TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

LOT: stworzenie Centralwings było błędem?

Data wysłania: 2008-04-17 08:22 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Jacek Kseń, przewodniczący rady Nadzorczej PLL LOT przyznał, że utworzenie tanich linii Centralwings było błędem. Wyznał - W biznesie popełnia się błędy, i to jest normalne. Kilka lat temu liczono, ze Centralwings może mieć sukcesy. Ale w biznesie, dobrym biznesie, powinno się szybko z błędów wycofywać.

Na antenie TVN CNBC Biznes Kseń zaznaczył - Wycofanie się z Centralwings powinno było nastąpić już trzy lata temu. Dodał też, że pracownicy spółki będą mogli w najbliższym czasie liczyć na podwyżki.

Według szefa rady LOT-u małą opłacalność Centralwings można było już zauważyć trzy lata temu. Podkreśla - I problem polegał na tym, że kiedy było już widać, że ta linia jako tania koncepcja z małą ilością samolotów się nie sprawdzi, trzeba było jak najprędzej się z tego wycofać. Dlatego uważam, że powinno to nastąpić teraz, chociaż wciąż jest to o 3 lata za późno.

W ubiegłym roku Centralwings miał 73 mln zł straty, natomiast w 2006 roku 65 mln zł.

Szef rady nadzorczej LOT poinformował także o planach spółki w kwestii inwestycji oraz podwyżek. Przewoźnik już 14 miesięcy czeka na pierwszą z zamówionych maszyn Boeing 787 Dreamliner. Według Ksenia opóźnienie nie wpływa negatywnie na kondycję finansową LOT-u, ale utrudnia to uruchomienie nowych połączeń, głównie na dalekich trasach. Wyjaśnił - Jest kontrakt, który jest o tyle dobry dla LOT-u, że w każdym półroczu opóźnienia spada cena, czyli LOT dostanie te samoloty później, ale dostanie je po znacznie niższej cenie. Natomiast w sumie się LOT-owi i tak się opłaci: te samoloty miały być wielkim magnesem handlowym, bo LOT miał być pierwszą linią europejską, który miał na nich latać, to po pierwsze. A po drugie te samoloty potrzebują mniej paliwa i przy rosnącej cenie paliw to jest oszczędność. Podkreślił, że spółka szacuje, że samoloty te będą konsumować o 1/5 mniej paliwa niż dotychczas używane maszyny.

Na oszczędnościach związanych z paliwem i planach rozwoju siatki połączeń zyskać mogą pracownicy linii. Szef Rady zaznaczył - Na pewno, przez sam fakt, że siedem lat nie było żadnych podwyżek dla niektórych grup pracowniczych jest sygnałem, ze zmiany płacowe będą musiały nastąpić. One będą zależały od porównań z innymi liniami jak również od możliwościami finansowych w tym roku.

    • Stworzenie Centralwings - pomyłka PLL LOT 

      [2008-04-17 08:22 89.151.16.*]

      Szkoda, że w tym całym zamieszaniu firma nie pamięta o potencjalnych pasażerach, którzy dokonali w CENTRALWINGS rezerwacji na loty z kilumiesięcznym wyprzedzeniem. Kto im zwróci koszty poniesine przy rezerwacji, koszty licznych prób nawiązania kontaktu drogą elektroniczną lub telefoniczną. Wszędzie odpowiadają automaty. Jest to ściana, której zwykły klient nie przebije. Nie wierzę, że wszyscy w firmie biegają z papierami lub 24-godziny na dobę udzielają informacji. Ważne osoby w firmie np. pan Kamil Wnuk lub miła pani - rzecznik prasowy powinni czuć się zobowiązani podać w mediach sposób, w jaki można odzyskać pieniądze i damy im spokój. Tak przy okazji, gdyby ktoś kompetentny (nie maszyna) przeczytał ten e-mail i zainteresował się losem rezerwacji - podaję numer mojej rezerwacji WYDGDI. Z poważaniem T. Mudryk   odpowiedz »

      • Stworzenie Centralwings - pomyłka PLL LOT 

        [2008-04-17 12:09 213.241.15.*]

        Panie, czy Pan myslisz, ze w radzie nadzorczej zajmuja sie takimi perdulami jak PASAZEROWIE ???? litosci ...   odpowiedz »

        • Stworzenie Centralwings - pomyłka PLL LOT 

          [2008-04-19 01:32 194.63.130.*]

          Witam - na pewno ta linia nie przejmuje się pasażerami - ale nadrzędna spółka już mysli o podwyżkach dla pracowników (hm, zamykają linię Central - znaczy z tych pensji będzie podyżka - DLA DYREKTORÓW? ) ... skąd znamy ten scenariusz???
          pożałowania godne - ubolewam, pozdrawiam - Jo   odpowiedz »

          • Stworzenie Centralwings - pomyłka PLL LOT 

            [2008-04-19 08:19 89.151.29.*]

            Pewnie masz rację, ale czy tak powinno być????? Kiedyś było takie piękne hasło "Nasz klient, nasz pan". Niestety Nie wszystkie firmy lub ich pracownicy rozumieją sens tego hasła. A ja naiwna myślałam, że w nowym systemie gospodarczym hasło to nabierze nowego wymiaru i nie będze to "Nasza firma, nasz prezes - nasz pan. Pozdrowienia. T. Mudryk   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję