Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
W poniedziałek, 22 lipca, Komisja Europejska opublikowała zmienione wytyczne interpretacyjne dotyczące praw pasażerów linii lotniczych, które mają ułatwić przestrzeganie przepisów i zharmonizują egzekwowanie przepisów przez organy krajowe.
Od 2016 r. Komisja przedstawia wytyczne w celu rozwiązania wspólnych problemów zgłaszanych przez krajowe organy odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów, pasażerów i ich stowarzyszenia oraz przedstawicieli branży. Dzisiejsza zmiana uwzględnia w szczególności orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości wydane od 2016 r., w których doprecyzowano niektóre przepisy, umożliwiając skuteczniejsze i spójniejsze egzekwowanie przepisów. Dodano również nową sekcję dotyczącą masowych zakłóceń w podróżowaniu.
Opublikowano również zmienione wytyczne interpretacyjne dotyczące praw osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej możliwości poruszania się podróżujących drogą lotniczą.
Prawa pasażerów określone na szczeblu UE są stosowane przez dostawców usług transportowych i egzekwowane przez organy krajowe. Różnice między praktykami krajowymi mogą powodować dezorientację dla pasażerów, którzy napotykają wyzwania podczas podróży, zwłaszcza jeśli dotyczą one granic UE. Pasażerom może być również trudno zrozumieć niezbędne kroki i znaleźć odpowiednią pomoc. Dzisiejsze wytyczne pomogą usprawnić wdrażanie i uzupełnić wysiłki Komisji na rzecz podnoszenia świadomości na temat praw pasażerów, w tym poprzez regularne kampanie informacyjne online, strony internetowe portalu Twoja Europa oraz aplikację mobilną dotyczącą praw pasażerów.
Nowe wytyczne są połączone z opublikowaniem nowego badania Eurobarometru, w którym podkreślono, że większość Europejczyków nadal uważa, że brakuje im wystarczających informacji na temat przysługujących im praw pasażerów, nawet jeśli świadomość wzrosła w porównaniu z pięcioma latami temu.
Wyniki wskazują, że respondenci najprawdopodobniej czują się dobrze poinformowani o prawach pasażerów podróżujących koleją (33 %), a następnie samolotem (30 %), autokarem (27 %), a następnie statkiem/promem (16 %). Z ankiety wynika również, że 84 % respondentów ubiegających się o pomoc dla osób z niepełnosprawnościami lub osób o ograniczonej możliwości poruszania się było zadowolonych z odpowiedzi.
35 % podróżnych uzyskało informacje na temat praw pasażerów, co oznacza wzrost o 13 punktów procentowych od 2019 r. Najczęściej było to na dworcach kolejowych (9 %, +5). 75 % pasażerów samolotów otrzymało przed podróżą informacje na temat przysługujących im praw, w porównaniu z 61 % w przypadku kolei, 51 % w przypadku autokarów i 54 % w przypadku statków/promów.
Zadowolenie ze sposobu radzenia sobie ze znacznymi zakłóceniami jest najwyższe w przypadku lotów (66 %, +12 p.p., a następnie statków/progów (53 %, -3 p.p.), kolei (52 %, +8 p.p.) i autokarów (50 %, +8 p.p.).
Korzystanie z biletów jednorazowych na podróże multimodalne pozostaje ograniczone do 11 % (bez zmian), przy czym najczęstsze kombinacje to kolej/autokar (39 %, +9 p.p.) i samolot/kolej (25 %, +1 p.p.). 32 % (+7 p.p.) borykało się z problemami, 13 % (+4 p.p.) prawie straciło połączenie, a 11 % (+3 p.p.) faktycznie straciło połączenie.
Wytyczne mogą obecnie być stosowane przez podmioty gospodarcze i krajowe organy odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów. Ponadto wyniki badania Eurobarometru oraz wytyczne są dostępne dla współprawodawców, ponieważ uwzględniają one dwa wnioski Komisji z listopada 2023 r. w sprawie egzekwowania praw pasażerów i praw pasażerów w kontekście podróży multimodalnych, a także wniosek ustawodawczy Komisji z 2013 r. dotyczący praw pasażerów lotniczych.
Nowe wytyczne można znaleźć poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20240722_c_2024_5056_1_en_annexe_acte_autonome_cp_part1_v3.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Mazowiecki samorząd pomoże przedsiębiorcom turystycznym
Będzie lepsza koniunktura w turystyce
Program Rodzina 500+ pomaga turystyce?
Wzrasta popularność obiektów nieskategoryzowanych
TUI uzgodnił trzecią transzę pomocy
Komisja Europejska zarzuca Airbnb łamanie prawa
Europ Assistance: zmiany w preferencjach podróżniczych
Czy Przewozy Regionalne pojadą do Kaliningradu?
Francja rozszerzyła obowiązek posiadania certyfikatów sanitarnych
Wczesny początek sezonu narciarskiego na Kasprowym Wierchu
Wybuch wulkanu zatrzymał turystów na wyspie
Nadmorskie hotele świecą pustkami
Nieuwaga w korzystaniu z roamingu może sporo kosztować
Dodatkowy terminal w Katowice Airport
Bali nie wpuści zagranicznych turystów do końca roku
Nie będzie strajku generalnego w Polregio
Do końca sierpnia można starać się o pomoc z Urzędu Pracy
McDonald`s przegrał przed Sądem UE
Rząd przyjął projekt ustawy o imprezach turystycznych
Pomogę przy pisaniu licencjatuChętnie pomogę przy pisaniu pracy lic z turystyki.
