TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Czy przewoźnik autokarowy może sprzedać już raz sprzedane miejsce?

Data wysłania: 2005-11-24 11:53 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Turysta kupuje bilet na przejazd w przedsprzedaży (np. tydzień wcześniej). Na bilecie jest określone miejsce, które zgodnie z umową kupna-sprzedaży zostaje zarezerwowane dla kupującego. Wydawać by się mogło, że turysta - skoro zapłacił za miejsce, może być spokojny, gdyż podróż spędzi w komfortowych warunkach.

Niestety - w praktyce musi być inaczej. Jeden z znanych i cenionych polskich przewoźników - firma Szwagropol - stosuje inne zasady w stosunku do swoich klientów. Nie wystarczy kupić bilet z określonym miejscem i zdążyć na autobus przed odjazdem. Trzeba wsiąść do autobusu lub potwiedzić swoją obecność 10 minut wcześniej - w przeciwnym wypadku miejsce, które zostało kupione i opłacone wcześniej zostanie sprzedane ponownie, innemu pasażerowi.

Zasady stosowane przez Szwagropol mają na celu ochronę przewoźnika przed nieplanowanymi opóźnieniami, wynikającymi z winy opieszałych i spóźniających się pasażerów. Mają również zapewnić jak największe wykorzystanie autobusu nawet w przypadku niestawienia się pasażerów, którzy zarezerwowali bilety na konkretny przejazd.

Jak powiedział nam p. Szewczyk, współwłaściciel Szwagropolu, zwłaszcza w szczytowych okresach chętnych do podróży jest na tyle dużo, że dochodzi nawet niekiedy do przepychanek, czy rękoczynów pomiędzy pasażerami, a/lub kierowcą. W takim przypadku, nie byłoby możliwości zapewnienia bezpieczeństwa i spokoju, gdyby autokar odjeżdżał z pustymi miejscami, gdyż ktoś wykupił bilet i nikt z jego miejsca skorzystać nie może, choć pasażera nie ma.

Z punktu widzenia pasażera wydają się być to nie do końca uczciwe - przecież kupił on bilet na przejazd i określone miejsce, powinien mieć prawo do wykorzystania go w wybranym przez siebie momencie. Niestety konieczność kompromisu dla dobra wszystkich pasażerów jest tu niezbędna i dlatego przewoźnik tym, którzy spóźnią się na autobus oferuje przejazd na miejscach stojących (jeśli takie są dostępne i autobus na to pozwala) lub zwrot pieniędzy za bilet, jeśli tylko podróżny udowodni, że pojawił się przed terminem odjazdu (np. poprzez zgłoszenie się do kierowcy). Możliwa jest także zamiana biletów na miejsca w kolejnych autokarach jadących później, o ile są w nich wolne miejsca.

Cała sprawę opisujemy, gdyz trafiła do nas skarga od organizatorów wycieczki szkolnej (Gimnazjum Publiczne im. ks. Jana Twardowskiego w Zabierzowie Bocheńskim), którzy przez to, że nie wsiedli do autobusu 10 minut przed odjazdem stracili wykupione wcześniej miejsca. Grupa choć pojawiła się na dworcu wcześniej, niestety nie zgłosiła się do kierowcy, który miejsca sprzedał.

Jak widać problem był tu ze znajomością zasad, które obowiązują na przedsprzedane bilety. Natomiast ze strony przewoźnika można powiedzieć, że "zemścił się" brak wyraźniej informacji na biletach o dokładnych zasadach ich potwierdzenia przed odjazdem. Gdyby taka informacja była załączona do biletu, problem najprawdopodobniej w ogóle by nie zaistniał.

    • my ze szwagrem nie takie rzeczy.... 

      [2005-11-24 11:53 999.999.999.*]

      Można tylko powiedzieć, że w tym wypadku sama nazwa firmy mówi wiele jak nie wszystko... . Więcej komentowac nie trzeba.   odpowiedz »

      • my ze szwagrem nie takie rzeczy.... 

        [2008-11-25 18:28 83.2.178.*]

        tu niema żadnych oszczerstw cała prawda dzwoniłem do firmy przed odjazdem autobusu /na tym to się nie skończy będzie w gazecie z zdjęciem gn....roman   odpowiedz »

    • Iość a nie jakość! 

      [2005-11-24 12:43 999.999.999.*]

      Dobrze wiadomo, że ta firma idzie na ilość, a nie jakość! No comments...   odpowiedz »

      • Iość a nie jakość! 

        [2008-11-25 18:08 83.2.178.*]

        dziśiaj w Nowym Sączu PAN KIEROWCA szwagropolu nie zabrał mi dziecka do szkoły do Krakowa ponieważ BIEDAK nie zna przepisów /JAKIE ULGI się należą/koobietę z laską niewidomą sprawdzał 15minut z legitymacją PZN BO NIEWIERZYŁ strasznie ubliżal/KURS 15.15 NOWY SĄCZ KRAKÓW 25.11 2008   odpowiedz »

    • OK 

      [2005-11-24 13:27 999.999.999.*]

      według mnie wszystko jest OK, oczywiście przynależytej informacji pasażera   odpowiedz »

    • szwagry 

      [2005-11-25 15:46 999.999.999.*]

      korzystałem kilkakrotnie z usług tej firmy i jestem zaskoczony tą sytuacją.
      Uważam ,ze coś tu jest niecałkiem jasne ?
      Czy grupa szkolna wpłąciła pełną wpłatę, czy tylko cześciowo zaliczkę ?
      Jeżeli była to tylko zaliczka uważam zachowanie "Szwagropolu " za prawidłowe?
      Trzymajcie takie ceny i taką punktualność a wszystko będzie ok.   odpowiedz »

    • jest w porządku! 

      [2006-07-31 19:29 212.244.115.*]

      Małe sprostowanie - ze strony częstej użytkowniczki linii Szwagropol - na biletach jest umieszczona wyraźna informacja, zaraz obok numeru miejsca, iż na miejsce odjazdu należy się zgłosić bodajże 15 czy 10 minut przed odjazdem! A roszczenia osób przychodzączych czasem już gdy autobus odjeżdża są czasami wręcz irytujące, nie tylko dla kierowcy, ale także, a może głównie dla pasażerów.   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2006-08-24 02:53 62.233.150.*]

      Miałęm taki myk.. i koleś mi powiedział spadówka.. a bylo nas 6.. dopiero jak przyszedł kolega Rafał z siłowni.. to sobie wszystko wyjaśniliśmy.. Koszmar.. i tak mnie całą droge ktoś dupą w ramie stukał.. w drodze powrotnej korzystałem z lini transfrei i była pełna kultura.. tylko tylu ludzi ile miejsc i koniec..   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2008-02-01 10:56 89.76.253.*]

        http://przewozyautokarowe.eu.interia.pl/   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2006-11-19 13:00 83.11.173.*]

      sorry jezdziłam ze szwagrami przez ponad 2 lata i wiem o tym doskonale , że jesli kupuję bilet wcześniej to mam być przed czasem a nie po czasie tak jak co niektórzy. póżniej mają pretensje do kierowców że sprzedano ich miejsce.pozdrawiam wszystkich kierowców byłych i obecnych szwagropolu i trans-freja. kasia z tarnowa   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2006-11-19 19:22 62.233.150.*]

        Super że jeździłęś 2 lata.. a ja jechałem raz.. i Pani w kasie nie raczyła wspomnieć o tym, że trzeba być wcześenij. Mimo, że specjalnie o to zapytałem.. I tak się kończy moja przygoda ze szwagropolem. Jak ch*je nie umieją informować to tracą klientów.
        Gdyby nie to, że akurat byłem ze znajomymi i w fazie prezentacji sił jakoś udało się rozwiązać sytację.. mimo że 2 osoby z 6 i tak stały.. to nie popuściłbym za bata..   odpowiedz »

        • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

          [2010-07-21 11:35 83.7.224.*]

          Wiekszej glupoty to chyba niemogles napisac pojebancu   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2007-02-23 16:48 213.158.196.*]

      szwagropol lubi wykorzystywać ludzi zobaczcie jakimi autami wożą się właściciele skąt wzieli na nie   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2008-04-21 14:33 83.238.116.*]

      Dla spóznialskich nieme ulg. Jestem z przeciwległego krańca Polski i chwalę sobie tego przewożnika oraz planuję skorzystać z niego w tym roku   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2008-04-21 14:44 83.238.116.*]

        jśli ktoś jest panem to niech jedzie taryfą   odpowiedz »

        • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

          [2008-04-21 19:46 62.233.150.*]

          3 posty tego samego dnia? Jeśli jesteś ze szwagropolu to lecz się na głowę :D   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2008-04-21 19:50 62.233.150.*]

        A ja jestem stąd jeździłem częściej i nie polecam szwagropolu. Zresztą, przejedźcie się i zobaczcie jaki kozacki ścisk.. bardzo sprzyja zawieraniu przyjaźni jak siedzisz z litości do innych w 3 na 2ch fotelach..   odpowiedz »

        • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

          [2008-05-14 16:42 83.144.85.*]

          szwagropol to oszuści, jak ktoś nie wierzy to jego problem, mogą sobie podac ręke z trans -flejem o przepraszam frejem, zreszta to jedno wielkie dziadostwo !!!!!   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2008-04-21 15:13 83.238.116.*]

      Jeżeli ktoś wykupił miejsce a nie przyszedł to jego wina.   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-04-19 17:40 83.29.15.*]

      polecam tą firmę bardzo często nią jeżdżę z nowego sącza do krakowa i nie miałem żadnego problemu kupuje bilecik tak jak trzeba i jadę sobie spokojnie i stawiam wam wielki plus autobusy wypasione wygodne nie tłucze można szybko i bezpiecznie zajechać do celu oby tak dalej jestem z wami.....   odpowiedz »

    • Cwaniaku! BZDURY!!!!! TO TWOJA WINA TRZEBA BYŁO SIĘ NIE SPÓŹNIĆ:P 

      [2009-05-24 14:55 83.29.242.*]

      15 min wcześniej przychodzi się, żeby wsiąść do autobusu z kupionym biletem!!! Skad kierowca może wiedzieć czy aby dana osoba nie zrezygnowała z jazdy??? Nie rozumiem po co ludzie robicie takie chore problemy. Zawsze kupuje przejazd u kierowcy 5 min przed odjazem i siedze grzecznie na Twoim wykupionym tydzień wcześniej miejscu!!! Nie mam nic do zarzucenia tej firmie i będę jej bronić. Każdy kierowca wykonuje tylko swoja prace. Ma na prawde wiele na głowie. Firmą Szwagropol jeżdzę prawie co 2 dzień przez 2 lata i NIGDY NIE SPOTKAŁAM SIĘ Z TAKĄ SYTUACJĄ JAK TWOJA!!! Nie było żadnych rękoczynów, więc nie wiem po jaką cholere robicie taki hałas!!! POPROSTU SIĘ NIE SPÓŹNIAJ.   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-06-14 22:10 83.6.147.*]

      To normalne ! Trzeba pojawić się wcześniej. Ten kto jeździ często , wie o tym. Dla mnie osobiście jest to normalne i uczciwe . Skoro ktoś nie pojawił się przed czasem a na bilecie !!!!! JEST NAPISANE ABY POJAWIĆ SIĘ 10 MIN PRZED PLANOWANYM ODJAZDEM !!! no to jego problem . Nie widze powodu aby to miejsce było puste przez całą podróż kożysta z tego ktoś inny .   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-07-24 11:12 89.74.148.*]

      Aby zatem ustrzec się przed podobnymi problemami, należy przeczytać regulamin korzystania z usług, dostępny w każdym punkcie sprzedaży biletów - lub po prostu na internecie. Homo sapiens ma podłą tendencję do NIECZYTANIA regulaminów a potem do narzekania w tym gruncie.
      Tak szczerze - ilu z nas tu obecnych zna regulamin przewozów komunikacji miejskiej z naszych miast?
      Osobiście? Jeżdżę na przemian Szwagropolem i Trans-frejem od kilku lat na trasie Kraków-Zakopane, Zakopane-Kraków. Bilety są tańsze niż pociągiem, trasa o 1,5h krótsza, czasem są opóźnienia spowodowane jakże popularnymi na tej trasie korkami, ale to przecież normalne.
      Tak, niewygodna jest zasada "10 minut przed odjazdem", jeżdżąc już trafiłem na niezadowolonego klienta, który wdał się w bójkę z kierowcą - Z innej strony - kto rozsądny przyjeżdża 5 minut przed odjazdem zamiast 10? Wylicza dokładnie, by dojechać na przystanek na dworcu głównym o godz. 10:05 jeśli o 10:10 ma busa?

      Pozdrawiam serdecznie, Piotr.   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2009-08-06 23:11 79.186.250.*]

        ot co !
        zgadzam się w 100 % ...   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-08-03 14:39 149.156.58.*]

      Nikomu nie polecam firmy Szwagropol!! Jeżdżę na trasie Nowy Sącz - Kraków od ponad 10 lat. Wszystkie przykre zajścia jakie miały miejsce związane są właśnie z tym przewoźnikiem. Nigdy nie zapomnę jak kierowca, w sposób bezczelny, odmówił zatrzymania się na przystanku w Nowym Sączu pod mostem na ul. Lwowskiej, twierdząc, ze to nie jest przystanek na którym autobus może się zatrzymać - co przecież jest wierutnym kłamstwem. Inna sytuacja miała miejsce kilka dni temu, kiedy kierowca odmówił zabrania mnie na przystanku Kraków-Prokocim. Chciałam kupić bilet i podjechać z Rodziną na dworzec główny w Krakowie. Kierowca wyrzucił mnie z autobusu, a Rodzina, w tym małe dziecko, wysiadła razem ze mną. Poza tym przewoźnika wyróżnia nadmierna prędkość na trasie, zły stan autobusów (jak któryś stoi w rowie to na pewno Szwagropol), kompletny brak podejścia do pasażerów, brak czasem zwyczajnej ludzkiej życzliwości po to by zdobyć przychylność, uznanie i dobrą opinię. Kierowcy to chamscy służbiści uważający się za bogów. Z wieloletniego doświadczenia wiem, że najlepszym przewoźnikiem na tej trasie jest po prostu PKS!!! Zawsze zabierze, nie ma problemów z miejscami - nawet stojącymi, mili i sympatyczni kierowcy, nie robią żadnych problemów czy to z zatrzymaniem czy bagażem. PKS jest najlepszy!!!   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2009-08-06 23:14 79.186.250.*]

        Jeźdze szwagropolem trans-frejem pksem . Szwagropol wyróżnia się z tych pozostałych przewożników tym , że kierowcy w przeciwieństwie do tego co pan mówi są BARDZO ale to bardzo uprzejmi .   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2010-06-19 13:29 83.29.240.*]

        Głupia Babo jak nie wiesz jaki jest Szwgropol ro przejedż się Frejem to dopiero będziesz miała wycieczkę !!!!!   odpowiedz »

        • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

          [2010-12-28 19:39 89.78.68.*]

          Frej jest OK tylko jego kierowcy okradają właściciela, bo biorą pieniadze za kurs a nie wydaja biletu. Bilety wydają jedynie tym którzy jadą całą trasę np. z Krakowa do Nowego Sącza a juz np. z Brzeska do N.Sacza - nie itd.   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-09-02 15:04 194.150.197.*]

      na temet tej firmy też mam okropne zdanie . Jest chyba jedynym przewoźnikiem który nie pozwala zabrać ze sobą psów. Nie umiem znaleść regulaminu tej firmy aby dowiedzieć się dlaczego i dlaczego nie ma informacji na ten temat . Podróżowałam z Katowic do Nowego Sącza z przesiadką w Krakowie niestety ze względu że nie mogłam wsiąść z psem moja podróż trwała o 2 h dłużej zresztą nie tylko moja podczas czekania na innego przewoźnika widziałam jak cała rodzina nie mogła pojechać do Zakopanego ponieważ miala ze sobą psa Yorka " widocznie mieli zostawić go uwiązanego pod drzewem"   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2009-12-14 23:26 79.162.196.*]

        i bardzo dobrze ze w szwagropolu kierowcy nie zabieraja psów...   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-12-15 10:33 83.31.18.*]

      Najbardziej przypałowa nazwa firmy jaką słyszałem.....   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-12-27 21:07 83.7.133.*]

      nie, wiem o co wam ludzie chodzi, firma szwgropol kojarzy mi sie bardzo pozytywnie, 2 razy w tygodniu przemierzam trase Nowy targ kraków i nigdy ale to nigdy nie zdarzylo mi się spotkąć z jakąś nie uprzejmością lub przykrością ze strony kierowcy lub współpasażerów a niejednokrotnie było tak że autobus był całkowicie pełny. jeśli jest sie ugodowym i miłym człowiekiem nie ma problemu z komunikacją interpersonalną, lecz jeśli ktoś jest niemiły to i kierowca może się zdenerwować na kogoś i wyrzucić go z autobusu.   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2009-12-28 00:06 83.29.150.*]

      a ja mma karte wieloprzejazdowa i od 3 lat jezdze szwagrem i nie moge narzekac - 10 min. przed to zasada ktorej na karcie tez nie ma wypisanej i jakos nie zdazylo mi sie zebym nie miala miejsca siedzacego. inna rzecz ze nie wszyscy kierowcy mowia temu tlumowi okupujacemu autokar ze PIERWSZENSTWO MAJA CI Z BILETAMI. i dlatego jak mowie ze mam pierwszenstwo to na nikim wrazenia to nie robi.. wiec czasami czekam cierpliwie w kolejce ale ogolnie rzecz ujmujac: 10 min to normalka przeciez nie mozna opozniec odjazdu a zanim sie wpakuja wszyscy do autokaru to nawet 15 moze zejsc..   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2011-05-14 11:11 31.63.180.*]

      fdgfxgf   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2011-09-22 21:16 77.254.156.*]

      Zawsze mile wspominam podróżowanie autobusami Szwagropolu no i stare porzekadło mówi,ze co dobre szybko się kończy i tak się stało.Niestety albo za bardzo obrośli w piórka albo trafiłam na zły dzień kierowcy.Choć uważam,że jeżeli ktoś jest zmęczony to powinien poprosić o urlop.   odpowiedz »

      • Zabierz się na stojaka z Matecznego 

        [2011-10-02 23:05 95.41.144.*]

        01.09.2011kurs 6:40 Pan Kierowca na Dworcu RDA w Krakowie oświadczył, ku niezadowoleniu dużej grupie chetnych na ten kurs że nie zabierze dużo osób na stojąco, gdyż sa łapanki Policji i firma płaci kary a pasażerowie na stojąco muszą opuścić autokar ... po czym zatrzymuje się na Matecznym i upycha z wielkim zaangażowaniem dodatkowo ok 15 osób na stojaka do Zakopanego !!!!
        Wniosek: nie masz wykupionego biletu - zabierz się z Matecznego - może nowe hasło dla Firmy??
        Komunikatywny~~   odpowiedz »

        • Zabierz się na stojaka z Matecznego 

          [2011-10-21 11:03 83.13.75.*]

          Własńie o to chodzi. Ten co siedzi na Dworcu ma większe szanse na złapanie czegoś innego niż ten co czeka na trasie. Ludzie pomyślcie trochę a później piszcie na forach.
          Mam przyjemność jeździć "Szwagropolem" do pracy do K-wa z Nowego Sącza codziennie i jestem bardzo zadowolona, mili kierowcy, uprzejmi.   odpowiedz »

      • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

        [2013-08-28 21:24 176.100.193.*]

        o urlop?? a kto ci tan urlop niby ma dać? tam o urlop ciężej niz o dobra wypłatę   odpowiedz »

    • Overbooking również w przewozach autokarowych! 

      [2015-09-12 06:21 89.171.45.*]

      W życiu nie spotkałem gorszej firmy. Zarówno jakość usług jak i traktowanie klienta. Masakra, żenada, choć tak naprawdę na usta cisną się same niecenzuralne słowa. Przez opóźnienie nie zdążyłem na połączenie dalsze z Krakowa i musiałem kupić nowy bilet na pociąg- całe 150 zł(wcześniej zakupiony bilet przepadł-49zł). Pani z obsługi klienta w bardzo opryskliwy sposób potraktowała mnie i powiedziała, że nie zwrócą mi kasy. Pan kierowca też pozostawia wiele do życzenia. Pomimo opóźnionego wyjazdu z Zakopanego nie zrobił nic, żeby czas nadrobić, a na moje pytanie czy zdążymy dojechać w ciągu 3 godz., odpowiedział twierdząco( planowy przejazd tej trasy to max.2,5 godz.). Oczywiście byliśmy w Krakowie po 3 godz. i 15 min. Jeśli więc lubicie tego typu ryzyko, tracenie czasu i pieniędzy, a do tego być traktowanymi jak zło konieczne a nie klienci, o których się dba- śmiało!
      Jery   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję