TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Okęcie: będą zmiany miejsc odpraw pasażerów?

Jest nadzieja, że pasażerowie tanich linii będą odprawiani w nowym terminalu na lotnisku Okęcie, a nie w przepełnionej Etiudzie. Może to jednak konieczność dopłat do tanich biletów.


W sezonie letnim terminal jest tak wypełniony, że kolejki zaczynają się już przed budynkiem. Problem zmniejszy się może na początku maja, kiedy zacznie działać nowa hala odlotów w drugim terminalu (na razie korzystają z niego tylko pasażerowie przylatujący). Przy okazji ze względu na dalszą rozbudowę terminalu, trzeba będzie zamknąć część starego dworca, w tym nieduży terminal krajowy, do którego wejście znajduje się tuż obok wejścia na taras widokowy w starym terminalu. Władze Okęcia mają powód do zastanowienia się - co zrobić z pasażerami, którzy korzystają z krajowego dworca? Gazeta Wyborcza nieoficjalnie dowiedziała się, że rozpatrywane są dwa warianty:

Pierwszy i najprostszy to skierowanie podróżnych do odprawy w nowym terminalu. Drugi wariant jest znacznie bardziej skomplikowany - przy jego wprowadzeniu rozwiązany miałby zostać problem zbyt ciasnego terminalu Etiuda dla tanich linii lotniczych. Rozwiązanie to zakłada przekierowanie lotów krajowych do terminalu Etiuda. Pasażerów lecących do innych miast w Polsce jest prawie o połowę mniej od podróżujących tanimi liniami. Tani przewoźnicy z kolei mieliby się przenieść do nowego terminalu. Dla pasażerów byłoby zapewne wygodniej, ale niestety drożej. Za bilet musieliby zapłacić przynajmniej o 30 zł więcej, ponieważ w głównym terminalu tzw. opłata pasażerska jest dwukrotnie wyższa i wynosi 60 zł.

Przewoźnicy na temat ewentualnej przeprowadzki mają różne zdanie: przeciwko jest Ryanair, jeśli rzeczywiście doszłoby do takich zmian, to byłoby to nie fair. - Nasza firma i nasi pasażerowie nie potrzebują szklanych, dużych terminali. Wolimy latać z prostych, ale tanich dworców - wyjaśnia Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowo-Wschodniej. Przeprowadzkę do nowego, droższego terminalu może z kolei zaakceptować Marek Sławatyniec z firmy Aviareps, która reprezentuje w Polsce przewoźnika Norwegian. - Sądzę, że pasażerowie zgodziliby się na niewielką podwyżkę w zamian za poprawę standardu odprawy. Warunki w Etiudzie są skandaliczne - mówi Sławatyniec.

Zarząd Portów Lotniczych w najbliższym czasie zadecyduje, co będzie dalej z tanimi i krajowymi lotami. Jeśli jednak tani przewoźnicy mieliby pozostać w Etiudzie, władzom Okęcia pozostaje jeszcze jedna możliwość. Żeby rozładować tłok w Etiudzie, być może dałoby się ją w ciągu kilku miesięcy rozbudować. Jest to jedna z ewentualności nad którą zastanawiają się władze lotniska. Port lotniczy w Modlinie, na który docelowo mają się przenieść z większością rejsów tanie linie, będzie odprawiać pasażerów dopiero od jesieni przyszłego roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Warszawa Okęcie lotnisko terminal odprawa pasażer pasażerowie tanie linie Etiuda hala odlotów Gazeta Wyborcza opłata pasażerska Ryanair Tomasz Kułakowski Marek Sławatyniec Aviareps Norwegian Zarząd Portów Lotniczych w Modlinie Modlin




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję