TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Zbyt słaba frekwencja - znikają loty z Niemiec do Krakowa

Data wysłania: 2006-11-08 10:21 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Słaba frekwencja zdecydowała o tym, że w pażdzierniku 2006 wystartują z Krakowa ostatnie samoloty easyJet do Berlina i Hamburga.

- Ostatnia szansa na loty do Niemiec - z ironią wypowiadają się pasażerowie czekający w kolejce odlatujących do Berlina. Niestety rosnący boom na tanie latanie przestaje obejmować Niemcy. Pasażerowie są bezradni. Przypomnijmy: 29 października ostatni samolot tanich linii EasyJet odleci w godzinną trasę na berlińskie lotnisko Schoenefeld.

O likwidacji połączenia Kraków-Berlin pisano już w "Gazecie". - To jakiś idiotyzm. Samoloty latały wypełnione w 95 procentach. Teraz pozostaje tylko 11-godzinny pociąg albo mordęga autem - mówi niepsokojnie Dorota Krakowska z Goethe Institut, która EasyJetem do Berlina latała nawet kilka razy w miesiącu.

Co najgorsze, w sobotę swoje połączenie z Hamburgiem likwiduje również niemiecki tani przewoźnik Germanwings. Dziwny jest fakt, że likwidacja połączenia dziwi tym bardziej, że od paru tygodni obsługujące Germanwings agencje, prowadzą intensywną kampanię reklamową! Dotyczy ona połączeń z Krakowa do Stuttgartu, Kolonii i... nieszczęsnego Hamburga. - Na billboardach krzyczą "Hamburg od 90 złotych", a jak się chce zamówić lot przez internet, pokazuje się komunikat "lotów brak" - krytykuje Germanwings pan Jacek, pracownik firmy budowlanej w Cuxhaven, 90 kilometrów od Hamburga, odwiedzający rodzinę w Krakowie, "jak często się da".

- Za pięć dni loty do Hamburga zostaną zawieszone z powodu małego zainteresowania ze strony pasażerów - wyjaśnia Katarzyna Górska reprezentująca w Polsce Germanwings.

Kłopoty z pouczeniami nie dotyczą tylko Krakowa. Podkreślmy, że Centralwings zrezygnował z inauguracji lotów z Wrocławia do Kolonii (tym samym kasując tę trasę z Katowic), a wspomniany Germanwings wycofuje się właśnie z lotów do Kolonii z Gdańska i z Warszawy do Hamburga. Pasażerowie są zdezorientowani.

Powody cięć lotniczych?

- Do Niemiec nie opłaca się latać. Wszyscy walą teraz na Wyspy Brytyjskie albo do Irlandii. Na innych kierunkach, jak Paryż, Rzym, Bruksela i na południe da się sporo zarobić, ale do Niemiec? Tu konkurencja jest ciężka, jest bliżej, ceny muszą być niskie, a ludzi lata coraz mniej - mówią w agencji obsługującej jednego z dużych przewoźników.

Co ciekawe, samoloty Ryanair na przekór konkurencji startują 25 października z codziennym połączeniem z Krakowa na lotnisko Frankfurt/Hahn. Trudno się jednak nie skojarzyć, że dostarczanie pasażerów do taniego portu Hahn (który jest często mylony z ogromnym międzynarodowym portem Frankfurt, a położonego prawie 130 kilometrów od miasta w połowie drogi do Luksemburga) to jedynie strategia, która zakłada, że pasażerowie z Krakowa przesiądą się tam na dalsze loty. Przypomnijmy, że Frankfurt/Hahn to jedna z dwóch niemieckich low cost ma stamtąd połączenia aż w 43 kierunkach).

- Bardzo mi przykro, że Kraków traci tak ważne połączenia. Hamburg to jedyne miasto na północy Niemiec, do którego mieliśmy bezpośrednie loty. Ucierpią na tym przede wszystkim turyści - z żalem mówi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki, która jest odpowiedzialna za sprowadzenie do Balic kilku znaczących przewoźników.

Nieoficjalne źródła mówią o likwidacji następnych lotów do Niemiec, m.in. do Dortmundu. - Intensywna kampania reklamowa obsługiwanego przez EasyJet połączenia może zastanawiać. Według mojej oceny to rozpaczliwa próba walki o pasażera, którą kilka linii dawno już przegrało - stwierdza jeden z analityków rynku lotniczego.

"Gazeta" uzyskała również informację, że do Krakowa nie zamierza latać tania linia Air Berlin, z którą władze Balic wytrwale negocjowały ponowne uruchomienie lotów Kraków-Berlin.

    • Tanie linie wycofują się - tylko jeden powód ...  

      [2006-11-08 10:21 83.238.10.*]

      95% pełnych samolotów a przewoźnicy uważają że mają zbyt małą liczbę pasazerów? To karygodne zakłamanie! Powód jest jeden czysto polityczny: Niemcy ostatnio mają wielką niechęć polityczną w stosutnku do Polski po ostatnich wyborach co się bardziej pogarsza w stosunkach PL-N nei tylko już na szczeblu politycznym ale i gospodarczym dla naszego kraju. Niestety to już nie jest tylko żart ale poważna sprawa międzynarodowa.
      Barbara G.   odpowiedz »

      • Tanie linie wycofują się - tylko jeden powód ...  

        [2006-11-08 13:58 83.29.175.*]

        Ech :(

        Jak tak dalej pójdzie to kto nam będzie dostarczał niemieckich turystów do hoteli?

        Iza   odpowiedz »

      • Tanie linie wycofują się - tylko jeden powód ...  

        [2006-11-09 12:38 84.9.39.*]

        1) Na pewno średnie obłożenie nie jest na poziomie 95% - proszę zauważyć że podana w artykule liczba jest tylko szacunkiem pasażerki która nie ma podstaw aby znać dokładną liczbę. Mało prawdopodobne jest aby średnie obłożenie na wszystkich lotach na tej trasie było na takim wysokim poziomie.

        2) Aby przekonać do zakupu, linie muszą oferować bardzo tanie bilety na których po prostu nie zarabiają. Hipotetycznie - nawet jeśli zapełnią samolot, ale większośc biletów sprzedają poniżej kosztu to NIE BĘDZIE TO DOCHODOWY LOT!

        Niedawno pojawił się artykuł na temat strat akumulowanych przez Centralwings - nawet jeśli samoloty latają "pełne", niskie ceny biletów konieczne aby przyciągnąć klientów nie pozwalają liniom zarabiać na trasach - jedne wpadają w coraz większe zadłużenie licząc że sytuacja sie zmieni, drugie likwidują nierentowne połączenia.   odpowiedz »

    • Tanie linie wycofują się z latania do Niemiec? 

      [2006-11-13 08:19 195.205.14.*]

      Kobieto co ty pleciesz? Polityczny stosunek niechęci do Niemców to mają nasze władze a nie odwrotnie. Antyniemiecka agitka Kaczyńskich doprowadza do tego że ludziom się w mózgach przewraca!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję