TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sposób na samoobronę? Leppiej prysnąć Ryanairem!

To jedno z haseł, promujących tanie linie lotnicze Ryanair na polskim rynku. Przewoźnik ten już nie pierwszy raz sięga po reklamę polityczną, aby pozyskać nowych klientów.


Znamy już reklamę Ryanair, w której Mikołaj Rej, zapewnia, "iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają". Pisaliśmy o niej w aktualności Polacy nie kaczory i Ryanairem latają!. Na kolejnej widnieje Stańczyk, a nad nim tekst w dymku głosi: "Sposób na samoobronę? Leppiej prysnąć Ryanairem". Trzecia oparta jest o postać Władysława Jagiełło, który mówi: "Popieram wolne sobotki...", na co Jan Długosz odpowiada: "...abyśmy wszyscy mogli polecieć Ryanairem".

Reklama polityczna - udany chwyt czy skandal?

Tomasz Kułakowski z Ryanaira powiedział, iż odzew na reklamę z politycznym podtekstem jest spory. Podkreślił też, iż celem linii nie jest obrażanie kogokolwiek, lecz jedynie zwrócenie uwagi na ceny lotów.

Analizując skuteczność reklamy politycznej Ryanair - nie można się dziwić. Oferta przewoźnika skierowana jest do osób młodych i aktywnych, które szczegółowo śledzą i racjonalnie oceniają poczynania polskich polityków. Często osoby te są więc nastawione negatywnie do określonych osób, czy też wydarzeń. I na tym właśnie bazuje kampania przewoźnika - gdyż reklama, która trafia na podatny grunt (tu umysł młodego człowieka, zrażonego do pewnych wydarzeń), z pewnością odniesie o wiele silniejszy skutek niż np. przekaz do którego odbiorca będzie ustosunkowany obojętnie.

Czy będzie ciąg dalszy?

Analizując wypowiedzi przedstawicieli Ryanaira, można się spodziewać kolejnych odsłon promocji lotów przewoźnika skonstruowanych o reklamę polityczną. I nie ma się co dziwić - pomysłów na skuteczną reklamę jest jak na lekarstwo i należy się ich trzymać - jeżeli tylko przynoszą zamierzony efekt.

Reklama polityczna nie tylko w turystyce?

Po reklamę polityczną sięga coraz więcej firm działających na polskim rynku - ostatnio rekordy popularności bije strona z grą reklamującą odzież House, w której wygrywa ten, kto właściwie "walnie młotkiem w radio, co ma ryja, przeczesze moherowy beret i rzuci nim w parę gejów".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ryanair reklama dobra kampania Sposób na polityczna moherowy beret gra house odzież


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję