Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj



Forum grupa: Biura turystyczne

Ile za rezygnację z imprezy?

Data wysłania: 2005-10-24 11:44 Autor: Czytelnik IP automat

    • To są strzały do jednej bramki 

      [2005-10-24 11:45 ]

      Nie bardzo rozumię co oznacza - "Sąd podkreslił jeszcze jeden fakt, wpływający znacząco na rzeczywiście ponoszone przez organizatora koszty: na 13 dni przed planowanym rozpoczęciem imprezy organizator ma jeszcze możliwość sprzedania wolnego miejsca. Jest więc duże prawdpodobieństwo, że nie straci na rezygnacji pierwszego klienta 100% wartości wycieczki. "
      No dobrze, a jeśli nie sprzeda? A jeśli właśnie od tego klienta zależała akurat wogóle opłacalność realizacji imprezy wynikajaca z kalkulacji? A jeśli akurat tak się złoży, że takich klientów będzie np. 5? A jeśli klient zrezygnuje 12, 11, 10, 9, 8 (itd) dni przed rozpoczęciem imprezy to też należy mu się zwrot na tych zasadach? Przecież w takiej sytuacji może powstać grupa klientów (a raczej "pseudoklientów") która może celowo (np. aby wykończyć konkurencyjne biuro) wielokrotnie tak postępować nie ponosząc żadnych skutków takich działań. A przecież działalność organizatora turystyki, tak jak wiele innych działalności gospodarczych, nie jest działaniem charytatywnym lecz mającym w założeniu przynosić zysk włascicielowi.   odpowiedz »

      • Sąd miał rację! 

        [2005-10-24 14:07 ]

        Ale żądało za dużo w cenę imprezy jest wliczony zysk czyli nigdy biuro nie ponosi 100 % kosztów a tu jeszcze dodatkowo 80 zł opłata manipulacyjna - za co ?? Sąd miał rację!! Można żądać kar umownych jeżeli maja one przełożenie na faktyczne koszty poniesione prze organizatora   odpowiedz »

        • koszty 

          [2005-10-24 17:27 ]

          zapominacie ze kosztem biura sa takze: czynsz, prad, pracownicy (ZUS, wyplata), koszty reklamy, materialy biurowe, amortyzacja itd. wiec dlatego powstalo ubezpieczenie od rezygnacji ale to kosztuje a to juz boli   odpowiedz »

    • niech sąd sprzeda to miejsce 

      [2005-10-24 12:40 ]

      niech sąd sprzeda to miejsce i przy okazji niech też dołózy do imprez deficytowych - a wtedy ....zmieni zdanie   odpowiedz »

      • koszt rezygnacji 

        [2005-10-27 12:08 ]

        Należy sie cieszyć,że mamy ludzi bardzo czułych na los biednych turystów.
        Proponuję składowi sędziowskiemu utworzyć fundację przy UOiK która
        będzie prowadzić sprzedaż imprez zgłaszanych przez biura z rezygnacji
        klientów a uzyskane w ten sposób fundusze przeznaczyć na ZBOŻNY cel.
        Może nowy rząd w ranmach ograniczeń zbędnej administracji państwowej zlikwiduje tą rozbudowaną obecnie jednostkę budzetowa,
        a roszczenia zgodnie z zawartymi umowami będzie się dochodzić w rejonowych sądach cywillnych.
        Sam jestem laikiem prawnym, ale w umowie jest jasno w jednym z pkt klauzula,ze roszczenia będą rozstrzygane dobrowolnie przez strony lub w przypadku nie dojścia do porozumienia przez Sądy rejonowe a nie przez twór prawny6 PRL-u Urząd ochrony Konsumenta.
        Dlaczego UOK nie kwestionuje tego pkt umowy i nie nakaże wpisać zamiast Sąd rejonowy swój urząd.   odpowiedz »

    • Koszty rezygnacji muszą być 

      [2005-10-24 12:55 ]

      Zgadzam się z przedmówcami. Stwierdzenie sądu iż biuro moze jeszcze sprzedać dane miejsce jest bezzasadne!
      Aby to miejsce sprzedać biuro musi ponieść dodatkowe koszty związane z promocją, reklamą tego wolnego miejsca.
      Ktoś podjął decyzję , zawarł umowę i ktoś inny "przez niego" już tego miejsca kupić nie zdołał. Rezygnując klient powinien ponosić odpowiednie koszty. Poza tym klient jeśli przy rezygnacji zgłosi osobę na swoje miejsce to te koszty może zmniejszyć tylko do kosztów manipulacyjnych / wynika to z ustawy turystycznej/. Przy wyjazdach zagranicznych od wypadków losowych uniemożliwiających wyjazd jest dostępne ubezpieczenie - każdy gdy tylko chce może je wykupić w momencie podpisywania umowy.   odpowiedz »

    • Brednie Sadowe ... 

      [2005-10-24 13:26 ]

      Kiedy wreszcie Sady czy inny tzw Organy jak np: UOKiK naucza sie myslec? Kiedy wreszcie zapomna o PRLu? Ja (z Azii) wystawiam rachunek - platny na 2 miesiace do przylotu turysty Non Refundable i Non Transferable dla firmy np: Jaworzyna Tour (to jest przyklad) j jakim prawem sad moze kwestionowac ten rachunek? Prawo kaduka juz nie powinno dzialac! Ze niby maja obowiazek odsprzedac ten tur dalej? A na jakiej podstawie maja taki obowiazek? Na podstawie jakiego kodeksu? Po to nie-za-Wysoki Sadzie jest umowa aby klijent ja podpisal ze sie zgadza - lub niech nie podpisuje i juz!!!   odpowiedz »

    • Rezygnacja a zdrowie Klienta  

      [2005-10-24 13:32 ]

      Niejednokrotnie Klient zglasza chorobe swoja lub swojej rodziny jako powod rezygnacji . Po przeczytaniu warunkow rezygnacji nagle wszyscy zdrowieja .... Tak wiec jak widac jest to zapis korzystny dla zdrowia Klientow a zatem Sad nie powinien go wyrzucac ..... !!!! :)
      JM   odpowiedz »

      • to tylko polskie sądy 

        [2005-10-25 11:33 ]

        klient ma prawo wykupić polisę dotyczącą kosztów rezygnacji , która zapewnia zwrot z przyczyn losowych . w tym roku u mnie nikt tego nie wykupił. W związku z tym interpretacja sądu jest błędna Biura nie maja obowiązku ponosic kosztow i przejmować ryzyka ze wzgledu na widzimisie klienta . A czy biuro sprzeda czy nie sprzeda często tak za 20% ceny   odpowiedz »

    • Koszty! 

      [2005-10-24 17:29 ]

      zapominacie ze kosztem biura sa takze: czynsz, prad, pracownicy (ZUS, wyplata), koszty reklamy, materialy biurowe, amortyzacja itd. wiec dlatego powstalo ubezpieczenie od rezygnacji ale to kosztuje a to juz boli   odpowiedz »

    • Chciałabym usłyszeć opinię i wyrok (!) sądu o anulacji .. 

      [2005-10-25 11:17 ]

      biletu lotniczego. Linia lotnicza może sprzedać miejsce na przelot w samolocie kilka razy ! Nawet jeśli płatniekiem jest ta sama osoba, a uczestnikiem inna ! Nie ma mowy o zwrocie nalezności !!
      Chętnie usłyszę co sąd ma do powiedzenia na ten temat.
      A może ktoś kompetentny mógłby się wypowiedzieć ?
        odpowiedz »

    • nie przesadzacie? 

      [2005-10-25 15:04 ]

      "widzimisie klientów"- a znasz takie przysłowie o nosie i tabakierce? Klient nie powinien płacić z wyprzedzeniem za imprezę i do tego ryzykować, że w razie chęci zrezygnowania będzie płacił całość i kary i nie wiadomo co jeszcze. Klient może płacić karę umowną w wysokości poniesionych kosztów przez biuro i to jest jego strata, a ryzyko i strata zarobku przez biuro, to już zupełnie inna kwestia.Biuro raz zarobi, raz straci.   odpowiedz »

      • Nie wiem co pisze ale dla zasady sie wtronce .. 

        [2005-10-27 08:00 ]

        Tak nie ladnie pisac i jest to po prostu smieszne. Zasada jest - ze jest umowa, w ktorej sa zawatre warunki zewnetrzne (Z Maroka lub Tajlandii) na ktorymi polskie sady nie maja orzecznictwa a w co nie chca uwierzyc! Wiec po co podstawiasz noge tam gdzie oslow podkowaja (polskie przemadrzale organy np:UOKiK!) nie znajac nawet tematu?   odpowiedz »

    • klient nie jest Bożą Krówką - a biuro podróży organizacją charytatywną  

      [2005-10-25 17:39 ]

      Całość poruszanego tematu przez UOiK jest bezsensownym oskarżaniem biur podróży o stosowanie niedozwolonych prawem klauzul , biura podróży są bezsilne wobec urzędu który jest finansowany przez wszystkich podatników i musi wykazać tylko jedno -swoją egzystencjalną przydatność a poprzez co musi wykazać swoją potrzebę (patrz nazwa). Dzieje się tylko dlatego tak że biura są zdane na łaskę losu , bo wszelkie organizacje turystyczne sowicie opłacane ze składek zajmują się własnymi interesami . Rozwiązaniem prostym tej sytuacji jest instrument obowiązkowego ubezpieczania KLIENTA od kosztów rezygnacji - wtedy całą odpowiedzialność za likwidację szkody - rezygnację przejmuje specjalista czyli towarzystwo ubezpieczeniowe. I zobaczymy wtedy jak z wyspecjalizowanymi korporacjami ubezpieczeniowymi będzie postępował UOiK. Czy równie nieprzejednany będzie wobec firm ubezpieczeniowych jak jest teraz wobec biur podróży . Wtedy biura będą zajmować się tylko tym do czego są powołane , my nie jesteśmy likwidatorami szkód ani nie mamy działów prawnych jakimi dysponują T.Ubezpieczeniowe . Dziwne dlaczego touroperatorzy nie chcą obowiązkowo ubezpieczać klientów od kosztów rezygnacji !!!!   odpowiedz »

      • koszty rezygnacji 

        [2005-10-27 11:50 ]

        wypowiedz bardzo słuszna.
        Prawdopodobne jest ze w UOK zatrudniani są amatorsko zajmujący się prawem a wykazują też tylko zdolności z filozofii.
        Niezrozumiałe jest, że nie znają możliwości ubezpieczenia od kosztów rezygnacji.
        Co do obowiązkowego ubezpieczenia ?
        Przecież jest Auto kasco i nikt go nie musi opłacać, decydując się dobrowolnie na koszty, to samo winno być w turystyce.
        Nie jestem Członkiem PIT-u tylko dlatego, że tam gdzie jest ich rola to
        ich niema.
        A może PIT wypluje wode z ust i sie odezwie
          odpowiedz »

    • Jaworzyna Tour 

      [2006-03-27 14:35 83.142.190.*]

      W końcu ktoś się za nich wziął!!!
      Mnie też chceili oszukać, mimo że byłam ubezpieczona od rezygnacji a moje dziecko ciężko zachorowało chcieli mnie oskubać. Dwa tygodnie przez planowanym wyjazdem a oni wzieli całą kase i nie chceili oddać. Pani dyrektor niedostępna w biurze, jej komórka jakby nagle się popsuła, a reszta nieuków w biurze nic nie wie!!!
      Gdyby nie gość z Signal Iduna z Warszawy/ towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym się należy ubezpieczyć kupując pobyt z jaworzyny/ , który pomógł mi się z nimi rozprawić, pewnie zagarnęliby całą kase + oczywiście 80 zł.   odpowiedz »

      • Jaworzyna Tour 

        [2010-08-06 19:40 83.24.147.*]

        Największym wrogom odradzam wyjazd z Jaworzyna Tour !   odpowiedz »

        • Jaworzyna Tour 

          [2011-08-15 10:39 93.105.134.*]

          Nie polecam wyjazdów z tego biura zwłaszcza do Bułgarii.Jedzenie paskudne .Dzieci dokupują sobie zupki błyskawiczne.Kadra nie radzi sobie z młodzieżą.Za wszystko stosują kary.Moja córka która jest tam właśnie na obozie jest wręcz załamana.Gdyby to było bliżej zabrałabym dziecko wcześniej do domu.   odpowiedz »

          • Jaworzyna Tour 

            [2011-09-25 16:04 79.162.53.*]

            Jaworzyna tour najgorsze biuro jakie widziałem. byłem w tym roku z nimi w Bułgarii i jestem niezadowolony.Czułem się jak w sowieckim łagrze. zero luzu, ciągłe kontrole, wrzaski i prowokowanie awantur,wieczorne wyrywkowe badania alkomatem, zmuszanie do gier integracyjnych bo jak ktoś nie grał to nie miał czasu wolnego i siedział cały wieczór w hotelu.
            za jakiekolwiek przewinienie pompki lub brzuszki niektórzy robili ich po 400 (w tym spóźnienie 10 za 1 min spóźnienia).mógłbym tak wyliczać w nieskończoność.mogę powiedzieć szczerze że gdyby nie karda wyjazd byłby super.   odpowiedz »

        • Jaworzyna Tour 

          [2011-09-25 16:04 79.162.53.*]

          Jaworzyna tour najgorsze biuro jakie widziałem. byłem w tym roku z nimi w Bułgarii i jestem niezadowolony.Czułem się jak w sowieckim łagrze. zero luzu, ciągłe kontrole, wrzaski i prowokowanie awantur,wieczorne wyrywkowe badania alkomatem, zmuszanie do gier integracyjnych bo jak ktoś nie grał to nie miał czasu wolnego i siedział cały wieczór w hotelu.
          za jakiekolwiek przewinienie pompki lub brzuszki niektórzy robili ich po 400 (w tym spóźnienie 10 za 1 min spóźnienia).mógłbym tak wyliczać w nieskończoność.mogę powiedzieć szczerze że gdyby nie karda wyjazd byłby super.   odpowiedz »

        • Jaworzyna Tour 

          [2011-09-25 16:05 79.162.53.*]

          Jaworzyna tour najgorsze biuro jakie widziałem. byłem w tym roku z nimi w Bułgarii i jestem niezadowolony.Czułem się jak w sowieckim łagrze. zero luzu, ciągłe kontrole, wrzaski i prowokowanie awantur,wieczorne wyrywkowe badania alkomatem, zmuszanie do gier integracyjnych bo jak ktoś nie grał to nie miał czasu wolnego i siedział cały wieczór w hotelu.
          za jakiekolwiek przewinienie pompki lub brzuszki niektórzy robili ich po 400 (w tym spóźnienie 10 za 1 min spóźnienia).mógłbym tak wyliczać w nieskończoność.mogę powiedzieć szczerze że gdyby nie karda wyjazd byłby super.   odpowiedz »

          • Jaworzyna Tour 

            [2012-07-28 09:47 77.236.4.*]

            A czego Ty sie spodziewałęs luzu i pijanstwa jak na wczasach Kadra jest od tego aby pilnowac nie a nie zezwalac na picie alkoholu. Jezeli twoi rodzice pozwalaja Ci na szalenstwa to jedz z nimi pij baw sie bez umiaru!!! na obozach sa zajecia programowe i to jest wiadoma rzecz aby uatrakcyjnic pobyt jak sie nudziles to Twoj problem trzeba bylo zostac w domu i Bulgarie ogladac w tv   odpowiedz »

      • Jaworzyna Tour 

        [2014-08-12 22:28 192.162.151.*]

        Widzę, że konkurencja walczy :-) Dla mnie najlepsze biuro jakie znam, solidne, śiwetna kadra   odpowiedz »

 
     

Powrót do wątkówOdśwież

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij