TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Forum grupa: Biura turystyczne

Rainbow WIELKIE OSZUSTWO !

Data wysłania: 2016-10-23 19:11 Autor: Czytelnik IP 124.81.243.*

Witam wszystkich na tym forum.

Zdecydowałem się opisać tutaj sytuację, która mnie spotkała ponieważ wyczerpałem wszelkie możliwe sposoby polubownego załatwienia problemu z Rainbow.
Zostałem w perfidny sposób oszukany przez firmę Rainbow, która na domiar złego nie poczuwa się do jakiejkolwiek odpowiedzialności. Ale po kolei...
Wspólnie z narzeczoną postanowiliśmy tegoroczne wakacje spędzić w Indonezji. Wybraliśmy wycieczkę objazdową połączoną z wypoczynkiem "Jawa i Bali - w krainie batiku" Co do części objazdowej była ona z góry ustalona, natomiast podczas wypoczynku można było wybrać jeden z kilku hoteli, które różniły się cenami w zależności od standardu i oferowanych opcji zakwaterowania. Zależało nam aby urlop spędzić w komfortowych warunkach, więc postanowiliśmy wybrać jeden z droższych hoteli z oferty, hotel Sanur Beach oferujący opcję all inclusive. Różnica w cenie pomiędzy podstawowym hotelem z oferty a wybranym przez nas wynosiła ok. 2300 PLN za osobę. Dokonaliśmy tego wyboru kierując się bardzo pozytywnym opisem hotelu na stronie Rainbow Tours, lokalną kategorią ****+, a przede wszystkim informacją, że hotel przeszedł gruntowny remont w 2010, spodziewaliśmy się więc nowoczesnych pokoi z niezużytymi estetycznymi meblami. Dodatkowo Rainbow podał stronę internetową hotelu www.santrian.com/puri/ na której hotel prezentował się wręcz rewelacyjnie. Wszystkie te informacje zostały zawarte w umowie podpisanej przeze mnie z Rainbow.
Przedwczoraj (21.10) zakończyła się część objazdowa wycieczki i zostaliśmy przewiezieni do wybranego hotelu. Już pierwsze wrażenie z lobby hotelowego było dla nas szokiem... Hotel bardzo zniszczony i zaniedbany, nie ma mowy żeby był remontowany w 2010 roku, co potwierdziliśmy w rozmowie z pracownikami, którzy poinformowali nas, że hotel ma ponad 30 lat! Na korytarzach brudne, podarte i poplamione wykładziny, brudne sufity, zniszczone drzwi do pokoi.
Po wejściu do naszego pokoju zaniemówiliśmy... Lista jest bardzo długa, więc ograniczając się do najważniejszych mankamentów muszę wymienić :
- pokój bardzo brudny
- stare zniszczone meble
- zacieki na suficie
- kapiąca woda z zardzewiałej kratki klimatyzacji
- zapach stęchlizny świadczący że klimatyzacja od dawna nie była odgrzybiana
- popękane ściany i sufity
- wiszące w szafie niezaizolowane przewody elektryczne pod napięciem
- grzyb na ścianach w łazience,
- kurz pod łóżkiem, w szafie i na większości mebli, itd
Bardzo trudno opisać ten koszmar, zrobiłem więc kilkadziesiąt zdjęć wnętrza pokoju, które po powrocie do Polski zamieszczę w tym wątku. ( Internet w tym hotelu jest tak wolny, że nie udało mi się przesłać zdjęć do serwisu online ) Obiekt który zobaczyłem w niczym nie przypominał tego który widziałem w linku zamieszczonym przez Rainbow na ich stronie... Po wnikliwym sprawdzeniu stron internetowych zorientowałem się, że Rainbow na swojej stronie i umowie podpisanej ze mną umieścił link do... ZUPEŁNIE INNEGO! luksusowego hotelu który znajduje się obok !
Dodatkowo, gdy weszliśmy do hotelowej restauracji o 22:00 poinformowano nas, że już nic nie dostaniemy, bo zamykają chociaż oficjalnie restauracja jest czynna do 23:00 !
Natychmiast (piątek wieczorem)skontaktowałem się z rezydentem Rainbow Tours na Bali Katarzyną Satanowską i przekazałem swoje zastrzeżenia, przesłałem jej również kopię umowy z Rainbow Tours
wskazując, że Rainbow przestawił mi fałszywe informacje dotyczące standardu, remontu w obiekcie oraz że umieścił w umowie witrynę internetową innego hotelu. Jako rozwiązanie problemu zaproponowałem natychmiastową zmianę hotelu na obiekt spełniający zapisane w umowie standardy lub w ramach rekompensaty na obiekt o wyższym standardzie. Wczoraj wieczorem na spotkaniu z rezydentem zostałem poinformowany, że polskie biuro Rainbow odmówiło zmiany hotelu, a także zmiany pokoju na pokój o wyższym standardzie! Sama rezydentka nie była nawet zainteresowana obejrzeniem naszego pokoju stwierdzając, że doskonale wie jak wyglądają tutaj pokoje. Po kilkukrotnym naleganiu raczyła spojrzeć ale nawet nie wypowiedziała się w tej sprawie. Jedyne co udało się nam wywalczyć do tej pory to zmiana pokoju na inny o tak samo niskim standardzie lecz bez grzyba w łazience i ze sprawną klimatyzacją.
W podobny sposób zastali potraktowani inni uczestnicy wycieczki Rainbow Tours, z którymi jestem w kontakcie. Również oni zamierzają podjąć kroki prawne przeciwko Rainbow i w zależności od tego jak duża będzie grupa poszkodowanych rozważamy wystąpienie z pozwem zbiorowym przeciwko Rainbow.
Moim zdaniem Rainbow postąpiło skandalicznie! Uważam, że przedstawienie nieprawdziwych informacji o remoncie obiektu oraz posłużenie się witryną innego hotelu to klasyczny przykład oszustwa i powinno zostać zbadane przez prokuraturę, ale szczegółowe opinie w tym zakresie pozostawiam prawnikom.
Zamierzam nagłośnić te karygodne praktyki w mediach aby w przyszłości ktoś inny nie został oszukany w taki sam sposób.

Ponieważ sprawa jest można powiedzieć w toku, pisze ten tekst z hotelu na Bali, będę na bieżąco informował o rozwoju sytuacji.

Z poważaniem,

Adam Pilc

    • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

      [2019-06-11 11:59 159.255.185.*]

      Byłam od kilku lat klientką bp Rainbow, ale po ostatnich przebojach nie skorzystam już z ich oferty. Podnoszą ceny wycieczek już po podpisaniu umowy przez klienta. Podawać ich do sądu, czy jak? Cytuję wypowiedź przedstawicielki z maila: "Poprzednia umowa w kwocie jaka na nie widnieje nie jest przez nas uznana, honorowana jest obecna umowa w kwocie wyższej o 2 tys pln. " Czy tak postępuje biuro podróży z wieloletnią tradycją,jedn z największych graczy na tym rynku??? Wiem, że to brzmi niewiarygodnie, ale okazuje się, że Rainbowa stać na takie nieuczciwe zagrywki. Po prostu przesłali mi kolejną umowę z wyższą zapłatą, a co z poprzednią? Mogę sobie wyrzucić do kosza, bo jest "niehonorowana".
      Nie polecam biura Rainbow i tyle w temacie   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-03-13 15:28 37.249.115.*]

      REINBOW to marne i coraz bardziej podupadające biuro podrózy.
      Podpisałem z nimi w ub roku 2 umowy na wyjazdy (kazdy dla 3-ch osób) do Meksyku i do Egiptu. Zaliczki wzięli, poobracali nimi a po kilku miesiącach smsami bez podania przyczyny poinformowali, ze wycieczki się nie odbedą ,a jak chcę to moge jechać na inne w innych terminach lub zabrać sobie kasę.
      Super traktowanie klientów i zmarnowane planowane od miesięcy wyjazdy. Mam jechac kiedy pasuje to ludziom z Zarządu REINBOW anie wtedy kiedy mnie to odpowiada.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2019-03-18 20:54 77.252.47.*]

        Przecież w każdym biurze odwołuje się wyjazdy, gdy jest za mało chętnych, to normalna praktyka, przecież nie będą poniżej kosztów wysyłać garstki ludzi. W Rainbow i tak jest nieźle, w mniejszych biurach w zasadzie każda impreza wisi na włosku. Sprawdź w innych biurach, w każdym będzie tak samo albo gorzej.   odpowiedz »

        • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

          [2019-03-19 07:10 5.174.103.*]

          Jesteś zapewne pracownikiem tego biura- stad obrona badziewiastego biura.
          Od bardzo wielu lat jeżdżę z innymi biurami i NIGDY nie odwołano w taki sposób imprezy.
          W REINBOW to sposób na zatykanie bieżących dziur finansowych. Biorą zaliczki, obracaja nimi miesiącami a potem... odwołuja imprezę. Tak mozna w Polse pożyć na cudzy koszt   odpowiedz »

          • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

            [2019-04-01 09:09 77.252.47.*]

            Nie nie jestem, po prostu często wyjeżdżam na wakacje z biurami podróży :) I to nie tylko z Rainbow. Wiem po prostu jak to wygląda. Tak działa ten biznes. A poza tym przeczytaj umowę, w każdym biurze wygląda ona tak samo. Biura bronią się przed sytuacjami, gdy na imprezę zbierze się garstka ludzki i musieliby ich wysyłać po kosztach. Chociaż pamiętam wycieczkę do Wietnamu sprzed 4 lat, kiedy Rainbow nie odwołał nam wycieczki, chociaż było nas 13 osób. Więc i tak bywa.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2019-04-11 22:41 89.64.24.*]

        czytaj Warunki uczestnictwa, tam piszą kiedy mogą anulowac wycieczkę. CzyTAJ!!! Kazde biuro moze to zrobić.   odpowiedz »

        • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

          [2019-06-11 12:19 77.113.34.*]

          W tym rzecz, że przeczytałem.
          Wycieczka miała być liniami rejsowymi i grupa min. 40 osób.
          Tłumaczyli sie , ze nie zebrali na cały samolot (czarter).
          Wszystko jasne.
          Badziewie...
          Jeżdżę dużo (nawet bardzo dużo) z innymi biurami i żauję , że dałem się (na szczęście tylko raz) namówić na Reinbow.   odpowiedz »

        • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

          [2019-06-19 20:27 95.174.53.*]

          No chyba nie przeczytałeś skoro nie wiesz, że prawie każde liczące się biuro podróży ma w umowie zabezpieczenie, w razie jeśli nie uda się zebrać wystarczającej liczby uczestników, żeby nie organizować imprez poniżej kosztów.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-01-10 20:27 89.64.39.*]

        REINBOW wystawia na swojej stronie wycieczki a potem informuje że jest to wycieczka " na potwierdzenie". Trzeba zapłacić całość a oni do 72 godzin potwierdzą wycieczkę- albo nie - . Najlepsze że wylot był za 72 godziny.Często jeździłam z nimi na wycieczki ale obecna polityka biura
        zniechęca mnie do korzystania z ich usług.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-07-20 13:23 84.10.56.*]

        Naucz się pisać poprawnie nazwy firm   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-04-08 21:48 89.65.49.*]

      Chciałabym podzielić się kilkoma uwagami dotyczącymi wycieczki do Maroka "Cesarskie Miasta" (29.03-05.04.2019r.)
      Na stronie Biura Podróży wykupiliśmy z żoną miejsca obok siebie w samolocie, ani razu miejsca jakie finalnie mieliśmy nie były tożsame z tymi wykupionymi. Ponadto w jedną stronę nie były to nawet miejsca obok siebie, każde z nas siedziało w innej części samolotu.
      Do Maroka poza zwiedzaniem pięknych miejsc turyści jadą także dla marokańskiej kuchni, dla smaków. Tymczasem po przyjeździe do Agadiru podano nam o 2 w nocy "kolację" sałatkę z kartofli, kawałek bułki i pomarańczę. W dwóch kolejnych hotelach kolacje miały formy kolacji serwowanych podczas których podano nam kleik i udko z kurczaka, przypominające jedzenie z polskiej stołówki lub szpitala.
      Czas wolny był niedostosowany do miejsc i warunków atmosferycznych w którym przebywaliśmy a przewodniczka była nieelastyczna jeśli chodzi o jakiekolwiek zmiany i prośby ze strony uczestników. W najbrzydszym miasteczku w którym byliśmy mieliśmy 2,5h czasu wolnego, podczas deszczu, a to więcej niż we wszystkich, dużo ciekawszych miejscach razem wziętych. Ponadto czas wolny rezydentka dawała z dala od atrakcji np. w Casablance czas wolny był w miejscu w którym nie było kompletnie nic, wszyscy błąkali się bezcelowo po ulicy, natomiast kilometr dalej była piękna promenada z dostępem do plaży i oceanu.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2019-04-22 17:18 95.174.53.*]

        No nie wiem, byłam na tej objazdówce i miałam inne wrażenia, jedzenie było smaczne, a czasu wolnego niestety zawsze brakuje, taki wyjazd wycieczek objazdowych, nawet wtedy kiedy jeździ się na własną rękę.   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-04-08 21:49 89.65.49.*]

      Chciałabym podzielić się kilkoma uwagami dotyczącymi wycieczki do Maroka "Cesarskie Miasta" (29.03-05.04.2019r.)
      Na stronie Biura Podróży wykupiliśmy z żoną miejsca obok siebie w samolocie, ani razu miejsca jakie finalnie mieliśmy nie były tożsame z tymi wykupionymi. Ponadto w jedną stronę nie były to nawet miejsca obok siebie, każde z nas siedziało w innej części samolotu.
      Do Maroka poza zwiedzaniem pięknych miejsc turyści jadą także dla marokańskiej kuchni, dla smaków. Tymczasem po przyjeździe do Agadiru podano nam o 2 w nocy "kolację" sałatkę z kartofli, kawałek bułki i pomarańczę. W dwóch kolejnych hotelach kolacje miały formy kolacji serwowanych podczas których podano nam kleik i udko z kurczaka, przypominające jedzenie z polskiej stołówki lub szpitala.
      Czas wolny był niedostosowany do miejsc i warunków atmosferycznych w którym przebywaliśmy a przewodniczka była nieelastyczna jeśli chodzi o jakiekolwiek zmiany i prośby ze strony uczestników. W najbrzydszym miasteczku w którym byliśmy mieliśmy 2,5h czasu wolnego, podczas deszczu, a to więcej niż we wszystkich, dużo ciekawszych miejscach razem wziętych. Ponadto czas wolny rezydentka dawała z dala od atrakcji np. w Casablance czas wolny był w miejscu w którym nie było kompletnie nic, wszyscy błąkali się bezcelowo po ulicy, natomiast kilometr dalej była piękna promenada z dostępem do plaży i oceanu.   odpowiedz »

    • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

      [2019-09-11 23:34 79.191.58.*]

      Popieram, to rzeczywiście jest kosmiczne oszustwo. Ja też uważam, że jest to najgorsza firma ze wszystkich, które znam. NIGDY WIĘCEJ WYJAZDÓW Z RAINBOW. Właśnie zadzwoniłem, że rezygnuję z karty stałego klienta. Po tym co mnie spotkało w styczniu 2019 na Kubie już nigdy nie skorzystam z usług tej firmy. FATALNA ORGANIZACJA OCHRONY UBEZPIECZENIOWEJ realizowana przez jakąś dziadowską firmę TU EUROPA z Wrocławia, która z kolei ma umowę z centrum APRIL, ten zaś APRIL ma umowę z lokalnymi kooperantami wszystko po to żeby rozmyć odpowiedzialność w razie jak coś jest nie tak nie ma winnego. Przestrzegam wszystkich przed udziałem w imprezie turystycznej na KUBIE. Co się wydarzyło? Po kilku dniach pobytu doszło u mnie do trwających kilka godzin problemów zdrowotnych w wyniku których skierowano mnie do szpitala. Po kilkunastu godzinach wystąpiła poprawa i miałem nadzieję powrócić do dalszej objazdowej wycieczki BUENOS DIAS KUBA, ale niestety. Tu się przeliczyłem albowiem zatrzymano mnie w szpitalu JAKO ZAKŁADNIKA do czasu wypłaty przez ubezpieczyciela pieniędzy za leczenie, a firma ubezpieczeniowa która rzekomo próbowała złożyć gwarancję płatności która nie była respektowana przez blisko tydzień czasu, kiedy to przebywałem w pokoju bez okna, większość doby BEZ WODY wykonując liczne telefony sam koszt połączeń blisko 1500 złotych z wkłuciem dożylnym jako dodatkowym elementem zabezpieczającym przed opuszczeniem przeze mnie szpitala. Po tygodniu udało się opuścić budynek szpitalny w którym nie byłem od czasu opuszczenia oddziału leczony a jedynie przetrzymywany. Po powrocie reklamacje do Rainbow rozpatrzona negatywnie. Odmowa wypłaty za niewykorzystane noclegi i zadośćuczynienia. Pomimo ubezpieczenia za przerwanie imprezy turystycznej odmowa wypłaty ze względu na to że do imprezy na ostatnie 2 dni powróciłem, odmowa refundacji kosztów połączeń do rodziny i znajomych do których dzwoniłem z prośbą o pomoc w uwolnieniu z przymusowego pobytu w budynku szpitalnym. Koszt wyjazdu 10000 złotych + 1500 za telefony. WSZYSTKO PRZEPADŁO. Straty nie tylko finansowe ale i moralne. KATEGORYCZNIE ODRADZAM RAINBOW i TU EUROPA zwłaszcza osobom z niewielkimi nawet problemami zdrowotnymi   odpowiedz »

    • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

      [2020-02-20 13:09 46.170.110.*]

      Płakałem jak nigdy wcześniej. Przede wszystkim zadzwoniłem do biura podróży z prośbą o odroczenie lotu, ponieważ mam chorobę zaskarżalna . ale biuro podróży odmówiło mi i konsultant powiedziała : nic strasznego, może pani lecieć , miałyśmy sto raz takie sytuacji , na pytanie a co z tymi ludzi którzy mogą zrazić się , ona nic nie powiedziała . A przecież ta choroba dla dorosłych może być śmiertelna .Wyjaśniłem im, że nie mogę zagrażać życiu ludziom, którzy będą w samolocie, w hotelu i ogólnie. Byłam zaskoczona ,że biuro podróży nie martwiło się o swoich klientach i pracownikach , ponieważ jeden z konsultantów biura podróży miał lecieć samolotem ziemna . Dzwoniłam sto razy ze łzami i prosiłam o zmianę terminu mojej podróży. ale odmówili mi, i zabrali mi wszystkich pieniędzy. Miałam potem trudny okres , depresja . nie tylko ukradli mi wszystkie pieniądze , Tak i po raz pierwszy spotkałam się z takim podejściem
      Nie polecam , oszustwo , ukradli mi 5000. Miałam chorobę zaskarżalna , a obi kazali mi jechać . Maja gdzieś swoich klientów . Jestem w szoku od takiego podejścia do klientów . Zastanów się przed tym jak oddać im swoją ciężko zarobioną kasę !!!!!   odpowiedz »

      • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

        [2020-02-28 17:36 83.31.107.*]

        A może trzeba było sie ubezpieczyć od rezygnacji ? Wtedy jak jesteś chora ,po prostu nie jedziesz ,dostarczasz ubezpieczycielowi pimo wystawione przez lekarza o twojej chorobie i masz zwrot kasy .Trzeba myśleć i się zabezpieczać ,a nie narzekać   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-10-03 21:15 77.65.96.*]

      tez ostatnio doświadczyłam manipulacji Rainbow - Wystatwiłam opinię po wakacjach na Krecie, Opina i owszem została wystawiona. nagle ...??? gdy zaczęła się sprzedaż ofert na nowy sezon ... NAGLE moja opinia zginęła.... dziwne? NIE - była zwyczajnie NIEWYGODNA dla Rainbou   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2019-10-16 00:45 77.252.47.*]

        Zapewne nie zniknęła, tylko spadła niżej ze względu na defaultowy sposób sortowania od najlepszych czy też najbardziej pomocnych. Wybierz inny sposób sortowania i pewnie się znajdzie.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-01-11 05:39 24.15.2.*]

        Mielismy podobna sytuacje z hotelem w Turcji, moze nie byl az tak zly i brudny, ale mial kontrakt z klubami sportowymi i koloniami dzieci turckich,halas , krzyki basen i stolowka przepelniona. Przy zakupie wakacji prosilismy o hotel gdzie nie ma rodzin z dziecmi. Zostalismy oszukani, odlot z Warszawy byl opozniony o 10 godzin. Pani z dzialu obslugi kijenta zignorowala nasze zazalenie. Inne biura podrozy o ile sa jakies zazalenia staraja sie to zalatwic ugodowo. Niestety nie Rainbow!!!! Podobnie bylo z opinia, ukazala sie na krotki okres , a pozniej zniknela bez sladu.   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2020-03-02 13:11 89.64.45.*]

      Zwracam się z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety na temat usług biura podróży Rainbow. Wyniki kwestionariusza wykorzystane zostaną w mojej pracy magisterskiej.
      Z wypełnienie ankiety serdecznie dziękuję :) (link poniżej)

      https://docs. google. com/forms/d/e/1FAIpQLSeFU7pymx9pr9kaFHAR ciUTuFUY1k - iH3ylVMOoKqz9Z6ZhkA/viewform?usp=sf_link   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-10-27 16:39 94.139.4.*]

      Polecam wam biuro podróży wakacyjnapapuga.pl   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-10-26 22:49 83.142.197.*]

      na wycieczce objazdowej Rumunia szlakiem Hrabiego Drakuli zamiast w hotelu zakwaterowano nas w motelu smród pod oknem które się nie otwierało zabite gwożdziami trasa szybkiego ruchu w łazience w kabinie prysznicowej pleśń to tylko kilka jak to Rainbow okreslił niedogodności.Reklamacja oczywiście odrzucona a o tym jak ustosunkowali się do reklamacji lepiej nie wspomnę/standartowa odp napisana bardzo niechlujnie nie wspomnę o profesjonalzmie z dziedziny obsługi działu reklamacji.Oszustwo i po prostu zbywanie ludzi w tej kwestii nie odpuszczę oczywiście nie chodzi już tutaj o pieniądze ale o traktowanie klienta .,   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2019-12-26 16:45 5.173.0.*]

      Remboł oszustwo na stronie
      wycieczka objazdowa to tak naprawdę przelot do hurgada i pobyt w hotelu za objazdowa wycieczkę trzeba dopłacić 210$   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-01-02 21:04 89.64.27.*]

        Jakie oszustwo? Zawsze na każdej objazdówce w każdym biurze do kosztów objazdu należy jeszcze doliczyć opłaty za przewodników lokalnych, napiwki i wejścia do atrakcji. To jest standard.Autor chyba nie bardzo obeznany z turystyką zorganizowaną.   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2020-01-11 05:36 24.15.2.*]

      Mielismy podobna sytuacje z hotelem w Turcji, moze nie byl az tak zly i brudny, ale mial kontrakt z klubami sportowymi i koloniami dzieci turckich,halas , krzyki basen i stolowka przepelniona. Przy zakupie wakacji prosilismy o hotel gdzie nie ma rodzin z dziecmi. Zostalismy oszukani, odlot z Warszawy byl opozniony o 10 godzin. Pani z dzialu obslugi kijenta zignorowala nasze zazalenie. Inne biura podrozy o ile sa jakies zazalenia staraja sie to zalatwic ugodowo. Niestety nie Rainbow!!!!   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-01-22 17:53 89.64.27.*]

        Nie rozumiem problemu, przecież biuro nie odpowiada za to, jacy inni goście będą w hotelu. Poza tym dla tych osób, które definitywnie nie chcą wypoczywać w towarzystwie cudzych dzieci, są hotele Adults Only, te w ofercie Rainbow. Wtedy należy się kierować do takiego hotelu, a nie później narzekać, że w hotelu były dzieci.   odpowiedz »

    • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

      [2020-05-15 09:31 91.233.18.*]

      witam, chciałbym sie z panem skontaktować , zostałem oszukany przez RT
      co robić ?tel 694 692 896   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2020-06-10 20:32 83.22.76.*]

      Pragnę ostrzec potencjalnych klientów przed korzystaniem z usług biura RAINBOW. Odbyłem w życiu wiele wypraw z różnymi biurami
      podróży ale z taką butą i arogancją jakiej doświadczyłem ze strony tegoż biura spotykam się pierwszy raz.
      Mam 76 lat i niewiele życia przed sobą (choruję na białaczkę, jestem po chemii). Dlatego bardzo pragnąłem zobaczyć jeszcze przed śmiercią Dolinę Królów w LUXORZE. Znajomy zainteresował mnie ofertą lokalnego biura Rainbow w Bielsku-Białej dotyczącą ośmiodniowego pobytu w Hurghadzie z możliwością fakultatywnej wycieczki do Luxoru.
      Miałem sporo obaw co do ryzyka związanego z szalejącym na świecie koronawirusem, jednak fascynacja starożytnym Egiptem, oraz namowy i bagatelizowanie moich obaw przez Panie z biura spowodowały, że wraz ze znajomym podpisaliśmy umowę
      i uiściłem uciułaną z marnej emerytury stosowną kwotę, także na dodatkowe ubezpieczenie.
      Działo się to 22 lutego b.r. Jak wiadomo - sytuacja z rozprzestrzenianiem wirusa na świecie była niezwykle dynamiczna
      i zagrożenie rosło. Śledziliśmy w internecie wszystkie doniesienia, także o tym, że wirus jest już w Egipcie i w samej Hurghadzie. Na domiar złego, parę dni przed planowanym wylotem WHO ogłosiło
      PANDEMIĘ, a więc światowy zasięg zarazy. Pojawiły się ostrzeżenia o stanie wyjątkowym w Egipcie i ewentualnych nieprzewidywalnych działaniach tamtejszych władz względem turystów. Nasze obawy potęgowały dość przerażające relacje osób stamtąd wracających. Biuro uporczywie bagatelizowało te obawy twierdząc, że w miejscu docelowym, czyli w naszym hotelu nie ma wirusa i nic się nie dzieje. "Śmieszna" argumentacja, gdyż wiadomo, że wirus nie świeci i może już od dawna grasować bezobjawowo wśród obsługi hotelowej, w samolocie wśród pasażerów, czy w autokarze do Luksoru. Pamiętamy cały statek z turystami zainfekowanymi właśnie w Luksorze. Tymczasem nie poinformowano nas o konieczności jakichkolwiek zabezpieczeń
      i bagatelizowano zagrożenie bojąc się utraty zysków. Wiadomo,
      że liczy się kasa ponad wszystko. Ostatecznie o naszej rezygnacji
      z wyjazdu przesądziła ogłoszona decyzja władz polskich
      o obowiązku poddania się dwutygodniowej kwarantannie
      po powrocie do kraju.
      Naszym zdaniem, nie odwołując lotu w zaistniałej ryzykownej
      i niebezpiecznej sytuacji - organizatorzy świadomie stwarzali zagrożenie dla zdrowia i życia uczestników! Przecież już w samolocie mogły się znajdować osoby zainfekowane.
      Sumując te wątpliwe "atrakcje" - nasza rezygnacja była ze wszech miar uzasadniona. Wykazaliśmy się zwyczajną roztropnością, wziąwszy pod uwagę dodatkowo fakt iż obaj jesteśmy w grupie wysokiego ryzyka. Otrzymawszy potwierdzenie przyjęcia rezygnacji z biura lokalnego - zwróciliśmy się do głównej siedziby Rainbow
      w Łodzi o zwrot wpłaconych środków. Mimo wysłania trzech pism poleconych z uzasadnieniem i prawną, jednoznaczną argumentacją - nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Pismo do Krajowej Izby Turystycznej w Warszawie również pozostało bez echa. W pismach przytaczaliśmy stosowne paragrafy i wykładnie prawne.
      Brak odpowiedzi na nasze pisma polecone (co jest wykroczeniem karalnym) spowodowało iż o pomoc zwróciliśmy się do kancelarii adwokackiej, która drogą służbową wezwała biuro w Łodzi do zwrotu wpłaconych kwot.
      W uzasadnieniu powołano się na jednoznacznie brzmiące
      i obowiązujące dyrektywy krajowe i europejskie.
      Mimo obowiązujących prawnie terminów - na odpowiedź kancelaria czekała miesiąc. Nieco później powielona odpowiedź tej samej lapidarnej treści pojawiła się także w naszych skrzynkach pocztowych. Była szokująco arogancka.
      Oto niby renomowane biuro turystyczne w tonie ironicznym i wręcz bezczelnym powiadamia nas, że "Naliczone w przypadku Panów rezerwacji koszty rezygnacji są zgodne z ogólnymi warunkami uczestnictwa, tym samym nie widzimy możliwości ich obniżenia. Nasze stanowisko w tym zakresie jest ostateczne". To niebywały tupet. Ostateczny może być tylko Sąd Boży. A przed tym jeszcze są niezależne sądy ziemskie. Potraktowano nas bardzo lekceważąco. Przysłano nam standardową, wyświechtaną formułkę na każdą okazję ale nie na pandemię i realne zagrożenie. O tym ani słowa. Jakby nic na świecie się nie stało, a my tylko dla kaprysu zrezygnowaliśmy z wymarzonej od lat podróży i jeszcze z radością podarowaliśmy złodziejom niebagatelną dla nas emerytów kwotę. To niebywały cynizm i podłość.
      Żadnych przeprosin, żadnych wyjaśnień, żadnych propozycji alternatywnych, żadnej wykładni prawnej. Po prostu
      szokująca arogancja i poczucie absolutnej racji oraz - niczym nieuzasadniona uzurpacja prawa do tendencyjnej i korzystnej dla firmy decyzji o odmowie zwrotu poniesionych przez nas kosztów. Myślę, że należy takie działanie nazwać po prostu
      wyłudzaniem czy wręcz oszustwem!
      Konkludując; Szanowni Turyści! Omijajcie biuro RAINBOW z daleka
      jeśli nie chcecie zostać perfidnie oszukani. O różnych skandalicznych przykładach traktowania klientów przez Rainbow
      możecie przeczytać nie tylko na tym forum.
      Jednocześnie apelujemy o kontakt do osób, które także zrezygnowały z oferty lotu do Hurghady z Katowic w dniu 12 marca b.r. i również nie otrzymały zwrotu należności. Jest możliwość wniesienia pozwu zbiorowego przeciwko tej złodziejskiej firmie.
      A.Sander
      Bielsko-Biała   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-06-17 01:29 89.64.74.*]

        Przykra sprawa, ale jeżeli zrezygnowaliście   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2020-06-17 01:30 89.64.74.*]

        Przykra sprawa, ale jeżeli zrezygnowaliście, a impreza odbyła się zgodnie z prawem, nie była odwołana, to cóż, zgodnie z prawem mogą potrącić Wam odpowiednią sumę. Wiele z tym nie zrobicie.   odpowiedz »

        • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

          [2020-06-22 19:49 91.192.57.*]

          Dokladnie, możecie wejść na drogę sądową, ale nie wiem czy nie szkoda Waszego czasu i nerwów. Impreza się odbyła, a o dynamice sytuacji każdy wiedział, ponadto na koronaprzypadki może nie być jeszcze odpowiednich paragrafów.   odpowiedz »

          • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

            [2020-06-24 15:24 83.22.140.*]

            Ależ to wierutna nieprawda bo paragrafy na to są jednoznaczne, zarówno krajowe jak i europejskie. Impreza wręcz nie powinna się była odbyć w sytuacji pandemii bo biuro RAINBOW świadomie naraziło uczestników na utratę zdrowia i życia, a po powrocie na dwutygodniową kwarantannę. Oto wykładnia prawna, przedstawiona przez Kancelarię Prawną: "Nie ulega wątpliwości, że odstąpienie od przedmiotowej umowy na podstawie art.47 ust.4 ImprTurU było skuteczne. Stanowi on, że podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego.Ustawodawca wskazał w art.4 pkt 15 ImprTurU, że przez nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności należy rozumieć "sytuację pozostającą poza kontrolą strony powołującej się na taką sytuację, której skutków nie można było uniknąć, nawet gdyby podjęto wszelkie rozsądne działania". Warto także zwrócić uwagę, że w motywie 31 preambuły dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 2015/2302 z 25.11.2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych (Dz.Urz.UE L Nr326, str.1) wskazano, ze nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności mogą obejmować n.p. "działania wojenne, inne poważne problemy związane z bezpieczeństwem, takie jak terroryzm, znaczące zagrożenie dla zdrowia ludzkiego, takie jak wybuch epidemii poważnej choroby w docelowym miejscu podróży lub katastrofy naturalne, takie jak powodzie lub trzęsienia ziemi, lub warunki pogodowe uniemożliwiające bezpieczną podróż do miejsca docelowego uzgodnionego w umowie o udział w imprezie turystycznej". Przy ocenie, czy dane okoliczności mają nieunikniony i nadzwyczajny charakter należy stosować kryteria obiektywne. Komisja Europejska wskazała jednak wprost, że może odnosić się to do epidemii! Znamienne w niniejszej sprawie było to, że w dniu 14 marca 2020 r. ogłoszono na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2. W tym czasie wprowadzono liczne restrykcje t.j. przywrócono kontrolę graniczną, ograniczono możliwość przemieszczania się, w tym przekraczania granicy Rzeczypospolitej Polskiej również w ruchu lotniczym, a osoby powracające z zagranicy obowiązkowo musiały zostać poddane czternastodniowej kwarantannie. W przedmiotowej sprawie niebagatelne znaczenie miało stanowisko Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które w swoich oficjalnych komunikatach apelowało, że "W związku z faktem, że na obecnym etapie rozwoju epidemii koronawirusa - żadne miejsce na świecie nie jest wolne od ryzyka zakażenia się nim, a w niektórych regionach świata sytuacja zmienia się niezwykle dynamicznie, Ministerstwo Spraw Zagranicznych apeluje o unikanie wszelkich podróży zagranicznych, które nie są konieczne". Już w dniu 15 marca 2020 roku rozpoczęła się rządowa operacja "Lot do domu" - również z Arabskiej Republiki Egiptu, co zostało opublikowane przez ambasadę RP w Kairze. Ponadto również w tym czasie Światowa Organizacja Zdrowia uznała epidemię wywołaną wirusem SARS-CoV-2 za pandemię. WHO opublikowało, że zarówno w Rzeczpospolitej Polskiej, jak i w Arabskiej Republice Egiptu występowały w czasie przedmiotowej imprezy turystycznej liczne ogniska wirusa SARS-CoV-2. Reasumując powyższe rozważania, należy wskazać iż zainteresowane osoby - pisemnie, formalnie i skutecznie odstąpiły od umowy z biurem RAINBOW. W tym czasie występowały ewidentnie nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności w miejscu docelowym imprezy turystycznej (Arabskiej Republice Egiptu) jak również w miejscu, w którym odbywał się przewóz podróżnych (Rzeczypospolitej Polskiej) do miejsca docelowego. Wskazane okoliczności miały znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej, a nadto udział w niej spowodowałby odbycie po powrocie czternastodniowej kwarantanny, co byłoby znacznym skomplikowaniem sytuacji życiowej podróżnych i niósł poważne ryzyko zachorowania na chorobę COVID-19 i zagrożenia życia gdyż dotyczy osób zaliczanych do grupy zwiększonego ryzyka (seniorzy-emeryci). Na marginesie należy wskazać, że ustawodawca w art.13 i 15 k ustawy o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r.(Dz.U. z 2020 r.poz.694), która weszła w życie w dniu 8 marca 2020 r., wprowadził stosowne rozwiązania na wypadek odstąpienia podróżnych od umowy w trybie art.47 ust.4 ImpTurU w związku z wirusem SARS-CoV-2. Biuro winno zatem po prostu owe przepisy respektować". TYLE JEDNOZNACZNIE BRZMIĄCE WYKŁADNIE PRAWNE!!! W identycznej sytuacji na przykład biuro ITAKA bez zwłoki i żadnych problemów zwróciło naszym znajomym całość poniesionych kosztów! Konkluzja nasuwa się jedna: RAINBOW to po prostu pazerni i bezczelni złodzieje, którzy mają za nic istniejące prawo i niesłychanym tupetem wyłudzają kasę od naiwnych klientów! Powyższy przykład (jeden z wielu) wskazuje z jaką pogardą to biuro traktuje poszkodowanych! Ta sprawa nie pozostanie bez dalszego ciągu.   odpowiedz »

            • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

              [2020-07-06 20:46 77.65.97.*]

              wszystko powyższe jasne, jednak zastanawiam się nad słusznością , że oświadczenie o odstąpieniu od umowy będzie teraz skuteczne dopiero po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego biura o odstąpieniu.   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2020-11-27 09:05 95.215.192.*]

      Proponuję wszystkim, na przyszłość - płatność za wykonaną usługę w terminie np. 7 dni. Będzie czas na reklamację a jak biuro będzie straszyć komornikiem to jeszcze są sądy. Koniec z płatnością z góry !!! Żaden usługodawca nie ma takich wymogów. Możliwa oplata rezerwacyjna np. 50 lub 100,- zł   odpowiedz »

    • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

      [2021-10-01 11:41 109.173.212.*]

      Zapach wina i lawendy Chorwacja .
      Rainbow wielkie nieporozumienie zmieniają hotel w trakcie trwania wakacji po objazdowe na hotel gorszej jakości nie dając mozliwosci wybrania samemu innego bez słowa przepraszam bez wytłumaczenia.Bez szansy na powrót do kraju co jest ubezwłasnowolnieniem i naruszeniem praw godności ludzkiej!!!! Wykonaliśmy mnóstwo telefonów do Rainbow w kraju brak pomocy jakiejkolwiek dopiszemy oddzwonimy i cisza.
      Zapłaciliśmy za jeden z najdroższych hoteli w efekcie dostaliśmy hotel bez basenu bez windy . Z plaza betonowa gdzie po wodzie pływała ropa i śmieci a także resztki ryb z statków a w powietrzu unosił się smród ropy . Dopłacaliśmy za duzy pokój rodzinny z balkonem efekt zniszczony zamek wejściowy do pokoju zepsute drzwi balkonowe pokój nie sprzątany .Rezydentka wredna opryskliwa hamaka krzycząca na klientów ,takiego hamstwa nie widziałem. Wielkie bagno i oszustwo. Napisana reklamacja czekamy na odpowiedz i idziemy cała grupa do sądu.Nie popuścimy. Omijajcie Rainbow szerokim łukiem.   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2016-10-27 04:00 124.81.243.*]

      Przedwczoraj złożyliśmy do rezydenta Rainbow Katarzyny Satanowskiej oficjalną reklamację. Zrobiłem wczoraj dużo zdjęć hotelu w którym nas zakwaterowano.

      Odwiedziliśmy w dniu wczorajszym także hotel, którego stronę internetową, Rainbow zamieścił w swojej ofercie i umowie z nami... Przepiękny nowoczesny hotel z czystymi, gustownie umeblowanymi, przestronnymi pokojami ! Infrastruktura na najwyższym poziomie ! Rozmawiałem z kierownikiem zmiany na temat biura podróży Rainbow i okazało się, że... nie znają w tym hotelu takiej firmy i nigdy o niej nie słyszeli ! Dziś chcę porozmawiać głównym menagerem hotelu i poinformować go, że Rainbow sprzedaje miejsca w innym, nieporównywalnie gorszym hotelu, i posługując się ich stroną internetową po prostu bezczelnie szarga ich reputację.

      Jeszcze jedna sprawa o której wcześniej nie wspominałem... Podczas części objazdowej wycieczki każdy z uczestników wpłacił pilotowi kwotę 195 dolarów amerykańskich tytułem biletów wstępu, napiwków dla bagażowych, etc. Po analizie ilości zwiedzanych obiektów, gdzie wstęp jest płatny i cenach biletów wstępu oraz zdroworozsądkowym spojrzeniu na ceny i zarobki w Indonezji uważam, że ta kwota jest znacznie zawyżona. Zażądałem więc od rezydenta pełnej specyfikacji wydatków podczas objazdu w formie pisemnej z załącznikami w postaci kopii rachunków. Na wtorkowym spotkaniu w hotelu rezydent poinformował mnie, że "pracują nad tym" i otrzymam pełny wykaz w piątek rano,na lotnisku w Denpasar,
      przed wylotem do Polski. Oczywiście będę o postępach tej sprawy informował na forum.

      Adam Pilc   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2016-11-08 21:37 89.79.23.*]

        Ciekawa jestem, jak sytuacja sie rozwinie - niemniej jednak wydaje mi się, że nie jest to wina biura, bo chyba wazne jest to, jaki hotel występował w umowie, a nie na zdjęciu w sieci. Swoją drogą dziwne, że wolał Pan podczas urlopu dyskutowac na forach zamiast cieszyc się przebywaniem w ładnym miejscu - zawsze ponad wszystko wychodze z założenia, że nie przyjeżdżam do hotelu, tylko do miejsca na świecie i z tego nalezy korzystać podczas pobytu.   odpowiedz »

        • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

          [2016-11-09 23:53 94.254.178.*]

          Jestem bardzo doswiadczonym pracownikiem BP, pilotem, przewodnikiem, rezydentem i klientem i jak czytam tego typu skargi to sie usmiecham ale w tej sytuacji mam przeczycie ze nalezy wspolczuc...a tu tekst powyzej "prosze sie nie przejmowac tylko zwiedzac". Zycze Panu Adamowi odzyskania nie tylko tych 5000 tys. za lepsze zakwaterowanie.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2016-11-10 12:19 83.24.234.*]

        Dla mnie sytuacja jest trochę,śmieszna, trochę żenująca.Jak można wybierać ofertę na podstawie strony internetowej hotelu? Rainbow udostępnia stronę hotelu i to hotel ponosi odpowiedzialność za to co jest na tej stronie . Podejrzewam,że nie zakupił Pan wyjazdu w biurze stacjonarny, tylko przez internet, lub telefonicznie zdając się na swój instynkt podróżnika.Kilka krotnie korzystałem z oferty tego biura i zawsze kupowałem wakacje salonie firmowym Rainbow i zawsze były to bardzo udane wyjazdy.. Tam można liczyć na fachową obsługę i uczciwe doradztwo. Nawet Pani sugerowała mi, który pokój lepiej wybrać.. Śmieszne jest to,że pyta Pan personel hotelu o polskie biuro. Przecież Oni nie mają pojęcia gdzie jest Polska. Wszystkie sprawy w imieniu Rainbow załatwia lokalny kontrahent i to On rezerwuje pokoje w hotelach, podstawia środki transportu, organizuje wycieczki itp.Moim zdaniem powinien być Pan też trochę ostrożniejszy w nazywaniu kogoś oszustem, bo może się okazać,że to Pan zostanie pozwany. Kończąc Życzę Państwu bardziej udanych kolejnych wakacji.   odpowiedz »

      • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

        [2016-11-26 12:16 83.9.22.*]

        Witam, nie oceniając kto ma rację, rozumiem Pana rozgoryczenie, fakt błędnego zamieszczenia adresu internetowego hotelu wydaję się bezsporny (zakładam, że jest to wydrukowane w umowie), sprawdziłem na dzień dzisiejszy 26/11/16 Rainbow poprawił tę informację na swej stronie, podając właściwą stronę internetową.
        Jako firma sprzedająca ofertę Rainbow poproszę o informację, jak zakończyła się cała sprawa? Zakładam, że obecnie jest w trakcie reklamacji.
        pozdrawiam serdecznie, Tomasz Biedrzycki (biuro@global-travel.pl)   odpowiedz »

    • Rainbow WIELKIE OSZUSTWO ! 

      [2016-10-27 21:14 84.10.202.*]

      Nie sądzę ,ąby Rainbow pozwolił sobie na oszustwo zamieszczając zdjęcie z innego hotelu.
      Zapewne nie jest to celowa robota.Przykre,że urlop jest nieudany. Szkoda ,że nie podał pan tu nazwy tego drugiego hotelu.....
      Jak rezydent nie ma mozliwości na miejscu w załatwieniu sprawy, trzeba było kontaktować się z biurem w Łodzi zamiast resztę urlopu dokumentować .Rainbow to za duże biuro aby takie rzeczy robić....   odpowiedz »

      • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

        [2019-09-26 18:58 24.15.2.*]

        To nie pierwszy przypadek z Raibow nie przyjmuje zadnych reklamcji mimo ze swiadomie oszukuje swoich klijentow o warunkach w niektorych hotelach. Otoz wybralismy sie na wypoczynek do Turcji, mial to byc hotel gdzie jest spokojnie i nie ma dzieci, okazalo sie ze hotel ma kontrakt i glownie jest nastawiony na zgrupowania sportowe. Basen i stolowka zapchane mlodzieza, halas, brak cieplej wody itp. Pisanie zazaleni do R/B jest kompletnie bez skutku, nawet nie zrobiono poprawek do warunkow w danym hotelu.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję