Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Czas pracy pilotów na cenzurowanym
Po ostatnich doniesieniach medialnych o przemęczeniu pilotów uwaga europejskich decydentów zwrócona została na dopuszczalny czas lotu i czas czuwania pilotów.
O ostatnim przypadku zaśnięcia przemęczonej załogi pisaliśmy w aktualności Stary pilot mocno śpi.
Komisja Parlamentu Europejskiego ds Transportu opowiedziała się przeciwko propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej harmonizacji czasu pracy i czuwania pilotów w całej Unii.
Przeciwne temu projektowi są także związki zawodowe pilotów, które twierdzą, że przyjęcie projektu oznaczałoby wydłużenie czasu pracy, wobec regulacji obecnie obowiązujących w niektórych krajach członkowskich. Zdaniem Komisji Europejskiej, te obawy są bezpodstawne, ponieważ proponowane regulacje właśnie mają chronić pilotów przed przemęczeniem.
Europejskie Stowarzyszenie Cockpit (ECA) wylicza, że nowe reguły doprowadziłyby do sytuacji, w której pilot mógłby być 22 godziny "na nogach". Do takiego wyniku dochodzi, dodając 14-godzinny limit lotu w dzień do 8-godzinnego limitu czuwania. Obecnie czas ten waha się między 20 a 26 godzin, a w niektórych krajach UE nie jest limitowany w ogóle - przekonuje Komisja Europejska.
Według propozycji KE łączny czas lotu i czuwania na lotniskach miałby wynosić 16 godzin. Do tego dochodzi 6 godzin czuwania w domu - jak podkreślają związki zawodowe. Komisja podnosi argument, że pilot może wykorzystać czas czuwania w domu na sen, ponadto ten czas ma być odejmowany od następnego dnia pracy. "Członek załogi musi wykorzystać czuwanie, jako okazję do spania, dlatego kombinacja czasu czuwania poza lotniskiem z trwaniem lotu nie może realistycznie prowadzić do czasu dłuższego niż 18 godzin bez snu (...). Obecnie, czas czuwania poza lotniskiem może osiągnąć nawet 24 godziny w krajach takich jak Niemcy, Francja i Belgia. Po tych 24 godzinach piloci wciąż mogą lecieć maksymalny przewidziany czas. Te zasady będą nadal stosowane, jeśli nie zostanie przyjęte nowe rozporządzenie" - zaznacza KE.
Przeciwko nowemu projektowi wypowiedziały się Holandia i Austria, głosy sprzeciwu pojawiają się także w Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie nowych rozwiązań popierają natomiast zrzeszenia przewoźników lotniczych. Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych przekonuje, że brak harmonizacji limitów czasu pracy, prowadzi do wybiórczego stosowania przepisów w różnych krajach.
Jeżeli decyzję Komisji ds. Transportu poprze cały Parlament Europejski, KE zostanie zmuszona do wycofania projektu.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Pasażerowie Air France mają łączność ze światem
OLT Express Germany bankrutuje
TUI chce wykorzystać sytuację Thomasa Cooka
Travelplanet.pl: zmiany i plany
Nowa aplikacja do planowania podróży
Który hotel okaże się najbardziej przyjazny rodzinie?
Chapman Freeborn oraz PTQV łączą siły
