Novaturas prezentuje wyniki przedsprzedaży

Rosnąca popularność podróżowania wśród mieszkańców krajów bałtyckich sprawia wrażenie, że wielu z nich świętowało Nowy Rok odpoczywając po podróży, będąc w jej trakcie lub planując nową.


Novaturas, największy touroperator na Litwie, Łotwie i w Estonii, który planuje w tym roku zadebiutować na giełdach w Warszawie oraz w Wilnie, notuje rekordowe wyniki przedsprzedaży. Zainteresowanie ofertami typu first minute wzrosło niemal dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Popyt na wycieczki zagraniczne w sezonie letnim 2018 dynamicznie rośnie, nawet porównując z bardzo dużą aktywnością klientów w minionym roku. Z ofert typu first minute, sprzedanych przed końcem 2017 roku, skorzystało aż 84% klientów więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że już ponad 61 tys. mieszkańców krajów bałtyckich zdecydowało się spędzić tegoroczne wakacje zagranicą razem z Novaturas.

Coraz więcej osób stać na zagraniczne wczasy i częstsze podróże w ciągu roku. Rosną wydatki na zagraniczne wycieczki zorganizowane, czemu sprzyja stabilna i silna kondycja gospodarek krajów bałtyckich. Zagraniczne wakacje są ponadto gwarancją dobrej pogody. Odnotowaliśmy, że znacznie więcej naszych klientów niż kiedykolwiek wcześniej planuje swoje letnie wakacyjne podróże z wyprzedzeniem, decydując się na oferty first minute - mówi Linas Aldonis, dyrektor generalny Novaturas.

Według niego, w tym roku łowcy ofert last minute nie będą mieli wielu powodów do zadowolenia, biorąc pod uwagę bardzo wysokie wyniki przedsprzedaży notowane przez praktycznie wszystkie biura podróży. Hotele w niektórych popularnych resortach turystycznych już dziś mają niemal pełne obłożenie na sezon letni. Novaturas sprzedał już 30% swojej całej oferty przygotowanej na lato 2018.

Podróżujący doceniają zalety wcześniejszych rezerwacji, bo mogą skorzystać z większego wyboru kierunków podróży oraz hoteli w korzystnych cenach. Klienci cenią sobie również możliwość bezpłatnej zmiany terminu i miejsca wyjazdu. Dodatkowo, zaliczki na poczet rezerwacji są stosunkowo niewielkie.

Bardzo duży wzrost zainteresowania ofertami typu first minute w krajach bałtyckich jest widoczny na przestrzeni ostatnich trzech lat. Swoje letnie wakacje 2016 zarezerwowało z wyprzedzeniem 20 tysięcy osób (wg stanu na koniec grudnia roku poprzedniego). Ta liczba wzrosła do 33 tysięcy w przedsprzedaży na sezon letni 2017, a w tym roku letnie wakacje wykupiło już 61 tysięcy klientów Novaturas. Tylko na Litwie, która jest największym rynkiem spośród krajów bałtyckich, sprzedaż ofert typu first minute na sezon letni 2018 wzrosła o 120%, co oznacza, że Litwini kupili już 34,9 tysięcy wycieczek.

Największą popularnością mieszkańców regionu cieszą się: Turcja, Grecja, Bułgaria, Egipt oraz Hiszpania. Te kraje są szczególnie lubiane przez rodziny z dziećmi - spełniają ich różne oczekiwania. Pragnący przede wszystkim relaksu, mogą cieszyć się słońcem nad basenem hotelowym lub na plaży. Z kolei osoby preferujące bardziej aktywny wypoczynek, mają do wyboru wiele atrakcji wodnych- mówi Linas Aldonis.

Mówiąc o preferencjach Litwinów, warto wspomnieć, że wprowadzone do oferty w ubiegłym sezonie Chorwacja i Czarnogóra cieszą się rosnącą popularnością. W przypadku tych dwóch kierunków odnotowano największy wzrost sprzedaży ofert typu first minute na sezon letni 2018 - aż o 155% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dużym zainteresowaniem cieszy się również Maroko, gdzie na wakacje w 2018 roku zdecydowało się już dwukrotnie więcej turystów niż przed rokiem.

Litwini podróżują także w sezonie zimowym. Choć za nami dopiero jego pierwsza połowa, Novaturas sprzedał już dwukrotnie więcej wycieczek niż rok wcześniej.

Litwini tak bardzo polubili zagraniczne podróże, że przerosło to nasze oczekiwania i zwiększyliśmy liczbę rezerwacji lotów oraz miejsc w popularnych hotelach. Mimo to ci, którzy liczą na okazje last minute, z pewnością będą mieli ograniczony wybór - mówi Linas Aldonis.

Wielu Litwinów w sezonie zimowym wybiera podróże do ciepłych krajów. Litwini tęsknią za słońcem po dość chłodnym lecie, co wpłynęło na wzrost sprzedaży wycieczek do krajów o cieplejszym klimacie. Sprzedaliśmy o 125% więcej biletów do Egiptu, zanotowaliśmy dwukrotny wzrost w przypadku odległych krajów egzotycznych oraz o 15% więcej wyjazdów narciarskich - mówi Linas Aldonis. Najpopularniejszymi kierunkami w sezonie zimowym są Egipt, Tajlandia i Wietnam.

2018 będzie wyjątkowym rokiem dla Novaturas także z uwagi na to, że spółka planuje debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Nasdaq w Wilnie. Novaturas jest liderem na bardzo atrakcyjnym rynku turystycznym w krajach bałtyckich, z rozpoznawalną marką oraz przejrzystym i efektywnym modelem biznesowym, który zapewnia rentowny wzrost i umożliwia regularną wypłatę dywidendy. Jest to więc bardzo atrakcyjna propozycja zarówno dla inwestorów instytucjonalnych jak i detalicznych - dodaje Linas Aldonis, dyrektor generalny Novaturas.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję