Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać?
Co najbardziej motywuje Polaków do podróżowania? Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać, a nie spędzają urlopu w domu?
Odpowiedzi nie zaskakują - większość wskazuje eksplorowanie lokalnej kultury (niemal 59%) oraz chęć przeżycia przygody i poznania innych podróżników (prawie 44%) jako kluczowe bodźce. Na miejscu smakowanie lokalnej kuchni to czynność nr 1 dla niemal 69% respondentów z Polski. Co więcej, jak wskazują wyniki badań, Polacy uwielbiają uwieczniać regionalne przysmaki na zdjęciach i dzielić się nimi w mediach społecznościowych (ponad 32%) - w tym celu poszukują ciekawych kulinarnie miejsc, gdzie mogą zjeść i pokazać coś ciekawego.
Nowy rok może być nowym rozdziałem w podróżowaniu, a jego początek to świetny czas, by zastanowić się nad tym, co lubimy i jak byśmy chcieli go spędzić w podróży. Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zapytała Polaków o to, co najbardziej motywuje ich do podróżowania oraz jak spędzają czas na miejscu.
Wyniki wskazują, że coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę (niemal 50% pokolenia gen-Z, ponad 45% osób w wieku 30-44 lata oraz 37% osób w wieku 45-59 lat). Kobiety (ponad 62%) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5%). Jednocześnie 36% z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu najchętniej oddajemy się kulinarnej degustacji, którą co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Ponadto, lubimy się zmieniać w bacznych obserwatorów lokalnego życia i codzienności, popijając kawę w lokalnej kawiarni.
Dlaczego podróżujemy?
- Żeby eksplorować lokalną kulturę i styl życia (restauracje, puby, nocne życie, praktykowanie języka obcego) - 58,6%
- Żeby przeżyć przygodę i poznać innych podróżników - 43,9%
- Żeby zwiedzać i docierać w znane miejsca (nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami) - 36%
- Żeby uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, koncerty, festiwale muzyczne) - ponad 23%. To motywacja szczególnie popularna wśród przedstawicieli pokolenia Z (ponad 28%), a także mężczyzn (ponad 26% versus 19,2% kobiet)
- Żeby odwiedzić bliskich (rodzinę i przyjaciół) - co trzeci ankietowany
Co zawsze robimy, będąc na miejscu?
Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że zdecydowana większość z nas, bez względu na wiek, oddaje się kulinarnym rozkoszom. Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł to uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).
Zdziwienia nie powinien budzić fakt, że przedstawiciele pokolenia Z spędzając wakacje uwielbiają zdawać z nich relację w kanałach społecznościowych - to istotna czynność dla ponad 27% z nich.
Ponad 38% ankietowanych wskazało, że uwielbia spędzać czas siedząc w lokalnej kawiarni i obserwując toczące się życie wokoło.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
LOT Metropolia Lublin z nową ofertą dla turystów
Grecja złagodziła zasady wjazdu
Dobry Hotel z umową o zarządzanie dwoma, pięciogwiazdkowymi hotelami
Poznaj atrakcje Francji i nawiąż kontakty w Polsce
ESky.pl analizuje lotnicze połączenia krajowe
Lublin celuje w hiszpańskich turystów
Enter Air podpisał kontrakt z TUI
UNWTO o skali spadków w turystyce
Minister rekomenduje kandydata na prezesa POT
Otwarcie największego lotniska na świecie już w tym roku
Wizz Air otwiera nową bazę i zapowiada z niej nowe połączenie do Polski
POT przedłuża termin zgłoszeń do programu certyfikacji obiektów turystycznych
Polacy kochają podróżować samochodem?
Rząd wprowadza kwarantannę narodową
wynajmę apertament nad morzem Czarnym, Słoneczny Brzeg
