TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Koniec zawyżanych o 200-300% opłat lotniskowych w Polsce?

Data wysłania: 2007-02-08 14:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Ceny biletów lotniczych w Polsce zaczną spadać. Do ich obniżenia przyczyni się Komisja Europejska, która zapowiedziała, że skontroluje opłaty lotniskowe, które ustalają europejskie porty.

Polskie lotniska należą do najdroższych w Europie. Dlatego też ceny biletów na trasach do Polski są tak wysokie. Stawki na polskich portach są dwu, a nawet trzykrotnie wyższe niż w Niemczech, Czechach i na Węgrzech. Barbara Dziedzic, prezes biura podróży TravelBank przyznaje - Paradoks polega na tym, że taryfy linii lotniczych spadają, a opłaty lotniskowe nakładane przez zarządy lotnisk rosną. Obecnie przekraczają już połowę ceny biletu płaconego przez pasażera.

Obecnie pasażer w Polsce musi zapłacić za start, za lądowanie, ale też za postój samolotu i oświetlenie pasa. Stawki za lądowanie samolotów w największych polskich portach lotniczych (Okęcie, Rębiechowo, Balice, Pyrzowice) wynoszą od 50 zł do 100 zł. Natomiast te same opłaty na lotnisku w Pradze wynoszą 26 zł, w Budapeszcie 39 zł, a w Berlinie Schoenefeld 19,25 zł.

Wysokie opłaty pobierane są również za każdego przewiezionego do Polski pasażera. Lotniska w Budapeszcie i Berlinie w ruchu międzynarodowym naliczają po około 35 zł od osoby. Natomiast w Gdańsku, Krakowie i Warszawie pobiera się od 50 zł do 60 zł.

Wysokie opłaty lotniskowe stosowane są także na mniejszych polskich lotniskach. Zarządy portów wykorzystują wysokie stawki u konkurencji i sprzedają swoje usługi w porównywalnej cenie. Sytuację tą dostrzegła Komisja Europejska. Po rozbiciu monopolu tradycyjnych przewoźników, co spowodowało rozwój tanich linii i obniżkę taryf, Bruksela zamierza uderzyć w porty lotnicze, które stosują wysokie opłaty.

    • stanieją bilety lotnicze? 

      [2007-02-08 14:54 217.153.247.*]

      Tak naprawdę naganne jest to, że linie lotnicze wrzucają swoje opłaty paliwowe (YQ/YR) do opłat lotniskowych - to podnosi cenę biletu w znaczący sposób, a nie właściwe podatki i opłaty lotniskowe. Na dodatek pieniądze z YQ/YR idą do linii lotniczej, a agent nie ma z tego ani grosza - prowizja jest tylko od kwoty taryfy. Proszę przypomnieć sobie np. promocję LOTu niedawną za 99 PLN RT - taryfa to rzeczywiście 99 PLN, ale YQ 128 PLN. Linia dostaje więc z tego biletu 227 PLN, a agent ma prowizję 99 groszy - 1% od 99 PLN, czyli samej taryfy tylko... Siuper, prawda?   odpowiedz »

    • stop monopolowi 

      [2007-02-08 16:16 212.76.37.*]

      Nareszcie nastapi rozwoj tanich linii lotniczych z Warszawy dotąd skutecznie sztucznie blokowonaych przez psueudomanagerów z PPL. Jak tak dalej pójdzie to sprawdzi się przepowiednia Rynair że Lotowi dziękujemy.   odpowiedz »

      • stop monopolowi 

        [2007-02-09 16:15 83.5.143.*]

        a może by tak sprywatyzować PPL ?
        kb   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję