TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ibis otwiera tysięczny hotel

Accor poinformował o otwarciu tysięcznego hotelu Ibis na świecie. Jak podają przedstawiciele sieci, rozwój jest efektem programu, który miał na celu rewitalizację konceptu swoich hoteli ekonomicznych oraz modernizację sieci marek ibis, ibis Styles, ibis budget.


Proces ten został przeprowadzony dwa lata temu na bardzo dużą skalę. Grupa Orbis zaprojektowała też nowy wygląd pokoju ibis oraz opracowała projekt restauracji - ibis kitchen.

Grupa zaczęła wprowadzać swój program przez połączenie trzech marek klasy ekonomicznej w jedną wspólną. Wynikiem tego połączenia było stworzenie jednorodnego spisu marek ekonomicznych, któremu przewodzi ibis. Cała sieć charakteryzuje się takimi samymi standardami: prostotą i nowoczesnością. Tym samym markę jest łatwiej zidentyfikować. Ta przemiana przyniosła wiele korzyści dla 1000 hoteli ibis, 233 ibis Styles oraz 506 obiektów ibis budget.

"Ze swoim portfolio 1700 hoteli w segmencie ekonomicznym, Accor jest wiodącym międzynarodowym graczem na 4 kontynentach: w Europie, Ameryce Łacińskiej, rejonie Azji-Pacyfiku oraz na Środkowym Wschodzie. Nowa strategia Accor, zbudowana wokół swoich dwóch głównych obszarów kompetencji - HotelServices i HotelInvest - umożliwi markom ibis, ibis Styles i ibis budget wzmocnienie zarówno ich potencjału innowacyjności jak również pozycji lidera w Europie, poprzez przyspieszenie inwestycji we własne obiekty, a w krajach rozwijających się - głównie poprzez kontrakty o zarządzanie i franczyzę." - powiedział prezes i dyrektor generalny Accor Sébastien Bazin.

Przez ostatnie dwa lata firma Accor otworzyła w sumie 200 obiektów sieci ibis. Oznacza to, że co 3 dni otwierano nowy hotel. Sieć ibis, która została wzmocniona procesem rewitalizacji nadal kontynuuje taktykę zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku ponad połowa otwarć Grupy Orbis została zorganizowana pod marką sieci ibis, w 2012 roku w ten sam sposób otwarto 39% obiektów.

W ciągu najbliższych 4 lat marki Accor planują wzmocnić swoją pozycje lidera wraz z marką ibis, która reprezentuje niemal połowę planowanych globalnych otwarć Grupy Orbis. Jest to ponad 62 000 nowych pokoi: 38% w rejonie Azji - Pacyfiku, 30% w Ameryce Łacińskiej i 27 % w Europie. Grupa planuje również zaliczyć wzrost takich wskaźników jak zadowolenie gości, świadomość i postrzeganie marki przez klientów.

"Ibis, ibis Styles i ibis budget korzystają w pełni z nowej architektury marek oraz modernizacji obiektów. W ciągu ostatnich 2 lat rodzina ibis stworzyła warunki, które pozwoliły jej prześcignąć konkurencję" -zapewnił Peter Verhoeven, Główny Dyrektor Operacyjny HotelServices na Europę Północną, Centralną i Wschodnią

Odświeżenie powierzchni publicznych oraz wymiana łóżek na "Sweet Bed" by ibis na szeroką skalę wzmocniły sposób postrzegania sieci hotelowej oraz poziom zadowolenia klientów z oferowanych im usług. Poziom zadowolenia gości z komfortu łóżek wzrósł o 5% w ciągu ostatnich 2 lat i w całkowitej skali wynosi on 90%.

Plan, jakim było zjednoczenie hoteli w jedną sieć, połączony z zarządzaniem kanałami dystrybucji przyniósł pierwsze efekty w połowie roku. Podjęte działania przyspieszyły przychody w dziale ekonomicznym, zwłaszcza w czwartym kwartale. Nastąpił wzrost przychodów o 4,1% (+2,4% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013) oraz wskaźnika RevPar - wzrost o 4,2% (+1,9% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013).

Większość krajów odegrała kluczową rolę i przyczyniła się do wzrostu wyników ze znacznym wzrostem wskaźnika RevPar w czwartym kwartale w Wielkiej Brytanii (+14,1%), Niemczech (+5,2%), Europie Południowej (Hiszpania +6,2% i Włochy +4,2%) oraz Brazylii (+2,6%). We Francji wyniki Grupy Accor w segmencie ekonomicznym osiągają stabilny poziom, z minimalnym wzrostem RevPar o 0,7% za ten sam okres w czwartym kwartale.

Powyższe wyniki stworzyły możliwość wzmocnienia udziału rynkowego marek we wszystkich ważnych dla sieci krajach, takich jak Francja, Niemcy, Anglia czy kraje Beneluxu. Utrzymują one stały wzrost ReyPar, który jest głównym wskaźnikiem badającym wyniki Accor w stosunku do konkurencji. Grégoire Champetier, Główny Dyrektor Marketingu Accor uważa, że partner Grupy Orbis dobrze poradził sobie na rynku hotelarskim.

"Innowacja była kluczowym elementem marki ibis, od momentu jej powstania w 1974 roku. W bardzo szybkim tempie złamaliśmy wszystkie kody, obowiązujące do tej pory w hotelarstwie segmentu ekonomicznego, w każdym obszarze zdefiniowanym przez markę: komfort, łóżka, design, dystrybucja, komunikacja. Zupełnie na nowo zdefiniowaliśmy standardy branży, demonstrując, że dobre samopoczucie, atmosfera, emocje i doświadczenie pobytu w hotelu są równie fundamentalne, jak funkcjonalność i cena w segmencie ekonomicznym." - skomentował.

Ibis zmodernizował również hotelowe restauracje, czyli ibis kitchen. Twórcy projektu chcieli poprawić efektywność oraz sposób w jaki goście postrzegają przestrzeń restauracji. W zależności od pory dnia i obiektu hotelowego powierzchnia lobby i restauracji przenika się, gdyż zostały one zaprojektowane jako przestrzeń lounge. W każdej chwili można tam odpocząć lub zjeść posiłek. Sieć hoteli planuje otwarcie ponad 400 nowych restauracji na całym świecie do 2015 roku.

Zgodnie z nowym projektem łóżka oraz nowoczesną aranżacją powierzchni publicznych, ibis zapowiada też stworzenie nowego pokoju zaprojektowanego przez Studio Archange. W hotelach poddawanych modernizacji, marka zaoferuje wiele elementów dekoracyjnych nie spotykanych dotychczas w klasie ekonomicznej. Będą to między innymi drukowane panele dekoracyjne czy nowoczesne oświetlenie. Ich zadaniem będzie stwarzanie w pokoju poczucia ciepła i komfortu. Nowa odsłona hotelowego pokoju po raz pierwszy zostanie wprowadzona w hotelu ibis Rotterdam City Centre, w Holandii.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Accor Ibis ibis budget hotele sieć Grupa Orbis ibis Styles rewitalizacja modernizacja 1000 hotel




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję