TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

POT z nowym wiceprezesem

Polska Organizacja Turystyczna ma nowego wiceprezesa.


Stanowisko to, od 22 lipca, objął Marcin Różycki. Dla mnie to duże wyzwanie, do nowej pracy podchodzę z wielką pokorą. Konkurs był bardzo trudny, tym bardziej cieszę się, że komisja doceniła moje doświadczenie zarówno biznesowe, jak i samorządowe. Z pewnością będę je wykorzystywał - powiedział nowy wiceprezes POT.

Marcin Różycki od grudnia 2018 r. do kwietnia 2021 r. pełnił funkcję zastępcy prezydenta Kielc. Odpowiadał m.in. za zadania z zakresu turystyki, sportu, edukacji, kultury i zdrowia. Przez wiele lat jego kariera związana była z hotelarstwem, przez pięć lat był zastępcą dyrektora jednego z największych kompleksów hotelowych w Kielcach.

Jest doktorantem i wykładowcą na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończył studia MBA w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie, jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku Zarządzanie i marketing oraz Szkoły Biznesu w Kielcach.

»»»» Starsze informacje 2021-07-08 ««««


W dniach 1-2 lipca 2021 roku w Krakowie odbyło się doroczne spotkanie członków MPI Poland Chapter. W trakcie strategicznego wydarzenia zostało przeprowadzone Walne Zgromadzenie i zainaugurowano działalność nowego zarządu na lata 2021-2023.

Nowy zarząd MPI Poland Chapter to:
  • Monika Dymacz, Catalyst Poland - Prezes,
  • Anna Nowakowska, RAJT hale namiotowe - Wiceprezes ds. edukacji,
  • Dmytro Moiseienko, Meeting15 - Wiceprezes ds. członkowskich,
  • Jarosław Kruk, MICEART DMC - Wiceprezes ds. studentów,
  • Weronika Wirtel, ICE Kraków - Wiceprezes ds. komunikacji,
  • Julia Górecka, Meeting Maker - Wiceprezes ds. finansów.

Część merytoryczna SBM została zrealizowana w hotelu DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, gdzie zespół Catalyst Poland przeprowadził grę teambuildingową, a networkingowa kolacja zakończona karaoke odbyła się w Strefie Błonia.

Nowy zarząd gotowy na realizację ambitnych planów i zintegrowany zespół ekspertów i adeptów MICE, będących członkami stowarzyszenia, zachęcają do bacznej obserwacji działalności MPI w kolejnych miesiącach. Jednym z najciekawszych i równocześnie najbliższych projektów współorganizowanych przez zespół MPI Poland jest akcja CSR Challenge dla GOPR II, zaplanowana na 5-6 sierpnia w Podlesicach, podczas której odbędzie się szkolenie "Eventy w plenerze - podstawy zabezpieczenia i pierwsza pomoc".

Starsze informacje 2021-07-02


Zmiany w zarządzie Rainbow
Wiceprezesi Rainbow: Remigiusz Talarek i Tomasz Czapla złożyli rezygnacje z zajmowanych przez siebie stanowisk. Obydwaj przeszli do Rady Nadzorczej spółki - poinformował Rainbow w komunikacie.

Do zarządu Rainbow dołączył Jakub Puchałka. Ukończył on studia wyższe na kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a także Podyplomowe Studium Prawa Pracy na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe Psychologia Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego; jest także absolwentem studiów Executive MBA na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Jakub Puchałka związany jest z branżą turystyki zagranicznej od początku kariery zawodowej. W trakcie studiów pracował jako pilot wycieczek i rezydent biur podróży. Następnie pracował w TUI Poland Sp. z o.o., w której pełnił funkcję Regionalnego Kierownika Sprzedaży i odpowiadał za realizację planów sprzedażowych w podległym regionie, współpracę z agentami, rozwój sieci agencyjnej. W latach 2002 - 2010 Pan Jakub Puchałka pracował w Biurze Podróży Triada S.A., gdzie pełnił funkcję Szefa Działu Pilotażu, odpowiedzialnego za obsługę Klientów za granicą i za struktury pilocko-rezydenckie, a następnie pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Zasobów Ludzkich. W kolejnych latach realizował projekty związane z turystyką - w firmie Groupon Sp. z o.o., w której był odpowiedzialny za rozwój współpracy z podmiotami z branży turystycznej, a następnie w spółce Voyage Privé, zajmującej się dynamicznym pakietowaniem usług turystycznych, w której pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego polskim oddziałem firmy.

Jakub Puchałka pracuje w Rainbow Tours S.A. od 2016 r. i odpowiada za obsługę Klientów na wszystkich imprezach realizowanych przez Rainbow Tours S.A., serwis pilocki, rezydencki i animacyjny, rozwój sprzedaży wycieczek fakultatywnych oraz rozwój struktur firmy za granicą, zajmujących się obsługą klientów, organizacją wycieczek i świadczeniem usługa handlingowych.

Kadencja obecnego zarządu touroperatora upływa 25 sierpnia 2025 roku.

Starsze informacje 2021-02-09


Marek Kamieński rezygnuje ze swoich funkcji w turystyce
Marek Kamieński zrezygnował z pełnienia wszelkich funkcji w turystyce

Kamieński od lat zasiadał w zarządzie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Niedawno został wybrany na przewodniczącego Rady Ekspertów ds. Turystyki przy ministrze rozwoju, pracy i technologii. Został także doradcą prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Rezygnację tłumaczył powodami osobistymi.

Marek Kamieński prowadzi agencyjne biuro podróży MAG MAR. Jest także biegłym sądowym w zakresie turystyki.

Starsze informacje 2021-02-04


Aleksandra Olechnowicz odchodzi z Ecco Holiday
Aleksandra Olechnowicz, Marketing&PR Manager Ecco Holiday, rozstaje się z firmą.

Olechnowicz związana była z Ecco Holiday od 2006 roku. Przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu oraz zajmowała się PR-em firmy.

Po 15 latach przyszedł czas na zmianę. Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten okres. Pamiętam, jak co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było to kilkanaście wersji, a na nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało "leady sprzedażowe". Zmieniła się też sama turystyka. Przełomowy był rok 2012, kiedy rynek oczyścił się pod upadłości kilkunastu touroperatorów. Był to idealny moment na wprowadzenie alternatywy do określonych mianem wysokiego ryzyka czarterów - tanich linii i dynamicznego pakietowania. Zmiany dotyczyły również samego Ecco Holiday - spółka pozyskała nowego właściciela, członków zarządu, a z czasem nową siedzibę. Ecco Holiday zamieniło czartery na low costy, Ecco Travel stało się liderem w egzotycznych programach objazdowych. Firma zaczęła dywersyfikować źródła przychodów i stanęła na podium wśród touroperatorów z największym zyskiem. Dzięki temu dziś, mimo kryzysu w turystyce, spółka jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. To dla mnie osobiście bardzo ważne, że nie opuszczam statku, który tonie. Owszem - trochę buja od jakiegoś czasu, ale wiem, że firma wyjdzie z  tej burzy bez uszczerbku. Rozstaję się również z turystyką zachowując ogromny sentyment, piękne wspomnienia, zdjęcia z wielu fantastycznych podróży i znajomości, które mam nadzieję przetrwają. Dokąd zmierzam? W nieznane (dla mnie). To będzie zupełnie nowe doświadczenie, budowanie wszystkiego od podstaw. Mam nadzieję, że z perspektywy czasu ocenię tę decyzję za właściwą. - mówi Aleksandra Olechnowicz.

15 lat to ogrom czasu. Z jednej strony po tak długim okresie ciężko się rozstawać, z drugiej nietrudno zrozumieć chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i docenić odwagę konieczną do podjęcia takiej decyzji i jakiekolwiek te nowe wyzwania by nie były to wiem, że Ola poradzi  sobie z nimi doskonale - - mówi Łukasz Bukowski, szef działu marketingu Ecco Holiday.

Starsze informacje 2021-01-23


Zmiany w zarządzie Wakacje.pl
Z początkiem lutego wejdą w życie zmiany w Zespole Zarządzającym Wakacje.pl S.A.

Wiceprezes Zarządu Damian Ozga, kierujący dotąd Departamentem Produktu i Sieci stacjonarnej, ustępuje ze stanowiska i zostaje w grupie Wakacje.pl w roli Prezesa Zarządu Parklot.pl. Na stanowisko VP Sales awansuje Krzysztof Zych. Nowego lidera obszaru produktu, spółka powoła do końca pierwszego półrocza 2021.

Jak podaje Wakacje.pl w komunikacie, zmiany personalne i strukturalne w Wakacje.pl są konsekwencją ustaleń transakcyjnych z maja 2018 roku, kiedy Wakacje.pl kupiły zarządzaną przez Ozgę sieć My Travel. Dotyczyły terminu, w jakim Damian Ozga będzie zarządzał powierzonymi mu obszarami w strukturach spółki.

Ozga jako przedsiębiorca jest zaangażowany kapitałowo w inne biznesy, które w tak wyjątkowym czasie wymagają większej aktywności operacyjnej. Tym samym ustępuje ze stanowiska Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialnego za produkt i sieć stacjonarną. Ozga zostaje jednak w strukturach grupy Wakacje.pl i zespole Dariusza Górznego na stanowisku Prezesa Zarządu Parklot.pl - spółki przejętej przez Wakacje.pl w 2018 roku. Jej oferta skupia się dostarczeniu miejsc parkingowych przy lotniskach w całej Polsce, a także w Niemczech i w Czechach. W Parklot.pl Damian będzie realizował strategię rozwoju biznesu w Polsce, a także ekspansji zagranicznej.

Przed nami wyzwania związane z wyjściem z kryzysu i ambitne plany dla sieci stacjonarnej, która ma wracać do normalności szybciej niż rynek, na sztandary strategiczne wzięliśmy też ofensywę w zakresie oferty produktowej. Oba te obszary wymagają więc pełnej atencji na poziomie Zespołu Zarządzającego, dlatego wraz z ustąpieniem Damiana Ozgi ze stanowiska podjąłem decyzję o rozdzieleniu odpowiedzialności za każdy z nich. Rola Damiana Ozgi w zarządzie Wakacje.pl przypadła w dużej mierze na niezwykle trudny rynkowo okres, kiedy pełne rozwinięcie skrzydeł organizacji obiektywnie nie było możliwe, niemniej doświadczenie i kompetencje Damiana istotnie wpłynęły na to, jak skutecznie jako organizacja przez ten okres przeszliśmy. Na uporządkowanie portfolio, struktur i wyznaczenie strategicznych kierunków natarcia w obszarach produktu i sieci stacjonarnej. Cieszę się na dalszą bezpośrednią współpracę z Damianem w ramach Parklotu i jestem przekonany, że jeszcze nie raz zaskoczy on pozytywnie rynek - mówi Dariusz Górzny, Prezes Zarządu Wakacje.pl S.A.

Czas spędzony w Wakacje.pl był dla mnie bardzo owocny. Zbudowanie synergii i efektywności trzech marek po akwizycjach wymagało bardzo dużego zaangażowania, były to dla mnie doświadczenia nowe i wiele się w tym obszarze nauczyłem. Niezwykle cennym doświadczeniem, a zarazem sporym wyzwaniem w zakresie zarządzania obszarem produktu było wzięcie ogromnej odpowiedzialności za zabezpieczenie organizacji produktowo. Niemniej cieszę się, że swoje zadania udało mi się zrealizować dobrze, o czym świadczy kontynuacja współpracy w roli Prezesa zarządu PARKLOT Sp. z o.o. - mówi Damian Ozga.

Nowo utworzonym Departamentem Sprzedaży i Sieci Stacjonarnej pokieruje Krzysztof Zych, który do tej pory, w randze członka Zespołu Zarządzającego, był odpowiedzialny za obszar sprzedażowy i posprzedażowy w kanale online Wakacje.pl. Zych pokieruje łącznie niemal 200-osobowym zespołem i siecią ponad 300 salonów sprzedaży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
5 biuro podróży zmiana sprzedaż turystyka


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję