Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
PLL LOT z nową trasą w 2026 roku
Polskie Linie Lotnicze LOT poszerzają swoją siatkę o kolejne połączenie dalekodystansowe. Tym razem narodowy przewoźnik zaprasza do Bangkoku
W ostatnich latach Azja zyskuje coraz większą popularność zarówno pod kątem podróży turystycznych, jak i biznesowych. Polskie Linie Lotnicze LOT stale monitorując rynek i zwracając uwagę na podróżnicze trendy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich pasażerów, sukcesywnie oferując nowe rejsy dalekiego zasięgu. Kolejną propozycją przewoźnika, tuż po ogłoszonych rejsach do San Francisco będzie Bangkok.
Połączenie na trasie Warszawa-Bangkok obsługiwane będzie całorocznie, rozpoczynając od 26 października 2026 r. Pasażerowie udający się do stolicy Tajlandii, na gościnnych pokładach PLL LOT zawitają 5 razy w tygodniu - w poniedziałki, środy, czwartki, soboty i niedziele, startując z warszawskiego lotniska o godz. 14:25 (LO65). Z kolei w drogę powrotną podróżni udadzą się również 5 dni tygodniowo - w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele - o godz. 8:45 (LO66). Rejsy z Polski do Tajlandii potrwają w okresie zimowym 10h i 20 minut, a na trasie powrotnej - 11h i 55 minut.
Połączenia dalekodystansowe stanowią jeden z kluczowych filarów strategii rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT. Uruchomienie trasy Warszawa-Bangkok to kolejny ważny krok w poszerzaniu naszej globalnej siatki połączeń. Tajlandia od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych kierunków wśród polskich podróżnych, łącząc ogromny potencjał turystyczny z rosnącym znaczeniem biznesowym regionu Azji Południowo-Wschodniej. Bangkok to dynamiczna metropolia, będąca bramą do całego regionu, oferująca bogactwo kultury, kuchni i niezapomnianych chwil. Dzięki bezpośredniemu połączeniu z Warszawy zapewniamy pasażerom wygodną, komfortową i konkurencyjną ofertę podróży, odpowiadającą na realne potrzeby rynku. Cieszymy się, że możemy zaprosić podróżnych do odkrywania Tajlandii na pokładach PLL LOT i jeszcze mocniej łączyć Polskę z kluczowymi punktami na mapie świata mówił Robert Ludera, prokurent, dyrektor Biura Siatki Połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT
Gratulacje dla Polskich Linii Lotniczych LOT z okazji uruchomienia połączeń lotniczych z Warszawy do Bangkoku. Sukces ten jest wynikiem współpracy oraz silnej determinacji Polskich Linii Lotniczych LOT, Urzędu Turystyki Tajlandii, Ambasady Królestwa Tajlandii w Warszawie oraz wielu innych instytucji zaangażowanych po obu stronach. Wierzymy, że w przyszłości połączenie to przyniesie korzyści nie tylko dla turystyki, lecz także stworzy nowe możliwości w zakresie handlu, inwestycji i edukacji między oboma krajami. Co najważniejsze, Tajowie są gotowi powitać wszystkich odwiedzających z serdeczną gościnnością powiedział Cholada Siddhivarn, dyrektor biura Urzędu Turystyki Tajlandii w Pradze
Jednak PLL LOT jednak nie przejmie Smartwings, ponieważ czescy właściciele przewoźnika niespodziewanie wycofali się z transakcji tuż przed jej finalizacją. Decyzja była zaskakująca, ponieważ wszystko wskazywało na to, że umowa miała zostać podpisana w poniedziałek, a przygotowania do jej ogłoszenia były już zaawansowane.
Smartwings od dłuższego czasu był wystawiony na sprzedaż, a wcześniej w gronie potencjalnych kupców znajdowały się także Eurowings i SunExpress. W kwietniu poprzedniego roku firma doradcza EY zawęziła listę zainteresowanych, co potwierdzało zaawansowane rozmowy. LOT widział w przejęciu szansę na wzmocnienie swojej pozycji w Europie Środkowej i zwiększenie skali działalności. Smartwings przewiózł w 2024 roku 6,5 mln pasażerów na połączeniach regularnych i czarterowych, co oznaczało wzrost o 20,1% rok do roku. Dodatkowo 1,85 mln pasażerów skorzystało z lotów wykonywanych dla innych linii w formule ACMI. Łącznie Smartwings obsłużył 8,3 mln podróżnych w ciągu roku, co pokazuje znaczącą skalę przewoźnika. Z czeskich lotnisk przewinęło się 4,3 mln pasażerów, a liczba ta wzrosła o 18,2% w porównaniu z poprzednim rokiem. Linie działały z sześciu czeskich portów, w tym z Pragi, Brna i Ostrawy. Smartwings prowadził także operacje z Polski, Słowacji, Węgier, Niemiec, Portugalii i Wysp Kanaryjskich. Współpracował z wieloma liniami, takimi jak Eurowings, Flydubai czy Transavia, co świadczy o jego elastycznym modelu operacyjnym. Roczne przychody firmy sięgały około 1 mld euro, z czego około 40% pochodziło z działalności czarterowej. Kolejną dużą część stanowiły loty regularne, a około 18% wpływów zapewniały usługi dodatkowe.
Dla LOT przejęcie byłoby sposobem na powiększenie floty i przyspieszenie rozwoju siatki połączeń. Mogłoby to także wzmocnić plany związane z budową przyszłego hubu w ramach projektu CPK. Z drugiej strony Smartwings miał skomplikowaną strukturę działalności, łącząc różne segmenty rynku, co stanowiłoby wyzwanie integracyjne. Ryzykiem mogły być też problemy finansowe i organizacyjne, które pojawiały się w historii czeskiej spółki. Transakcja wymagałaby również zgody Komisji Europejskiej, co mogłoby wydłużyć i skomplikować proces. Ostateczne wycofanie się właścicieli Smartwings oznacza, że linia trafi do nowego nabywcy, którym ma zostać turecki Pegasus Airlines, który według informacji medialnych zaproponował za firmę ponad 10 mln euro więcej (40 mln euro).
Dla LOT jest to sygnał, że plan ekspansji będzie musiał zostać przeformułowany. Eksperci podkreślają, że czasem lepiej zrezygnować z inwestycji, jeśli warunki nie są wystarczająco korzystne. Decyzja Czechów może świadczyć o pojawieniu się lepszej oferty ze strony konkurencyjnego przewoźnika. Rynek lotniczy w regionie pokazuje tym samym, że procesy konsolidacyjne są nieprzewidywalne. Dla pasażerów zmiana właściciela może oznaczać różne kierunki rozwoju oferty w przyszłości. LOT natomiast będzie musiał skupić się na innych możliwościach wzrostu, zarówno organicznego, jak i potencjalnych przyszłych przejęć.
Próbie przejęcia Smartwings nie pomogło także zeszłoroczne zamieszanie z odwoływaniem i przywracaniem prezesa w LOT, które mogło cały proces opóźnić, co mogło pozwolić tureckiej linii na zainteresowanie się ofertą. Z drugiej strony warto pamiętać, że przejęcie innej firmy i jej integracja to spore koszty, a Smartwings miał swoje problemy i nieco inny profil działania (duży udział charterów).
Polskie Linie Lotnicze LOT prowadzą rozmowy dotyczące przejęcia czeskiego przewoźnika Smartwings. Transakcja miałaby wzmocnić pozycję LOT-u w Europie Środkowej.
Smartwings jest jedną z większych linii w regionie, dlatego zakup oznaczałby znaczące zwiększenie skali działania. LOT jest obecnie wskazywany jako faworyt w negocjacjach. Inni potencjalni nabywcy mogą mieć problemy regulacyjne w Unii Europejskiej. Samo przejęcie ma się wpisywać w strategię rozwoju LOT-u związaną z planowanym uruchomieniem CPK, bowiem nowy port lotniczy potrzebuje silnego przewoźnika bazowego, a LOT chce zająć dominującą pozycję w tym hubie. Rozbudowa siatki połączeń ma zwiększyć ruch do i z przyszłego CPK.
LOT notuje w ostatnich latach rekordowe wyniki finansowe. Osiągnął najwyższy w historii poziom przewiezionych pasażerów. Rozszerzył także flotę do największego rozmiaru w dziejach firmy. Uruchomił kilka nowych tras średnio- i dalekodystansowych. Działalność operacyjna przewoźnika stale rośnie, podobnie jak i u konkurencji. Wzrost liczby rejsów idzie w parze ze wzrostem liczby obsługiwanych destynacji. Popularne są trasy krajowe do największych polskich miast. Silny popyt dotyczy również połączeń europejskich.
W segmencie dalekiego zasięgu dominuje zainteresowanie kierunkami północnoamerykańskimi. LOT podkreśla, że rozwój jest konieczny, by sprostać przyszłym potrzebom rynku. Przejęcie Smartwings ma być elementem planu "nabierania masy:", a konsolidacja ma zwiększyć konkurencyjność LOT-u wobec silniejszych europejskich linii. Dla turystów i biur to nie jest bardzo dobra informacja, bowiem transakcja ograniczy konkurencję w regionie.
Jeśli transakcja i połączenie sił będą przeprowadzone właściwie, efektem będzie poprawa efektywności operacyjnej. Włączenie Smartwings oznaczałoby także większą elastyczność w zarządzaniu flotą. CPK zyskałoby przewoźnika zdolnego szybko zwiększyć oferowanie lotów. LOT zakłada stopniowe przejmowanie dużej części przepustowości portu. Plan działań rozpisany jest do 2032 roku. W kolejnych latach udział LOT-u w ruchu CPK miałby jeszcze rosnąć. Integracja z czeską linią mogłaby ułatwić budowę silnego hubu regionalnego. Ostateczna decyzja zależy od właścicieli Smartwings i regulatorów.
Transakcja wydaje się być bardzo dobra dla LOT, więc kluczowymi kwestiami są: cena i zobowiązania przejęte po Smartwings oraz skuteczna integracja obu firm. Negocjacje wciąż trwają i brak jest oficjalnych komunikatów.
W stronę świąt z PLL LOT, nowa oferta promocyjna narodowego przewoźnika w formie kalendarza adwentowego już dostępna na www.
Nowa promocja adwentowy kalendarz podróży - od 1 do 22 grudnia 2025 roku, każdego dnia w promocji pojawi się jeden lub więcej wybranych kierunków, dostępnych w siatce połączeń LOT-u. Oferta będzie obowiązywała przez 24 godziny, dzięki czemu codziennie zostanie odsłonięta nowa okazja, a także wyjątkowa szansa do odkrywania inspiracji podróżniczych.
Po okresie codziennych premier nadejdzie finał akcji - kolejna niespodzianka, która będzie dostępna 23 grudnia 2025 roku na lot.com. Dzięki świątecznej promocji pasażerowie będą mogli skorzystać z preferencyjnych warunków i zaplanować inspirujące wyprawy na nadchodzący rok lub obdarować bliskich prezentem o wyjątkowej wartości - biletem lotniczym, który otwiera drogę po nowe doświadczenia. Strona akcji: www.lot.com
W tegorocznej edycji kalendarza adwentowego nie zabraknie kierunków, które pozwolą dopasować zimowe plany do własnych preferencji. Wśród propozycji znajdą się miejsca, idealne dla tych, którzy pragną dodać sobie więcej słońca i koloru w chłodniejszych miesiącach. Pojawią się także kierunki stworzone z myślą o miłośnikach sportów zimowych oraz te, które zachwycają surową, zimową aurą i nastrojowymi krajobrazami.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Inauguracja sezonu zimowego w województwie
Sylwester sprzedaje się
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Ostrzeżenie MSZ przed
Które miasta powinny się
Udany listopad w Kraków
Ceny wyjazdów wakacyjnych w
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Kolejne połączenie wakacyjne z
Stradom House Autograph Collection w Krakowie z nową Dyrektor
Letnia praca bez zapłaty - ciąg dalszy
Kopalnia Soli w Wieliczce pozostanie jednak państwowa
Lotnisko Pyrzowice idzie na rekord
Nowe połączenie lotnicze do USA
Nowa trasa z Poznania i nie tylko
Na zamku w Olsztynie powstaje platforma widokowa
