Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim
- Salon Firmowy Rainbow Bielsko Biała


Zobacz także
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej
45 atrakcji z rekomendacją Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji Turystycznej
Branża turystyczna chce zmiany przepisów dot. certyfikatów covidowych
Przyszłość podróży służbowych tematem spotkania rady Masters of Travel
Kulinaria zaczynają odgrywać coraz większą rolę w promocji turystycznej
Gorączka złota w branży turystycznej
Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport "Gorączką złota w branży turystycznej 2020" prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość. Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie "total travel experience", raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.
Najważniejsze tezy
Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże
Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże - w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Możliwości rozwoju: koncepcja "total travel experience" wymaga nowych modeli
Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest - do tej pory ulotne - pojęcie "total travel experience". Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.
Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie.
Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich: "Wirtualne", spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów; Tradycyjni agenci biur podróży staną się "menedżerami stylu życia", dbającymi o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;
Segment "bogatszych, starszych i podróżujących" stworzy nowe źródła przychodów. Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.
Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: "Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania - owego "total travel experience" - oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług."
- Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących - oznajmił Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics.
Raport "Gorączka złota w branży turystycznej 2020" wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series - globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Raport firmy Amadeus
[2011-01-26 19:32 193.33.125.*]
ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ - raport piękny - nie znam firmy konsultingowej Oxford Economics wiem tylko iż RAPORTY robi się na zamówienie. Zobaczymy za 10 lat. Na miejscu płatnika za raport - firma Amadeus wpisałbym w umowę iż opracowujący bierze odpowiedzialność za skutki - byłoby fajnie gdyby Amadeusz otrzymał w 2020 zwrot kasy za raport z odsetkami. (KH) odpowiedz »
Raport firmy Amadeus
[2011-01-29 01:01 83.4.26.*]
Nic dziwnego. Jako ważny doastawca jaj do gastronomii też stworzyłbym raport o nadzwyczjanym popycie na jaja w najbliższych latach.
Ale to tylko JAJA! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin obejmie kolejnej miasto w
Programy lojalnościowe pomagają zwiększyć
Dział biura turystyczne:
SGTiH Vistula wyróżniła
Tradycyjne modele sprzedaży
Rok 2023 będzie udany według
Starsze aktualności:
GlobalData o powrocie polskiej turystyki wyjazdowej do poziomu sprzed
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World
Grecja zrzuciła maski, choć nie
TUgether chce zbadać kondycję przemysłu
Ecco Holiday zakończyło kolejną edycję spotkań z kluczowymi
30 krajów zgłosiło się do sieci stworzonej przez UNWTO i
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
Sfinks Polska z wyższą sprzedażą niż przed
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji
Hotel Kristoff dołącza do grupy Polskie Hotele
Europa Ubezpieczenia z nowym
Konferencja "Business to Nature"
Egipt: rząd podpisuje umowy gwarancyjne z organizatorami turystyki
Air One zmienia samoloty na Airbusy
Turyści przyjadą po urodę do Torunia?
Nowe połączenie lotnicze Tap Portugal: Warszawa - Lizbona - Nowy Jork
Z fuzji Vueling i Clickair powstanie trzeci duży hiszpański przewoźnik
chEgipt 2 tygodnie w lipcu!!:) Sharm el sheikh Crown plaza
Narciarskie mistrzostwa Opolszczyzny w Zieleńcu - już się rozpoczęły!
Legitymacje z nieaktualną zniżką ważne do 31 grudnia?
Trwa przetarg na budynki Twierdzy Modlin
Ryanair zakończy loty z Bydgoszczy?
4oceans i Golden Tulip łączą siły
Sejm przyjął ustawę, która przyspieszy budowę lotniska w Świdniku
W Gozdowicach nad Odrą otwarto pierwsze promowe przejście graniczne między Polską i Niemcami
Gastronomiczna przewaga Krakowa nad Warszawą - 17 do 15
Prawie 23 godziny opóźnienia miał samolot z Pyrzowic do Rzymu
Oślepiał pilotów samolotów na paryskim lotnisku
26 czerwca startuje budowa Muzeum Historii Żydów Polskich
Sun&Fun nie współpracuje z Travelplanet
VI Podlaskie Targi Turystyczne 2011
Wrocław: filmowy festiwal podniósł obroty hoteli i restauracji