TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?

Po trzech tygodniach wzrostów w biurach podróży, Wielki Tydzień czyli 13 tydzień roku (26.03-01.04 2018 r.) przyniósł mniejszą sprzedaż w biurach podróży.


Raport przygotował Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego Merlin X. Liczba klientów spadła o 3,1% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Liczba dokonanych rezerwacji również zmalała o 3%. Spowodowane jest to Świętami Wielkanocnymi, Polacy prawdopodobnie bardziej skupili się na wyciszeniu i zadumie niż na kupowaniu wycieczek.





Wśród kupowanych wyjazdów o 1,2% wzrosła liczba wycieczek z dojazdem własnym. Największy spadek bo aż 23,2% zanotowały autokarowe wycieczki. Wśród najczęściej wybieranych kierunków znalazły się: Antalya 2606 zł/os., Heraklion 2511 zł/os., Hurghada 2249 zł/os., Korfu 2321 zł/os., Burgas 2048 zł/os.





Zainteresowanie egipskimi kierunkami wzrosło najbardziej. W przypadku Hurghady popularność tego kierunku urosła aż o 128,9%, w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Kolejną destynacją, która zanotowała wysoki wzrost jest Skarm El Sheikh, gdzie Polacy wybierali aż o 67,7% częściej, w omawianym tygodniu niż rok temu.





Cały raport dostępny poniżej

Możesz także pobrać plik: turinfo_20180404_booking_report_13_2018.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
raport pzot biura podróży sprzedaż wielkanoc wielki tydzień klienci rezerwacja spadek




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję