TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka krajowa

MSiT zadba o promocje oraz wzrost konkurencyjności polskiej

Data wysłania: 2009-02-11 11:55 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Ministerstwa Sportu i Turystyki podało, iż głównymi planami ministerstwa na tok 2009 w zakresie turystyki są: wzrost konkurencyjności gospodarki turystycznej, promocja Polski jako kraju, który jest atrakcyjny turystycznie oraz ocena wpływu kryzysu na polską turystykę.

Rzeczniczka resortu Małgorzata Pełechaty powiedziała, że celami działań resortu w tym roku będą: podniesienie konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej, wzrost jakości świadczenia usług turystycznych, a także popularyzowanie w środowisku turystycznym informacji na temat możliwości uzyskiwania funduszy strukturalnych przeznaczonych na rozwój turystyki. Mało tego, resort ma zamiar wpłynąć na zwiększenie uczestnictwa Polaków w turystyce krajowej i wypoczynku, a także promocję Polski, jako kraju, który jest atrakcyjny turystycznie, co z kolei sprawi, że zwiększeniu ulegnie liczba turystów, wskutek czego wzrosną wpływy z turystyki krajowej i zagranicznej.

Rzeczniczka resortu podała, że turystyka wpisuje się również w przygotowania do Euro 2012, dzięki organizacji w 2009 roku II Międzynarodowej Konferencji "Turystyka wobec UEFA EURO 2012".

Pełechaty oceniła, że wymienione cele przekładają się na konkretne zadania i formy ich realizacji. Niezbędne dla zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej jest m.in. tworzenie ram prawnych, które mają wpływ na rozwój turystyki.

Rzeczniczka podała informacje, że w roku 2009 zaplanowano nowelizację ustawy dotyczącej usług turystycznych, a także przygotowanie dwóch rozporządzeń Ministra Sportu i Turystyki o udzielaniu pomocy publicznej w ramach działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Podkreśliła ponadto, że przygotowywane zmiany w ustawie mają ograniczyć zakres jej regulacji oraz uproszczą przepisy, a to z kolei ułatwi prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie usług turystycznych. Mają się także przyczynić do lepszej ochrony interesu klienta usług turystycznych.

Aby nastąpił wzrost udziału Polaków w turystyce krajowej oraz wypoczynku zostało zaplanowane m.in. wypracowanie innowacyjnych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa osób, które uprawiają sporty zimowe w górach, a także opracowanie założeń do projektu ustawy dotyczącej systemu szlaków turystycznych w Polsce. Rzeczniczka podkreśliła, że wszystkie zadania będą realizowane w uwarunkowaniach, które wynikają ze skutków światowego kryzysu gospodarczego, ale nie w sposób bierny.

Pełechaty powiedziała, że zostanie podjęta próba oceny, jaki wpływ na rozwój turystyki w Polsce wywarł światowy kryzys. Zainicjowane zostaną działania, które będą miały na celu zmniejszenie jego negatywnego wpływu, a także ograniczenie spadku przyjazdów do Polski, który spowodowany jest wejściem Polski do Strefy Schengen.

Wstępna "mapa drogowa", która ma uwzględnić możliwe działania w krótkim czasie, aby sektor turystyki miał możliwość zapanowania nad szybko zmieniającą się sytuacją na świecie, według planów ma powstać na początku marca.

Resort sportu podawał wcześniej, że zajmie się tą sprawą Komitet ds. Wspierania Turystyki Światowej Organizacji Turystyki, który został powołany w wyniku kryzysu na rynkach światowych. Pierwsze zebranie Komitetu odbyło się pod koniec stycznia w Madrycie.

W czasie spotkania stwierdzono, że dotychczasowe doświadczenia jakie zebrał sektor turystyczny pozwalają na umiarkowany optymizm, bowiem sektor ten wykazywał pewną odporność i był zdolny odradzać się po kolejnych kryzysach, jakie bywały w przeszłości. Decydujący okaże się rok 2009, w którym w najboleśniejszy sposób dadzą się we znaki skutki obecnej sytuacji na światowych rynkach.

Członkom Komitetu udało się ustalić, że pojawiła się okazja do strategicznych zmian w sektorze, poprawy oferty oraz wprowadzenia rozwiązań innowacyjnych, które wiele razy ratowały branżę.

Na spotkaniu powiedziano, że bardzo istotna może się okazać obecność firm turystycznych w internecie. Turyści, wskutek obniżania kosztów, będą dokonywali rezerwacji i poszukiwać nowych ofert właśnie w sieci. Z tego powodu mogą się okazać skuteczne w udostępnianie on-line tak materiałów promocyjno-informacyjnych, lotów, narzędzi do rezerwacji hoteli itp., jak i możliwości dokonywania wpłat drogą elektroniczną.

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-11 11:55 217.149.249.*]

      Dobrze byłoby żeby środowiska turystyczne dokładnie wiedziały o ile zwiększono nakłady na promocję Polski
      jako kraju, który jest atrakcyjny turystycznie. Przypuszczam, że regiony a także hotelarze i biura podróży też by coś dorzuciły, gdyby podjęto jakąś przemyślaną kampanię na rzecz zwiększenia przyjazdów
      turystów zagranicznych do naszego kraju.
      Czekamy na szczegóły - tak trzymać!

      Touroperator   odpowiedz »

      • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

        [2009-03-03 16:47 212.76.37.*]

        Belkot i administracyjno-pijarowski gniot czyli "pierdolenie o Chopenie", przepraszam Chopena   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-11 12:13 195.47.247.*]

      Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i zauważył, że więcej turystów z zagranicy ożywia gospodarkę i usługi.
      Polska jest bardzo atrakcyjna turystycznie ale bez zwiększonych środków na promocję trudno o tym przekonać potencjalnych gości.
      Te dodatkowe nakłady zwrócą się błyskawicznie.
      Gratulacje za pomysł i inicjatywę!   odpowiedz »

      • Zwiększone nakłady na promocję turystyczną Polski? 

        [2009-02-12 07:55 212.76.37.*]

        To zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe.
        Myślę, że to jakaś propagandowa ściema Ministerstwa Turystyki.
        Marek   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-11 15:36 83.15.34.*]

      Jak ktoś już zauważył- wreszcie "wpadł" do głowy komuś co wyżej siedzi genialny(!)acz prosty pomysł-wypromować Polskę jako atrakcję turystyczną!!!
      Przecież Polska to żyła złota-a skoro to zostało już zakodowane w świadomości tych,co wyżej-trzeba wyłożyć kasę na promocje,przygotować zaplecze(szeroko pojęte-od sprawnych,rzetelnych biur,hoteli,atrakcji,tras oznaczeń...po rzetelność usług(nie tworzyć nowych zawodów np.piloto-przewodnika-jak to robią ci-co robią,a touroperator powinien wiedzieć,że pilot to inny zawód ,naganne jest mylić go z lokalnymi,świetnie przygotowanymi przewodnikami-tylko trzeba chcieć ich opłacić(godziwie) nie piec 2 pieczeni na jednym ogniu-wtedy i turyści nie będą narzekać na niewykwalifikowaną kadrę,a jak wiemy z autopsji-deszcz,błoto-jeszcze zdzierżymy,bo to siły wyższe-tak sobie to potłumaczymy w razie złej pogody na wyjeżdzie,ale nikt z nas nie podaruje jak się go żle potraktuje np.w hotelu,jak na obiad nie to co zapowiadali...
      jak piloto-przewodnik nie dopowie czegoś(bo nie dopowie, bo albo jest pilotem,albo przewodnikiem)-zacznijmy więc od prostych,lecz najważniejszych rzeczy-rzetelności i ambicji,żeby dosięgnąć poziomem najlepszych.
      Włosi-kogokolwiek spytacie ,gdzie jest najpiękniej-odpowiedzą-w Italii,gdzie najlepsze żarcie,słońce,kawa-oni odpowiedzą -w Italii,tak w to wierzą,że zarazili pół świata ,i nas -bo czemu chętniej wchrzaniamy pizzę,albo spaghetti numero 5,zamiast naleśników czy leniwych klusek!?
      Diabeł tkwi w szczegółach!!!!!
      Bierzmy więc przykład z takich np. Włochów,którzy turystykę mają w jednym małym paluszku!
      Powodzenia.   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-11 21:54 79.229.61.*]

      Promocja Polski, kraju atrakcyjnego dziala w serwisie: www.polentouristik.pl od 2008! Jest to kalendarz polskich imprez i festiwali w j.niemieckim: Event-Kalender. Poza jeziorami, gorami i piaskiem nad Baltykiem, Polska posiada duzy potencjal kulturalny, ktory doda barw urlopowi w gdy sie wie jakie imprezy i festiwale odbeda sie w regionie. Z niecierpiliwoscia czekam na pierwsze efekty dzialani ministerstwa ktore beda widoczne w Niemczech. Czy doczekam??
      Pozdrawiam
      Marek Sz. / www.polentouristik.pl   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-12 15:21 217.197.68.*]

      Czy Ktoś może wie na czym mają polegać te zmiany, nowelizacje w Ustawie ? Nad czym się pracuje ?
      Touropertor 2   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-12 17:25 83.9.227.*]

      Uwielbiam ewidentny brak kompetencji naszych władz, wtedy są największymi przyjaciółmi innych rządów i narodów, bo tamci korzystają na zasadzie kruka i lisa.

      Przedszkole to my już dawno przerabialiśmy!
      Obudzili sie ,że jest Polska jako kraj turystyczny - kto im dał dyplomy? Chyba chodzili do tej samej szkoły co George W. Bush!
      Teraz potrzebne są efekty- ode mnie jako polskiego prywatnego właściciela gierkowskiego ośrodka wypoczynkowego w sezonowej przecież działaności na Mazurach wymaga sie nie tylko całorocznych podatków, spełniania wszelkich wymogów: SANEPID, ZUS, PIP, US, ZAIKS, TRV, STOART, UDT, BHP, p/poż i innych a w dodatku ciagle podatek od nieruchomości wzrasta ( na rok 2009 - 7%, dodaj do tego 22% Vat, czy nawet te 7% i Tunezyjczyk, Grek czy Egipcjanin naprawde myśli, ze Polak to jego najlepszy przyjaciel - bo on z marszu ma nie tylko tańsza ofertę, vat ale brak tych w/w ograniczajacych wampirów a na dodatek - lotnisko na każdym zakręcie - i to JAAKIEE!
      pOLAK TAKŻE DA MU GRATISOWO WYKSZTAŁCOMNEGO, KOMPERTENTNEGO OSŁA DO ROBOTY PRAWIE GRATIS I BEZ PIP'U CZY SANEPIDU.

      A pOLAK JAKO TURYSTA - NIECH sie pożali Oasis Tours czy innemu operatorowi - to od razu wie, ze przecież pogoda jest ładna!

      W Polsce to dopiero bedzie roszczenie pretensji KLIENTA- jeszcze oddamy ośrodki, bo klient byl tu 60lat przed nami i ...było taniej!

      Kochani, my nie tylko jestesmy 100 lat za Murzynami - ale przecież Balcerowicz i Kwaśniewski dostali za to nagrody- za super ekonomię.

      To dopiero sukces!

      Ja tez życzę wszystkim sukcesu!

      A jak będziecie jechali z Mrągowa do Giżycka to już samo to że dojedziecie cali tą nową drogą ale tak krętą jak stara ( zupełnie jak w góracjjh Szwajcarii!)

      Po cóż łamać głowę i robić coś dobrze, lepiej byle jak, bo przecież ...czy się stoi czy się leży - ....dużo Euro się należy.... - bo od UNII, darmo!

      Franz Kafka - wizjoner 21 wieku!   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-17 15:21 79.191.63.*]

      totalna bzdura i puste gadanie, jeżeli ktos chce zainwestować w turystyke np. w śwoętokrzyskie to grubo sie myli i nie daj Boze sądzi że szanowne władze wspomogą go dotacjami, a guzik masz kase to mozesz działać i wszystko robić , bo według strej prawdy licz na siebie, to jest tylko puste, paplanie . Nic więcej, a ponoć .świętokrzyskie to specjalna strefa ekonomiczna , bardzo grubo sie mylici, to tylko mydlenie oczu obywatelom te wszystkie dotacje, jest na zasadzie wybudyj a my ci może za dwa lata coś dorzucimy i jeszcze zatrudnij miejscowycha my "kochane " władze jesteśmy cacy i jaką to łaske robimy przedsiębiorcom.Wstyd i jeszcze raz wstyd   odpowiedz »

    • Promocja i wzrost konkurencyjności turystyki celem MSiT? 

      [2009-02-18 13:18 83.10.25.*]

      Wszystko fajnie, tylko trochę nie wtym kierunku.
      Bardziej by pomogły ulgi podatkowe, łatwiejszy dostęp do kredytów oraz nowelizacja absurdalnych przepisów związanych z ochroną środowiska   odpowiedz »

      • Koń by się uśmiał... 

        [2009-02-19 11:21 83.8.34.*]

        Wszystko pięknie...ładnie...pomysł może i dobry ale...obserwując dotychczasowe "osiągnięcia" władz lokalnych w dziedzinie turystyki,promocji,infastruktury i współpracy z organizacjami pozarządowymi w tym zakresie to wątpię,czy nawet najlepszy program i szmal na ten cel byłby wykorzystany tak jak powinien:( Przykład? Miasto powiatowe,rejon Przedgórza Sudeckiego ,zabytków full,szlaki piesze,rowerowe i ....ani jednego punktu informacji turystycznej,brak udziału w targach promocyjnych,zero przewodników po regionie.Turysty ka dla władz to piate koło u wozu.Nie jest traktowana powaznie jak jedna z gałęzi gospodarki mogąca przynosic wymierne zyski.Najpierw należałoby zmienić mentalność władz lokalnych-może wtedy coś by się zmieniło.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję