Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Salon Biura Podróży w Katowicach
- Rezydent biura podróży 2025
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Poszukiwany pilot/ przewodnik Kraków-Wąwóz Homole...
- Pilot z językiem hiszpańskim/ portugalskim
- Współpraca
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- KRAKÓW- specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Travelplanet Specjalista Ds. Turystyki 1/2 etatu
Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać?
Co najbardziej motywuje Polaków do podróżowania? Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać, a nie spędzają urlopu w domu?
Odpowiedzi nie zaskakują - większość wskazuje eksplorowanie lokalnej kultury (niemal 59%) oraz chęć przeżycia przygody i poznania innych podróżników (prawie 44%) jako kluczowe bodźce. Na miejscu smakowanie lokalnej kuchni to czynność nr 1 dla niemal 69% respondentów z Polski. Co więcej, jak wskazują wyniki badań, Polacy uwielbiają uwieczniać regionalne przysmaki na zdjęciach i dzielić się nimi w mediach społecznościowych (ponad 32%) - w tym celu poszukują ciekawych kulinarnie miejsc, gdzie mogą zjeść i pokazać coś ciekawego.
Nowy rok może być nowym rozdziałem w podróżowaniu, a jego początek to świetny czas, by zastanowić się nad tym, co lubimy i jak byśmy chcieli go spędzić w podróży. Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zapytała Polaków o to, co najbardziej motywuje ich do podróżowania oraz jak spędzają czas na miejscu.
Wyniki wskazują, że coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę (niemal 50% pokolenia gen-Z, ponad 45% osób w wieku 30-44 lata oraz 37% osób w wieku 45-59 lat). Kobiety (ponad 62%) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5%). Jednocześnie 36% z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu najchętniej oddajemy się kulinarnej degustacji, którą co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Ponadto, lubimy się zmieniać w bacznych obserwatorów lokalnego życia i codzienności, popijając kawę w lokalnej kawiarni.
Dlaczego podróżujemy?
- Żeby eksplorować lokalną kulturę i styl życia (restauracje, puby, nocne życie, praktykowanie języka obcego) - 58,6%
- Żeby przeżyć przygodę i poznać innych podróżników - 43,9%
- Żeby zwiedzać i docierać w znane miejsca (nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami) - 36%
- Żeby uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, koncerty, festiwale muzyczne) - ponad 23%. To motywacja szczególnie popularna wśród przedstawicieli pokolenia Z (ponad 28%), a także mężczyzn (ponad 26% versus 19,2% kobiet)
- Żeby odwiedzić bliskich (rodzinę i przyjaciół) - co trzeci ankietowany
Co zawsze robimy, będąc na miejscu?
Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że zdecydowana większość z nas, bez względu na wiek, oddaje się kulinarnym rozkoszom. Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł to uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).
Zdziwienia nie powinien budzić fakt, że przedstawiciele pokolenia Z spędzając wakacje uwielbiają zdawać z nich relację w kanałach społecznościowych - to istotna czynność dla ponad 27% z nich.
Ponad 38% ankietowanych wskazało, że uwielbia spędzać czas siedząc w lokalnej kawiarni i obserwując toczące się życie wokoło.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
Sun & Snow: ferie zimowe będą
Handwritten Collection w planach 250 nowych
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na
Miniony rok udany dla
LOT Metropolia Lublin z nową ofertą dla turystów
Grecja złagodziła zasady wjazdu
Dobry Hotel z umową o zarządzanie dwoma, pięciogwiazdkowymi hotelami
Poznaj atrakcje Francji i nawiąż kontakty w Polsce
ESky.pl analizuje lotnicze połączenia krajowe
Lublin celuje w hiszpańskich turystów
Enter Air podpisał kontrakt z TUI
UNWTO o skali spadków w turystyce
Minister rekomenduje kandydata na prezesa POT
Otwarcie największego lotniska na świecie już w tym roku
Wizz Air otwiera nową bazę i zapowiada z niej nowe połączenie do Polski
POT przedłuża termin zgłoszeń do programu certyfikacji obiektów turystycznych
Polacy kochają podróżować samochodem?
Rząd wprowadza kwarantannę narodową
wynajmę apertament nad morzem Czarnym, Słoneczny Brzeg