ITD zapowiada wzmożone kontrole przewozu osób i walkę z szar
Data wysłania: 2007-02-16 14:58 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Inspekcja Transportu Drogowego zapowiedziała przeprowadzenie na terenie całego kraju wzmożonych kontroli przewozu osób, z nastawieniem na walkę z nieuczciwą konkurencją m. in. poprzez wyeliminowanie z rynku usług transportowych przewozów wykonywanych w tzw. "szarej strefie".
W ramach zapowiedzianych działań inspektorzy Mazowieckiego i Lubelskiego Inspektoratu Transportu Drogowego prowadzą m.in. wzmożone działania kontrolne przewozów regularnych osób na linii Warszawa - Lublin.
W bieżącym roku skontrolowano już kilkadziesiąt pojazdów. W których wyniku ujawniono szereg naruszeń z zakresu przestrzegania norm czasu pracy kierowców. 7 pojazdów zostało czasowo wycofanych z ruchu z uwagi na zły stan techniczny, zaś kilkunastu kierowców zostało ukaranych mandatami.
Najczęsciej notowanym wykroczeniem wśrór przewoźników było przekraczanie dozwolonych prędkości jazdy o 30 km/h - 50 km/h.
ITD walczy z szarą strefa przewozu osób? [2007-02-16 14:58 83.4.25.*] to coś nowego. wątpię ,żeby skutecznie. niech się wezmą za międzynarodowe przewozy busami np. do niemiec. przeciętny przewożnik ma dwa busy. jeżdzi dwa razy w tygodniu. zakładając tylko 10 osób w jedną i 10 z powrotem przewożi 20 osób w weekend. mnożymy to razy 8 i mamy wynik na miesiąc =160 przewiezionych osób. takie płotki nie interesują idt bo proceder trwa już12 lat. gdyby chcieli to wystarczy zrobić kontrole przed granicą i mają wszystkich. ale nie chcą. 90 % asów jeżdzi bez licencji. tacy którzy mają i tak naruszają warunki jej wydania bo licencja na przewozy okazjonalne nie pozwala na taką działalność . sumując : bez licencji , bez żadnych podatków , czas pracy kierowcy przeciętnie po 15 godz. dziennie i spanie w samochodzie. to jest bezpieczna podróż. z mojego miasta wyjeżdża w każdą sobotę kilka takich busów i nikt ich nie widzi .
dawny klient busa odpowiedz »
ITD walczy z szarą strefa przewozu osób? [2007-02-17 10:34 217.144.201.*] to prawda.A kontrole to tylko pozorowanie działania. Ktoś udaaje, że nic niewie o busach. Ale łatwiej ścgać szarą strefę na krótkich lokalnychh liniach na której bilet nie przekracza kwoty 3-5 zł. niż nieoficjalne linie międzynarodowe busami gdzie cena biletu w 1 str wynosi min 200 zł. Argumentem tych przewozów jest fakt odwożenia na miejsce" pod dom lub nr", szybszy czas przejazdu , bo z większą prędkością niż autobus respektujący przepisy i maający "tacho". Nie ma co wspominać o predyspozycjach jednych i drugich kierowców , czasu ich pracy i przerwach na odpoczynek między kursami. Sądzę,że Pan minister Ziobro weżmi i tą sferę pod "opiekę" odpowiedz »
|