Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Co nas ciągnie w góry? Wyniki badań PKL
Coraz więcej osób decyduje się na wyjazd w góry? Co przyciąga turystów w górskie rejony?
Wędrówki górskimi szlakami, spacery po miejscowościach turystycznych oraz poznawanie lokalnej kultury, historii i kuchni - tak najchętniej rodacy spędzają czas w polskich górach. Poszukują przede wszystkim pięknych widoków, świeżego powietrza i wyjątkowego mikroklimatu. Ważna jest infrastruktura i dodatkowa oferta regionu - dobre restauracje i hotele oraz atrakcje kulturalne i sportowe.
Z badania Polskich Kolei Linowych przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS wynika, że co piąty Polak planuje w tym roku wyjechać na urlop w polskie góry. Niemal dwie trzecie spośród tych osób (64 proc.) chce w tym czasie chodzić po szlakach turystycznych, ponad połowa (53 proc.) spacerować po okolicznych miejscowościach, a 46 proc. odkrywać lokalną kulturę, historię i kuchnię.
Bezkonkurencyjne widoki
Polacy wyjeżdżają w góry przede wszystkim, aby podziwiać piękne widoki i oddychać świeżym powietrzem - tak zadeklarowało aż 76 proc. uczestników badania PKL. Dobrej jakości oferta restauracyjna, komfortowe miejsca noclegowe oraz dodatkowe atrakcje, między innymi koleje górskie czy parki linowe, są ważne dla 30 proc. badanych. Co ciekawe, respondenci w wieku powyżej 50 lat istotnie częściej poszukują w górach ciekawej oferty restauracyjnej i hotelowej.
Sporty ekstremalne, takie jak loty na paralotni czy downhill (odmianę kolarstwa górskiego) chce uprawiać tylko 8 proc. badanych, ale już 27 proc. planuje rekreacyjną jazdę na rowerze. 11 proc. urlopowiczów liczy, że w trakcie wyjazdu będzie mieć szansę na udział w koncercie popularnej gwiazdy.
Koleją w góry
Aż siedmiu na dziesięciu wyjeżdżających w góry chce skorzystać z kolei linowych, wwożących na szczyt. Decydują się na to przede wszystkim, żeby zaoszczędzić czas - odpowiedziało tak 35 proc. zapytanych. Prawie jedna trzecia badanych wjazd koleją traktuje po prostu jako atrakcję turystyczną. Natomiast niemal trzech na dziesięciu wskazało, że taka podróż ułatwi im podziwianie widoków - nie mają kondycji lub możliwości, żeby samodzielnie wejść na górę.
Co robimy na szczycie?
Pieszo lub koleją - niezależnie od tego, jak zdobędą szczyt, urlopowicze na górze chcą przede wszystkim relaksować się i opalać (wskazało tak 56 proc. respondentów). Prawie tyle samo osób (55 proc.) planuje robić zdjęcia i filmy dokumentujące wycieczkę, a 32 proc. skorzystać z oferty schroniska lub restauracji.
Polacy w góry
Największa grupa, spośród deklarujących wyjazd w góry w te wakacje, wybiera się tam na tydzień - 44 proc. Na dwa tygodnie lub dłużej wyjechać planuje 28 proc. Dla co piątego badanego optymalny czas to przedłużony weekend (kilka dni). Okazuje się, że taki pobyt jest wyjątkowo atrakcyjny dla osób w wieku 50-59 lat (wybrało go aż 40 proc. zapytanych w tej grupie wiekowej). Większość osób, które deklarują wyjazd w góry w te wakacje, bywa na południu kraju regularnie - 42 proc. raz w roku, a 17 proc. kilka razy w roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Dział dla turystów:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Oficjalny start sezonu
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Japoński hotel zwalnia połowę... robotów
Rośnie zainteresowanie noclegami
Przekazanie systemu opłat drogowych do GITD to duże ryzyko?
Sopot chce zaszczepić pracowników branży turystycznej
Greccy hotelarze zaniepokojeni
Polacy będą musieli odbyć kwarantannę w Szwajcarii
Umowa lotnicza UE-Katar parafowana
Norwegian - ostrzegam bo sa nieuczciwi i kłamią
Accor wprowadza nową markę hotelową
POT rozpoczyna kampanię promującą turystykę krajową
W Grecji zostanie otwarte podwodne muzeum
Turcja na drodze do hiper-konkurencyjności
Organizacje turystyczne apelują: Tak dla testów, nie dla kwarantanny
Warszawa zarabia miliony na turystyce
