TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Centralwings odwołuje loty i nie informuje pasażerów

Data wysłania: 2008-05-17 01:06 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Tanie linie lotnicze Centralwings, należące do LOT-u, z powodu kłopotów finansowych w ostatnich dniach odwołały ponad połowę lotów. Ale najgorsze jest to, że nie informują na bieżąco o tym pasażerów. A tysiące oburzonych klientów taniego przewoźnika wciąż czekają na informację, czy mają po co przyjeżdżać na lotnisko.

Z ponad 40 połączeń zostało zaledwie 17. Centralwings nie lata już ze Szczecina i Katowic do Edynburga, z Wrocławia do Dublina. Z żadnego miasta przewoźnik nie lata już do Manchesteru czy Barcelony.

Nie zdołaliśmy poinformować jeszcze wszystkich pasażerów. W pierwszej kolejności informujemy e-mailem lub sms-em tych, którzy mają bliski termin podróży. Teraz kontaktujemy się z pasażerami, którzy kupili bilety na przełom kwietnia i maja. Proponujemy inne połączenie lub zwracamy pieniądze - tłumaczy Kamil Wnuk, rzecznik prasowy linii.

Przyczyna likwidacji połączeń to duże straty poniesione w 2007 roku - 73 mln zł. Polskie Linie Lotnicze LOT wczoraj (17.04.08) w komunikacie podały, że trwa proces restrukturyzacji linii Centralwings, który skupi się na utrzymaniu i rozwijaniu połączeń czarterowych.

Grzegorz Sobczak, redaktor naczelny "Skrzydlatej Polski" uważa, że błędem było nie powiększenie floty przez poprzednich zarządów. Nie bez znaczenia były też długie rejsy, bo większość lotów Centralwings trwała 2-2,5 godziny. Inni tani przewoźnicy zarabiają na trasach godzinnych - dodaje Sobczak.

Tomasz Kępa-Leszczyński z Komisji Ochrony Praw Pasażera mówi, iż pasażerowie nie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli zostaną poinformowani o odwołaniu lotu przez przewoźnika odpowiednio wcześniej, np. e-mailem wysłanym na dwa tygodnie przed terminem lotu.

O rekompensatę podróżny może ubiegać się, jeśli odwołanie lotu następuje pomiędzy 14 a 7 dniami przed wylotem, a przewoźnik nie gwarantuje nam lotu w ciągu dwóch godzin od czasu widniejącego na bilecie. Gdy do wylotu pozostaje mniej niż tydzień, alternatywny wylot powinien nastąpić godzinę przed lub po terminie widniejącym na bilecie. W tych przypadkach możemy ubiegać się o rekompensatę w zależności od długości lotu nawet do 600 euro.

Przez odwołanie lotów Centralwings cierpią głównie polscy emigranci. Na forach skupiających Polaków z Wielkiej Brytanii i Irlandii wrze. Setki turystów muszą odwoływać podróże do Polski, przesuwać urlopy, na gwałt szukać innych linii, na pewno droższych.

    • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

      [2008-05-17 01:06 217.171.129.*]

      Nie mowmy o odszkodowaniach w sytuacji gdzie odzyskanie naszych pieniedzy jest raczej nierealne. Nie ma mozliwosci skontaktowania sie z jakimkolwiek biurem centralwings, nie odpowiadaja na maile.Zarezerwowalam bilet powrotny do Londynu dla 3 osob koszt powyzej 300GBP.Pieniadze nie zostaly zwrocone na moje konto.To jest zwyczajna kradziez.Alina Kosowska   odpowiedz »

      • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

        [2008-05-20 22:19 83.5.212.*]

        Radzę Ci koniecznie spróbuj sie jeszcze raz skontaktować z centralwings. Mi zwrócili pieniądze za lot, który się nie odbył. Troche czasu im to zajęło, ale ważne, że pieniądze odzyskane.   odpowiedz »

        • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

          [2008-06-23 17:08 83.24.112.*]

          Dokładnie! Zawsze trochę trwa taki zwrot pieniędzy, ale tak jest wszędzie, czy to bilet lotniczy czy np. kolejowy. Radzę cierpliwie poczekać, na pewno zwrócą Ci pieniądze!!   odpowiedz »

          • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

            [2008-06-25 13:09 83.24.165.*]

            Mnie już zwrócili kasę. Chwilę poczekałam, ale wszystko zostało załatwione jak trzeba:)   odpowiedz »

            • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

              [2008-07-18 00:03 83.27.238.*]

              mój lot został odwołany gdy już czekaliśmy na lotnisku, ale w domu zcekały maleńkie dzieci z nianią , kupiłam szybko bilet innej firmy, po 5 miesiącach od tego zdarzenia wczoraj przyszło pismo od Centalwings , ze oddadzą TYLKO pieniądze za lot , który się nie odbył ...bez innych kosztów, chę zadośćuczynienia!   odpowiedz »

      • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

        [2008-06-26 16:40 83.24.147.*]

        W Centralwings same pozytywne zmiany... Spoko mi się z nim lata, więc cieszę się, że coraz lepiej z nimi....   odpowiedz »

        • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

          [2008-07-03 14:50 83.24.148.*]

          Otworzyli kilka nowych połączeń, mają w tej chwili bardzo fajne oferty cenowe- rozwijają się coraz szybciej!!   odpowiedz »

          • Odwołany lot: kiedy można domagać się odszkodowania 

            [2008-07-04 00:29 85.222.36.*]

            latam z nimi i problemow niemam i zycze innym zeby mieli tak dobrze jak ja.
            wakacje zapowiadaja sie dobrze i tak ma byc   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję