Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Polacy coraz częściej składają skargi do ECK
Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15% więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.
Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych. Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że w 2017 r. ECK Polska otrzymało więcej skarg dotyczących usług wakacyjnych niż w roku ubiegłym:
- W 2017 r. ECK otrzymało 597 skarg, w roku 2016 r. było ich o 15% miej (506 skarg)
- ECK odnotowało 7% wzrost skarg dotyczących wynajmu hoteli
W 2017 r. największa liczba skarg dotyczyła:
- 65% transport lotniczy (opóźnienia/odwołania/problemy z bagażem),
- 17% wynajem hoteli,
- 10% wynajem aut,
- 5% koncerty i wydarzenia artystyczne,
- 3% inne
Przykładowe sprawy
Konsument z Polski wynajął samochód na Malcie przez stronę internetową słoweńskiego pośrednika. Oferta wskazywała, że cena wynajmu obejmuje ubezpieczenie typu auto-casco, ograniczające odpowiedzialność wynajmującego za uszkodzenia karoserii. Oddając samochód okazało się, że został on porysowany. Firma wynajmująca obciążyła konsumenta kosztami naprawy wysokości 282,20 euro. Po powrocie z wakacji, konsument skontaktował się z pośrednikiem w celu uzyskania zwrotu w ramach ubezpieczenia. Pośrednik w odpowiedzi na reklamację stwierdził, że cena nie zawierała auto-casco i odmówił zwrotu poniesionych kosztów. Konsument skierował się po pomoc do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Słowenia odzyskało pieniądze dla klienta wypożyczalni samochodowej.
Konsumentka z Holandii spędzała urlop z rodziną nad polskim morzem. Rezerwacji hotelu dokonała przez stronę pośrednika, płacąc 50% ceny (384 euro), druga połowa miała zostać uiszczona na miejscu. Po przyjeździe, okazało się jednak, że pokój hotelowy jest niezgodny z opisem, nie dość, że za mały dla sześcioosobowej rodzin, to jeszcze nie posiadał klimatyzacji, jak zapewniano. Konsumentka odmówiła zapłaty pozostałej kwoty (50%) i udała się wraz z rodziną do innego hotelu. Po powrocie do Holandii, konsumentka otrzymywała wezwania do zapłaty brakującej należności (384 euro). Zdecydowała się na kontakt z ECK Holandia, które przekazało sprawę do ECK Polska. Centrum polskie nawiązało kontakt z hotelem, który po analizie dokumentacji i argumentów ECK zrezygnował z roszczeń.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
Wzrost wynagrodzeń coraz bardziej wspiera turystykę
