, tzn. autor tegoż "komentarza"....   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję