TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Feras Polska ujawnia się!

Data wysłania: 2008-01-24 22:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Feras jest firmą, zajmującą się obsługą przelotów VIP-ów. Liczy na szybki rozwój na polskim rynku, gdyż jak uważa latających biznesmenów będzie coraz więcej.

Firma działała po cichu w Polsce od pięciu lat. Teraz postanowiła ujawnić swoje plany. Spółkę Feras Polska założyła amerykańska grupa, świadczącą usługi naziemne na lotniskach. Ich oferta skierowana jest dla ludzi biznesu i show-biznesu, którzy potrzebują szybko się przemieszczać.

Właścicielem spółki jest Feras z siedzibą w Huston. Firma w ubiegłym roku miała 23 mln dolarów obrotu. W Polsce działa od 2000 roku. Już w 2002 firma obsługiwała w Polsce 126 operacji w ciągu roku.

Borys Sławomirski, dyrektor Feras Polska wyznaje - W 2005 roku obsłużyliśmy 1150 rejsów, a na 2006 przewidujemy wzrost o kolejne 50%.

Sławomirski wyjaśnia - Naszymi klientami są przede wszystkim amerykańskie koncerny, ale w ostatnich latach coraz więcej jest firm europejskich. Zajmujemy się także obsługą operacji wojskowych, np. lotów do Iraku albo specjalnych czarterów. Mamy również umowy z rządami na organizacje przelotów vipowskich.

Spółka spodziewa się, że tego typu lotów będzie coraz więcej. Borys Sławomirski ocenia - Polska wśród sąsiadów jest rynkiem o zdecydowanie największym potencjale. Wiąże się to głównie z liczbą inwestycji zagranicznych. Z drugiej strony jednak występują tu większe ograniczenia, np. zezwoleń na lądowanie, których uzyskanie w innych krajach jest łatwiejsze.

60% klientów Feras Polska lata do Warszawy, 20% ląduje w Krakowie. Natomiast Wrocław wybierają najczęściej niemieccy biznesmeni.

Sławomirski wyznaje - Mamy podpisane umowy ze spółkami handlingowymi w każdym z polskich portów regionalnych. Na Okęciu współpracujemy z WAS. Feras liczy, że polskie porty lotnicze zdecydują się na poprawianie warunków technicznych dla indywidualnego lotnictwa.

Dyrektor Sławomirski poinformował - W Polsce infrastruktura dla tego typu ruchu jest dość uboga. Ten ruch nie generuje znaczących dochodów dla portów, więc zarządzający nimi preferują regularne połączenia tradycyjnych czy też tanich przewoźników. Oprócz Okęcia jedynie poznańska Ławica ma terminal dla general aviation (indywidualnego lotnictwa).

Zbigniew Sałek, wiceprezes ds. planowania i rozwoju Portu Lotniczego we Wrocławiu tłumaczy - Dziś ruch general aviation jest zbyt mały, by port mógł na nim zarobić. Staramy się jednak ułatwiać procedury takim pasażerom, by mogli sprawnie korzystać z usług lotniska. W Polsce liczba operacji indywidualnych będzie rosła, choćby dlatego, że przyrasta liczba właścicieli prywatnych samolotów. To jednak wzrost bardzo opóźniony w stosunku do bogacenia się społeczeństwa.

W najbliższym czasie Feras nie zamierza rozszerzać swojej działalności. Sławomirski wyznaje - Obecnie w Polsce skala operacji general aviation jest zbyt mała, by myśleć o ubieganiu się o trzecią kategorię zezwolenia, czyli obsługę bagażu. Musiałyby one przyjąć rozmiary rzędu 200 miesięcznie.

W Polsce dla spółek, gdzie głównym udziałowcem jest państwo, prywatny ruch jest po prostu kłopotem. General aviation w Polsce to nadal przewaga samolotów spoza Polski.

    • FERAS W SąDZIE  

      [2008-01-24 22:33 999.999.999.*]

      Tak im dobrze szło że 6.01. w USA zamknęli właściciela firmy Chrisa Cartwrighta za przekręty z paliwem lotniczym. A ze zadarli też z Departamentem Obrony USA ( paliwo do samolotów US Air Force )to im sie teraz dobiorą do d...   odpowiedz »

      • FERAS W SąDZIE  

        [2011-03-28 23:31 80.48.193.*]

        Czyżby to dlatego FERAS POLSKA w tej chwili oficjalnie zmieniła nazwę na EXCEL HANDLING? Zdaje się, że tak. Ciekawe czy w innych krajach (USA, ROSJA) również miał miejsce rozłam firmy FERAS.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję