Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
![touroperatorzy wobec siły wyższej, Ministerstwa Sportu i Turystyki, komunikat Departamentu Turystyki, z ustawy o usługach turystycznych, Polska Izba Turystyki](https://turinfo.pl/pliki/turinfo/image_s/11/aktualnosci_img.jpg)
Touroperatorzy wobec siły wyższej
21 kwietnia na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystyki ukazał się komunikat Departamentu Turystyki zawierający informacje dla klientów biur podróży o ich prawach wynikających z ustawy o usługach turystycznych.
W przypadku kiedy poszkodowany turysta nie może wrócić z wakacji, komunikat Ministerstwa mówi - "organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi. W przypadkach, w których klienci biur podróży wyjechali już na wyjazd turystyczny i nie mogą powrócić do kraju, organizator wyjazdu powinien, bez obciążania turystów dodatkowymi kosztami, zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela oraz zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do Polski".
Natomiast w przypadku, kiedy poszkodowany turysta nie może wyjechać na wakacje, komunikat mówi - "organizator wyjazdu powinien niezwłocznie poinformować swoich klientów o konieczności zmiany istotnych warunków umowy oraz o związanym z tym prawem klientów do uczestniczenia w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie (chyba, że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie) albo żądania natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych wpłat". Poza tym klienci, którzy przez chmurę pyłu nie wyjechali na wakacje będą mogli uzyskać zwrot całości wpłaconej kwoty albo pojechać na inne wakacje.
Polska Izba Turystyki stwierdziła w komunikacie, że w sytuacji zamknięcia przestrzeni lotniczej "mamy do czynienia z wygaśnięciem zobowiązania, a więc z sytuacją przewidzianą w art. 475 kodeksu cywilnego, który ma tu posiłkowe zastosowanie na podstawie art. 11 ustawy o usługach turystycznych".
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair wygrywa kolejny
Jak Polacy rezerwują loty na igrzyska
Problemy po upadku niemieckiego
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Kelnerzy - profesjonaliści są tylko w ekskluzywnych restauracjach
Kampinoski Park Narodowy zaprosił na dzień otwarty
Problemy z bagażami na rzymskim lotnisku Fiumicino
Nielegalna wycinka drzew na terenie TPN?
Sztormy na Bałtyku. Nie kursują promy do Szwecji
Agencie może wyrzuć terminal?!
sprzedam vouchery rainbow tours
Polacy i Amerykanie, przedstawiciele regionalnych portów lotniczych wymieniają doświadczenia
Sfinks Polska emituje akcje serii H. Zapisy od 29 stycznia
Warszawski Tydzień Żeglarski nad Zalewem Zegrzyńskim
Turyści z Rosji chętnie odwiedzają Polskę
Oficjalna wizyta gości z Libanu na TT Warsaw 2010
500 tys. biletów w cenie £0,99!