Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuje przewodnika Gdańsk 27 maja
- Kierownik kolonii
- pilot Trójmiasto 31.05-1.06
- Manager Regionalny Wakacje.pl S.A.
- Specjalista ds turystyki Kielce
- Pilot wycieczki do Warszawy, termin...
- Turcja przewodnik- pilot wycieczek !
- Specjalista ds. Turystyki Janki Coral Travel...
- Wynajem autokaru na wycieczkę szkolną
- WYCHOWAWCA KOLONIJNY


Jak podróżują pracownicy MŚP?
Połowa małych i średnich firm w Polsce wysyła pracowników w delegacje - wynika z najnowszego badania Diners Club Polska. Choć większość podróży organizowana jest "na własną rękę" to już niemal co piąta firma podczas wyjazdu udostępnia pracownikom kartę służbową.
Prawie połowa firm (48,9 proc.) z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wysyła pracowników w podróże służbowe - wynika z najnowszego badania Diners Club Polska "Podróże służbowe polskich MŚP w 2017". Najwięcej wyjazdów organizują firmy średnie - aż 78 proc. z nich wysyła delegatów poza miejsce pracy. Pod względem branży, najczęściej podróżują reprezentanci firm produkcyjno-przemysłowych (42 proc.) oraz usługowych (31 proc.). Podróży służbowych spodziewać się mogą również pracownicy co piątej firmy handlowej. Najmniej wyjazdów za to odbywa się w sektorze produkcyjno-rolniczym.
Przeważają jednodniowe delegacje
Ponad 56 proc. właścicieli przyznało, że wyjazd służbowy ich pracowników trwa zwykle jeden dzień. Na dwudniowe podróże wysyła delegatów co trzecie przedsiębiorstwo. Tylko w co dziesiątej firmie pracownicy odbywają podróże trwające dłużej niż dwie doby.
Połowa firm (51,2 proc.) w podróż służbową wysyła delegatów średnio raz na miesiąc lub rzadziej. Tylko w co czwartym przedsiębiorstwie pracownicy wyjeżdżają około dwa, trzy razy w miesiącu. Raz na tydzień lub częściej podróżują reprezentanci tylko 23 proc. MŚP, a największy odsetek z nich stanowią firmy handlowe - mówi Katarzyna Fatyga z Diners Club.
Podróż na własną rękę, ale samochodem firmowym
Najczęściej (52,7 proc.) pracownicy podróże służbowe organizują samodzielnie. Tylko 14 proc. MŚP posiada osobne stanowisko dla osoby zajmującej się wyłącznie wyjazdami. Co trzeci właściciel przyznaje, że to zadanie deleguje na konkretnego pracownika, którego zarządzanie podróżami jest jednym z obowiązków. Prawie 70 proc. delegatów w podróży służbowej korzysta z firmowego samochodu. Prywatnym autem jeździ się tylko w co piątym przedsiębiorstwie.
Reprezentanci MŚP coraz rzadziej podróżują służbowo pociągiem - obecnie praktykuje to tylko nieco ponad 11 proc. firm. Natomiast z samolotu korzysta jeszcze mniej, bo 2 proc. przedsiębiorstw i to tylko średnich - mówi Katarzyna Fatyga z Diners Club Polska.
Coraz więcej kart firmowych
Zdecydowana większość wyjazdów służbowych w polskich MŚP opłacanych jest gotówką. W co trzecim przedsiębiorstwie pracownicy na wyjeździe korzystają z własnych pieniędzy, które następnie refunduje pracodawca, a 45 proc. firm oferuje delegatom zaliczkę, z której potem są rozliczani. Kartami służbowymi posługuje się prawie co piąta firma i jest to o 7 punktów procentowych więcej niż w 2015 r. Do bezgotówkowych form płatności najbardziej przekonały się firmy średnie i z branży handlowej.
Polskie MŚP są obecnie w dobrej kondycji finansowej - ponad 67 proc. właścicieli pozytywnie oceniło sytuację swojej firmy. Dodatkowo, co trzeci przedsiębiorca jest optymistycznie nastawiony do najbliższej przyszłości. Najważniejsze zadanie, jakie stawia przed sobą ponad połowa właścicieli to pozyskanie nowych klientów - to oznacza, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się, że liczba delegacji wzrośnie - dodaje Katarzyna Fatyga z Diners Club Polska.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na zlecenie Diners Club Polska we wrześniu 2017 r. na podstawie wywiadów z 500. właścicielami mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski, metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Błąd oszacowania = 4 proc. poziom ufności 0,95.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Budowa Wielkiego Muzeum Egipskiego na
Branża turystyczna chce zmiany przepisów dot. certyfikatów
Maroko złagodziło zasady
Europarlament chce przyspieszenia negocjacji akcesyjnych z dwoma popularnymi turystycznie
Dział badania rynku i analizy:
Sun&Snow: Turyści wracają do
Większy ruch na greckich
Polacy rezerwują później, ale chcą jechać na
Ceny wyjazdów ciągle idą w
Majówka i Wielkanoc w hotelach słabsze niż w poprzednich
Starsze aktualności:
Hotelarstwo czeka na pracowników. Konieczne zmiany w sposobie
Brak rąk do pracy daje się we
Sieć a&o testuje elektroniczne bilety na
Nowy dyrektor Nobu Hotel
Czego może się spodziewać krakowska
Wakacje.pl: Ile będą kosztować przyszłoroczne
Na Śląsku powstała nowa Lokalna Organizacja
Rusza konkurs Teraz Polska
Orient Express powróci na
Słowacja złagodziła restrykcje dla
Zbigniew Gryglas w zarządzie Polskiego Holdingu
Nadpłaty na TFP będzie można zaliczyć na poczet kolejnych zobowiązań z tego
Ilu turystów odwiedzi Kraków w tym
Będą podwyżki opłat lotniskowych - Komisja Finansów odrzuciła
Prezydent USA podpisał rozporządzenie otwierające granice dla zaszczepionych turystów
LOT rozwija bazę w Budapeszcie
Wizz Air otwiera nową bazę i zapowiada z niej nowe połączenie do Polski
POT przedłuża termin zgłoszeń do programu certyfikacji obiektów turystycznych
Niepewność rządzi na rynku hotelowym
LOT Metropolia Lublin z nową ofertą dla turystów
Grecja złagodziła zasady wjazdu
Dobry Hotel z umową o zarządzanie dwoma, pięciogwiazdkowymi hotelami
Poznaj atrakcje Francji i nawiąż kontakty w Polsce
Otwarcie największego lotniska na świecie już w tym roku
