Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Jak biura podróży sprzedają usługi dodatkowe
Travelport, dostawca usług dla światowej branży turystycznej, opublikował wyniki globalnej ankiety na temat sprzedaży usług dodatkowych w branży lotniczej. Z ankiety wynika, że biura podróży mocno popierają sprzedaż przez linie lotnicze usług dodatkowych za pośrednictwem GDS. Ponadto ankieta wskazuje na problemy, z jakimi borykają się biura podróży przy sprzedaży takich usług w warunkach własnej wewnętrznej presji na wzrost przychodów, ograniczenie kosztów i zwiększenie produktywności.
Obserwowany w ostatnich latach trend, pokazuje rozwój produktów dodatkowych, takich jak odprawa bagażu, posiłki, karty wstępu do business lounge czy upgrade. Respondenci zostali poproszeni o wskazanie, jak ta zmiana wpłynęła na ich działalność. Czynniki, które zostały wskazane jako mające największy wpływ, to: niejasność co do zakresu usług oferowanych przez poszczególne linie lotnicze, wydajność pracy oraz konieczność oferowania tych usług w celu zachowania statusu agencji świadczącej pełny zakres obsługi. Tylko 16% respondentów uznało usługi dodatkowe jako okazję do wprowadzenia lub zwiększenia opłat, zaś 44% podało, że nie pobiera dodatkowych opłat za zamawianie usług opcjonalnych.
Travelport stwierdził, że biura podróży byłyby bardziej zainteresowane sprzedażą usług opcjonalnych, gdyby proces ten przebiegał sprawniej. Z odpowiedzi respondentów wynika, że obecnie rezerwacja usług opcjonalnych wydłuża czas obsługi o ok. 29%. Niektóre usługi są dostępne przez GDS, inne są sprzedawane za pośrednictwem serwisów internetowych linii lotniczych, a jeszcze inne telefonicznie. Ankieta wskazuje na duże zapotrzebowanie na jedną skonsolidowaną platformę dostępu do informacji i sprzedaży. Jako najbardziej preferowany kanał rezerwacji i sprzedaży usług opcjonalnych wskazano GDS (70% respondentów).
W pytaniu, czy respondent byłby zainteresowany pomocą ze strony systemu GDS przy obsłudze rezerwacji oferty usług dodatkowych, 84% respondentów odpowiedziało, że byłaby to istotna korzyść. Jako dwa najważniejsze powody wskazano oszczędność czasu i poprawę jakości obsługi klienta.
Większość biur podróży (77%) aktualnie rezerwuje usługi dodatkowe dla klientów, natomiast tylko 8% podaje, że nie oferuje takich świadczeń. Podawano różne powody nieoferowania tych usług: w Europie wskazywano, że "nie generuje to żadnych dodatkowych przychodów" (41%), natomiast w Amerykach wskazywano, że "większość usług nie może być rezerwowana przez biura podróży" (33% respondentów).
Respondenci zostali także poproszeni o ocenę wartości oferty taryf typu "branded fare" dostępnej przez GDS ("branded fare" to pakiet, w ramach którego oprócz przelotu oferowane są dodatkowe usługi, takie jak możliwość wybrania preferowanego miejsca i opłata za odprawę bagażową). Respondenci wskazali, że taryfy typu "branded fare" umożliwiają zaoferowanie klientom pełnej obsługi i zachowanie konkurencyjności wobec serwisów internetowych linii lotniczych.
"Badanie to dostarczyło cennych informacji na temat tego, jak biura podróży postrzegają i jak sprzedają dodatkowe usługi oferowane przez linie lotnicze. Biura zdają sobie sprawę, że w miarę ewolucji produktu oferowanego przez linie lotnicze i nabierania przez usługi dodatkowe coraz większego znaczenia przy podejmowaniu decyzji o zakupie i przy samym procesie zakupu, klienci będą oczekiwać od biur pomocy przy zakupie kompleksowych rozwiązań obejmujących całą podróż" — powiedział Fergal Kelly, wiceprezes ds. oferty, Travelport.
"Travelport w dalszym ciągu będzie współpracować z liniami lotniczymi i innymi usługodawcami turystycznymi w celu poszerzenia możliwości sprzedawania usług dodatkowych, co przyczyni się do rozwoju nowych produktów i strategii ich dystrybucji za pośrednictwem GDS. W ramach tej współpracy zainwestowaliśmy w rozwój takich rozwiązań jak Travelport Universal Desktop czy Travelport Universal API, które umożliwiają sprzedaż dodatkowych produktów i usług w ramach zintegrowanej, prostej oraz jednolitej platformy".
Ankieta Travelport nt. sprzedaży produktów dodatkowych objęła 610 biur podróży w 12 krajach regionu Dalekiego Wschodu, Europy, Ameryk, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Okęcie: kolejki do punktów kontroli bezpieczeństwa będą krótsze
Alternatywa dla popularnych kurortów narciarskich
Nowy obiekt w stolicy Dolnego Śląska
Turystyka winna rozkwita w Sandomierzu
Kraków: podróż z centrum do Balic coraz droższa
Nieznani sprawcy obrabowali szlak
Ryanair: ilość przewozów pasażerskich zwiększy się
Dlaczego cudzoziemcy nie odwiedzą Tybetu
Aplikacja rozwiąże problemy turystów?
Costa Coffe współpracuje z blogerami
Obroty w agencji turystycznej jak liczyć
