TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Tour sycylia i Kalabria 15 oraz Białostockie Biuro Podróży O

Data wysłania: 2008-08-10 18:40 Autor: Czytelnik IP 79.185.182.*

Witam wszystkich czytelników,
mam niestety nie chlubną opinię o tym biurze (OMEGA Biuro Podróży P.H.P. A.J. Śliwińscy, 15-082 Białystok, ul. Sienkiewicza 18). Wykupiłem imprezę TOUR ITALIA + Kalabria (7+7 co jest potwierdzone na fakturach) a umowę wystawiono mi pt. Urodziny Triady część II-Włochy-Sycylia i Kalabria 15 - w biurze powiedziano mi że to to samo co na fakturach czyli ta Tour Italia. Na miejscu ( we Włoszech w Kalabrii) po wylądowaniu i wyjściu z samolotu dowiedziałem się że jestem zapisany na imprezę objazdową po Sycylii (+ oczywiście drugi tydzień wypoczynku w hotelu- o tym później). Muszę się poskarżyć też na przedstawicieli Triady na miejscu: zero pomocy, zero wyjaśnień. Skierowano mnie tylko do odpowiedniego autokaru i pilotka odpowiedzialna za objazd po Sycylii powiedziała że nie będę zawiedziony. Ktoś po prostu zabawił się moimi pieniędzmi i nerwami. Pod koniec objazdówki chciałem zgłosić odpowiednią reklamację i usłyszałem od Pani pilotki: "Jaką reklamację, a co się takiego stało?!"- a przecież już na lotnisku o wszystkim ją poinformowałem. Reklamację przyjęła (dostałem kwitek), ale po długim czasie (następnego dnia wieczorem w hotelu po zakwaterowaniu, ostatniego dnia objazdu). Reklamację sporządziłem w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (ale pilotka nie chciała się pod tym podpisać-podobno mają to zabronione) w treści formularzu (który dostałem jako potwierdzenie przyjęcia reklamacji) jest napisane że moja reklamacja zostanie opatrzona notatką pilota (tej nigdy na oczy nie widziałem i nie wiem czy pilotka napisała prawdę czy nie - a była wredna, o tym później).
TERAZ O IMPREZIE:
PILOT PO OBJAZDÓWCE: ja i cała grupa uczestników odniosła nie miłe wrażenie na temat tej Pani. Robiła wszystko nie chętnie, była nie uprzejma (do grubszego Pana z naszej grupy powiedziała: "A czy Pan to wogóle ma wątrobę?!".), zdawała się nie lubić i "nie trawić" nas. Na wycieczkach nie tłumaczyła wszystkiego, cały czas chodziliśmy w biegu. Ale trzeba przyznać, że starała się nas trzymać w cieniu (gdy na powietrzu słońce i 40C) co nieco informowała nas o trudnościach wycieczki (zaopatrzyć się w wodę, kapelusze, itd.). Straszna kombinatorka, wszyscy odnieśli wrażenie że oszukała nas na cenach wycieczek i nie poinformowała o wszystkich kosztach (radyjka do komunikacji, które rozdała nic nie mówiąc o kosztach), nie chętna do zwracania nadwyżki gotówki (zniżki dla dzieci, lub nie odbycie się wycieczki)- trzeba się samemu kilkakrotnie upominać bo inaczej pieniądze przepadają.

AUTOKAR I KIEROWCA: Autokary na objazdówce dwa, oba klimatyzowane. Klimatyzacja nie wiadomo czy zepsuta czy nie, ale nie działała poprawnie (wyłanczała się dla pasażerów z tyłu- kierowca nie chętny do jej uruchamiania, a pilotka do skutecznej interwencji). Kierowców było kilku (3-4). Raz zmieniali się na środku ronda (autokar zatrzymano na środku ruchliwego ronada, gdzie jeździły tiry, autobusy i samochody osobowe).

OBJAZDÓWKA PO SYCYLII: Ciekawy krajobraz, mnóstwo kościołów i katedr. Piękne piaszczyste plaże. Hotele na objazdówce kategorii *** bardzo dobre. Ogólnie polecam.

WYPOCZYNEK (pobyt stacjonarny):Hotel Aquilia (***). Hotel bardzo czysty, 250 m od plaży, ok. 300-500 m od Supermarketu (dojście ruchliwą i niebezpieczną szosą). Do najbliższego miasteczka jest ok. 2 km (ale nic tam specjalnego nie ma) Badolato, do większego miasteczka (jak nasze powiatowe) ok. 12 km, ok. 5 km. do starego miasteczka Badolato Marina. Kursują autobusy Federico (bilet w dwie strony 1,50 Euro). Plaża jest przy brzegu kamienista, leżaki i parasole są na gorącym piasku. Dogadać się można tylko po włosku (2-4 osoby znają angielski w hotelu, w miastach tylko włoski), w hotelu pracowało 2 polskich kelnerów i polska recepcjonistka (cała trójka na ok. 30 mies., nie gwarantuję, że jakiś polak będzie zawsze ;) ). Niestety w hotelu kradną (obsługa-sprzątaczki), okradają tylko polaków, szczególnie z markowych rzeczy (mi ukradli na szczęście buteleczkę wody z lodówki). Pokoje duże, łazienka mała, taras, klimatyzacja (trzeba prosić o odblokowanie w recepcji), lodówka, telewizja (odbiera ruska jedynka i włoskie oraz CNN i MTV), sejf (ale kiepski zawsze można zmienić szyfr i otworzyć, elektroniczny). Polacy w tym hotelu są nagminnie dyskryminowani (miły jest tylko taki łysy włoch z bródką z obsługi i grubsza włoszka na recepcji i oczywiście polacy) co objawia się na śniadaniach i obiado-kolacjach (nie ma opcji ALL INCLUSIVE i 3 posiłków). Szwedzki stół, ale pełno włochów i sycylijczyków, zawsze czekają na nich z jedzeniem (raz obiadokolacja opóźniła się o 50 min.), włosi odrazu jak szarańcza rzucają się na jedzenie i zaczyna się wyścig szczurów. Śniadanie od 7:30-9:00 (woda, sok pomarańczowy z miąższem, kawa, herbata, ciepłe mleko), obiadokolacje od 20:00-21:00 (woda i wino do oporu). Potrawy przez cały tydzień mało się różniły, raz były placki ziemniaczane z dodatkami i frytki z parówkami (jedzenie ogólnie bardzo dobre, tylko ten wyścig i obsługa polaków). Są organizowane animacje ale tylko po włosku i tylko dla włochów (polacy też mogą uczestniczyć (to jest w cenie jaką się płaci), ale są traktowani jako zło konieczne). Jest basen (głęboki), trzeba nosić czepki (ale włochów oczywiście to nie dotyczy). Podczas śniadań i obiadów strasznie głośno i dużo dymu tytoniowego (włosi...), ścisk i przepychanie (nawet osób siedzących na krzesłach i jedzących). Świeże, własnej roboty rogale nadziewane dżemem lub czekoladą. Pokoje znajdują się w domkach (parter i piętro), zdarzają się pokoje bez okien (jako okno i drzwi- drzwi wejściowe/tarasowo-parterowe).
REZYDENTKA: W hotelu widziana przez wszystkich tylko raz (dyżur w niedzielę od 21:30 do 22:00-23:00, drugi dzień po zakwaterowaniu), nie odpowiedzialna, nie zorganizowana, nic nie wie i nie potrawi załatwić, na spotkani niedzielnym ciągle odbierała telefony i nie przejmowała się nami. Hotel nie jest jej obojętny (podobno ma tam chłopaka (syn właściciela), więc wszystkie problemy do niej zgłaszane są ignorowane i nie ma problemów, tylko polacy ciągle coś wydziwiają. Hotel prowadzony przez rodzinę (ojciec+matka+4 synów i chyba siostra).
Ogólnie hotel super tylko obsługa i forma posiłków jest okropna. Jak słyszałem od innych ludzi z innych hoteli tylko u nas były świeże owoce!!! W Calaghenie była pleśń na ścianach w pokojach!!!

PRZELOT: samolotem czarterowym (Triada + Rainbow Tours chyba) Air Italy Polska, miła obsługa, jedzenie i napoje tylko do kupienia (przykładowo kanapka i soczek jabłkowy 20 zł), można płacić polskimi złotymi, amerykańskimi dolarami i euro. Polska obsługa.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam i życzę miłego wypoczynku oraz zwiedzania.

    • Tour sycylia i Kalabria 15 oraz Białostockie Biuro Podróży O 

      [2008-09-02 13:01 195.117.255.*]

      Tour Sycylia i Kalabria 15 - tydzień później.
      Moje odczucia co do tej wycieczki są zupełnie inne.
      Po pierwsze: Pani Kasia Kośnik to bardzo wesoła i miła pilotka, czym od razu ujęła całą grupę, przez cały czas objazdu służyła nam swoją wiedzą i pomocą. Udzielała mnóstwo przydatnych rad i informacji. Nie znam biegle włoskiego ale z tego co widziałem to Pani Kasia nie tylko dobrze tłumaczyła wypowiedzi lokalnych przewodników ale często je również uzupełniała lub prowokowała do głębszych dyskusji. Ponadto dzięki jej znajomościom udało nam się poszerzyć obszar zwiedzania o zamknięte tereny czy też rzecz bardziej prozaiczna tzn. ominąć kolejki zwiedzających (wszystko za zgodą odpowiedzialnych osób).
      Wszystkie wycieczki i przejścia odbywały się bez zbędnego pośpiechu, tak że nawet starsze osoby nie miały problemu nadążeniem za grupą.
      Co do ukrywania cen wycieczek i "wejść" również nie mogę się zgodzić. Pierwszego dnia wieczorem odbyło się zebranie wszystkich uczestników wycieczki, na którym zostaliśmy poinformowani o wszelkich kosztach obowiązkowych i fakultatywnych. Pod koniec objazdu Pani Kasia rozliczyła się ze wszystkimi co do centa z uwzględnieniem wszystkich zniżek dla studentów czy seniorów. Co więcej nie trzeba jej było do tego zmuszać, zrobiła to z własnej woli.
      Faktem jest, że niektóre polecane przez Panią Kasię restauracje czy sklepy nie należały do najtańszych w okolicy jednak taki jest przywilej przewodnika i nikt nie miał do niej o to pretensji.
      Nie wiem dlaczego prezentujemy tak różne opinie na temat Pani Kasi, cała nasza grupa była z niej bardzo zadowolona, przekazała nam masę informacji i przez cały czas umilała nam podróż. Zżyła się z grupą na tyle, że na lotnisku przy pożegnaniu, aż się popłakała.

      Po drugie autokary i kierowcy: Autokary to jedyny (oprócz hoteli) moment wytchnienia od gorącego Sycylijskiego powietrza, nie były może to najnowsze modele ale zapewniały zadawalający komfort podróży i klimatyzacja zawsze działała.
      Co do kierowców to mieliśmy ich dwóch Franco Uno i Franco Duo. Nie sprawili nam żadnych niespodzianek, a młodszy Franco sprawiał że nikt nie bał się spać w podróży.

      Co do reszty to wszystko zależy od doboru hotelu.   odpowiedz »

      • :) 

        [2009-03-28 13:34 193.34.112.*]

        Witam, fajnie, że są w Polsce osoby, które potrafią dostrzec i dobre strony organizowanych przez biura wycieczek. Dziękuję bardzo :). Sama jestem pilotka wycieczek, ale jeszcze, (może to się zmieni) nie pracowałam z grupą Polaków. Jeżdzę z Włochami, Anglikami a ostatnio coraz częściej z Japończykami. Z opowieści znajomych pilotów no i zróżnych wpisów na forach wodzę, że praca z polskimi turystami nie należy do najłatwiejszych. Mnie też zdarzają się wpadki i podknęcia, ale wystarczy się uśmiechnąć do turystów, serdecznie przeprosic i wszystko gra. Mam wrażenie, że nawet kapryśni Niemcy są bardziej ugodowi aniżeli Polacy, którym sie nic nie podoba (pewnie krzywze teraz tych turystów, ktorzy ni narzekaja - i naprawde chyle czoła). Prosze Panstwa, mniej narzekania i wiecej usmiechu. Niektorzy jada na wycieczki tylko po to aby znalezc podkniecia biura. RELAX and TAKE IT EASY.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję