Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Łatwiejsze środki unijne dla polskich lotnisk
"Rozwój lotniska to rozwój regionu, a rozwój regionu to rozwój kraju" - powiedział wiceminister transportu i budownictwa Eugeniusz Wróbel. Dodał, że rząd opracowuje program, który ma pomóc lotniskom otrzymać środki unijne w latach 2007-2013.
Wróbel uważa, że zasadniczą rolę w rozwoju regionalnych lotnisk odegrają w najbliższym czasie samorządy. Powiedział także, że wykorzystanie środków unijnych nie jest łatwe, wymaga wkładu własnego, a spółki zarządzające lotniskami muszą się tego nauczyć.
Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych Marek Mutke poinformował, że ciągle rośnie udział regionalnych lotnisk w obsłudze polskich pasażerów linii lotniczych.
Urząd Lotnictwa Cywilnego na podstawie badań 9 miesięcy 2005 roku podało, że Kraków, Katowice i Gdańsk są najszybciej rozwijającymi się portami lotniczymi w Polsce (pod względem obsługi pasażerów).
ULC podaje, że od stycznia do września 2005 roku polskie lotniska regionalne obsłużyły 8,7 mln osób. Był to 32% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym samym czasie roku 2004 pasażerów było 6,6 mln. W Europie w analogicznym okresie wzrost obsługi pasażerów wyniósł zaledwie 6,3%.
Największym wzrostem może pochwalić się lotnisko w Krakowie (109%). Na drugim miejscu znalazły się Katowice ze 104% wzrostem. Port lotniczy w Gdańsku odnotował 43% wzrost. Według prognoz ULC w najbliższych latach Warszawa pozostanie ośrodkiem generującym ruch lotniczy, ale nie będzie już tak dominowała wśród polskich lotnisk.
Urząd Lotnictwa Cywilnego podaje, że ok. 2020 roku większość lotów będzie skierowana na regionalne lotniska, a warszawski udział w ruchu pasażerskim zmniejszy się z 68% do 40%.
Prezes Mutke informuje o dużej roli tanich linii lotniczych w rozwoju lotnisk regionalnych. Uważa on też, że małe lotniska zarabiają na własne utrzymanie, ale nie generują środków na sfinansowanie potrzeb inwestycyjnych.
Dwanaście regionalnych lotnisk wraz ze Strefą Aktywności Gospodarczej z Legnicy (tereny po byłym radzieckim lotnisku wojskowym) należy od pięciu lat do Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Związek reprezentuje interesy lotnisk wobec władz lotniczych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Tajlandia: alarm przed tsunami
Poznań: dobre wyniki lotniska Ławica
Ryanair nie będzie akceptował prawa jazdy
Kraków: Ryanair uruchomi co najmniej osiem nowych połączeń
Hotel z widokiem na "strefę zero" otwarty
Accor: 5 mln użytkowników programu A|Club
Ski Ibiza we Francuskich Alpach z Zimastudenta.pl - szaleńst