Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na wyjazdy
Najnowsza prognoza ekspertów Accor o trendach w podróżowaniu jest optymistyczna. Pomimo wciąż trudnej sytuacji finansowej w Europie, turyści są pewni swoich wydatków na podróże w 2024 roku.
Co więcej, ponad połowa z nich (54%) deklaruje, że będzie w stanie przeznaczyć więcej środków na wyjazdy niż rok wcześniej. Mniej finansów na podróże deklaruje zaledwie 11% badanych. W porównaniu do respondentów z pozostałych krajów objętych badaniem Polacy zdecydowanie deklarują wzrost swoich wydatków na wyjazdy. W tym roku aż 64% Polaków przewiduje zwiększyć budżet na ten cel, a jedynie 7% planuje oszczędności. Następni w kolejności są Niemcy, gdzie 61% deklaruje zwiększenie wydatków wyjazdowych, przy 13% oszczędzających. Jednak, jak wskazuje raport, w całej Europie podróżni planują wydawać więcej na wyjazdy. Nawet Włosi, którzy zajęli ostatnie miejsce w zestawieniu. Blisko połowa z nich (44%), chcąc podróżować, planuje wydać więcej niż rok temu.
Badanie wskazuje też, że respondenci planują wyjeżdżać nieznacznie częściej w celach wypoczynkowych w tym roku, a zagraniczne workations czy bleisure, czyli podróże łączące pracę z wypoczynkiem stają się coraz bardziej popularne. Sprzyjają temu zmiany po stronie pracodawców, chętniej oferujących swoim zespołom większą swobodę w zakresie elastycznej pracy i podroży służbowych. W efekcie co piąty Europejczyk (19% badanych) planuje odbyć co najmniej jedną podróż łączącą pracę i wypoczynek w 2024 roku.
Pomimo trwających wyzwań makroekonomicznych i geopolitycznych, 2024 zapowiada się intensywnie dla branży turystycznej ze względu na duże zainteresowanie podróżnych. Nasz raport zwraca uwagę na kilka kluczowych tematów, jednak najistotniejszym z nich jest dzisiaj kryzys klimatyczny i troska o środowisko naturalne. Cieszymy się, że coraz więcej podróżujących przywiązuję wagę do tego, w jaki sposób firmy turystyczne podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju, a z czasem będzie to coraz ważniejsze dla ich wyborów. Wśród podróżniczych długoterminowych trendów dbałość o dobre samopoczucie jest jedną z kluczowych intencji turystów. Dlatego zjawiska takie jak bleisure pozostaną z nami na stałe, więc firmy turystyczne muszą mieć odpowiednie strategie, które będą adresowały te potrzeby, by wyprzedzić konkurencję. mówi Patrick Mendes, CEO, Premium, Midscale & Economy, Accor Europe & North Africa.
Niezmiennie kierunkiem, dokąd chcą podróżować respondenci jest Południowa Europa - co czwarty z nich (23%) planuje podróż do Hiszpanii, a następnie do Włoch (18%), Francji (16%), Portugalii i Grecji (13%). Poza Europą, badani wskazują na Amerykę Północną lub Środkową oraz Azję (po 16%).
Oto kilka z głównych trendów, jakie prezentuje najnowsza edycja raportu przygotowanego przez Accor:
Z myślą o oszczędności
Podczas gdy konsumenci chcą wydawać więcej, dla zdecydowanej większości (87%) oszczędzanie jest wciąż ważne, ze względu na inflację i wzrost kosztów utrzymania. W tym celu badani wybierają bardziej przystępne cenowo noclegi (27%) i ograniczają wydatki (27%).
Świadomość klimatyczna a ograniczenia
Siedmiu na dziesięciu podróżnych (71%) twierdzi, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważny przy podejmowaniu decyzji dotyczących podróży. Najbardziej skoncentrowani na ekologii są Włosi. Aż 82% badanych uważa, iż zrównoważone rozwiązania są dla nich ważne w procesie decyzyjnym. Kolejne miejsca w tym względzie zajmują odpowiednio: Hiszpania (78%) i Polska (77%), zaś dla Brytyjczyków ta kwestia zdaje się najmniej znacząca (61%).
Trzech na czterech podróżnych (77%) twierdzi, że obawy związane z klimatem będą miały rzeczywisty wpływ na zwyczaje w podróży i rezerwacje noclegów. Wśród zmian, jakie wymieniają badani pojawia się: rzadsze podróżowanie (11%), rezygnację z przelotów (14%) oraz aktywne poszukiwanie zrównoważonych dostawców zakwaterowania lub organizatorów wycieczek (10%).
Jednak pomimo dobrych intencji, badani zwracają uwagę na przeszkody, które ograniczają zrównoważone wybory, takie jak sprzeczne presje kosztowe, wymienione przez 38% respondentów, oraz brak istotnych i praktycznych informacji (23%).
Wydłużony szczyt sezonu
Jak zauważają eksperci Accor, jednym z następstw zmian klimatycznych jest rosnąca popularność unikania szczytów sezonowych przez podróżnych. Jeden na trzech respondentów (32%) twierdzi, że celowo wybierze wakacje poza szczytem, aby obniżyć koszty. Jednocześnie jeden na pięciu (19%) planuje uniknąć fal upałów, takich jak te, które wystąpiły w zeszłym lecie w południowej Europie. Z tego względu, niektóre ciepłe destynacje mogą wydłużyć sezon turystyczny, a oferty biur podróży na wyjazdy do ciepłych krajów pojawiają się już od początku roku.
Strefy wpływów
Planując wyjazdy, podróżni korzystają z rekomendacji znajomych czy rodziny. Aż 35% przyznaje, że mają one rzeczywisty wpływ na ich decyzje. Mniej niż 1/3 (29%) kieruje się recenzjami online w porównywarkach ofert lub na stronach internetowych hoteli.
Lojalność wciąż ma duże znaczenie przy wyborze oferty - 17% respondentów wymienia zaufanie do marki czy operatorów jako ważny czynnik. Członkostwo w programie lojalnościowym danego dostawcy zakwaterowania lub organizatora wycieczek ma również kluczowe znaczenie dla 6% respondentów.
Jeden na sześciu respondentów (16%) kieruje się wyborem destynacji, które widział w programach telewizyjnych lub filmach, czemu odpowiada tzw. Set-jetting, czyli spędzanie wakacji w miejscach, w których kręcone są programy telewizyjne lub filmy.
Około 12% respondentów wybiera miejsca docelowe, które widzieli w mediach społecznościowych. Tyle samo osób kieruje się poradami biura podróży.
Hotelowy raj
Hotele dominują jako najpopularniejszy rodzaj zakwaterowania wakacyjnego dla podróżnych. To właśnie w nich 2/3 badanych (65%) planuje pobyt w tym roku. Jeśli chodzi o wybór hotelu, badani niezmiennie kierują się kosztami i lokalizacją, jednak coraz częściej zwracają uwagę na poziom serwisu i obsługi. Jest to kluczowe dla 21% respondentów. Inne czynniki decydujące o rezerwacji to oferta gastronomiczna (37%), atmosfera (17%) i dostępność lokalnych atrakcji (11%).
Inne spostrzeżenia i trendy ujawnione w najnowszym raporcie Accor obejmują:
- Samotne podróżowanie: 17% badanych planuje wyjazdy w pojedynkę.
- Podróże z czworonogami: 9% wczasowiczów planuje zabrać ze sobą swoje zwierzęta domowe.
- Głębsze połączenie: dla 36% respondentów ważne jest zanurzenie się w lokalnych kulturach i społecznościach, które odwiedzają na wakacjach, a 13% musi czuć, że wnoszą pozytywny wkład w miejscową społeczność.
- Naładowanie ciała i duszy: odpoczynek i relaks są najważniejszą rzeczą na wakacjach dla 44% podróżnych, a 15% potrzebuje przerwy, by poprawić balans między życiem zawodowym a prywatnym. Z kolei 36% twierdzi, że ważne jest, aby wybrać wycieczkę, która pozwoli im zadbać o dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne oraz pozostawić stres za sobą.
- Koncerty, konkursy i karnawały: 9% podróżnych wybierze się w podróż, by odkrywać kulinarne smaki nowych krajów lub wracać do ulubionych miejsc. Taki sam odsetek planuje wyjechać na wydarzenia muzyczne, takie jak koncert Taylor Swift, który napędza branżę na całym świecie. Z kolei 6% wybierze się w podróż związaną z wydarzeniami sportowymi, jakimi są Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Paryżu w 2024 r.
- Drogi, koleje i szlaki wodne: 19% planuje wybrać się w tym roku na wycieczkę drogową, 9% na rejs statkiem lub wycieczkę, a 3% na luksusową podróż koleją.
Raport został opracowany na bazie badań przeprowadzonych na zlecenie Accor wśród 8000 podróżnych z siedmiu krajów europejskich.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20240305_accor_report-europe_on_the_move-insights_into_travel_plans_in_2024.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział hotele, pensjonaty:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Dalsza pomoc dla turystyki wątpliwa
Które paszporty są najmocniejsze?
Poznańskie Betlejem walczy o europejską nagrodę
Duże nagrody w konkursie z Małopolski
Ankieta do pracy magisterskiej - ocena jakości usług świadczonych przez Rainbow
Zakaz lotów - czy tak powinien wyglądać?
Jak powinna wyglądać idealna linia lotnicza?
Ostatni dzwonek na zgłoszenia do Weekendu za pół ceny
Mniej klientów w biurach podróży
Strzelanina i pożar w kompleksie rozrywkowym
Grecja może się obawiać utraty turystów
Prawnik apeluje do PKP Intercity o zaprzestanie rozdawania wody w plastikowych butelkach
FlixBus zagrozi taksówkom, Uberowi i przewoźnikom na lokalnych trasach?
Rząd przedłuży ważność voucherów i odroczy termin zwrotów do TFZ
Izba Skarbowa nakłada mandaty na co czwartą ze skontrolowanych warszawskich restauracji
Wyższy podatek turystyczny w Barcelonie
OSAT nawiązuje współpracę z największym DMC na Malediwach
