TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za treść ogłoszeń. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Dział: Szkolenia

SKUTECZNY MARKETING I PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO

Data wstawienia: 2013-01-14 11:26
Data ważności: 2013-02-13
Województwo: Mazowieckie

PROGRAM SZKOLENIA:
 Diagnoza potrzeb rynku turystycznego - turystyka a gospodarka
 Trendy w turystyce europejskiej
 Marketing i promocja - definicje
 Specyfika produktu turystycznego - case study
 Markowe polskie produkty branży turystycznej
 Jak uczynić miejsce atrakcyjnym turystycznie?
 Przygotowanie logo, ogłoszenia prasowego, informacji na ulotkę - warsztaty dziennikarskie
 Przygotowanie stoiska targowego
 Tworzenie produktu markowego
ETAPY TWORZENIA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
BADANIE RYNKU
Podstawowy zakres badań rynkowych - zagadnienia
IDENTYFIKACJA SKŁADNIKÓW PRODUKTU ORAZ ICH SELEKCJA
WYBÓR KATEGORII PRODUKTU
Koncepcja produktu jest efektywna tylko wtedy, gdy łączy stronę popytową (rynkową) ze stroną podażową. Punktem wyjścia jest przede wszystkim rynek, jego potrzeby, a produkt musi być do niego dostosowany.
POMYSŁ NA KONKRETNY PRODUKT
Możemy mówić o dwóch fazach kształtowania produktu: tworzeniu i budowaniu. Budowanie jest czynnością wykonawczą, dokonywaną według jakiegoś projektu.
DOBÓR PODMIOTÓW DO PRODUKTU
Osobnym, niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie całego przedsięwzięcia jest dobór podmiotów, czyli: właścicieli poszczególnych obiektów, przedstawicieli lokalnej władzy, organizacji pozarządowych, nieformalnych liderów, pracowników instytucji i firm związanych z produktem. Ma to ogromne znaczenie w przypadku produktu terytorialnego, gdzie wymagana jest współpraca i koordynacja.
DOPRACOWANIE PRODUKTU
Dopracowanie produktu jest procesem, który ma na celu osiągnięcie wyższego stopnia zadowolenia klientów ze świadczonych usług. Sprowadza się więc do podwyższenia jakości poszczególnych składników i poszerzania ich zakresu
PRZYGOTOWANIE PRODUKTU DO SPRZEDAŻY - STRATEGIA I PLAN MARKETINGOWY
MARKETING PRODUKTU TURYSTYCZNEGO- 3 fazy:
Wyznaczenie celów marketingowych (np. kategorii i liczby turystów, jakie ma
przyciągnąć nowy produkt lub zmiany typu rynków i wzrostu liczby turystów w przypadku już istniejącego produktu)
Sformułowanie strategii marketingowej, na przykład:
 analiza otoczenia (czynników politycznych, ekonomicznych, kulturowych i przyrodniczych),
 analiza obecnej sytuacji (słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń),
 czy marketing powinien być ogólny (zorientowany na turystów o różnych zainteresowaniach), czy selektywny (nastawiony na turystów o wyraźnie sprecyzowanych oczekiwaniach),
Przygotowanie planu promocji produktu, w tym na przykład:
 program działań marketingowych dla danego produktu na podstawie ustaleń strategicznych,
 opracowanie materiałów drukowanych i ich dystrybucja,
 wykonanie materiałów audiowizualnych,
 ogłoszenia w mediach,
 uczestnictwo w targach turystycznych,
 specjalne wycieczki promocyjne w celu nawiązania kontaktów z organizatorami turystyki,
 wizyty dziennikarzy i pracowników biur podróży w celu zaprezentowania produktu,
 przygotowanie materiałów informacyjnych, przewodników itp.
OBSERWACJA REZULTATÓW ORAZ KORYGOWANIE PRODUKTU
I JEGO SPRZEDAŻY


Ogłoszeniodawca

Firma: Mazowieckie Centrum Szkoleń
Telefon: 228395599
E-mail: m.witkowski@mcs.edu.pl



Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję