Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Konkurencja w branży gastronomicznej rośnie
Kryzys dał się we znaki również branży gastronomicznej. Nie oznacza to jednak, że lokali nie będzie przybywać. Wręcz przeciwnie.
W Polsce pojawiły się zachodnie marki, nie brakuje także lokalnych przedsiębiorców. Pizzerie i lokale serwujące polską kuchnię cieszą się niesłabnącą popularnością. Na rynku przetrwa tylko ten, kto odpowie na potrzeby wymagających klientów i jednocześnie będzie umiał oszczędzać. Bardzo istotne są ceny dań i lokalizacja lokalu, promocje, no i oczywiście jakość.
Walkę o miejsce na rynku prowadzą jednocześnie właściciele pojedynczych lokali, jak i małych sieci prowadzonych na zasadzie franczyzy. W związku z tą sytuacją pojawia się pytanie kto ostatecznie zwycięży - niezależne lokale czy duże sieci?
Małe lokale mają szanse na powodzenie, jeśli prosperują w odpowiednim miejscy i mają wyrobioną markę. Przedsiębiorcy, którzy dopiero przymierzają się do otwarcia restauracji z pewnością będą musieli wykazać się dużym rozsądkiem i cierpliwością. Być może powinni oni rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowych. Taki krok łączy się z możliwością między innymi otrzymania lepszych warunków cenowych na zakup produktów. Rozpoznawalność marki ułatwia wejście na rynek. Młody przedsiębiorca skorzysta ponadto na reklamie, na którą samodzielnie nie mógłby sobie pewnie pozwolić.
Choć kryzys daje się we znaki, Polacy nie siedzą w domach, chętnie z nich wychodzą i korzystają z usług lokali gastronomicznych. To zjawisko ma się w trakcie kolejnych lat nasilać, co oznacza, że klienci będą coraz bardziej wymagający, a ich opinie, pojawiające się między innymi w internecie będą miały duże znaczenie dla przyszłości restauratorów. Niezależne lokale również znajdą dla siebie miejsce na rynku, szczególnie te z segmentu premium.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Hiszpańskie wybrzeże skusi turystów ceną?
Zabytkowy hotel dołączy do Best Western
Czy Orbis pozostawi zysk w spółce?
Rośnie popularność rejsów wycieczkowych
Turystyka językowa w rozkwicie
Zgwałcona turystka odpowie za cudzołóstwo
Targi dla hotelarzy - atrakcje
Dwóch chętnych na uzdrowisko Świeradów-Czerniawa
Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia
Polscy turyści stawiają na jakość
Jedziesz do Anglii z pupilem? Przeczytaj
Stewardessy są molestowane w pracy?
Łódź: Posiedzenie Rady Naczelnej PIT
EasyJet - prognozy na I kwartał 2012
Słowacja: ofiary metanolu w szpitalu
Kiedy lotnisko w Modlinie zacznie zarabiać?
Na igrzyska do Londynu polscy sportowcy polecą LOT-em
Polak, który zginął na lotnisku bohaterem opery
Najciekawszy projekt wyprawy podróżniczej na 2012
