Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Czym kierują się Polacy wybierając hotele?
Nawet co drugi Polak, przynajmniej raz w roku, decyduje się na weekendowy pobyt w hotelu w naszym kraju.
Najczęściej za jedną noc płacimy od 100 do 200 zł i to właśnie cena jest najważniejszym kryterium wyboru obiektu noclegowego. Na kolejnych miejscach znajduje się dogodna lokalizacja, standard i jedzenie. Tylko jedna piąta Polaków przy wyborze hotelu bierze pod uwagę usługi jak siłownia czy SPA - wynika z badania zleconego przez CBRE. Eksperci firmy wskazują, że w Polsce powstaje coraz więcej hoteli międzynarodowych sieci, głównie trzy- i czterogwiazdkowych, co jest adekwatne do potrzeb naszego rynku. Obiekty te oferują ujednolicone standardy, przy często bardzo atrakcyjnej cenie.
Rynek hotelowy w Polsce szybko się rozwija, zarówno pod kątem popytu na miejsca noclegowe, jak i podaży pokoi. Hotele cieszą się coraz większą popularnością wśród krajowych turystów, których przyjazdy osiągają rekordowe poziomy. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że Polacy szukają głównie obiektów 3- lub 4-gwiazdkowych w cenie najlepiej do 200 zł za noc. Dodatkowo, powstające lub już istniejące międzynarodowe marki hoteli, przyciągają więcej turystów zagranicznych, którzy mogą być przywiązani do określonych standardów. A w globalnych sieciach hotelowych mamy gwarancję, że otrzymamy mniej więcej taki sam poziom obsługi w dowolnym miejscu - mówi Agnieszka Topczewska, starszy konsultant w dziale hotelowym w CBRE.
Z badania CBRE wynika, że trzy czwarte Polaków zdecydowało się na pobyt w hotelu w 2019 roku w związku z wypoczynkiem lub wyjazdem na weekend. Najważniejszym kryterium wyboru dla aż 76% krajowych turystów była cena. Niemal połowa respondentów płaciła średnio 100-200 zł za noc, mniej niż 100 zł zadeklarowało 27% osób, a jedna piąta - od 200 do 300 zł. Na wyższe kwoty, przekraczające 300 zł za noc pozwalało sobie jedynie 5% zapytanych.
Na drugim miejscu ważnych kryteriów przy wyborze hotelu znalazła się lokalizacja, którą wskazało 69% Polaków. Podium zamyka standard obiektu, ważny dla 49% osób, choć warto tutaj zwrócić uwagę, że zauważalnie większe znaczenie miał on dla kobiet niż dla mężczyzn. Tuż za podium znalazło się jedzenie, które jest kluczowym kryterium dla 41% zapytanych. Co ciekawe, najważniejsze jest dla najmłodszych osób, w wieku od 18 do 24 roku życia - w tej grupie wyniki sięgnęły 53%, a najmniej ważne dla osób w wieku powyżej 55 lat. Większość Polaków nie ma wygórowanych oczekiwań w zakresie usług oferowanych w hotelu - na obsługę zwraca uwagę jedna czwarta z nas (24%), SPA i siłowni poszukuje tylko 19% osób.
Już 4 na 10 Polaków zapytanych o najczęściej wybierany standard hotelu wskazuje na obiekty trzygwiazdkowe, 27% decyduje się na cztery gwiazdki, a w najbardziej luksusowych obiektach o najwyższej liczbie pięciu gwiazdek, spędzało weekendy tylko 6% Polaków. Eksperci CBRE, wskazują, że teraz w Polsce powstaje najwięcej obiektów właśnie trzy- i czterogwiazdkowych, co z punktu widzenia zapotrzebowania na rynku i preferencji gości jest dobrą strategią.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Sylwester sprzedaje się
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Porozumienie w sprawie certyfikatu szczepień nie takie proste?
Nowy szef kuchni w Sofitel Warsaw Victoria
PKP Intercity zmienia system zarządzania cenami
Nowa marka wchodzi na rynek hotelowy
Rosną przychody greckich hotelarzy
Silne trzęsienie ziemi w Albanii
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i Katowicach
Odkryj swój EDEN. W Polsce-rusza kolejna edycja konkursu
Przy zakupie biletów do kolejki na Kasprowy Wierch będzie trzeba podać dane osobowe
IATA: ruch lotniczy w lutym kontynuował trend spadkowy
Travelist wybiera najlepsze hotele
O czym dyskutowano na Konferencji Turystyczno-Transportowej w Krakowie?
Ryanair zapowiada nowe połączenia z dwóch lotnisk
Urlopy.pl są właścielem FLY.PL?
